Arkadaslar merhaba,
Az evvel kafama surekli takilan ve en sonunda sunu bir bilene sorayim de rahatlayim diyerek Airbus A320'de ucan bir pilot arkadasima tel ettim. Sordum Airbus'larda otopilotu devre disi biraktiginiz durumlar inise kac ft kala irtifada genel anlamda ya da sirket veya ucus emniyeti kurali geregi diye ?
touch down'a 160 ft veya alti bir irtifa kala otopilotun devre disi birakilmasi gerektigini emniyet acisindan 160 ft ve ustunde cikarilmadigini belirtti. Bu arkadasim ŞY'de calisiyor.
Eger gercekten boyleyse basindan beri kendi adima konusmak isterim yanlis kurallari uyguluyormusum demektir
konu hakkinda goruslerinizi merak ediyorum biraz fikir toplamak istedim.
Cunku seyrettigim Airbus videolarinda nerdeyse 1000 ft ile 800 ft kala bile otopilottan cikarildigina dair airbusin o meshur AP off sinyalini duyuyorum. Durum sizce nedir ?
Tesekkurler
Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Airbus Autopilot Off Durumu
-
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 08 Nov 2005, 01:16
- Location: Turkey
- Contact:
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
ya arkadaşınızın bilgisinden süphelenmelisiniz yada THY pilotlar ipe iyice un sermişler rahatlıktan, baksanıza artık 160ft, alma zaten insin kendisi, hatta park yerinede gitsin:)
benim seyrettiğim hiçbir video'da görüş şartları düşük değil ve gece uçulmuyorsa 160ft'de A/P off olmadı. Yaklaşık A330 ve A320'de 40'a yakın iniş kalkış sayrettim. genelde 1000ft civarında bazı istisnalar hariç A/P'yi off ediyorlardı. Keza Boeinglerde de aynı şey sözkonusu.
160ft 30mt'den biraz fazla. 160mt dese belki derim ama yinede madem duydunuz birşey diyemeyeceğim.
Hakan737Guven
benim seyrettiğim hiçbir video'da görüş şartları düşük değil ve gece uçulmuyorsa 160ft'de A/P off olmadı. Yaklaşık A330 ve A320'de 40'a yakın iniş kalkış sayrettim. genelde 1000ft civarında bazı istisnalar hariç A/P'yi off ediyorlardı. Keza Boeinglerde de aynı şey sözkonusu.
160ft 30mt'den biraz fazla. 160mt dese belki derim ama yinede madem duydunuz birşey diyemeyeceğim.
Hakan737Guven
-
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 08 Nov 2005, 01:16
- Location: Turkey
- Contact:
Hakan hoca dogru soylersin eleman 160 m demek istemis olabilir ama ft dedigini isittim genelde metrik degerler kullanmiyorlar zaten
arkadasin resmi bu forumda da var
su linkten bulabilirsiniz
http://www.flyşy.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2677
sag kosede oturan first officer eleman belki first officer onun icin yanilmis olabilir
:D[:p]
Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
arkadasin resmi bu forumda da var
su linkten bulabilirsiniz
http://www.flyşy.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2677
sag kosede oturan first officer eleman belki first officer onun icin yanilmis olabilir

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
pardon yorgunluktan yanlış çevirmişim 160ft yaklaşık 52mt gibi, 160mtise 500ft kadar ama niye durup dururken mt'den bahsetsin! vardır bir bildikleri:) hani hanımlar tariflerini birbirlerine ekisk verirler ya, acaba pilot arkdaşımızda eksik bilgimi veriyor bize ne? ne olur ne olmaz meslek değiştiren olur rakip olur diye
:D
Hakan737Guven

Hakan737Guven
değerli sanal airbus çı arkadaşlar,
elimde orginal airbus 321-131 ait fcom şöyle der;aynen aktarıyorum yorum yapmadan.zira pss ile ifr hiç uçmadım:
min height for use of şe autopilot:
-at take off:100ft agl and at least 5 seconds after lift off
-in non precision straight-in app:mda/mdh
-in circling app:mda/mdh-100 ft
-in ils app if cat2 or cat3 capability is not displayed on fma:160 ft agl
-in ils app when cat2 or cat3 capability is displayed on fma,refer to paragraphs hereafter
-after manuel go around:100 ft agl
-in all oşer flight phases:900ft agl
*şe use of AP and FP in OPEN DES and DES mode is not permitted if FCU altitude set below MDA/MDH or 900 ft agl whichever is higher
ingilizce yazmamın sebebi airbus teknik olarak bilmiyorum.dolayısı ile tam çeviri hatası olmaması için böyle yazdım.umarım faydalı olur sizler için.
mustafa ilker ercanlı
elimde orginal airbus 321-131 ait fcom şöyle der;aynen aktarıyorum yorum yapmadan.zira pss ile ifr hiç uçmadım:
min height for use of şe autopilot:
-at take off:100ft agl and at least 5 seconds after lift off
-in non precision straight-in app:mda/mdh
-in circling app:mda/mdh-100 ft
-in ils app if cat2 or cat3 capability is not displayed on fma:160 ft agl
-in ils app when cat2 or cat3 capability is displayed on fma,refer to paragraphs hereafter
-after manuel go around:100 ft agl
-in all oşer flight phases:900ft agl
*şe use of AP and FP in OPEN DES and DES mode is not permitted if FCU altitude set below MDA/MDH or 900 ft agl whichever is higher
ingilizce yazmamın sebebi airbus teknik olarak bilmiyorum.dolayısı ile tam çeviri hatası olmaması için böyle yazdım.umarım faydalı olur sizler için.
mustafa ilker ercanlı
-
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 08 Nov 2005, 01:16
- Location: Turkey
- Contact:
dostum selam
burada yazilanlarin hepsi soru sordugum kaptanin verdigi bilgilerle ve airbus'in pss icin bile olan kullanma talimati ile uyusuyor.
dogrudur 100 fttre max ap aciliyor, aynen boyleydi.
elemanin bana 160 ft dedigi olay demek ki cat 2 cat 3 fma display olayiymis
dostum bu bilgiyi aldigin linki yazabilirsen ayrica sevinirim
Cok yararli oldu, tesekkurler
Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
burada yazilanlarin hepsi soru sordugum kaptanin verdigi bilgilerle ve airbus'in pss icin bile olan kullanma talimati ile uyusuyor.
dogrudur 100 fttre max ap aciliyor, aynen boyleydi.
elemanin bana 160 ft dedigi olay demek ki cat 2 cat 3 fma display olayiymis

dostum bu bilgiyi aldigin linki yazabilirsen ayrica sevinirim
Cok yararli oldu, tesekkurler
Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
değerli batur,
maalesef bu verdiğim bilgilerin olduğu bir website varmı bilmiyorum ama bunu airbus comp eğtim cd den alıntı yaparak cevapladım.google dan da bir arattırma yapmadım ama website olarak olduğunu pek zannetmiyorum.aklına gelen sorun olursa buraya taşı ben de hem cevaplamaya çalışırım hem de sorduğun sorularla airbusı öğrenmeye devam ederim.
slm lar
mustafa ilker ercanlı
maalesef bu verdiğim bilgilerin olduğu bir website varmı bilmiyorum ama bunu airbus comp eğtim cd den alıntı yaparak cevapladım.google dan da bir arattırma yapmadım ama website olarak olduğunu pek zannetmiyorum.aklına gelen sorun olursa buraya taşı ben de hem cevaplamaya çalışırım hem de sorduğun sorularla airbusı öğrenmeye devam ederim.

slm lar
mustafa ilker ercanlı