Start-Up Öncesi Overhead :)

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...
Post Reply
THY543
Average User
Average User
Posts: 179
Joined: 12 Aug 2002, 01:24
Name: Atakan Şenyurt
PID: 543
Vatsim ID: 848272
City: Antalya

Yşte Fatih abi alın size bir konu daha. Bol bol tartışalım

Image

Bu da motor çalıştırdıktan sonraki hali

Image

Fatih abi istersen kademe kademe neler yaptı?ımı da anlatıyım.

Atakan Şenyurt
Image
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

Cabin util/pass seat ler off onlar on olacak motor çalıştırmadan önce
Hydraulic pumps off !!! motor çalıştırmadan önce mutlaka on olmalı !!
isolation valve i auto da tutmuşsun orası open olmalı
Asıl sorun motor çalıştırmadan önce pack leri off yapman gerekirken sen çalıştırdıktan sonra off yapmışsın.Onlar çalıştırmadan önce off olucak çalıştırınca tekrar on yapıcaksın.
external lights açmamışsın olmamış :)
isolation valve çalıştırmadan önce open çalıştırdıktan sonra auto
engine anti ice açmışsın ama wing anti ice kapalı.engine anti ice ne zaman açılır biliyo musun?
Bi de engine start da ignition left ve right i ne zaman kullanman gerektiğini biliyo musun?motor çalıştırdıktan sonra engine ign. boş yapılır ve start lar cont a getirilir FL100 ü geçerken kapanır descend de tekrar FL100 altına gelince cont açılır.
:D

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image
THY543
Average User
Average User
Posts: 179
Joined: 12 Aug 2002, 01:24
Name: Atakan Şenyurt
PID: 543
Vatsim ID: 848272
City: Antalya

Offf çok eksik varmış be

Ben motor çalıştırırken Önce IGN L sonra sol GRD sonra motor çalışınca IGN R ye alıyorum sonra da sağ GRD yapıyorum

Atakan ?enyurt
Image
User avatar
THY166
VIP Member
VIP Member
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 20:00
Name: Fatih KOZ
PID: 166
Vatsim ID: 832838
City: Antalya
Location: Antalya , Turkey
Contact:

Hepsinden önemlisi bu bana COLD & DARK gibi gelmedi ... Bendeki daha farklı açılıyor sanki [;)]

Du bakalım akşam işimi erken biterebilir eve dönebilirsem bi screenshot alır koyarım .

Teşekkürler resim için .




B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"
THY543
Average User
Average User
Posts: 179
Joined: 12 Aug 2002, 01:24
Name: Atakan Şenyurt
PID: 543
Vatsim ID: 848272
City: Antalya

Fatih Abi

Ben ik önce cold and dark yapmak için cessna seçiyolur ve onun motorunu kapatıp elektriklei kapatıyorum. Sonra pmdg yi seçiyorum. Ve motor çalıştırmadan öncesine kadar bu yukarde ki 1 resimdeki gibi gereken tuşlara basıyorum. Yani bu resimler cold and dark değil.

Atakan ?enyurt
Image
canery
Junior Member
Junior Member
Posts: 64
Joined: 08 Apr 2004, 20:31
Location: Turkey
Contact:

Ben FS2002 kullanıyorum pmdg select flight bölümüne cold and dark panel seçeneğini ekliyor ordan seçip başlıyorum.Benim ek olarak panelde gördüğüm eng bleed lerin off olup motor çalıştırıldıktan sonra on yapıldığı.
ben overhead de daha çok hiç kullanmadığım fonk. merak ediyorum.
Örn: stby rud, alternate flaps, navigation ve displays bölümü, aux bat ve yanındaki apu gen, cab/util, ıfe/pass seat gibi buralara hiç dokunmadan uçuşu tamamlıyorum ama ne işe yaradıklarını ve ne zaman kullanıldıklarını da merak ediyorum.
Manuelleri okumaya devam öğrencez hepsini zamanla eğer burdada bahsi geçerse fena olmaz tabi
Atakan hocam resimler için teşekkürler gerçekten çok faydalı oluyor.

Caner Yalçın
TK1106
THY543
Average User
Average User
Posts: 179
Joined: 12 Aug 2002, 01:24
Name: Atakan Şenyurt
PID: 543
Vatsim ID: 848272
City: Antalya

Caner Hocam

Valla inanırmısın bende yeni başladım bu PMDG ye. Ama benim kullandığım 738. Siz FS2002 kullanıyorsanız 600 ve 700 serileri olması lazım. O yüzden bu overhead la sizinki değişik olabilir.

?imdi Hocalarımın buraya cevap vermesini dört gözle bekliyorum. Valla böyle sorular daha zevkli oluyor.:D:D:D

Atakan ?enyurt
Image
mavi
Average User
Average User
Posts: 116
Joined: 16 May 2002, 01:12
Location: Turkey

Caner Bey,

Bahsettiğiniz özelliklerin simule edilmediğini biliyorum. Yani müdahale edilebilir konumdalar ancak simule edilmemiş olduklarını biliyorum. Tıpkı fmc de bazı fonksiyonlarda olduğu gibi.

Serhan Önür
TK396
serkanunlu
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: 03 Jan 2005, 23:33
Location: Turkey

Gate durumunda overhead panel , pitot off ,electric hyd pump off,fuel pump AFT 1 on digerleri off (en alt sol on :APU'nun yakıt ihtiyacı için )apu bleed ON, galley power on ,window heat on durumunda olmalıdır,packs auto

hydroulic pumplar eger pushback yaparak engine start yapmak istiyorsan ki genelde yapılan budur HYD pumps ENG1 ve ELEC2 yi off yap kısacası soldaki 2 pompa off sagdaki ki pompa yi on yapman gerekir (A PUMPS OFF).Anti collision on. Pushback tamamlandıktan sonra parkfrenleri set edilir. sırasıyla generatörler 1-2 ON (on bus) , packs auto , crossbleed valve auto (kontrol amaçlı), apu bleed off , pito heat ON, HYD A pumps ON (?unuda belirtmek isterim ki ; bleed air control sistemlerinde daha dogru ve gerçekci olsun derseniz,generatörler(1,2) on bus olduktan sonra R pack auto , apu bleed off , L pack auto yapmanız yani kısaca ''v'' şekli çizerek yapmanızda yarar var.

Taxi ye çıkmadan frenler bırakılır flap set edilir(1,5),apu starter off .Taxi ye başlamadan önce taxi ve rwy turn off lambaları ON yapılmalı.Gece aydınlatması yeterli degilse inboard lambaları ON yapıbilir.Rule'deki duruşlarda taxi light off,harekete başlarken tekrar ON yapılmalıdır.
Son olarak burda bahsettiklerimden bazıları hava yollarının uygulamasına ve tercihene göre çok ufak degişiklik olabilir ama temelde standardı budur.

Saygılar;
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

quote:fuel pump AFT 1 on digerleri off (en alt sol on :APU'nun yakıt ihtiyacı için )
Serkan gerçek prosedürü yazmış,ama maalesef PMDG çok iyi bir uçak olsa da bu modellenmemiş(APU'nun çok az yakıt harcadığını düşünerek,ayrıca FS2004 limitations)

Kolay gelsin

TK550
Ural Köseoğlu
Post Reply

Return to “Boeing Fleet”