Arkadaşlar merhaba minimums ne anlama geliyor?
Piste yaklaşırken kokpitten minimums die bir ses geliyor ne anlama geliyor ve bu sesi duyunca ne yapmak gerekiyor?
Volkan Erdogan
Minimums
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
uçağın panelinde bir Decicion Height (DH) ayarı vardır. Bu ayar değişkendir ve yaklaşılan meydanın yaklaşma şeklinin minimumlarına göre belirlenir. iki değer vardır
MDA-minimum decent altitude- deniz seviyesine göre en az alçalınacak yükseklik
MDH-minimum descent height- yere göre en az alçalınacak yükseklik. (yani radar altimetre gibi)
DH uçağınızın kulandığı FMC, CDU veya daha basit olan hangi sistemi varsa ona göre ayarlanır. FMC ve MCDU'larda iki için seçenek olabilir ama freeware panellerde genelde MDH için yani radar altimetre için ayar yapılır.
TAm olarak anlamı, bu yükseklikde pisti gördünüz, inersiniz, göremediniz, pas geçersiniz.
ILS-VOR-VORDME-NDB her biri için ayrı değerler vardır.
Hakan737Guven
MDA-minimum decent altitude- deniz seviyesine göre en az alçalınacak yükseklik
MDH-minimum descent height- yere göre en az alçalınacak yükseklik. (yani radar altimetre gibi)
DH uçağınızın kulandığı FMC, CDU veya daha basit olan hangi sistemi varsa ona göre ayarlanır. FMC ve MCDU'larda iki için seçenek olabilir ama freeware panellerde genelde MDH için yani radar altimetre için ayar yapılır.
TAm olarak anlamı, bu yükseklikde pisti gördünüz, inersiniz, göremediniz, pas geçersiniz.
ILS-VOR-VORDME-NDB her biri için ayrı değerler vardır.
Hakan737Guven
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
hmmm, bilmiyorum açıkçası benimde kontrol etmem gerek ama mantık olarak uçak ne alçalması yaptığını bildiğine göre DH'ide otomatik olarak set etmesi gerekiyor ama bu kadar bilgiyi database'inde tuttuğunu sanmıyorum. ben PMDG ile çok uçmuyorum makineyi çok fazla yoruyor o yüzden PSSA320 kullanıyorum daha frame dostu. Ama airbus'un MCDU'u ILS'i otomatik girse bile DH'i girmiyor, onu ben APP mode'da kendim giriyorum.
ASlına bakarsan bu değer genelde 200ft default'dur. sadece CAT derecesine göre değişkenlik gösterir ILS'de. biraz göreceli yani. Ben çoğunlukla bu değeri girmiyorum. Nihayetinde bu bir oyun gerçek değil, bugüne kadar sadece 4-5 kere hadi bilmedin 10 CAT3a, b veya c inişi yaptım desem daha anlaşılır olur herhalde.
Hakan737Guven
ASlına bakarsan bu değer genelde 200ft default'dur. sadece CAT derecesine göre değişkenlik gösterir ILS'de. biraz göreceli yani. Ben çoğunlukla bu değeri girmiyorum. Nihayetinde bu bir oyun gerçek değil, bugüne kadar sadece 4-5 kere hadi bilmedin 10 CAT3a, b veya c inişi yaptım desem daha anlaşılır olur herhalde.
Hakan737Guven
-
- Newbie
- Posts: 14
- Joined: 03 Jan 2005, 23:33
- Location: Turkey
Volkan bey 737 FMC den herhangibir şekilde DH bilgisi almaz ama kendiniz bu degerleri EFIS panelden girebilirsiniz .Ayrıca PMDG de güzel modellenmiş, radyo degerini girdiniz zaman Pfd den takip edebiliyorsunuz.
Cat1 yaklaşması yapılıyorsa charlarda belirtilen DA kımındaki koyu harflerle yazılan degeri barometric alt ye parentez içindeki deger ise radyo alt olarak girilir.
Cat2 , 3 şartlarda chart da belirtilen RA degerini radyo alt olarak ,DA alt degerini ise barometrik alt degeri oalrak girilir
Vor yaklaşamasında ise sadede charta belirtilen MDA degeri barometrik alt kısmına girilir.
İyi ucuşlar;
SERKAN UNLU
Cat1 yaklaşması yapılıyorsa charlarda belirtilen DA kımındaki koyu harflerle yazılan degeri barometric alt ye parentez içindeki deger ise radyo alt olarak girilir.
Cat2 , 3 şartlarda chart da belirtilen RA degerini radyo alt olarak ,DA alt degerini ise barometrik alt degeri oalrak girilir
Vor yaklaşamasında ise sadede charta belirtilen MDA degeri barometrik alt kısmına girilir.
İyi ucuşlar;
SERKAN UNLU
- THY177
- VIP Member
- Posts: 606
- Joined: 10 Feb 2002, 12:16
- Name: Ergenekon Kucuk
- PID: 177
- Location: Turkey
Volkan Bey;
DH : Decision Height ,hassas yaklamaşlarda yani (ILS -Cat 1 - Cat2) pist ile gorsel temasın sağnaldığında inişe devam edilecek yuksekliği belirtir ve bu yuksekliği Radyo Altimetreden alarak size sesliiletir.
PMDG default olarak 100 ve ya 200 olabilir ama bun bir anlamı yok .Eger LTBA ya yada LTAC 'a yaklaşma yapılıyorsa ilgili charrtan ucaguınızn katogerisne gore DH bulur vebu değeri ilgili knob 'u düzeltmek sureti ile girersiniz.Bu yuksekliğe geldiğiniz de piste görsel temasınız var inişe devam eder yok ise missed aproach uygularsınız .(yine charta gore)
Bu arada arkadaslarım soruytorlar Cat 3 un başı kel diye ..Ben bilakis yazmadım DH 0 oldugu (cat 3 c)için ama eminmki en azından Cat 2 değeri giriliyordur ,yanılıyormuyum ? Yada nasıl uygulanıyor..?
TK 177 Ergenekon Kucuk
DH : Decision Height ,hassas yaklamaşlarda yani (ILS -Cat 1 - Cat2) pist ile gorsel temasın sağnaldığında inişe devam edilecek yuksekliği belirtir ve bu yuksekliği Radyo Altimetreden alarak size sesliiletir.
PMDG default olarak 100 ve ya 200 olabilir ama bun bir anlamı yok .Eger LTBA ya yada LTAC 'a yaklaşma yapılıyorsa ilgili charrtan ucaguınızn katogerisne gore DH bulur vebu değeri ilgili knob 'u düzeltmek sureti ile girersiniz.Bu yuksekliğe geldiğiniz de piste görsel temasınız var inişe devam eder yok ise missed aproach uygularsınız .(yine charta gore)
Bu arada arkadaslarım soruytorlar Cat 3 un başı kel diye ..Ben bilakis yazmadım DH 0 oldugu (cat 3 c)için ama eminmki en azından Cat 2 değeri giriliyordur ,yanılıyormuyum ? Yada nasıl uygulanıyor..?
TK 177 Ergenekon Kucuk