Kisa bir sure once PMDG B737-800 kullanmaya basladim. Hakikaten super Ucak zevkli bir kullanmi var. yanliz bazi sorunlar yasiyorum. en onemlisi motor calistirirken oluyor... motor calistirmak icin OH panelde sira ile acilmasi gerekenleri bana siralayabilcek birileri varsa yazmasini rica ederim.
herkese iyi ucuslar
1660
BAHTIYAR SENGUN
BAHTIYAR SENGUN
Not: (08/07/2007) Uzun süre önce PMDG ile ilk başlad?im zamanlarda yazdı?ım bu mesajin ardindan artik bu problemleri çözdüm yardimci olan tüm arkadaslara teşekkür ederim)
PMDG Motor Calistirma Problemi
Merhaba Bahtiyar Bey,
Bu konuda en iyi bilgiyi size PMDG'nin dokumnetasyonu verir ama ingilizcedir tabi ki. Ayrica eger ingilizce varsa www.avsim.netten cok degisik tutoriallar indirip okuyabilirsiniz.
Yanlis hatirlamiyorsam türkcede bir yardim dosyasida vardi ama su an hatirlayamiyorum, hatirlayan arkadaslar size yardimci olacaktir.
Birisinin tek tek yazmasindan daha saglikli olur düsüncesindeyim.
Selamlar
Nuri Tuncel
THY 1416
Bu konuda en iyi bilgiyi size PMDG'nin dokumnetasyonu verir ama ingilizcedir tabi ki. Ayrica eger ingilizce varsa www.avsim.netten cok degisik tutoriallar indirip okuyabilirsiniz.
Yanlis hatirlamiyorsam türkcede bir yardim dosyasida vardi ama su an hatirlayamiyorum, hatirlayan arkadaslar size yardimci olacaktir.
Birisinin tek tek yazmasindan daha saglikli olur düsüncesindeyim.
Selamlar
Nuri Tuncel
THY 1416
-
- Junior Member
- Posts: 90
- Joined: 12 Jan 2007, 10:05
Selam kaptan
Elimden geldiğince yardımcı olayım
önce sağtaraftaki APU BLEED VE YANLARINDAKİ1 VE 2 NOLU SWİCH LERİ ON KONUMUNA GETİRİYORSUNUZ.
sonra sol alttaki APU SWİCH İNİ ON KONUMUNA GETİRİYORSUNUZ VE ÜSTÜNDEKİ BASINÇ İBRESİ HAREKETE GEÇEREK KALKIYOR.
SONRA SA?INDAKİ ENGİNE START LARDAN BİRİNİ ORTADAKİ SWİCH İLE SEÇİYOR VE ONUN STARTINI GRD YE ALIYORSUNUZ BU DURUMDA MOTOR ÇALI?MAYA BA?LIYOR.BU MOTOR ÇALI?TIKTAN SONRA YANİ 20,3 DEVİRİ BULDU?UNDA SA? ÜSTTEKİ APU DAN O MOTORUN ELEKTRİ?İNİ OFF YAPIP GRD PROSEDÜRÜNÜ UYGULAYARAK Dİ?ER MOTORUDA ÇALI?TIRIYORSUNUZ.EN SON ELEKTRİK VE APU SWİCH LERİNİ TEKRAR OFF KONUMUNA GETİREREK İ?LEMİ BİTİRİYORSUNUZ.
KARI?IK OLDUYSA BANA SKYPE DAN ULA?IN ORADAN ANLATAYIM MOTOR ÜZERİNDE ...
adam351970 skype adresim
görüşmek üzere...
Elimden geldiğince yardımcı olayım
önce sağtaraftaki APU BLEED VE YANLARINDAKİ1 VE 2 NOLU SWİCH LERİ ON KONUMUNA GETİRİYORSUNUZ.
sonra sol alttaki APU SWİCH İNİ ON KONUMUNA GETİRİYORSUNUZ VE ÜSTÜNDEKİ BASINÇ İBRESİ HAREKETE GEÇEREK KALKIYOR.
SONRA SA?INDAKİ ENGİNE START LARDAN BİRİNİ ORTADAKİ SWİCH İLE SEÇİYOR VE ONUN STARTINI GRD YE ALIYORSUNUZ BU DURUMDA MOTOR ÇALI?MAYA BA?LIYOR.BU MOTOR ÇALI?TIKTAN SONRA YANİ 20,3 DEVİRİ BULDU?UNDA SA? ÜSTTEKİ APU DAN O MOTORUN ELEKTRİ?İNİ OFF YAPIP GRD PROSEDÜRÜNÜ UYGULAYARAK Dİ?ER MOTORUDA ÇALI?TIRIYORSUNUZ.EN SON ELEKTRİK VE APU SWİCH LERİNİ TEKRAR OFF KONUMUNA GETİREREK İ?LEMİ BİTİRİYORSUNUZ.
KARI?IK OLDUYSA BANA SKYPE DAN ULA?IN ORADAN ANLATAYIM MOTOR ÜZERİNDE ...
adam351970 skype adresim
görüşmek üzere...
-
- Junior Member
- Posts: 67
- Joined: 09 Jun 2004, 20:25
- Name: Alper DİLAVER
- PID: 539
- Vatsim ID: 847840
- City: TRABZON
- Location: Turkey
Selam..
Taceddin hocam öncelikle adını ve soyadını da mesajlarının altına eklersen iyi olur.. zira forum kuralları..
motor calıstırmaya gelınce.. en kısa yol bildiğn gibi CTRL+E
ama zevkını de almak ıstıyorum dersen... morotları stop etmıs ucagında APU STRT butonu ıle once apuya start ver.. yanındakı gostergeyı ızle 100 un katları seklınde APU egzost gaz sıcaklıgını verır.. dıkat edrsen once maksımum yapacak sonra belırlı bır degere dusecek ve stabıl olacak... stabıl olunca hemen yukarısındaku GENERATOR yanı GEN dıye yazan dugmlerın uzerındekı APU GEN BUS butonunu uzerındekı lamba mavı olacak.. butonu ON pozisyonuna alırsan ucagına elektrık saglamıs olursun....
sıra apunun elektrık nımetınden baska basınclı sıcak hava nımetınden faydalanmada kı bu da motoru calıstırmada sana lazım olacak kaynaktır... normalde apu jeneratordur normal motorun kucuk bır ornegıdır...
OH panelın sagında kabın basınc gostergelerının uzerınde BLEED yazan alan var oradakı APU BLEED butonunu ON pozısyonuna al kı basınclı sıcak hava motora kanalıze olsun... daha sonra IGNITION .butonundan 2 numarayı sec ENG STRT ı GRD pozısyona al. 2 nolu motor apudan gelen basınclı hava ıle donmeye baslıcaktır.. daha sonra CUT OFF( gaz kollarının hemen altındakı motoru stop etmek ıcın kullanılan yakıt valflerı.. spar valve dıye de gecer adları) u on pozısyonuna al(2 numara ıcın sagdakını alacaksın) motora yakıt akısı baslasın..
2 nıumara calsıınca da gostergeden takip et.. calıstıgının teyıdı degerlerın artması ve ozellıkle EGT nın artması ıle anlasılırrr.daha sonra gostergeler stabıl olacaktır..
calısan bu motorun GEN BUS butonunu uzerındekı lamba mavı olmustur 2 numara ıcın GEN BUS butonu ON pozısyonuna alırsan 2 numaralı motordan ucaga motorun generatoru aracılıgı ıle elektrık saglarsın...
bu noktadan sonra bleed 2 yı de on yap.. daha sonra IGNITION ı 1 e al ve akabınde 1 donecek ve CUT OFF on yakıt akısı .. motor calıstı... gene 1 numaranın beleed ve gen butonlarını on yap.. taksıye baslayınca da apu yu kapaa...
benım bıldıgım ve aklımda kalanlar bunlar lakın 1 senedır ucmuyorummm..
burada aklına bısey takılabılır. neden once 2 sonra 1.. daha once okudugum kaynaklarda sıra bu sekılde dıye hatırımda kalıdgından öyle yapıyorum ( gene aklımda ya elektrık akıs yonu ya da bleed besleme yonu bu sekılde ıdıdıye kalmıs durumda tam emın degılım)ve dıkkat ettım uctugum ucaklarda da pılotlar once 2 yı sonra 1 i calıstırıyor...ama bu konuda tam bır kesın bılgım yok..bunu arastır derım..
ıyı ucuslar...
TK539
Alper DİLAVER-TRABZON
Taceddin hocam öncelikle adını ve soyadını da mesajlarının altına eklersen iyi olur.. zira forum kuralları..
motor calıstırmaya gelınce.. en kısa yol bildiğn gibi CTRL+E
ama zevkını de almak ıstıyorum dersen... morotları stop etmıs ucagında APU STRT butonu ıle once apuya start ver.. yanındakı gostergeyı ızle 100 un katları seklınde APU egzost gaz sıcaklıgını verır.. dıkat edrsen once maksımum yapacak sonra belırlı bır degere dusecek ve stabıl olacak... stabıl olunca hemen yukarısındaku GENERATOR yanı GEN dıye yazan dugmlerın uzerındekı APU GEN BUS butonunu uzerındekı lamba mavı olacak.. butonu ON pozisyonuna alırsan ucagına elektrık saglamıs olursun....
sıra apunun elektrık nımetınden baska basınclı sıcak hava nımetınden faydalanmada kı bu da motoru calıstırmada sana lazım olacak kaynaktır... normalde apu jeneratordur normal motorun kucuk bır ornegıdır...
OH panelın sagında kabın basınc gostergelerının uzerınde BLEED yazan alan var oradakı APU BLEED butonunu ON pozısyonuna al kı basınclı sıcak hava motora kanalıze olsun... daha sonra IGNITION .butonundan 2 numarayı sec ENG STRT ı GRD pozısyona al. 2 nolu motor apudan gelen basınclı hava ıle donmeye baslıcaktır.. daha sonra CUT OFF( gaz kollarının hemen altındakı motoru stop etmek ıcın kullanılan yakıt valflerı.. spar valve dıye de gecer adları) u on pozısyonuna al(2 numara ıcın sagdakını alacaksın) motora yakıt akısı baslasın..
2 nıumara calsıınca da gostergeden takip et.. calıstıgının teyıdı degerlerın artması ve ozellıkle EGT nın artması ıle anlasılırrr.daha sonra gostergeler stabıl olacaktır..
calısan bu motorun GEN BUS butonunu uzerındekı lamba mavı olmustur 2 numara ıcın GEN BUS butonu ON pozısyonuna alırsan 2 numaralı motordan ucaga motorun generatoru aracılıgı ıle elektrık saglarsın...
bu noktadan sonra bleed 2 yı de on yap.. daha sonra IGNITION ı 1 e al ve akabınde 1 donecek ve CUT OFF on yakıt akısı .. motor calıstı... gene 1 numaranın beleed ve gen butonlarını on yap.. taksıye baslayınca da apu yu kapaa...
benım bıldıgım ve aklımda kalanlar bunlar lakın 1 senedır ucmuyorummm..
burada aklına bısey takılabılır. neden once 2 sonra 1.. daha once okudugum kaynaklarda sıra bu sekılde dıye hatırımda kalıdgından öyle yapıyorum ( gene aklımda ya elektrık akıs yonu ya da bleed besleme yonu bu sekılde ıdıdıye kalmıs durumda tam emın degılım)ve dıkkat ettım uctugum ucaklarda da pılotlar once 2 yı sonra 1 i calıstırıyor...ama bu konuda tam bır kesın bılgım yok..bunu arastır derım..
ıyı ucuslar...
TK539
Alper DİLAVER-TRABZON
Oncelikle RTFM
bunun yaninda, sayin bahtiyar kaptan egerki PMDG ile gelen before startup checklist'e bakarsaniz ve burda kaptanlarimizin anlattiklarini birle$tirip gercek bi 738 cold'n dark ba$langic yapabilirsiniz.
Burda kaptanlarimizin anlattigi gibi bunlar temel yontemler, eger ki isterseniz daha detaylara inebilirsiniz, mesela PACK'lerin cali$tirma konumlari, APU'nun kapatilma ve cali$tirilma durumlari gibi...
PPL&CPL&ATPL Student

bunun yaninda, sayin bahtiyar kaptan egerki PMDG ile gelen before startup checklist'e bakarsaniz ve burda kaptanlarimizin anlattiklarini birle$tirip gercek bi 738 cold'n dark ba$langic yapabilirsiniz.
Burda kaptanlarimizin anlattigi gibi bunlar temel yontemler, eger ki isterseniz daha detaylara inebilirsiniz, mesela PACK'lerin cali$tirma konumlari, APU'nun kapatilma ve cali$tirilma durumlari gibi...
PPL&CPL&ATPL Student

-
- Senior Member
- Posts: 312
- Joined: 11 Sep 2004, 17:45
- Name: Alper Oğuz
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: Istanbul
- Contact:
Alper kaptan isolation valf kapalı ve cutoff'lar aşağıda ise Ctrl-E ile de çalışmıyor denemeyle sabittir. [;)]
Avsim'deki sayın Tansu Daylan'ın yazdığı B738 Eğitim Uçuşu adlı klavuzu önerecektim ancak şimdi arama yapınca bulamadım. Örneğin tansu diye aratınca aşağıda göründüğü gibi birşey bulamadım.
AVSIM Library - Search Results
Logged in as: alpoguz (Alper Oguz) | Logout | About logging in and out
Searching for: 'tansu' in AVSIM File Library and below.
Return to Library Index
No more items in category
Bu güzel dökümanın pdf'i bende var ancak son paragrafında izinsiz dağıtılamaz yazdığından gönderemeyeceğim. B738'de yeni olanların bu dökümanı bir yerlerden bulmaya çalışmasını öneririm.
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
Avsim'deki sayın Tansu Daylan'ın yazdığı B738 Eğitim Uçuşu adlı klavuzu önerecektim ancak şimdi arama yapınca bulamadım. Örneğin tansu diye aratınca aşağıda göründüğü gibi birşey bulamadım.
AVSIM Library - Search Results
Logged in as: alpoguz (Alper Oguz) | Logout | About logging in and out
Searching for: 'tansu' in AVSIM File Library and below.
Return to Library Index
No more items in category
Bu güzel dökümanın pdf'i bende var ancak son paragrafında izinsiz dağıtılamaz yazdığından gönderemeyeceğim. B738'de yeni olanların bu dökümanı bir yerlerden bulmaya çalışmasını öneririm.
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
-
- Junior Member
- Posts: 67
- Joined: 09 Jun 2004, 20:25
- Name: Alper DİLAVER
- PID: 539
- Vatsim ID: 847840
- City: TRABZON
- Location: Turkey
hocam öncelikle ince bir detayı atlıyosun.. yanlıs hatırlamıyorsam PMDG için bazı tus atamalarını kendı ıcınden tekrar yapman gereklı.. default modellerde calısan bazı tus atamaları PMDG de calısmayabılıyor...
İşin en güzel çözümü arkadasların da bahsettıgı gıbı check lıstlerı harfıyen uygulamak...
cut off a gelınce bunu ıkı sekılde yaparsın ya starterı GRD pozısyona almadan once cut off u acarsın yada calıstırdıgın motorun N2 degerı %18 lere yaklasırken cut off u on yaparsın aksi taktırde motor calısma ıcın gereklı yakıtı alamadıgından %20-21 gıbı donus performansına gelınce stop eder ve start sekansı basa doner yanı motor susar..
TK539
Alper DİLAVER-TRABZON
İşin en güzel çözümü arkadasların da bahsettıgı gıbı check lıstlerı harfıyen uygulamak...
cut off a gelınce bunu ıkı sekılde yaparsın ya starterı GRD pozısyona almadan once cut off u acarsın yada calıstırdıgın motorun N2 degerı %18 lere yaklasırken cut off u on yaparsın aksi taktırde motor calısma ıcın gereklı yakıtı alamadıgından %20-21 gıbı donus performansına gelınce stop eder ve start sekansı basa doner yanı motor susar..
TK539
Alper DİLAVER-TRABZON
-
- Average User
- Posts: 109
- Joined: 22 Feb 2003, 22:26
- Name: Mevlüt ŞİRVANLI
- PID: 808
- Vatsim ID: 864898
- City: İstanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Fatih Koz hocamın güzel bir videosu var bunla ilgili olarak inşallah işinize yarar.
http://www.turksim.org/index.php?option ... &Itemid=23
Mevlüt ?İRVANLI

http://www.turksim.org/index.php?option ... &Itemid=23
Mevlüt ?İRVANLI

-
- Newbie
- Posts: 23
- Joined: 31 Oct 2006, 00:21
- Location: Turkey
- Contact:
Video linki için teşekkürler. Verdiğiniz linkte video var gözüküyor ancak indirmek için bir link bulamadım. Direk link vermeniz mümkün mü?
Not: Bu arada belki üye olunca çıkıyordur dedim, üye de oldum ama aktivasyon emaili gelmedi o işlemde de.
Umut Besler
Not: Bu arada belki üye olunca çıkıyordur dedim, üye de oldum ama aktivasyon emaili gelmedi o işlemde de.
Umut Besler
Bu da benden olsun o halde 
http://img223.imageshack.us/img223/9231 ... dem2.ş.jpg

Baran Karaca
THY2230
THY7230

http://img223.imageshack.us/img223/9231 ... dem2.ş.jpg

Baran Karaca
THY2230
THY7230
-
- Average User
- Posts: 101
- Joined: 31 Oct 2006, 12:43
- Name: Serden NAYIN
- PID: 3938
- Location: Australia
baran kaptanin koydugu adres'i tiklayinca resmin şumbnail hali cikiyor,eger .ş'yi adresten kaldirirsaniz resme ulasabilirsiniz asagidaki gibi
http://img223.imageshack.us/img223/9231/overheadem2.jpg
yalniz belirtmekte yarar var.bu resmi ben yaratmistim ve eger forumdan aratirsaniz Cold&Dark Overhead Preseduru diye ki linki yandadir,http://www.flyşy.com/forum/topic.asp?TO ... s=overhead
gordugunuz uzere bu konfigurasyonda ucak sorunsuz calismasina ragmen tecrubeli kaptanlarimizin yorumlarina dayanilarak yapilacak islemler arasinda siralama hatasi oldugu kanaatine varilmistir.o yuzden referans almanizi tavsiye etmem,bilginize.
P.S: simdi yine,oku,arastir,biz aylarimizi verdik yorumlari gelicek muhtemelen su yazacagima ama,eger ki tecrubeli kaptanlarimizdan biri OH screet shot alip benim yapmaya calistigim gibi numaralandirabilirse su OH olayini cozmus olacagiz.hala su once acilacak,bu ondan sonra kapanacak yorumlari gelmekte,celiski olusturmaktadir.daha da onemlisi PMDG bu isi tam simule edemedigi icin yanlis siralama bile yapsak ucak sorunsuz calisabilmektedir.buda isi %100 dogru yapabildigimizi yada yapamadigimizi anlamamizda gucluk yaratmaktadir.benimki sadece bir rica.ben tam bilebilsem ben yapacagim ama yanlis yol gosteriyor olmak istemiyorum.herkese kazasiz belasiz ucuslar diliyorum
Serden NAYIN
THY2168
http://img223.imageshack.us/img223/9231/overheadem2.jpg
yalniz belirtmekte yarar var.bu resmi ben yaratmistim ve eger forumdan aratirsaniz Cold&Dark Overhead Preseduru diye ki linki yandadir,http://www.flyşy.com/forum/topic.asp?TO ... s=overhead
gordugunuz uzere bu konfigurasyonda ucak sorunsuz calismasina ragmen tecrubeli kaptanlarimizin yorumlarina dayanilarak yapilacak islemler arasinda siralama hatasi oldugu kanaatine varilmistir.o yuzden referans almanizi tavsiye etmem,bilginize.
P.S: simdi yine,oku,arastir,biz aylarimizi verdik yorumlari gelicek muhtemelen su yazacagima ama,eger ki tecrubeli kaptanlarimizdan biri OH screet shot alip benim yapmaya calistigim gibi numaralandirabilirse su OH olayini cozmus olacagiz.hala su once acilacak,bu ondan sonra kapanacak yorumlari gelmekte,celiski olusturmaktadir.daha da onemlisi PMDG bu isi tam simule edemedigi icin yanlis siralama bile yapsak ucak sorunsuz calisabilmektedir.buda isi %100 dogru yapabildigimizi yada yapamadigimizi anlamamizda gucluk yaratmaktadir.benimki sadece bir rica.ben tam bilebilsem ben yapacagim ama yanlis yol gosteriyor olmak istemiyorum.herkese kazasiz belasiz ucuslar diliyorum
Serden NAYIN
THY2168
quote:Originally posted by 1237
Alper kaptan isolation valf kapalı ve cutoff'lar aşağıda ise Ctrl-E ile de çalışmıyor denemeyle sabittir. [;)]
Avsim'deki sayın Tansu Daylan'ın yazdığı B738 Eğitim Uçuşu adlı klavuzu önerecektim ancak şimdi arama yapınca bulamadım. Örneğin tansu diye aratınca aşağıda göründüğü gibi birşey bulamadım.
AVSIM Library - Search Results
Logged in as: alpoguz (Alper Oguz) | Logout | About logging in and out
Searching for: 'tansu' in AVSIM File Library and below.
Return to Library Index
No more items in category
Bu güzel dökümanın pdf'i bende var ancak son paragrafında izinsiz dağıtılamaz yazdığından gönderemeyeceğim. B738'de yeni olanların bu dökümanı bir yerlerden bulmaya çalışmasını öneririm.
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
Alper kaptan isolation valf kapalı ve cutoff'lar aşağıda ise Ctrl-E ile de çalışmıyor denemeyle sabittir. [;)]
Avsim'deki sayın Tansu Daylan'ın yazdığı B738 Eğitim Uçuşu adlı klavuzu önerecektim ancak şimdi arama yapınca bulamadım. Örneğin tansu diye aratınca aşağıda göründüğü gibi birşey bulamadım.
AVSIM Library - Search Results
Logged in as: alpoguz (Alper Oguz) | Logout | About logging in and out
Searching for: 'tansu' in AVSIM File Library and below.
Return to Library Index
No more items in category
Bu güzel dökümanın pdf'i bende var ancak son paragrafında izinsiz dağıtılamaz yazdığından gönderemeyeceğim. B738'de yeni olanların bu dökümanı bir yerlerden bulmaya çalışmasını öneririm.
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com