DRAG Required ??

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...
Post Reply
Ekin Bulut
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 07 Jan 2003, 15:35
Location: Turkey
Contact:

Merhaba öncelikle..
PMDG yi yeni kullanmaya başlıyanlardan biriyim bende.Desending yaparken DRAG required diye bir uyarı veriyor FMC.
1-)anlamı nedir?
2-)FMC de decend prosedurünü kısaca anlatabilirmisiniz?(PDF lerden okuuklarım ve forumda okuduklarımla programlamaya çalışıyorum)

Ylgilenirsniz sevinirim.

Ekin Bulut
TK651

Image
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

Selamlar.

Drag required ın anlamı yavaşlayıp descend hızını sağlamanız gerektiğidir.Bu uyarıyı gördüğünüz anda speed brake e basarak hızınızı monitor edin,descend hızına geldiğinizde speed brake leri kapatın.

FMC den descend prosedürü LEGS sayfasından gerekli irtifaları girdikten sonra T/D (top of descend yani alçalmaya başlama noktası) noktasına gelindiğinde eğer MCP(autopilot paneli) den alçalacağımız altitude u set etmişsek uçak kendi kendine alçalmaya başlar.Ve set ettiğiniz altitude a kadar kendisi alçalır.Dikkat edin alçalma sırasında FMC tekrar drag required verebilir bu durum olduğunda tekrar speed brake leri açarak gerekli yavaşlama sağlanır.Uzun süre yavaşlama olmazsa VNAV DISCONNECT olur bu durumda da speed brake lerle yavaşlayarak tekrar hızımız descend hızına geldiğinde VNAV i arm ederiz.

Ayrıca bir de Level Change denen bir alçalma şekli var bu gerçekte kullanılan alçalmadır genelde ATC initial descend level verdiğinde bunu MCP den altitude a gireriz daha sonra alçalma VNAV kapatılır LVL CHG tuşuna basılır alçalma hızımız ayarlanır elle daha sonra uçak bu hızı sabit tutacak şekilde pitch i değiştirerek alçalır.

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image
Ekin Bulut
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 07 Jan 2003, 15:35
Location: Turkey
Contact:

Hocam bilgi için sağolun..Bir şey daha var..Az önce LTAI LTBA uçuşu yaparken LTAI 18L ten kalkış yaptum KUMRU star uyguladım CRZ seviyesi FL 250 ti. FL 250 dayken (sanırım 15 dak. içinde varmıştım bu yüksekliğe) KFK ya 40 -50 nm kala DES now yazdı.bende hemen bastım ve uçak daha CRZ edemeden alçalmaya başladı.LEG leri mi yanlış girdim,hızları mı yanlış girdim kestiremedim.Anlıyacağınız kalktığım gibi alçalmaya başladım. DES now yazınca hemen basmak makbulmüdür yada pilotun kendi iradesinemi bağlı??

Image
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

:) Hocam descend now yazısı birşey olduğunda çıkan bir yazı değildir o hep ordadır siz daha erken alçalmaya başlamak isterseniz ona basarsınız sadece :) korkmayın onun amacı daha erken alçalmayı başlatmak içindir :).Basmazsanız t/d noktasında alçalırsınız.Özetle DES NOW bir uyarı değil bir seçenektir :).:D

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image
Ekin Bulut
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 07 Jan 2003, 15:35
Location: Turkey
Contact:

Yok hocam yanlış anlattım sanırım uyarı olmadığını biliyorum ben soruyu uzattım sadece...demem o ki, decent now tabi hep orda sadece pilotun insiyatifinde bişey mi onu merak etmiştim cevaplarımı aldım teşekkürler tekrar. :D:)

utanç verici bi durumdu... böle öğrencez artık[:I][8D]

Saygılar;
Ekin Bulut
TK651

Image
ntuncel
Junior Member
Junior Member
Posts: 67
Joined: 28 Apr 2005, 19:32
Location: Turkey

Merhaba Ekin bey,

Ben PMDG konusunda bazi eksiklerine ragmen oldukca faydalandigim bir kaynagi vermek istiyorum. Avsimde pmdg_737ng_flight_tutorial.zip isimli dosya.

Dedigim gibi bazi eksikler var ama cold&dark cockpitten alip sizi tüm ucusa hazirliyor ve ucagi park edene kadar ne yapilmasi gerektigini anlatiyor.

Umarim sizinde isinize yarar.

Selamlar

Nuri Tuncel
TK1416
Ekin Bulut
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 07 Jan 2003, 15:35
Location: Turkey
Contact:

Hocam sağolun çok makbul geçti...

Ekin Bulut
TK651

Image
Post Reply

Return to “Boeing Fleet”