PSS A320

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...
Pathfinder
Average User
Average User
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 04:12
Name: Selçuk
PID: 13
Location: Turkey

LTBA-LTAC uçuşu YAA1K sid yüklendi, YAA'dan sonra Petar'a kadar UL614 takip edilecek ve arrival Petar1E olacak şekilde yüklendi. FL270 hem FMC'den hem AP'den set edildi. ZFW idi herhalde 115.0, block 14.5 (14.500 lbs yakıt için) set edildi.(Options international "US" seçili)

Yki kere "+"ya basıldı Flap 1 pozisyonunda kalkış yapıldı ama pistin sonuna do?ru zorlama ile. Tırmanma başladı 3000 ft'de Ap yapıldı, Ap yapılınca uçak tırmanmayı bıraktı bunun üzerine vertical spd 1800 set edildi(daha yüksek yapılınca spd düştü?ü için)buna ra?men 9000ft civarında spd 160'lara düşünce tekrar initial FL180 olarak set edilmiş ALT butonuna (sa?ındaki noktayı yakan mouse'ın hangisi ise) basıldı, uçak FL 100'e gelince yükselmeyi bıraktı.Ne yaparsan yap yükselme yok. Ta başta "CI" idi yanlmıyorsam 50 set edilmişti.

Antreman yapıp şu Berlin görev uçuşumuzu kazasız belasız yapalım diye u?raşıyoruz ama nafile.

SB3'den sonra FMC olmadan uçmak için harita lazım(Bozhan VOR to VOR için link vermesin diye yazmak zorundayım:))High Altitude harita olmadı?ı için rota belirlenmiş olmasına ra?men yollar takip edilerek uçulamıyor takdir edersiniz. Rüzgardan dolayı course tutmuyor VOR'dan çıkıştaki course'ı bilemeyince.

Sonuç olarak görev Boeing olarak görünmesine ra?men A320 ile çaktırmadan FMC (MCDU'mu yoksa) kullanarak A320 ile uçalım dedik ama olmuyor. Ayın 17'si oldu biz hala görev uçuşunu tamamlayamadık.

Yardımlarınızı bekliyorum:)) Umarım anlatabildim herkesin anlayabilece?i ortak bir lisanda.

(A320 ŞY repaint'i istemiştim ama kimseden cevap alamadım serzenişi ile iyi uçuşlar dilerim herkese)


Selçuk Toramano?lu
TK 13
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

1- A320'de MCDU'ya airway nasıl giriliyor? ben Fplan sayfasında sadece waypoint girebiliyorum, formulu varsa rica edeceğim
2- IFDG'de a320-204 THY repaint'i var , PSS ile çalışacak merge cfg'si'de flyşy'de fleet'de var, ben kullanıyorum gayet iyi. Sadece PSS load master'i kullanmıyorum o kadar. O da muhtemelen PSS air ve cfg file'i load master'e bağlı IFDG bagli degil o yuzden.

Hakan737Guven
Pathfinder
Average User
Average User
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 04:12
Name: Selçuk
PID: 13
Location: Turkey

Hakan hocam, örneğin Sid'i seçtikten sonra insert yapıp daha sonra YAA tıklayınca gelen sayfanın sag en üstteki bölüme airway/nereye kadar gideceğinizi yazıyorsunuz. UL614/Petar gibi. Tabi bunu her waypoint'de uygulayabilirsiniz.

A320 için THY repaint yüklemeyi daha detaylı anlatırsanız sevinirim. Yeni başlayan bir arkadasın anlayacağı lisanda. Bu konuda pek bilgili değilim. Uçak yüklemeye falan benzemiyor çünki denedim ama başaramadım daha önce. Zahmet olacak teşekkürler.


Selçuk Toramanoğlu
TK 13
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Selamlar Selçuk Kaptan;

Umarım yardımcı olabilirim.

quote:İki kere "+"ya basıldı Flap 1 pozisyonunda kalkış yapıldı ama pistin sonuna doğru zorlama ile

2 kere + yapmanız sadece gaz kolunu FLEX moda alır ki kendisi sınırlanmış kalkış yaptırır, daha doğrusu sıcaklığa bağlı t/o şrust uygular. Bunun için PERF sayfasında sıcaklık kısmına alan sıcaklığını girmelisiniz. Standard kalkış flap'ınız 1+F olmalı bir yanlışlık yapıyor olabilirsiniz.


quote:Tırmanma başladı 3000 ft'de Ap yapıldı, Ap yapılınca uçak tırmanmayı bıraktı bunun üzerine vertical spd 1800 set edildi(daha yüksek yapılınca spd düştüğü için)buna rağmen 9000ft civarında spd 160'lara düşünce tekrar initial FL180 olarak set edilmiş ALT butonuna (sağındaki noktayı yakan mouse'ın hangisi ise) basıldı, uçak FL 100'e gelince yükselmeyi bıraktı.Ne yaparsan yap yükselme yok. Ta başta "CI" idi yanlmıyorsam 50 set edilmişti

AP kullanımı için 3000ft. biraz yüksek olmakla beraber sorun yaratmaz. Ama muhtemelen hızınız 250 altındaysa ki muhtemelen öyleydi tırmanmaması gayet normaldir. Çünkü Airbus sizin girmesenizde default olan bir THR RED/ACC denilen bir yükseklikte FLEX moddan CRZ moda geçmenizi isteyecek ve buna bağlı olarak da hızınızı V2 hızından FL100 altında 250 ye çıkartana kadar tırmanmayı azaltacaktır hatta kesecektir. Bahsettiğim THR RED/ACC bilgi girişi Take Off sayfasından ve ya Go Around sayfalarından yapılabilir, eğer siz bir giriş yapmazsanız bu değer 1580ft. AGL'dir. Kısacası sorun aslında yok, siz alışkın olmadığınız için hafif tedirgin olup müdahale etmişsiniz gibi geliyor bana. FL100'da yaşadığınız sorunda bunun bir benzeri; bu yükseklikten sonra hız limiti kalktığından MCDU hızı CLB sayfasında yazılı hıza getirene kadar tırmanmayı keser, hız yakalanınca tırmanmaya devam eder. CI diye bahsettiğiniz şeyde Cost Index; default olarak 50'dir. Değiştirirseniz CLB, CRZ ve DES sayfalarındaki hızlar değişir.

Kolay gelsin



Selçuk Poyraz
Captain
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
mavi
Average User
Average User
Posts: 116
Joined: 16 May 2002, 01:12
Location: Turkey

Merhaba,

Hocam Ins.Rating. adaşınız Selçuk hocam bahsetmis onun yazısının üzerine yazmak istemezdim ama kısaca ilave etmek istedim. airbus da 3 kontrol yönetmi mevcut:

1)manuel, 2)auto pilot, 3)MCDU + auto pilot

mcdu tam ve dogru programlanmalı; pref page den flex için o anki sıcaklığı girin, + tuşuna iki kez basarsanız flex mode da kalkış yapar; 3 kez basarsanız TO modda kalkış yapar RED/ACC de - basarak hıznızı clb. moda getirin programlama tamam ise rwy l/up yaptıgınızda srs rwy aktif olur kalkışla birlikte NAV aktif ve ACC/RED geçilirken auto pilot aktif...
ucmamasına imkan yok çünkü bu bir airbus [;)]

sevgi ve saygıyla

TK396
Serhan Önür

Serhan Önür
TK396
alptimur
Newbie
Newbie
Posts: 17
Joined: 05 May 2002, 16:36
Location: Turkey

Pss THY A320 ve A321 boyamaları şyva.com forumlarında mevcuttu sanırım,http://forum.şyva.com/forum_posts.asp?TID=3264&PN=2


Alptimur Erdem
TK361
Boğaziçi-HIST
alptimur.erdem@boun.edu.tr
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

selçuk hocam,
fleet bölümünde güzel bir A320 var. Selçuk Oral'ın, biliyorsun işleri fabrika painter'larından daha iyidir. Tatmin olmazsan IFDG'nin sayfasından bir daha A320 diye aratıver. Muhtemeneln aynı dosya olabilir yada Alptimur2un verdiği topic'de farklı repaint vardır.
A320 için anlatıyorum

1- uçağı FS9, aircraft'ın içine açın, adı önemli değil
2- panel cfg'yi şununla değiştirin;
[fltsim]
alias=PSSAB-PRO\panel
3- sound cfg'yi şununla değiştirin
[fltsim]
alias=PSSAB-PRO\sound.cfm (cfm kullandığınız takdirde IAE ise sound.IAE oalcak)
4- FLYTHY Fleet'de A320 altındaki merge dosyasını indirip içindeki aircraft cfg ve air dosyasını (varsa hatırlamıyorum) THYA320'nin klasörüne ekleyin. Eğer sorarsa "overwrite" diyebilirsiniz.

Ben hiçbirşey değiştirmeden Atlasjet için bunu yaptım, daha önce kendim yapmaya çalışmıştım, saolsun SElçuk Oral bunu tavsiye etti şimdi jilet gibi uçuyor. Sadece ZFW için standart rakam'ı kullanın 90 veya 109 arası birşey yeterli.

Hakan737Guven
CnC
Junior Member
Junior Member
Posts: 79
Joined: 30 May 2004, 18:36
Location: Turkey

Selamlar
Selçuk hocam, LTBA-LTAC ucusunuzu kisaca anlatmissiniz. Birsey dikkatimi cekti. Ucak kalktiktan bir sure sonra, PFD'de LVR CLB yanip sonmeye baslar. Tam bu noktada bir kere (-) ye basarak (Bu gaz kolunu bir kademe geriye almak anlamina geliyor) THRUST modu CLB ye getiririz. Climb modu.. Bu pedestalden manuelde yapilir. Amac THRUST modu CLB a getirmek. Bunu anlatmamda ki amac, kalkis sonrasi proseduru, yazdiklariniza gore ne kadar uyguladiginizi anlayamadigim icin en azindan bir secenegi elemek. :)

Bu arada, sadece bir hatirlatma olarak, PSS A320 icin birkac tuttorial var ilgili sitede.

Bu arada isiyla ilgili hicbir deger girmiyorum ben. Default birakiyorum. Bu deger ilaki girilecekse hagi isiyi girecegiz? TAT? True Air Temperature mi? Ya da Total mi?

Sevgiler ve Saygilar

Cüneyt Damar
TK1193
Image
Pathfinder
Average User
Average User
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 04:12
Name: Selçuk
PID: 13
Location: Turkey

Söylenenlerin içinde sadece ısı değişikliği yapmıyordum. Flex 42 görünüyordu onu da LTBA'nın ısısına bakarak 21 derece yaptım. Zaten Flex modundan CL moduna geçiyordum, yani bana göre bir hatam yok gibi. Tekrar denedim ve TOKER'de bir screenshot aldım ekleyebilirsem daha anlaşılır olacak. FL100'ü geçmiyor uçak FL100'de nadiren 2-3000 varyo ile tırmanmaya çalışıyor ama sonra hemen FL100'e iniyor. Hız ise bu noktadan sonra 290'a çıkıyor ama tırmanma olmuyor. Bir de kalktıktan sonra uygun bir şekilde AP'ye basınca tırmanma FL100'e kadar 1200 varyo ile oluyor. Bir sorun var ama maalesef bulamadım.

Bu arada FS2002 kullanıyorum.

Hakan hocam söylediklerinizi deneyeceğim. PSS'nin performansını etkileyecek bir şey olur diye denememiştim, merge falan değiştirince bir olumsuzluk olmuyor anlaşılan.

Yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.


Selçuk Toramanoğlu
TK 13
CnC
Junior Member
Junior Member
Posts: 79
Joined: 30 May 2004, 18:36
Location: Turkey

Hocam, bu hata onceden olmuyordu ise, son secenek ve en kolayi olarak Web Installden "Rebuild Config" yapmanizi oneririm. Benim ucaktada bazi sorunlar oluyordu, yukleme vs. ile igili. Rebuild Config'den sonra duzelmisti. Denemesi bedava :)

Kolay gelsin.

Cüneyt Damar
TK1193
Image
Pathfinder
Average User
Average User
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 04:12
Name: Selçuk
PID: 13
Location: Turkey

Sevgili Cüneyt, onu da denedim şimdi, maalesef olumlu bir gelişme yok. Ne dersiniz Airbus'a tazminat davası açıp hep beraber bir havayolu mu kurarız:))


Selçuk Toramanoğlu
TK 13
Pathfinder
Average User
Average User
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 04:12
Name: Selçuk
PID: 13
Location: Turkey

Arkadaşlar sorun hala devam ediyor ve bir çözüm bulamıyorum. a320 için ZFW 115.0 uygunmudur? 14.500 lbs yakıt aldık ise block bölümüne 14.5 girilmesi doğrumudur?
Kalkış ve varış limanları, Flight level, Cost index, Flex to temp bilgilerini girdikten sonra Align ırs tuşuna basıyorum ve daha sonra FP'yi dolduruyorum ve Pref sayfasından hızları set ediyorum. Flex to modunda kalktıktan sonra 1660 feet'de CL'ye geçiyorum ve AP'ye basıyorum. Uçak rotayı takip ediyor ama tırmanma 1200 varyo ile oluyor, 1800 ile tırmanmasını sağlamak için vs'ye 1800'e ayarlıyorum ancak hız düşmeye başlıyor. Sorun nerede olabilir görüşlerinizi bekliyorum tekrar.

Teşekkürler


Selçuk Toramanoğlu
TK 13
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

Hocam airbus lar çok zor tırmanıyor onlardan boeing performansı beklemeyin :D.Benim yaptığım ise meydan altitude +1500 feet de CLB moda geçmek ve meydan alt.+3000 feet e kadar autopilot açmadan 15 pitch civarı tırmanmayı sürdürmek.+3000 feet de burun ezmeye başlıyorum tabi bunları MCDU perf sayfasına /3000 şeklinde giriyorum önceden.Hızım flap retraction a yaklaşırken flap topluyorum yavaşca burun ezerek daha sonra genelde +4500 civarı autopilot engage ediyorum o arada flight director izleyerek tamamen elle uçuyorum.Böyle deneyin bir de sonra uçak tırmanıp gidiyor zaten.INIT sayfasından cost index e 35 girmeyi deneyin böylece daha yavaş tırmanarak daha yüksek bir varyo elde eder uçak.Ya da kendinize bir tırmanma hızı seçin speed e sağ tıklayarak sonra altitude a sağ tıklayın level change yaparak tırmansın uçak hızı koruyacak şekilde burnu kaldırsın ve indirsin.Başka bir şey gelmiyor aklıma ben hiç sorunsuz tırmanabiliyorum boeing kadar kısa olmuyor evet çok sürüyor ama tırmanıyor sonunda.
ZFW konusunda da 115 biraz az sanırsam ben 130.130lbs olarak kullanıyorum 320 yi.Bir de aircraft.cfg den pitch scalar kısmını ayarladınızmı ayarlanmayınca pss airbus ları ön teker üzerine inebiliyor genelde burun fazla kaldırılamıyor ayarı olmayınca.

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image
mavi
Average User
Average User
Posts: 116
Joined: 16 May 2002, 01:12
Location: Turkey

Merhaba,

Selçuk Bey,
1-ZFW değerini aşmadığınız müddettce ne girerseniz girin problem olmaz;(load editörden aynı değeri girip; aircraft cfg. de save etmeniz dahilinde)
2-14.500 lbs yakıt miktarı için evet 14.5 girmeniz gerekiyor zaten; ...yani bu aşamada problem yok;

Buğra Bey;
1-" Hocam airbus lar çok zor tırmanıyor onlardan boeing performansı beklemeyin " katılmıyorum.... zira boeing'lerle aynı varyo ile tırmanmaları (tabiki benzer sınıf ve benzer agırlık; hız; ve vb. ortam koşullarında) mümkün;
2- Ben hiç aircraft cfg. de pitch scalar ayarları ile oynama gereği duymadım ve burun tekeri üzerine inmedim (kesinlikle iniş hızında ve uygun flap konumunda olduğunuz müddetce...)hatta Vs hızına cok yakın oldugunda full flapta bile burnun cok fazla kalktığını söyleyebilirim.

Son olarak Selçuk Bey sorununuz neden kaynaklanıyor hicbir fikrim yok zira anlattıklarınıza göre herşeyi denemiş görünüyorsunuz ve bir yararı olurmu bilmiyorum ama bir screen shoot alsanız ve bir görsek... kolay gelsin...

Not:(kusura bakmayın, ihtimal vermemekle birlikte, yinede yazayım hani "egg bug" türünden birşeyler olabilir mi; Yani yanlışlıkla speed brake açılmış veya flap up yapılmamış olabilir mi? Başka ihtimal kalmadıda [}:)]

Serhan Önür
TK396
Pathfinder
Average User
Average User
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 04:12
Name: Selçuk
PID: 13
Location: Turkey

Hiç kusura bakmam merak etmeyin yeter ki çözüm alternatifi olarak deneyebileceğim bir öneri olsun. Speed brake ve flap kontrol edilmişti. Airbus'ı meşeden arkadaşlarım alınmasın ama ben artık kimsenin FL100'den sonra 1800 varyo verip de hız düşmeden tırmandığına inanmıyorum. Geçen Bozhan "gitti gül gibi kaptan" diye güzel bir espri yapmıştı, zannederim şimdi bunu söyleme sırası airbuscı arkadaşlarda, eğer airbus ile uçmaktan vazgeçen bir pilotun önemi varsa..... Anlaşılan PMDG'ye başlayıp orada bu işi pekiştireceğiz.Screenshot aldım ama becerip siteye upload edemedim, zaten anlattıklarım ile screnshot'ın sizlere verebileceklerini ifade ettiğimi zannediyorum.(Sanki Boeing ile Airbus taraftarlarını ajite etmeyi amaçlayan bir açıklama oldu ama inanın böyle bir niyetim yok. En azından anladım ki sorun yazışma ile değil ancak pratik yaparak çözülebilecek ki, eğer çözülebilecek bir sorun ise, bu da kısa zamanda olmayacağı için 1 aydır emeklerimin sonucunu alamamış olmanın bir ifadesi olarak algılayın ltf)

Herkese zevkli uçuşlar dilerim.

Sevgilerimle


Selçuk Toramanoğlu
TK 13
Post Reply

Return to “Airbus Fleet”