Rotalar

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
1237
Senior Member
Senior Member
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 17:45
Name: Alper Oğuz
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: Istanbul
Contact:

Merhaba,

Sizler için basit bir soru soraca?ım. :) Henüz hiç online uçmadım. MS-FS9'da high altitude airways seçip uçuyordum. trvacc.org'da routes'a örne?in LTAB-LTAF girdi?imde aşa?ıdaki gibi 3 tane sonuç geliyor.

ICAO Routing: YAA UA16 KFK B545 MUT UW74 ADA
ICAO Routing: YAA UL614 BAG UW75 ADA
ICAO Routing: GAYEM UL615 YAVRU UL605 BAG UW75 ADA

Bunlar nedir, hangisini kullanmam gerekiyor? Bununla birlikte rota konusunda bilgiler verirseniz sevinirim.

teşekkürler


Alper O?uz
TK1237
Yenici
Average User
Average User
Posts: 147
Joined: 30 Jun 2002, 21:31
Location: Turkey

Daha hiç online olmadığını söylüyorsun. Anlaşılan bu işte yenisin. Soruna bir cevap değil belki ama, tavsiyem, hazır rota alman yerine ilk başlarda rotanı harita üzerinde kendin belirlersen, eğitim için daha faydalı olacağını düşünüyorum. Bu işte ustalaşınca, zaten yukarıdaki sorunun cevabını kendin bulursun. Sevgiler...


A.Önder Yenici - TK497
1237
Senior Member
Senior Member
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 17:45
Name: Alper Oğuz
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: Istanbul
Contact:

Merhaba,

Peki rotadaki noktaları nasıl belirleyeceğim? Anladığım kadarıyla bu rotalar harita üzerinde önceden belli. ICAO routing satırında bana tek tanıdık gelen yer MUT.. :)

teşekkürler

Alper Oğuz
TK1237
1565
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: 23 Aug 2005, 02:42
Location: Turkey

Selam;

sonuçlarda tanımadığın harf grupları uçakların havada izledikleri yolları belli eder. Mesela sorunda geçen UA16 = SULTA KARGI intersectionlarını kapsayan, YAA VOR istasyonundan 151 derece uçarak KFK VOR istasyonuna ulaşacağın yolun adıdır. online uçuşlarda atc yardımı her zaman olmadığından offline uçarkenki gibi birisi sana dönmen gereken yeri ve yönü söylemeyecek. bu yüzden kendi radio ayarlarını kendin yapabilmeli ve uçuşun daha gerçekçi olmasını istiyorsan gps yardımı almadan uçabilmelisin. bunun için de fs içindeki insturment rating derslerini okumanı hatta checkride'a girmeni tavsiye ederim.

trvacc.ogr'daki aramada ekrana gelen sonuçların yanında mor renkli bir I harfi göreceksin. O linke tıkladığında sana o rotanın açılımını, basamak basamak geçmen gereken noktaları, VOR frekanslarını, headingleri veren bi sayfa açılır (fsroute.com üzerinde). burdaki bilgileri bir yere not ederek uçuşunu gerçekleştirebilirsin. ayrıca fsroute sayfasında view map linkine tıklayarak haritada rotayı da görebilirsin. Ayrıca uçağındaki gps sisteminde high alt airways'i aktif hale getirirsen uçtuğun hava koridorlarını da görünür olur.

umarım yardımcı olmuştur.

C. Murat Tekin
TK1565
1237
Senior Member
Senior Member
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 17:45
Name: Alper Oğuz
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: Istanbul
Contact:

Murat bey gerçekten çok teşekkür ederim. Hiç anlamadığım bir konuydu. Çok kolaymış mesajınız sayesinde anlamış oldum..

İzninizle birkaç ufak soru daha soracağım:

fsroute'taki uçuş planında, örneğin YAA için 117.70 VOR frekansı mı oluyor?

Yine fsroute'taki Lwr-Upr o intersection'da uçulabilecek irtifa sınırları mı? Bu örnekteki LTBA-LTAF uçuşunda YAA UA16 KFK B545 MUT UW74 ADA rotası için uçuş planına FL285 altında bir yükseklik yazamıyoruz galiba?

Bu arada uzay mekiği dışında FL660 uçan bir nesne var mı? :)

Son olarak yine bu örnekteki LTBA-LTAF uçuşunda trvacc'de 3 tane rora sonucu dönmüştü. Bunlardan hangisini kullanacağımız neye göre belirleniyor? Yolcu olarak :) 8-10 kez bu uçuşu yapmıştım, hem THY hem Atlasjet hep birinci rotayı (MUT'tan sola 83'e dönüşlü) takip etmişti.

Cevabınız için tekrar teşekkür ederim


Alper Oğuz
TK1237
1565
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: 23 Aug 2005, 02:42
Location: Turkey

Selam;

FSroute sayfası flight planda VOR frekanslarını verir.. yani 117.7 YAA VOR frekansıdır. Uçağının NAV1 kısmını buna göre ayarlarsanız, hem uçtuğunuz course a göre durumunuzu hem de oraya kalan mesafenizi ölçebilirsiniz.. Mesela LTAC (Esenboğa) - LTBA (Atatürk) uçuşunun flight planına bakarsanız, Esenboğadan kalkıp PETAR'da 277ye dönmenizi ve YAAya kadar bu rotada kalmanızı söyler.. Bunun en kolay yolu NAV1'e YAA VOR frakansı olan 117.7 yi girip, courseu 277ye ayarlamaktır. VOR, ILS den farklı olarak beyaz gözükür. eğer otopilotta uçuyorsanız 277de rotaya oturduğunuzda otopilotun NAV tuşuna basarsanız uçağınız UG8 üzerinde hiç sapmadan uçar. (bu arada fsnav diye bir program var onu bulabilirsen sana uçuş esnasında çok yardımcı olur. avsimden veya emule gibi dload programlarından bulabilirsin)

flight level konusunda ve dönen sonuçlar hakkında tam bilgim yok ama onlar sanırım senin keyfina kalmış. Varacağın yere istedğin irtifa ve rotadan varabilirsin. ama burdaki bilgilere uymak her zaman bir hata anında sana savunma zemini hazırlar :D

umarım yeterli bi açıklama olmuştur :)


C. Murat Tekin
TK1565
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Enroute Chart dediğimiz haritalar üzerinde o yolda uçabileceğiniz min. uçuş yüksekliği belirtilmiştir. http://www.trvacc.org/web/charts/charts.asp linkinden Ahmet Bedir hocamız tarafından hazırlanan Türkiye H/L Enroute chart'ı indirebilirsiniz. Yurtiçi uçuşlarınız çoksa bastırıp duvarınıza asmanızda fayda var, ben öyle yaptım.
Birde bildiğiniz gibi uçuş istikametine göre RVSM'ye uygun uçmalısınız.(0-179 Tek bin, 180-359 Çift bin)

Selçuk Poyraz
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
1237
Senior Member
Senior Member
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 17:45
Name: Alper Oğuz
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: Istanbul
Contact:

Cevaplarınız için çok teşekkürler.

Yalnız şu sorum arada kaynamış galiba:

quote:Son olarak yine bu örnekteki LTBA-LTAF uçuşunda trvacc'de 3 tane rota sonucu dönmüştü. Bunlardan hangisini kullanacağımız neye göre belirleniyor? Yolcu olarak 8-10 kez bu uçuşu yapmıştım, hem THY hem Atlasjet hep birinci rotayı (MUT'tan sola 83'e dönüşlü) takip etmişti.


Alper Oğuz
TK1237
Bozhan Özsoy
Average User
Average User
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 04:09
Location: Turkey
Contact:

Ben en kısa olanı tercih ederdim. Tabi gerçek hayatta hava durumu ve geçilecek bölgedeki trafik yoğunluğu göz önğne alınarak tercih yapılıyor.

Sevgiler,

Bozhan Özsoy.
muratokay
Junior Member
Junior Member
Posts: 89
Joined: 05 Sep 2005, 02:53
Name: Murat Okay
PID: 1571
Location: Turkey

Merhaba,
Henüz yut dışı uçuşlara başlamadım (first officer mertebesindeyim) ama şimdiden sorayım. Yurt-dışı uçuşlar -örneğin Avrupa- için ücretsiz en-route chart bulabileceğim bir yer var mı?
Herkese iyi uçuşlar

TK1571
Murat Okay
Post Reply

Return to “Training Lounge”