Master Caution'da AIR COND

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...
Post Reply
Yenici
Average User
Average User
Posts: 147
Joined: 30 Jun 2002, 21:31
Location: Turkey

Arkadaşlar, selam. Master Caution göstergemde, her alçalmaya başladı?ımda AIR COND yazısı çıkıyor. Checklist'imi defalarca kontrol ediyorum ama nedenini bulamadım. Fikri olan var mı acaba.

flyŞY, TK497
A.Önder Yenici
Captain
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

Pressure kısmına uçuş yüksekliği ve iniş meydan irtifasını doğru giriyor musunuz ?
Alçalmada herhangi bir şekilde apu çalıştırıp apu bleed açıyor musunuz?
ya da siz hiçbir şey yapmazken kendi kendine mi oluyor?

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen - VPP.net Staff
Image
Yenici
Average User
Average User
Posts: 147
Joined: 30 Jun 2002, 21:31
Location: Turkey

Buğra kaptan, merhaba.
Sanırım problem Pressure kısmına uçuş yüksekliği ve iniş meydan irtifasını girmemekten kaynaklanıyor olabilir. Söylediğinizi deneyeceğim.

quote:Alçalmada herhangi bir şekilde apu çalıştırıp apu bleed açıyor musunuz?
ya da siz hiçbir şey yapmazken kendi kendine mi oluyor?

Motorları çalıştırmadan önce kullandığım APU'yu ve APU BLEED'i Taxi cheklistine gelmeden kapatmış oluyorum. Ama alçalırken, APU' nun tekrar kullanılmasını ve bu sistemin kendiliğinden olabilmesini sağlayan bir sistemi bilmiyorum. Açıklarsanız sevinirim. Vereceğinizi umduğum cevabınız için şimdiden teşekkürler...

flyTHY, TK497
A.Önder Yenici
Captain
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

Yerde yaptığınız gibi havada alçalırken de apu yu start yaparak çalıştırabilirsiniz.ama sadece onu yapıyorsunuz bunun amacı indikten sonra apu için beklememek.gerçekte havayolu prosedürlerinde şirketten şirkete değişiyor bazı şirketler sadece yerde apu açtırırken bazıları kalkışta FL100 e kadar ve alçalma sırasında apu çalıştırma isteyebiliyor.neyse alçalmada FL100 ü geçerken apu yu çalıştırın ama tekrar hatırlatıyorum bleed leri açmayın master da hata alırsınız amaç yerde iken apu ya kolay ve hızlı geçmek.

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen - VPP.net Staff
Image
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

dikkat, kritik yakıtınız varsa APU'yu çalıştırmayın.örneğin hold'a girecekseniz, trafik kalabalıksa vs normalde APU indikten hemen sonra taxi'de çalıştırılır ama bunun amacı genelde şirketlerin yakıt tasarrufudur.

Hakan737Guven
Yenici
Average User
Average User
Posts: 147
Joined: 30 Jun 2002, 21:31
Location: Turkey

Hakan hocam, indikten sonra APU'nun çalıştırılmasının, motorları kapatmakla bir ilgisi yok değil mi? Yani, bir sonraki kalkışa bir nevi hazırlık aşaması mı oluyor?

flyTHY, TK497
A.Önder Yenici
Captain
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

uçak elektrik enerjisini motorlardaki jeneratörlerden alır. bu elektrik enerjisi aynı zamand hidrolik pomplarınıda çalıştırır aynı zamanda motorlardan gerekli kabin basıncı ve kabin havalandırması/kliması içinde yine motorlardan gerekli basınçlı havayı alır.
Uçağın motoru çalışmazken yerde bu elektrik ihtiyacı ya GPU'dan ya APU'dan sağlanır. GPU 'da bir tür APU'dur yani jeneratör. tek farkı APU bir miktarda hava basıncı saşlar (motorlar kadar değil-kısmen)

APU'nun taxi'den sonra daha pisti terkederken çalıştırılması motor kapatıldığı zaman gerekli elektrik ve diğer ihtiyaçlar için hazır olmasıdır. Çünkü APU'nun çalıştırılması biraz zaman alır.buda motorlar park yerinde çalıştırılırken güvenlik amacıyla tercih edilmez, çünkü park yerinde motoru çalışan bir uçak yer ekibi için tehlike demek.
Sorunun cevabı evet, eğer uçağın bir uçuşu varsa uzun süreli bir şekilde beklemeyecekse APU nun çalışır durumda olması gereklidir. (kabin içi aydınlatması, navigasyon cihazları için gerekli elektrik, bagaj kapaklarının açılıp kapanması için gerkli hidrolikler için elektrik vs)
Bazı GPU'lar'da (ground power unit) basınçlı hava üretirler bunun içinde uçağın altında bir hava takviye borusunun gireceği yer vardır.

motorlar çalıştırılırken APU öncelikle (hemen hemen her uçak için geçerlidir)bir motor için "bleed air" üretecek enerjiye ve techizata sahiptir. ikinci motor genelde birincinin ürettiği "bleed air" ile çalıştırılır. teknik olarak'da öncelikle sağ motor(sancak) yani iki numara çalıştırılır. sonra sol(iskele) yani 1 nolu motor çalıştırılır.

Bugranın öneriside yanlış değil, olabilir, APU'nun 10000ft'in altınd a çalıştırılmasının hiçbir problemi yoktur.Sadece yakıta dikkat etmeniz gereklidir. Örneğin 1500lb yakıtınız kaldıysa APU'yu çalıştırmayın derim.

peki havada APU'ya ihtiyaç olursa? APU'ya ancak uçakda ciddi bir elektrik-jeneratör arızası olduğunda ihtiyaç duyulur. sanılanın aksine uçarken motor durmasında hava akımı ile dönen fanlardan yararlanılır. hidrolik ve bsait anlamda elektrik içinde RAT -ramair turbine açılır. bu minik bir pervanedir ve pervanenin dönmesi ile elektrik üretir. herşeyi karşılamaz, öncelikli görevi, uçakdaki acil durum elektrik ihtiyacını- hidrolik ve acil durum ışıkları gibi- karılamakdır. yani uçağı uçar halde tutmak.
APU sistemi gereği 10000ft'in altında çalışamamakta.sebebi hava almak için motor gibi açık bir fanı yok, ama çalışmak içinde havaya ihtiyacı var. Nihayetinde APU'Da minik bir JET motoru. 10000ft'in altında çalışması için gerekli oksijenede kavuşur. SOnra APU çalıştırılır daha fazla ve garanti elektrik gelir. nispetn şansınız artar yani.

Hakan737Guven
Yenici
Average User
Average User
Posts: 147
Joined: 30 Jun 2002, 21:31
Location: Turkey

Hocam, bu bilgiler için çok teşekkürler...

flyTHY, TK497
A.Önder Yenici
Captain
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

rica ederim iyi uçuşlar

Hakan737Guven
jesabel
Newbie
Newbie
Posts: 19
Joined: 14 Aug 2005, 02:01
Location: Turkey

Vay be 1 hafta önce soracak soru bile soramayan bir adamken pmgd de Hakan Kaptan bu sorunun cevabını vermeeden ben cevabı biliyordum. Demek ki hiç bir zaman umutsuzluğa kapılmamak ve de çok çalışmak gerekiyor. Akşamları Serkan Kaptan ile 1 saat ders çalışıyoruz. Ondan sonra ben 1 saat tekrar yapıyorum. Sabahları Bora Kaptan ile dün gecenin kritiğini yapıyoruz. BÜtün gün ben o akşam işleyeceğimiz konu ile ilgili dökümanları arayıp mıncıklıyorum. Öğrenmek hala çok zevkli. Emeği geçen herkese teşekkürler.

Murat Kaya
izmir
Air
Junior Member
Junior Member
Posts: 86
Joined: 14 Nov 2005, 17:40
Location: Turkey

merhaba aynı sorunu bende yaşıyorum özellikle alçalmaya başlarken,btn checklist im doğru fakat bir türlü çözemedim

Volkan Erdogan
Post Reply

Return to “Boeing Fleet”