PSS340 icin
1-Kalkistan sonra OPCLB safhasina geciyorum ancak varyo sacma bir sekilde bir asagi bir yukari gidiyor. Ne yanlislik yapiyorum acaba?
2-Bu ucak TOD noktasini gosterdigine gore herhangi bir mudahaleye gerek kalmadan o noktaya gelince kendisi alcalmaz mi? FL'yi inmek istedigim seviyeye ayarlamis olmama ragmen illa ALT tusuna basmali miyim?
3-Approach ne zaman active edilmeli (INIT veya PREP bolumundeydi herhalde)
Simdilik sorularim bunlar, umarim Airbus uzmanlari en kisa zamanda cevaplarlar. Pesin tesekkürlerimle.
Sevgiler
Selçuk Toramano?lu
TK 13
VARYO
-
- Average User
- Posts: 133
- Joined: 19 Aug 2001, 04:12
- Name: Selçuk
- PID: 13
- Location: Turkey
-
- Average User
- Posts: 211
- Joined: 19 Aug 2001, 04:09
- Location: Turkey
- Contact:
Gitti gül gibi Kaptan.. [B)]
Sevgiler,
Bozhan Özsoy
FlyTHY Tech. Man.
Sevgiler,
Bozhan Özsoy
FlyTHY Tech. Man.

Selçuk hocam selamlar..bilgim dahilinde cevaplamaya çalışayım sorularınızı..
1. OPCLB sayfasında Hız Bug'ı (hız bandında kırmımsı üçgen) kaça alıyor? (v2+10) Birde bunu 30 derecelik dönüşlerde yapar.. Düşük hızda PSS 340 30 dereceye yattığı zaman sallanıyor bir aşağı bir yukarı yavaş fakat kısa kısa:)) Mümkünse INIT sayfasını ve PERF sayfasını özenle ve gerçekci bilgilere göre doldurun. Mesala COST indexi 35te tutun (THY klasiği).
2. TOD noktası noktası sadece görsel bir ibaredir. Bunlarda uçak otomatik alçalmaz. Eğer managed modda uçuyorsanız PROG sayfasından FL'i düşürün. O Decend moda geçip otomatik hız ve Varyo ayarlması yapar. Ama dediğiniz bigi FMC den elle yapmak istiyorsanız selected moda geçmiş olursunuz ki ikiside optional bir durum fakat buları siz aktive etmek zorundasınız uçak otomatik yapmaz.
3.Hocam Approach PERF sayfasında zaten ATC varsa decend final FL de appr. active edin. sonra establish olun. Eğerki ATC yoksa (in most cases:) ) Final FL'e 10 - 15 DME kaldığını sayarsak, burda aktivasyon iyi olur.. Eğer geç kalırsanız hız düşürmekte problem yaşar ve FLAP settingleri göstermez. Bu durumda flap açarsanız overspeed çizgizinin üztünde kalır Speed Bug. Appr. den sonra istediğiniz kadar FLAP açabilirsiniz hız otomatik ayarlanır sizin giridiğiniz bilgilere göre. Erken basarsanız uçak yüksekliği tutturmak için burnu havaya kaldırır fazla..stall olcak kadar olmasada rahatsızlık verir yolculara... Aslında bunu burdan söylemek zor (bukadar şey yazdıktan sonra:)) ) bunu ineceğiniz yerin chartlarına bakarak ayarlamanız daha uygundur.
[url="mailto:kayhan@turkishbird.com"]

- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Selcuk kaptanım
en son sorudan başlayarak görüşlerim şunlar:
3-PSS'in kendi forumunda da bahsedildiği üzere ;Prep bölümündeki Approach fazın aktif edilmesi hızda aşırı düşüşe ve stall haline sokuyor.Bu nedenle ben daha önce de defalarca yazdığım gibi descent fazıyla beraber Airbus'ı FCU'dan Managed Guidance ile yönetiyorum.Yani ; VS'yi Hdg'yi ve manuellerde yazan performans değerlerine uygun olarak hızı kendim FCU'dan ayarlıyorum.
2-Airbus TOD noktasından itibaren autodescent yapmıyor.FL yi ayarlasanızda ALT tuşunu push yamanız lazım.
1-Ben sırf bu yüzden hala FS9 kullanamıyorum.Hatta Can hürel kaptanım bana büyük umutlarla FS9 ve tüm PSS Airbus yükledikten sonra bir LTBA kalkış sonrası hoppa aşşağıya F16 gibi çakıldım.Yalnız PSS forum sayfasında bunun nedeni olarak autoşrust'ı FLEX/TO modundan CLB moduna hemen alınması olarak belirtilmiş.
Axx Inst.Rating VA
Check Captain VA
selim bilgin
en son sorudan başlayarak görüşlerim şunlar:
3-PSS'in kendi forumunda da bahsedildiği üzere ;Prep bölümündeki Approach fazın aktif edilmesi hızda aşırı düşüşe ve stall haline sokuyor.Bu nedenle ben daha önce de defalarca yazdığım gibi descent fazıyla beraber Airbus'ı FCU'dan Managed Guidance ile yönetiyorum.Yani ; VS'yi Hdg'yi ve manuellerde yazan performans değerlerine uygun olarak hızı kendim FCU'dan ayarlıyorum.
2-Airbus TOD noktasından itibaren autodescent yapmıyor.FL yi ayarlasanızda ALT tuşunu push yamanız lazım.
1-Ben sırf bu yüzden hala FS9 kullanamıyorum.Hatta Can hürel kaptanım bana büyük umutlarla FS9 ve tüm PSS Airbus yükledikten sonra bir LTBA kalkış sonrası hoppa aşşağıya F16 gibi çakıldım.Yalnız PSS forum sayfasında bunun nedeni olarak autoşrust'ı FLEX/TO modundan CLB moduna hemen alınması olarak belirtilmiş.
Axx Inst.Rating VA
Check Captain VA
selim bilgin
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Selamlar Selçuk Kaptan;
Patron gitti diyerek sizi yolcu etti zaten, hoşgeldiniz Airbus kabinine
quote:1-Kalkistan sonra OPCLB safhasina geciyorum ancak varyo sacma bir sekilde bir asagi bir yukari gidiyor. Ne yanlislik yapiyorum acaba?
Bir yanlışlık değildir sanırım yaptığınız. Uçuş dinamiklerinin yanlış olmasından kaynaklanan bir sorun, software sorunu olabilir.
quote:2-Bu ucak TOD noktasini gosterdigine gore herhangi bir mudahaleye gerek kalmadan o noktaya gelince kendisi alcalmaz mi? FL'yi inmek istedigim seviyeye ayarlamis olmama ragmen illa ALT tusuna basmali miyim?
Alt tuşu diye bahsettiğiniz Altitude Selector Knob ise evet basmalısınız. Yok hayır değil onun altındaki ALT yazan düğme ise hayır basmamalısınız. Çünkü ALT yazılı düğme aslında EXPedite düğmesidir ki kendileri hızınızı A-Floor +20 ye kadar düşürürken max. varyo ve max.şrust ile acil olarak tırmanmanızı ya da hızınızı max. uçuş hızına kadar idle şrust ve max. aşağı varyo ile alçalmanızı sağlamak için dizayn edilmiştir.
Kısaca TOD noktasında Boeing(DF734)'de olduğu gibi set edilmiş yüksekliğe alçalmaya başlamaz, o noktada sizden set ettiğiniz yüksekliği basarak onaylamanızı ister.
quote:3-Approach ne zaman active edilmeli (INIT veya PREP bolumundeydi herhalde)
Hocam Approach mode DECEL noktasından önce aktif edilmelidir. DECEL noktası ND'de EFIS control panel'de NAV ve ya ARC mode seçiliyken mor renkte yuvarlak içinde D harfi ile gösterilir.
Tekrar aramıza hoşgeldiniz. Bu intibak süresinde bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım hocam. Kolay gelsin.
Herkes bir gün otobüsçü olacak
Saygılar&sevgiler...
Selçuk Poyraz
Captain
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
Patron gitti diyerek sizi yolcu etti zaten, hoşgeldiniz Airbus kabinine

quote:1-Kalkistan sonra OPCLB safhasina geciyorum ancak varyo sacma bir sekilde bir asagi bir yukari gidiyor. Ne yanlislik yapiyorum acaba?
Bir yanlışlık değildir sanırım yaptığınız. Uçuş dinamiklerinin yanlış olmasından kaynaklanan bir sorun, software sorunu olabilir.
quote:2-Bu ucak TOD noktasini gosterdigine gore herhangi bir mudahaleye gerek kalmadan o noktaya gelince kendisi alcalmaz mi? FL'yi inmek istedigim seviyeye ayarlamis olmama ragmen illa ALT tusuna basmali miyim?
Alt tuşu diye bahsettiğiniz Altitude Selector Knob ise evet basmalısınız. Yok hayır değil onun altındaki ALT yazan düğme ise hayır basmamalısınız. Çünkü ALT yazılı düğme aslında EXPedite düğmesidir ki kendileri hızınızı A-Floor +20 ye kadar düşürürken max. varyo ve max.şrust ile acil olarak tırmanmanızı ya da hızınızı max. uçuş hızına kadar idle şrust ve max. aşağı varyo ile alçalmanızı sağlamak için dizayn edilmiştir.
Kısaca TOD noktasında Boeing(DF734)'de olduğu gibi set edilmiş yüksekliğe alçalmaya başlamaz, o noktada sizden set ettiğiniz yüksekliği basarak onaylamanızı ister.
quote:3-Approach ne zaman active edilmeli (INIT veya PREP bolumundeydi herhalde)
Hocam Approach mode DECEL noktasından önce aktif edilmelidir. DECEL noktası ND'de EFIS control panel'de NAV ve ya ARC mode seçiliyken mor renkte yuvarlak içinde D harfi ile gösterilir.
Tekrar aramıza hoşgeldiniz. Bu intibak süresinde bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım hocam. Kolay gelsin.
Herkes bir gün otobüsçü olacak

Saygılar&sevgiler...
Selçuk Poyraz
Captain
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
Selçuk hocamın eklemesi yerinde ve güzel olmuş.[8D] Tabi DECEL (D) 'i söylemeyi unutmuşum. Evet ona gelmeden %100 aktive edilmiş olması lazım aksi takdirde yavaşlamanız çook zor olur veya bazı durumlarda APR ativ olmaz. (hızı düşecek uçak hızı ayarlamak için bir kaç varyo ve doğal olarak FL biraz oynabilir ve FL finala gelmeden Decendteyken APR aktive olmaz.(APR yerine LOC yanar).[8]
Selim hocama ek olarak, FLEX/TOGA dan LVL THR görmeden CL e almayın CLB modu için.
[url="mailto:kayhan@turkishbird.com"]
[/url]
Selim hocama ek olarak, FLEX/TOGA dan LVL THR görmeden CL e almayın CLB modu için.
[url="mailto:kayhan@turkishbird.com"]

Selamlar
PSS A320 veya diger baska bir modelle, kalkistan hemen sonra AP basilinca inanilmaz varyo artisi oluyor..Yaklasik 6-7000 e ciktigi oluyor sonra yavas yavas normale donuyor. Gerekli tum verileri normal olarak giriyorum.ZWF , Block Fuel vs vs.. Hatta yakit ve payload bile planli.. Agirlik limitlerini gecmiyorum yani.. Kalkista Flaplari 3 , bazen 1 pozisyonuna ayarliyorum.. Pist basinda once biraz gaz verdikten sonra iki kez (+) basiyorum , bu FLEX hiz moduna (Aşr) geciriyor ucagi ve kalkistan hemen sonra AP ye basiyorum. Hiz yaklasik 210kt gibi olunca flaplari topluyorum.. AP basildigi zaman ucak aniden sahlaniyor
.Varyo bazen 6000 !![:0]. Sonra normale donuyor.. Tabi bu arada CLB yanip sondugunde , şrotle CLB modunada aliyorum.. Cozemedim..
Sevgiler ve saygilar
Cüneyt Damar
TK1193

PSS A320 veya diger baska bir modelle, kalkistan hemen sonra AP basilinca inanilmaz varyo artisi oluyor..Yaklasik 6-7000 e ciktigi oluyor sonra yavas yavas normale donuyor. Gerekli tum verileri normal olarak giriyorum.ZWF , Block Fuel vs vs.. Hatta yakit ve payload bile planli.. Agirlik limitlerini gecmiyorum yani.. Kalkista Flaplari 3 , bazen 1 pozisyonuna ayarliyorum.. Pist basinda once biraz gaz verdikten sonra iki kez (+) basiyorum , bu FLEX hiz moduna (Aşr) geciriyor ucagi ve kalkistan hemen sonra AP ye basiyorum. Hiz yaklasik 210kt gibi olunca flaplari topluyorum.. AP basildigi zaman ucak aniden sahlaniyor

Sevgiler ve saygilar
Cüneyt Damar
TK1193

Selamlar,
Kalkar kalkmaz AP'ye basmaniz pek uygun degil. Initial alt'a kadar el ile FD yi takip ederseniz bu size gerekli taakati ve yuksekligi hizli VARYO artisi olmadan kazandirir.
Zaten PSSte soyle bir gercekci ozellik var, sidestick'i (joystick'i) cevirdiginiz yone dogru birakirsaniz ucak biraz kimildayabilir, fakat yine o oyne dogru devam eder.(asagi, yukari,saga,sola) yani illaki sidesticke abanmaniz gerekmez:D
[url="mailto:kayhan@turkishbird.com"]
[/url]
Kalkar kalkmaz AP'ye basmaniz pek uygun degil. Initial alt'a kadar el ile FD yi takip ederseniz bu size gerekli taakati ve yuksekligi hizli VARYO artisi olmadan kazandirir.
Zaten PSSte soyle bir gercekci ozellik var, sidestick'i (joystick'i) cevirdiginiz yone dogru birakirsaniz ucak biraz kimildayabilir, fakat yine o oyne dogru devam eder.(asagi, yukari,saga,sola) yani illaki sidesticke abanmaniz gerekmez:D
[url="mailto:kayhan@turkishbird.com"]

- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Selamlar Cüneyt kaptan;
Sorununuz kalkıştan sonra iyi bir tırmanma hızı yakalayamayıp hızınızın V2+10 değerinin üstüne çıkmasından kaynaklanıyor. Eğer kalkıştan sonra hızınıza dikkat edip AP aktif yapmadan önce bu limiti aşmazsanız sorununuz sona erecektir.
Yukarıdaki çözümüydü şimdi de sebebini açıklayayım
Siz MCDU doldurup TAKEOFF sayfasında THR RED/ACC yüksekliği veriyorsunuz ya da vermiyorsunuz default 1660 değeri var. İşte bu yüksekliğe kadar siz FLEX modda ve V2+10 hızında olmalısınız MCDU'ya göre. Eğer siz kalkıştan sonra hızlanıp (örn. bu değer 170 ise) siz 190kts. hıza ulaşmışsanız MCDU hızı düşürebilmek için FLEX modda şrust azaltamayacağı için varyoyu artıracaktır.
Kolay gelsin, kalkışlarda hıza dikkat sadece.
Ek olarak ben Kayhan Kaptana katılmıyorum, uygulama kalk ve uçağı AP'a devret şeklinde havayollarında, yaklaşma için belli kriterler var ama kalkış için aynı kriteleri ben bilmiyorum. Ayrıca, Initial Altitude'a kadar Airbus ile -ve ya FMC/MCDU donanımlı başka bir uçak ile- elle SID uygulamak, tırmanma checklerini yapmak, ATC ile temasta kalmak pilot yükü artırmaktan başka birşey değildir. Ben gear-up derim veririm uçağı MCDU'ya, gerekiyorsa müdahale ederim...
Saygı&Sevgi...
Selçuk Poyraz
Captain
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
Sorununuz kalkıştan sonra iyi bir tırmanma hızı yakalayamayıp hızınızın V2+10 değerinin üstüne çıkmasından kaynaklanıyor. Eğer kalkıştan sonra hızınıza dikkat edip AP aktif yapmadan önce bu limiti aşmazsanız sorununuz sona erecektir.
Yukarıdaki çözümüydü şimdi de sebebini açıklayayım

Siz MCDU doldurup TAKEOFF sayfasında THR RED/ACC yüksekliği veriyorsunuz ya da vermiyorsunuz default 1660 değeri var. İşte bu yüksekliğe kadar siz FLEX modda ve V2+10 hızında olmalısınız MCDU'ya göre. Eğer siz kalkıştan sonra hızlanıp (örn. bu değer 170 ise) siz 190kts. hıza ulaşmışsanız MCDU hızı düşürebilmek için FLEX modda şrust azaltamayacağı için varyoyu artıracaktır.
Kolay gelsin, kalkışlarda hıza dikkat sadece.
Ek olarak ben Kayhan Kaptana katılmıyorum, uygulama kalk ve uçağı AP'a devret şeklinde havayollarında, yaklaşma için belli kriterler var ama kalkış için aynı kriteleri ben bilmiyorum. Ayrıca, Initial Altitude'a kadar Airbus ile -ve ya FMC/MCDU donanımlı başka bir uçak ile- elle SID uygulamak, tırmanma checklerini yapmak, ATC ile temasta kalmak pilot yükü artırmaktan başka birşey değildir. Ben gear-up derim veririm uçağı MCDU'ya, gerekiyorsa müdahale ederim...
Saygı&Sevgi...
Selçuk Poyraz
Captain
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
Selçuk hocam, ben sizin ilk anlattıklarınıza katılıyorum fakat ben bunları zaten yapılıyor sandım Cüyent kaptanın anlatışından.
Yukarda benim söylediklerime gelince, bunları ben söylemiyorum (doğruya doğru diyebilmeli isanlar:D), nede olsa hiç gerçek hayat tecrübem yok PPL lisansıyla küçük uçak dışında, bende tanıdığım hergün uçan kaptanlara sorarak öğrendim. Fakat sizin dediğinizde genel olarak doğruymuş kitaba göre fakat kitap çoğunlukla harfiyen uygulanmazmış..
Dediğim gibi kendi fikirlerim değil sadece sorup öğrendiğim bilgiler.
Saygılar.
[url="mailto:kayhan@turkishbird.com"]
[/url]
Yukarda benim söylediklerime gelince, bunları ben söylemiyorum (doğruya doğru diyebilmeli isanlar:D), nede olsa hiç gerçek hayat tecrübem yok PPL lisansıyla küçük uçak dışında, bende tanıdığım hergün uçan kaptanlara sorarak öğrendim. Fakat sizin dediğinizde genel olarak doğruymuş kitaba göre fakat kitap çoğunlukla harfiyen uygulanmazmış..
Dediğim gibi kendi fikirlerim değil sadece sorup öğrendiğim bilgiler.
Saygılar.
[url="mailto:kayhan@turkishbird.com"]

Selamlar
Selçuk ve Kayhan hocam tesekkurler.. Dogrusu pek dediginizi pek dediginizi yapmiyormusum
PSS için bir tuttorial de gormustum.. Kalkistan hemen sonra AP a basiliyordu.. THR RED/ACC yuksekligine hiç dikkat etmemisim..
Bu aksam LHBP-LTBA ucusunda denedim..Evet.. 1660 feet'i geçerek 3000 feet üzeri ucagi AP'a devrettim ve ucak sahlanmadi.. Budapest Approach'in verdigi SID 'i temiz uyguladim. Bu arada , Balkanlar da hava gayat iyiydi..Acik.. Tum kotu havayi buraya gondermisler..
Sevgiler ve Saygilar
Edit: Bu arada PMDG737 imzasi, Airbus forumda siritiyor mu ne?
.. Ama her iki ucaga da yakinim.. 
Cüneyt Damar
TK1193

Selçuk ve Kayhan hocam tesekkurler.. Dogrusu pek dediginizi pek dediginizi yapmiyormusum

Bu aksam LHBP-LTBA ucusunda denedim..Evet.. 1660 feet'i geçerek 3000 feet üzeri ucagi AP'a devrettim ve ucak sahlanmadi.. Budapest Approach'in verdigi SID 'i temiz uyguladim. Bu arada , Balkanlar da hava gayat iyiydi..Acik.. Tum kotu havayi buraya gondermisler..

Sevgiler ve Saygilar
Edit: Bu arada PMDG737 imzasi, Airbus forumda siritiyor mu ne?


Cüneyt Damar
TK1193
