Haftanın Sorusu (Back to Basics - 1)

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
alicamat

Sevgili Arkadaşlar,

Yapılan son Fly-In lerde görülen bazı eksiklikler nedeni ile temel uçuş bilgilerimizi tazeleyip pekiştirmemizde fayda olaca?ını düşündük, ve bu nedenle yeni bir seriye başlıyoruz.

Temel e?itim olması nedeni ile bu seride kullanaca?ımız uçak C172. Sözünü edece?imiz tüm konuları FS ile gelen C172 uça?ı ile denemenizi, durumu görüp incelemenizi ve cevapları öyle vermenizi tavsiye ediyorum. Böyle yaparsanız daha çok ö?renirsiniz.

?imdi gelelim sorumuza:

Bu gün ö?renciniz benim. C172 ile 5000 feet irtifada 360 başta 110 Knot IAS sürat ile uçuyoruz. ATC süratimizi 80 Knota düşürmemizi söyledi. Ne yapmam gerekiyor ?

Bir süre sonra ATC tekrar süratimizi 120 Knota çıkarmamızı istedi, şimdi ne yapmam gerekiyor ?

Uçmayı ö?renmek ne güzel. :)

Cevaplarınızı bekliyorm.

Sevgilerimle,



Ali Camat
E?itim Direktörü
FlyTHY
User avatar
THY177
VIP Member
VIP Member
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 12:16
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177
Location: Turkey

Selamlar Hocam ;

Herhangi bir irtifa tahdidi yoksa yada ATC tarafında belirtilmemişse irtifada herhangi bir sıkıntım olmayacak .

Bu nedenle once reason sorarım ? Muhakkak bir gerekçesi vardır ve şrottle 'i usulune uygun bir şekilde irtifamı muhafaza ederek ,ilgili surate gelecek şekilde duzeltirim ,bu arada rüzgar şartlarına dikkat eder gerekli trim ayarlarımı yaparım .

Yeniden çıkarmamamız isterse ki bu ucus hızı ucağımın şartlarına uygun değilse ve hava sahasında oncelik arz eden bir durum yok ise kabul etmem yada beni bu şekilde rahatsız etmeyecek ucacağım destinasyona uygun bir bacağa taşıması için vektor isterim . :)


TK 177 Ergenekon Kucuk
TRVACC Student
User avatar
THY3068
Rookie
Rookie
Posts: 35
Joined: 16 Jan 2002, 15:25
Name: Bülent Öner
PID: 159
Location: Turkey
Contact:

Selamlar,

Sanirim burada Ali Hocanin ustunde durmak istedigi konu; sabit irtifa tutturarak yavaslamak ve hizlanmak. Bunu yerine getirmek için yapilmasi gereken basic hareketler;

quote:Bu gün öğrenciniz benim. C172 ile 5000 feet irtifada 360 başta 110 Knot IAS sürat ile uçuyoruz. ATC süratimizi 80 Knota düşürmemizi söyledi. Ne yapmam gerekiyor ?

Oncelikle şrottle kolunu geri çekip rpm i dü?ürmeliyiz. Bu rpm düsüsü ile uça?in burnu a?a?? düsmek isteyecektir. Bunu yoke'u geri çekerek dengeleriz.Ucak bu pozisyonda yeni rpm degerine alisinca trim ile ucagi straight-in-line pozisyonunda tutariz.

Ana kural: Throttle down - pitch up - trim

quote:Bir süre sonra ATC tekrar süratimizi 120 Knota çıkarmamızı istedi, şimdi ne yapmam gerekiyor ?

Bu durumda da once şrotlle kullanarak rpm i yukseltiriz. Ucak yukari dogru drag effecti gosterecektir. Bunu yoke'u ileri iterek dengeleriz. Ucak yeni rpm degerine alisinca trim ile ucagi straight-in-line pozisyonunda tutariz.

Ana Kural: Throttle up - pitch down - trim

Burada onemli olan nokta her zaman ilk once şrottle ile ilgili ayaralmayi yapip, pitch up/down ile dengeleyip, trim ile pozisyonumuzu korumaktir.

Sevgiler,

Bulent Oner
FlyTHY IT-Deparment / Software Developer

TK159 / Senior First Officer
Virtual PPL & Instrument Rating

Image
Image
vbnick
Average User
Average User
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 17:16
Location: Turkey
Contact:

Ali hocam selamlar...

Bülent hocanın yukarıda yazdıklarına ek olarak, zaten bunu Microsoft Flight Simulator Uçuş eğitimi sertifikalarını almış herkez bilmek zorundadır. Bildiğiniz üzre, ilk sertifikayı verirken sınavda bunları size soruyor. Bu sistem MS FS'in içine gömülü bir eğitim sistemi.

Örnek olarak aşağıda bir resmi var certifikanın..
Image

REAL LIFE PPL +


[url="mailto:kayhan@turkishbird.com"]Image[/url]
alicamat

Sevgili Arkadaşlar,

Bülent Arkadaşımız bu soruyu tam istediğim gibi yanıtlamış.

Uçağımızı yavaşlatmak istediğimizde


Önce gaz kolunu geri çekerek motor gücünü azaltırız. Her uçağın her sürat için belli motor gücü ayarları vardır. Gaz koluna aşırı geri çekmeyiz, veya acaba yavşladımı diyede sürekli gözümüzü sürat göstergesine dikmeyiz. Motor değerlerini gitmek istediğimiz sürate uygun değere ayarlar normal uçuşumuza devam ederiz. Uçak kısa bir süre sonra beklediğimiz sürate gelir. O zaman ek bir ince ayar yaparak tam istediğimiz değeri buluruz. Genelde uçağımızla yol boyu sürati, alçalma sürati, yaklaşma sürati gibi belli bir kaç değişik sürat uçacağımız için bu değerleri bilmek zor olmaz. Cessna 172 de 120 Knot sürat ten 80 Knot sürate yavaşlamak için RPM değerini 2400 den 2100 e almamız yeterli olabilir. Jet motorlu uçaklarda ise N1 değeri ni ayarlayarak aynı uygulamayı yapabilirz.
Uçağımız yavaşlamaya başlayınca burnu aşağıya doğru düşmek isteyecek. Bunu önlemek için levyeyi kendimize doğru çekerek irtifamız muhafaza etmeye çalışırız.
Sürekli levyeyi çekmemek içinde trim ayarını yaparız. Uçağımızı parmak uçlarımızla uçumaya devam ederiz.

Yavaşlamak için uyguladığımız tekniği şöyle özetleyebiliriz: Power Pitch Trim.

Uçağımızı tekrar hızlandırmak istediğimizde yukardakine benzer bir uygulama yapacağız

Önce gaz koluna açarak takatı arttıracağız.
Uçak hızlanmaya başlayınca tırmanmak isteyecek, levye yi ileri iterek irtifamızı muhafaza edeceğiz.
Levye üzerine sürekli baskı yapmamak için trim ayarı yapacağız.

Hızlanmak için uyguladığımız tekniği şöyle özetleyebiliriz: Power Pitch Trim.

Uçağın yavaşlayınca burun aşağı gitmeye yani alçalmaya, hızlanınca ise tırmanmaya çalışmasının sebebi yatay stabilizatörün üzerinden geçen hava akımının değişmesinden dolayıdır. Yatay stabilizatör arkadan bastırarak burnu havada tutar. Sürat azaldıkça bastıram gücü eksilir, sürat arttıça ise bastırma gücü artar.

Uçmak hakikate çok zevkli imiş, derslere devam edelim.:)

Sevgilerimle,


Ali Camat
Eğitim Direktörü
FlyTHY
Post Reply

Return to “Training Lounge”