PMDG iniş problemi

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...
murat.ulusoy
Newbie
Newbie
Posts: 7
Joined: 30 Mar 2006, 14:29

merhabalar,

pmdg 738 ile ils inişi yaparken uça?ım nedense pistin biraz solunu gözüne kestiriyor ve direk oraya iniyor. yani direk olarak çimlere iniyorum. acaba bu konuda bir bilgisi olan var mı? bu arada bu olay ltba ve ltai'de başıma geldi şimdiye kadar di?er meydanları denemedim.
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

afcadlarinizi yada sceneryleir kontrol edin lokal bir kayma var.

Hakan737Guven
murat.ulusoy
Newbie
Newbie
Posts: 7
Joined: 30 Mar 2006, 14:29

cevabınız için çok teşekkür ederim ama ne afcad nedir ve nasıl kontrol edilir ne de scenery'leri nasılkontrol edebilirim bir fikrim yok. bu konuda da yardımcı olursanız sevinirim.
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

uçak otopilotda pistin kenarına iniyorsa çok özel bir durum olmadıkça şu veya şunlar konuya etkilidir.
öncelile otopilot bir sinyal takip eder. bu sinyalin yeri yani çıkış kaynağının bulunduğu yer önemlidir.
FS2004 bu konu, iki ana unsur ile beraber yad tek tek ele alınır.
A-scenery olması gerekene yerden kaydığı için aslında uçak doğru yere iniyor ama meydan olması gerekn yerde değil.
B-meydan doğru yerde ama iniş ile ilgili navigasyon bilgilerini içeren AFCAD dosyasında bir yanlışlık var ve o pist yerine farklı bir koordinatı işaretliyor.

AFCAD FS2004 havalanı ve pistleri ile ilgili görsel ve navigasyonal yardımları içeren bir tür data dosyalarıdır. normalleri fs2004 default havaalanlarına göre ayarlanmışlardır. ancak ya default havaalanlarını yeniden düzenlemek için, yada scenery tasarımı yapan arkdaşların fs2004'ün dogal koordinat hatalarını düzelterek meydanı grçekte olduğu yere çektiklerinde bu yeni durum için hazırladıkları yeni afcad dosyalarında oluşan bir problem olabilir. genelde yükleme ve çalıştırma hatasıdır , nadiren yanlış data girilmiş olabilir.

-düz bir kullanıcı olarak sceney yüklediğinizde zaten afcad scenery ile beraber gelecektir.sizin bir şey yapmanıza gerek yok ancak merak edip bilmeden bir afcad dosyası koymuşsanız ondan kaynaklanabilir.
-scenery'yi doğru yüklememiş veya eksik yüklemiş olabilirsiniz.


son olarak belkide ILs course'unda bir hata olabilir.bunu yanlış örneğin birkaç derece hatalı girmiş olabilirsiniz.

Hakan737Guven
murat.ulusoy
Newbie
Newbie
Posts: 7
Joined: 30 Mar 2006, 14:29

hemen size durumumu belirtiyim. bu sorun üzerine flight simulatorı komple kaldırdım, sonra sırayla msfs, pmdg yükledim. sonra da ltba ve ltai scenerylerini biber salsa versiyonlarını yükledim. saha sonra navdata.at'den 512 kodlu airac dosyalarını ve ltba ve ktai için sid/starları yükledim.

şimdi dikkatimi çeken bir kaç sorunu belirtmek istiyorum;

1. ltai chartında 36c pisti için course 002 görünürken fmc'de 003 görünüyor.

2. tam inişten önce TOPUZ üzerinde fmc legs bölümünde hold görünüyor. neden hold atıyorum ben bunu programlamadım. KUMRU1G starını kullanıyorum. chartta kumru1g için herhangi bir hold görünmyor.

3. bu holddan nasıl çıkarım. yani exit hold düğmesine basıyorum ama o zaman uçak otomatik pilottan çıkıyor. rota bir anda beyaz görünmeye başlıyor rota ekranında.

yardımlarınız için teşşekür ederim.
murat.ulusoy
Newbie
Newbie
Posts: 7
Joined: 30 Mar 2006, 14:29

bu arada belirtmeyi unutmuşum aynı sorunu ltba'ya inerken de yaşadım...
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

kontrol edelim;

herhangi bir uçakla LTAI 36C pist başını seçin ve ILS'i 36Cye ayarlayın.bakın bakalım LLZ (LOC) çizgisi HSI'da tam ortada duruyormu? eğer sola çimenlere iniyorsanız ortadaki çizginin bu halde biraz solda çıkması gerekir.

quote:2. tam inişten önce TOPUZ üzerinde fmc legs bölümünde hold görünüyor. neden hold atıyorum ben bunu programlamadım. KUMRU1G starını kullanıyorum. chartta kumru1g için herhangi bir hold görünmyor.


rwy36C ILS DME-3 prosedüründe TOPUZ üzerinde bir hold vardir ama bu mecburi değildir. FMC'den hold'u delete edin.

KUMRU1G arrival bende yok o yüzden bakamadım.

Hakan737Guven
murat.ulusoy
Newbie
Newbie
Posts: 7
Joined: 30 Mar 2006, 14:29

biraz önce denedim bombardier learjet ile ils tam establish oldu ve dediğiniz çizgi tam ortadaydı...
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

o zaman herşey yerli yerinde demektir. uçakta bir kalibrasyon sorunumu var acaba? eğer kayma varsa az da olsa bir sapma HSI'da görünürdü., birde scenery ustadlarinin yorumunu beklemek lazım anlaşılan.

Hakan737Guven
Magnified
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 31 Aug 2005, 03:03
Location: Turkey
Contact:

Murat Bey belki asagida ki siteden en son SID-STAR ve AIRAC database lerini yuklemek sorunu cozebilir?

http://www.navdata.at/

Cuneyt Ozseker

http://www.aerovisual.net
http://www.crea-factory.com
murat.ulusoy
Newbie
Newbie
Posts: 7
Joined: 30 Mar 2006, 14:29

cevaplar için teşekkür ederim sorun çözüldü genel olarak, amam bir şekilde hala charttaki runway course değeri fmc'dekini tutmuyor hala, bende lnav kapatıp elle indiriyorum uçağı.
muratokay
Junior Member
Junior Member
Posts: 89
Joined: 05 Sep 2005, 02:53
Name: Murat Okay
PID: 1571
Location: Turkey

Murat bey sanırım sorununuz iniş sırasında LNAV modunu aktif tutmanızdan kaynaklanıyor:)
İniş sırasında LNAV kullanılmaz.
LNAV ILS sinyallerini kullanmaz.
ILS ile iniş yapmak için MCP'de APP yani approach butonuna basmanız gerekir, ancak o zaman uçağınız ILS localizer'ı takip eder.

TK1571
Murat Okay
Magnified
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 31 Aug 2005, 03:03
Location: Turkey
Contact:

FMC database inde ki course ile meydanin course unun 1-2 derecelik farklari bende de var. Ancak bunun buyuk bir problem teskil ettigini sanmiyorum. Netice de Murat Bey in de soyledigi gibi final approach da LNAV ile degil MCP den LOC ile ILS hattina oturursunuz, 738 de course da MCP den girilebildigi icin problem yasayacaginizi zannetmiyorum.

Saygilar.

Cuneyt Ozseker

http://www.aerovisual.net
http://www.crea-factory.com
murat.ulusoy
Newbie
Newbie
Posts: 7
Joined: 30 Mar 2006, 14:29

şey bilgisizliğim için kusuruma bakmayın. ben iniş sırasında "app" sadece alçalma işini yapar sanıyordum. bu nedenle "lnav" yani lattitude navigation diye anladığım fonksiyonun pisti hizalama işini yapacağını sanıyordum. demek ki "app" her iki işi de yapabiliyor. ama işin garip tarafı bazen "app" ile "lnav" açıkken doğru dürüst indiği oluyor uçağın. daha yeni olduğum için soru sormaya devam ediyorum [:I]

peki ils iniş sırasında "cmd a", "cmd b", "cws a" ve "cws b" fonksiyonlarından hangisi veya hangileri açık tutulmalıdır? ve bu fonksiyonlar ne işe yaramaktadır? bir de fmc'ye crz sırasında karşılaşacağı hava durumunu giriyormusunuz? giriyorsanız bu bilgileri nereden buluyorsunuz?

şimdiye kadar ki ve umarım gelecekte ki cevaplarınız için teşekkür ederim.

Murat Ulusoy
YilmazEfe
Average User
Average User
Posts: 113
Joined: 12 Aug 2005, 00:14
Location: Turkey

Eğer Autoland Yapılacaksa NAV2 Radio'ya da ILS Frekansı girilir ve "CMD B" aktif edilir.Sadece CMD A ile de ILS yaklaşması yapılabilir.Ancak autoland olmaz.Sadece CMD A aktif edilirse PFD'de SINGLE CHNL yazar.Eğer iki otopilot aktif edilirse Bir süre sonra SINGLE CHNL yazısı CMD olur ve G/S nin altında "FLARE" belirir. Bu arada LNAV Lattitude navigation değil, Lateral Navigation'dır..
PMDG FMC de hava durumu sadece alçalma prosedürüne girilir.DES page de FORECAST seçeneği çıkar buraya girebilirsiniz ayrıntılı bilgi manuallarda mevcut.
Bu arada "LNAV İnişlerde kullanılmaz" aslında tam doğru değil.Non-Precision approach'larda kullanılabiliyor sanırım.Sonuna kadar olmasada götürüyor baya:D

Herkeze Hayırlı uçuşlar

|Efe Doğan TK957 AAL237| |efedogan@gmail.com|
ImageImage
Post Reply

Return to “Boeing Fleet”