A/P Problemi

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...
Post Reply
Altinay
Average User
Average User
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 22:50

Merhabalar,

2 gundur PSSA320 ile aynı problemi yasamaktayım.

LTAI den havalanıyorum, uygun yukseklige geldigimde ucagı A/p devrediyorum fakat bir anda burun asagıya iniyor.

ALT 28000 girmis oldugum halde ve yanında kontrolun MCDU da oldugunu belirten kucuk beyaz nokta oldugu halde ucak hicbir tepki vermiyor burun asagı alcalıyor ve ne yaptıysam cozemedim.

Manual modda VS ayarlayıp denedim fakat yine olmadı anlayamadım.

Yardım ederseniz GERCEKTEN sevinecegim.

Tesekkurler,

Image

TK828
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

Tunacan
aynı olay benimde başıma gelmişti.
olası sebepler:
a-Fs2004
b-Squawkbox2
c-b şıkkına bağlı olarak nonregistered FSUIPC.dll

sevgiler

Axx Inst.rating va
Check captain va

selim bilgin
Altinay
Average User
Average User
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 22:50

Oncelikle ilginize tesekkurler,

Tek s*k kaliyor o da FS9 cunku FSUIPC registered, SB3 kullaniyorum ... Ama daha once boyle bir problem olmamisti.

FSUIPC 3.48 e gectim acaba ondan olabilirmi cunku ASV yukledimde...

Image

TK828
User avatar
THY166
VIP Member
VIP Member
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 20:00
Name: Fatih KOZ
PID: 166
Vatsim ID: 832838
City: Antalya
Location: Antalya , Turkey
Contact:

Bir ara bende de olmuştu bu tip bir baş aşağı verme durumu ...

ALT düğmesine yanlış kliklediğimi fark ettim :) Doğru tıklayınca düzeldi

PSS'de bu düğmeye sağ tıklarsak farklı sol tıklarsak farklı işlev görüyor bildiğiniz gibi ... ( Her iki tıklama usulünde de beyaz nokta çıkıyor malumat )

Olmaz ama , hani bir ihtimal derim .

Geçmiş olsun şimdiden ,



B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"
Altinay
Average User
Average User
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 22:50

Vallahi bilmiyordum [:I]. Ben beyaz nokta cıktıgında MCDU kontrolunde oldugunda sanıyordum...

Sag klik mi tıklamak lazım yoksa solmu MCDU kontrolunde yukselebilmek icin?


Image

TK828
User avatar
THY166
VIP Member
VIP Member
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 20:00
Name: Fatih KOZ
PID: 166
Vatsim ID: 832838
City: Antalya
Location: Antalya , Turkey
Contact:

Yanlış hatırlamıyor isem sağ olacak ...

Forumda vardı onun açıklaması ama nerede [:I]

Sevgiler



B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"
drumex
Average User
Average User
Posts: 213
Joined: 25 Apr 2002, 04:36
Location: Turkey
Contact:

Airbus'larda düğmeler hem basılıp hem de çekilebiliyor. Bunun arkasındaki mantık düğmeye basınca kontrollü uçağa vermek, çekince ise devralmak.

Burada kontrölü devralmak dediğim elle uçmak değil; uçak yine AP kontrolünde seyreder ama pilot girdisine göre. Yani bir nevi yarı otomatik.

Sol tıklama tuşa basma, sağ tıklama tuşu çekme işlemlerini simüle eder. Bu PSS'in en önemli özelliklerinden bir tanesidir. Yani neymiş, ısrarla manuel okumadan böyle gelişmiş panellerle elleşmemek lazımmış. :)

Image
Altinay
Average User
Average User
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 22:50

Anlasildi hocam tesekkurler

Image

TK828
Kerem1407
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 19 Apr 2005, 22:26
Location: Turkey

Sag tiklarsaniz Optimum climb veya descent moduna girer. Sol tiklarsaniz managed climb veya descent moduna.

Mesela YAA'yi 10000 feet'te geçmek istiyorsunuz, bu degeri Flight plan'de YAA'nin yanina girip, sol tikliyoruz, managed descent oluyor.

:)

TK1407
Kerem Barut
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Expedite (EXP) modunu iyi anlamış olan arkadaşımız var mı?

Sanırım düz uçuşa geçtikten sonra ATC farklı yeni irtifalar verdiğinde hızı azaltmadan irtifa değiştirmek için kullanılıyor.

Murat Toloğlu, TK233
Captain - İstanbul
serkanunlu
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: 03 Jan 2005, 23:33
Location: Turkey

Expedite mode bir nevi open moddur alçalma ve tırmanışlarda maximum derece yi saglıyacak şekilde ucagın dikey hareketlerini kontrol eder.
Airbus manualerinde (FCOM1) 1.22.30
If şe FCU selected altitude is higher şan present altitude,EXP CLB mode engages.
If şe FCU selected altitude is lower şan şe present altitude,EXP DES mode engages.
Serkan UNLU;
Post Reply

Return to “Airbus Fleet”