MCDU "PERF"

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...
Post Reply
ozyagtir 1
Junior Member
Junior Member
Posts: 72
Joined: 25 Jan 2003, 14:02
Location: Turkey
Contact:

Image

yukarida v1-v2-v3 set edilmis(onlar ilk önce turuncu cikiyor sag klik yaptigimizda hepsi maviye dönüsüp set edilmis oluyorlar.)
Trans alt altinda
"ŞR RED/ACC" =1660/1660 yaziyor? hemen sag karsi tarafinda
"ENG OUT ACC" yaziyor. bunlar nedir?

sag üstte,
"TO SHIFT" var.buraya ne girilir?
"FLAPS/ŞS" bu kisimda ayarlanmiyor. gelelim esas soruya:

ortada gördügümüz TAKEOFF altinda yazanlar...
F=148 (FLP RETR)
S=194 (SLT RETR)
O=210 (CLEAN) bunlarin acilimi nedir?

"O" yu biliyorum.tahminimce flap acmadan inilebilecek sürati gösteriyor.diger bir degisle takeoff sayfasi oldugundan dolayi.kalkistan sonra 210kt flaplarin toplanmasini ifade ediyor.
ayni sayfa inistede farkli degerlerle karismiza geliyor.bu yukardaki degerlerden birisi tek motora kalindiginda düsülebilecek min süratide gösteriyor olabilir.
özellikle F ve S'nin ne anlama geldigini aciklarsaniz cok memnun olurum.

Murat Ö.
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Tekrar Selamlar;

THR RED/ACC (Thrust Reduction and Acceleration Altitude) ; V2+10 hızında FLX moddan CLB moda geçiş yüksekliği demek. Kullanımı biraz önemli, misal; etrafınızda yüksek engeller var ve siz THR RED/ACC alanına 1000 yazdınız, t/o dan 1000ft. sonra V2+10 hızından uçağınız 250 kts. limit hızına ulaşmak için tırmanma varyosunu azaltıp hızı artırmaya çalışacaktır, eee sonuç ortada zaten, yeterli tırmanma hızını yakalayamazsanız dağlar, tepeler duvar olur önünüze :D Bu değeri gereksiz yere çok da yüksek verirseniz bu seferde düşük hızla tırmanma derdiniz olacak...

ENG OUT ACC (Engine Out Acceleration Altitude) Valla tam olarak nedir ne değildir bilmediğim için yazamıyorum, yorum yok [8D]

Sağdaki TO SHIFT ve RWY bölümleri planınızı yaptıktan sonra MCDU tarafından dolduruluyor, sizin birşey yazmanız gerekmiyor. RWY seçilen kalkış pisti, TO SHIFT kalkabilmeniz için pistte koşmanız gereken mesafe :D

FLAPS/THS (Takeoff Flaps and Trimmable Horizantal Stabiliser settings for takeoff) ; kalkışta kullanacağınız flap miktarıdır. Bu bölüm sadece MCDU'nun size bir hatırlatmasıdır, değiştiremezsiniz.

Ortadaki kısım Flap Retraction, Slat Retraction ve Green Dot Speed (Clean Speed) hızlarını gösterir. TAKEOFF ve APPR sayfasında farklı değerler göstermesi uçak ağırlığı değiştiği için normal.
Burada bir tek SLAT farklı bir eleman. İlk öğrendiğimde çok farklı gelmişti. Flapların tam tersine kanat önündeler. Tam olarak bilmiyorum ama bilenler daha iyi açıklayacaklardır sanırım hücum açısını arttırıyordu.

Saygı%Sevgiyle...



Selçuk Poyraz
Captain
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
User avatar
THY177
VIP Member
VIP Member
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 12:16
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177
Location: Turkey

Muhterem Selcuk Kaptanın ustune bişi yazılmaz ama Selcuk Hocam slatlarda yardımcı bir kanat yuzeyi tıpki flaplar gibi ..gerek kalkış gerekse inişlerde kanadın yuzeyini ve kamburluğunu arttrırı ve havada tutunmasına yardımcı olur.Bunun bir diğer kruger flap bildiğim 727 da var..

Aynı Axxx serisindeki slatlar gibi ..

"Im not a driver ,trying to fly şats all ! :P"

Sevgiler.


TK 177 Ergenekon Kucuk
TRVACC Student
Post Reply

Return to “Airbus Fleet”