Evet Ali hocam yukaridaki pozisyonda yani NDB ye 255 derece inbound pozisyonunda ucagimiz yaklasma hattinin kuzeyinde yani saginda oluyor. NDB bizim guneyimizde kaliyor ve bu pozisyonda ANK NDB ye yaklastikca ince ok saga dogru hareket edip yaklasma hattini 265 derecede keserken bizde hatta oturmak icin duzeltmemizi yapacagiz.Yani ucagimizin su andaki istikameti dogru bu manevra bizi yaklasma hattina oturtur.
Demek ki ayni VOR yakalsmalarda oldugu gibi bilgilerimizi hatirlarsak coursumuzu inbound bacaga gore ayarladigimiz zaman hatta oturmak icin ortadaki ignenin bulundugu tarafa dogru hdg mizi ceviriyorduk. İgnecik tam ortada iken radyale oturmus oluyorduk. Faruk Baran hocamiz pilotlarin buna "igne bizi cagiriyor" dediklerini soylemisti.
Bilmem yaniliyormuyum.
Saygilarimla
TK 455
Serdar Demiray
Haftanın Sorusu (En İyi Uygulamalar Serisi - 6)
Hocam mrhb.
Dün aksam kafam cok karıştı, ben de ortamı yaşayarak çalışmak istedim; simde aynı konuma gelmeye çalıştım; izlediğim şu (tabi birebir aynı konumu yakalamak nekadar mümkünse?)ADF bize göre (uçuş başımıza göre) kuzeyde hiç bir müdahalede bulunmaz isek adf nin güneyinden geçip gidiyoruz; uçuş başını 275 e çevirdiğimizde ANK yı 265 de görüyorum (Bu denemede hız 160 knot rüzgar sakin görüş tamamıyle açık), tekrar belirteyim kafam çok karıştı.
(Not:Serdar hocam bilgi notu için teşekkür.)
Serhan Önür
TK396
Dün aksam kafam cok karıştı, ben de ortamı yaşayarak çalışmak istedim; simde aynı konuma gelmeye çalıştım; izlediğim şu (tabi birebir aynı konumu yakalamak nekadar mümkünse?)ADF bize göre (uçuş başımıza göre) kuzeyde hiç bir müdahalede bulunmaz isek adf nin güneyinden geçip gidiyoruz; uçuş başını 275 e çevirdiğimizde ANK yı 265 de görüyorum (Bu denemede hız 160 knot rüzgar sakin görüş tamamıyle açık), tekrar belirteyim kafam çok karıştı.
(Not:Serdar hocam bilgi notu için teşekkür.)
Serhan Önür
TK396
Nihayet bazı doğru cevaplar geldi.
Bütün olay RMI göstergesinde. Küçük okun arkası 075 dereceyi gösteriyor. Uçağımız ANK NDB 075 Radiali üzerinde. Yaklaşma hattı 085 Radiali (265 derece inbound) olduğuna göre, uçağımız yaklaşma hattının kuzeyinde, diğer bir deyişle uçuş başımıza göre hattın sağında. Elinize bir kalem kağıt alıp NDB yi, sonra ilgili Radialleri çizin ve inceleyin. Nihayet yerimizi bulduk. İyi oldu.
RMI göstergesinde ince okun ucu tam önümüzü yani uçuş başımızı, 255 dereceyi gösteriyor. Bu istikamete doğru uçmaya devam edersek nereye varırız ? acaba yaklaşma hattına otururmuyuz ? hangi başa uçarsak otururuz ?
NAV 2 nin Bagluma ayarlı olma nedeni sadece civardaki bir VOR'a ayarlı radyomuzun olması içindir, ve genel olarak pozisyonumuzu takip etmemize yarar. Yaklaşma ile pek ilgisi yok.
Yaklaşmayı denemeniz için FS2004 simülatörü C172 uçağı ile aynı durumu yarattım. [url="http://www.flyşy.com/downloads/Soru6.zip"]Soru 6 Save Flight[/url] dosyasını download edip
C:\Documents and Settings\XXXXX\My Documents\Flight Simulator Files
klasörüne unzip edin, ve yaklaşmayı bir eğitim uçağı olan C172 ile kendiniz deneyin. [8D]
Daha cevabın başındayız. Yanıtlarınızı bekliyorum.
Sevgilerimle,
Ali Camat
Eğitim Direktörü
FlyTHY
Bütün olay RMI göstergesinde. Küçük okun arkası 075 dereceyi gösteriyor. Uçağımız ANK NDB 075 Radiali üzerinde. Yaklaşma hattı 085 Radiali (265 derece inbound) olduğuna göre, uçağımız yaklaşma hattının kuzeyinde, diğer bir deyişle uçuş başımıza göre hattın sağında. Elinize bir kalem kağıt alıp NDB yi, sonra ilgili Radialleri çizin ve inceleyin. Nihayet yerimizi bulduk. İyi oldu.

RMI göstergesinde ince okun ucu tam önümüzü yani uçuş başımızı, 255 dereceyi gösteriyor. Bu istikamete doğru uçmaya devam edersek nereye varırız ? acaba yaklaşma hattına otururmuyuz ? hangi başa uçarsak otururuz ?
NAV 2 nin Bagluma ayarlı olma nedeni sadece civardaki bir VOR'a ayarlı radyomuzun olması içindir, ve genel olarak pozisyonumuzu takip etmemize yarar. Yaklaşma ile pek ilgisi yok.
Yaklaşmayı denemeniz için FS2004 simülatörü C172 uçağı ile aynı durumu yarattım. [url="http://www.flyşy.com/downloads/Soru6.zip"]Soru 6 Save Flight[/url] dosyasını download edip
C:\Documents and Settings\XXXXX\My Documents\Flight Simulator Files
klasörüne unzip edin, ve yaklaşmayı bir eğitim uçağı olan C172 ile kendiniz deneyin. [8D]
Daha cevabın başındayız. Yanıtlarınızı bekliyorum.
Sevgilerimle,
Ali Camat
Eğitim Direktörü
FlyTHY
255 headingle ANK ndb ye doğru gidiyoruz. Bu şekilde devam edip ndb üzerinde 265 başa dönüp devam edersek yaklaşma hattına otururuz. Ndb den önce 265 e oturmak istersek sola 280 başa dönüp bu düzeltmeyi yaparız.
Resimdeki VOR indicator yanıltıyor RMI a bakmak gerek.
Bu arada ANK üzerinde 5600 feet 'e alçalmamız, ANK dan sonra 265 üzerinde ve 6 nm uzaklıkta MDA ye kadar alçalmamız gerekiyor ki bu da 4100 feet. 4100 feet'e 6 milden önce de alçalabiliriz. Charta a göre Straight in Landing not Auşorized dolayısı ile Circle to Land yapılacak. Karar noktasında veya daha önce pist görüldüğü taktirde pist kat edilip sağdan meydan turu yapılacak. ( gene charta göre güneyden circle to land uygun değil. )pist 29.
Bu arada chartaki nota dikkat Etimesgut yerine Güvercinlik'e inmememiz için uyarıyor.
Bir başka topicte okuduğum ve anlamakta güçlük çektiğim hadise burada da ortaya çıkıyor ve uygulanıyor. Yanlış anladım herhalde ama Van için 03 pisti VOR DME yaklaşması yapıldığı taktirde meydan turu ile sadece 21 pistine inilebilir gibi bir şey yazıyordu ve bu doğrulanıyordu. Herhalde ben yanlış anladım. Ali Hocam bu konuda da görüşlerinizi alırsak bu konu da açıklığa kavuşur.
Resimdeki VOR indicator yanıltıyor RMI a bakmak gerek.
Bu arada ANK üzerinde 5600 feet 'e alçalmamız, ANK dan sonra 265 üzerinde ve 6 nm uzaklıkta MDA ye kadar alçalmamız gerekiyor ki bu da 4100 feet. 4100 feet'e 6 milden önce de alçalabiliriz. Charta a göre Straight in Landing not Auşorized dolayısı ile Circle to Land yapılacak. Karar noktasında veya daha önce pist görüldüğü taktirde pist kat edilip sağdan meydan turu yapılacak. ( gene charta göre güneyden circle to land uygun değil. )pist 29.
Bu arada chartaki nota dikkat Etimesgut yerine Güvercinlik'e inmememiz için uyarıyor.
Bir başka topicte okuduğum ve anlamakta güçlük çektiğim hadise burada da ortaya çıkıyor ve uygulanıyor. Yanlış anladım herhalde ama Van için 03 pisti VOR DME yaklaşması yapıldığı taktirde meydan turu ile sadece 21 pistine inilebilir gibi bir şey yazıyordu ve bu doğrulanıyordu. Herhalde ben yanlış anladım. Ali Hocam bu konuda da görüşlerinizi alırsak bu konu da açıklığa kavuşur.
Sevgili Arkadaslar,
Can Polat hocamizin bahsettigi topic TRVACC Forumunda "Operations" altinda mevcut.
Mehmet Yarbasan hocamiz VOR-DME 2 yaklasmasi ile 03 Pistine dogru alcalma yapildigi takdirde Turlu inisin 21 pistine olacagini ifade etmis. Ayrica VOR-DME 2 yaklasmasi ve Turlu inis icin verilen ATC kleransinin da ANNEX 4444'e gore nasil olmasi gerektigini aciklamis.
Klerans ile ilgili ifadelerine tamamen katiliyorum. Ancak bizim kleranslarimizin neden degisik oldugunu da ayni topikte izah etmeye calistim. Dogrulama olayi ise Klerans konusu icindir. 21 pistine inis konusu icin degil.
"Turlu inis" ile ilgili olarak detayli bilgi ve semalar da ayni topikde mevcuttur.
"Turlu inis" de amaclanan belli bir radyo fasilitesi kullanarak belli bir yukseklige emniyetle alcalmak ve o yukseklikte meydani gordukten sonra meydan turu patternine girerek en uygun piste mumkun olan en az manevrayla inmektir. Dolayisi ile Mehmet Yarbasan hocamizin ifadeleri dogrudur, ancak mevcut alternatiflerden sadece biridir.
Nitekim "Jeppesen Instrument Rating Manual" ve "Jeppesen Instrument Commercial Manual"ler de bu konu sekillerle birlikte cok net olarak izah edilmistir. Merak eden TRVACC Forumuna baksin
Hemen hatirlamakta fayda var ki VAN VOR'undan baslayan VOR-DME 2 yaklasma ve alcalma korsu ile VAN 03 - 21 pisti merkez hatti arasinda ki aci 30 dereceden bile azdir. Oyle meydanlar vardir ki bu aci 90 dereceye kadar cikabilir. Nitekim, THK nin "Pilot Alet" Kitabinda da boyle bir yaklasma icin ornek verilmis.

Bu nedenle Circle to Land yaparken Pilotun hangi piste inecegi, alcalma korsu ile pist merkez hattinin acisal iliskisi, o anki meteorolojik kosullar, arazi yapisi ve manialar ve chart'taki kisitlamalar ile cok ilgilidir. Nitekim boyle bir kisitlama VAN VOR-DME 1 ve 2 yaklasmalari icin de mevcuttur.
Bir baska dikkat edecegimiz husus da VAN 03 ve 21 pistleri icin ayri ayri "Circle to land" prosedurunun olmadigidir. Van'a turlu yaklasma yapan ucaklarin Jeppesen 13-2 Chart geregi VOR-DME 2 yaklasmasi yapacaklarsa MDA ya kadar yaklasir, pist basina 1.6 DME (VOR'a 2 DME) kala goz temasi varsa meydan turuna girerek inmek istedigi piste iner.
Soz konusu FLY IN'de de Satih Ruzgar'i goz onune alinarak Pilot'lardan VOR-DME 2 yaklasmasi ile 03 pistine inis yapmalari istenmistir.
Son olarak da bir baska konuya dikkat cekmek isterim.
VAN'a VOR-DME 1 yaklasmasi yapsaydik acaba hangi piste inecektik ?

Bu soruya lutfen cevap vermeyin. Sadece dusunun. Ali hocamizin sayfasini yeteri kadar mesgul ettik. Kusura bakma Ali hocam.
Sevgilerimle
Serdar Sualp
Can Polat hocamizin bahsettigi topic TRVACC Forumunda "Operations" altinda mevcut.
Mehmet Yarbasan hocamiz VOR-DME 2 yaklasmasi ile 03 Pistine dogru alcalma yapildigi takdirde Turlu inisin 21 pistine olacagini ifade etmis. Ayrica VOR-DME 2 yaklasmasi ve Turlu inis icin verilen ATC kleransinin da ANNEX 4444'e gore nasil olmasi gerektigini aciklamis.
Klerans ile ilgili ifadelerine tamamen katiliyorum. Ancak bizim kleranslarimizin neden degisik oldugunu da ayni topikte izah etmeye calistim. Dogrulama olayi ise Klerans konusu icindir. 21 pistine inis konusu icin degil.
"Turlu inis" ile ilgili olarak detayli bilgi ve semalar da ayni topikde mevcuttur.
"Turlu inis" de amaclanan belli bir radyo fasilitesi kullanarak belli bir yukseklige emniyetle alcalmak ve o yukseklikte meydani gordukten sonra meydan turu patternine girerek en uygun piste mumkun olan en az manevrayla inmektir. Dolayisi ile Mehmet Yarbasan hocamizin ifadeleri dogrudur, ancak mevcut alternatiflerden sadece biridir.
Nitekim "Jeppesen Instrument Rating Manual" ve "Jeppesen Instrument Commercial Manual"ler de bu konu sekillerle birlikte cok net olarak izah edilmistir. Merak eden TRVACC Forumuna baksin

Hemen hatirlamakta fayda var ki VAN VOR'undan baslayan VOR-DME 2 yaklasma ve alcalma korsu ile VAN 03 - 21 pisti merkez hatti arasinda ki aci 30 dereceden bile azdir. Oyle meydanlar vardir ki bu aci 90 dereceye kadar cikabilir. Nitekim, THK nin "Pilot Alet" Kitabinda da boyle bir yaklasma icin ornek verilmis.

Bu nedenle Circle to Land yaparken Pilotun hangi piste inecegi, alcalma korsu ile pist merkez hattinin acisal iliskisi, o anki meteorolojik kosullar, arazi yapisi ve manialar ve chart'taki kisitlamalar ile cok ilgilidir. Nitekim boyle bir kisitlama VAN VOR-DME 1 ve 2 yaklasmalari icin de mevcuttur.
Bir baska dikkat edecegimiz husus da VAN 03 ve 21 pistleri icin ayri ayri "Circle to land" prosedurunun olmadigidir. Van'a turlu yaklasma yapan ucaklarin Jeppesen 13-2 Chart geregi VOR-DME 2 yaklasmasi yapacaklarsa MDA ya kadar yaklasir, pist basina 1.6 DME (VOR'a 2 DME) kala goz temasi varsa meydan turuna girerek inmek istedigi piste iner.
Soz konusu FLY IN'de de Satih Ruzgar'i goz onune alinarak Pilot'lardan VOR-DME 2 yaklasmasi ile 03 pistine inis yapmalari istenmistir.
Son olarak da bir baska konuya dikkat cekmek isterim.
VAN'a VOR-DME 1 yaklasmasi yapsaydik acaba hangi piste inecektik ?

Bu soruya lutfen cevap vermeyin. Sadece dusunun. Ali hocamizin sayfasini yeteri kadar mesgul ettik. Kusura bakma Ali hocam.
Sevgilerimle
Serdar Sualp
Serdar Hocam sağol,
Bende öyle biliyorum. Vor dme yaklaşması iki pist için de uygulanabilir olduğu açıklık kazandı.
Bende öyle biliyorum. Vor dme yaklaşması iki pist için de uygulanabilir olduğu açıklık kazandı.
- THY455
- Average User
- Posts: 166
- Joined: 04 Jun 2002, 21:54
- Name: Serdar DEMIRAY
- PID: 455
- Vatsim ID: 842820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
RMI göstergesinde ince okun ucu tam önümüzü yani uçuş başımızı, 255 dereceyi gösteriyor. Bu istikamete doğru uçmaya devam edersek nereye varırız ? acaba yaklaşma hattına otururmuyuz ? hangi başa uçarsak otururuz ?
Ali hocam bu istikamette ucmaya devam edersek dogruca ANK NDB nin uzerine varırız ancak yaklasma hattina oturamayiz zira 075 radyal uzerindeyizdir. Oysa biz yaklasma hattina oturabilmemiz icin 085 radyalina gecmemiz gerekir. ucus basimizi 20 derece yada 30 derece sola ceviririz buda 235-225 basa tekabul eder RMİ cihazimizin oku saga dogru hareket etmeye baslayacaktir. 265 dereceyi keserken duzeltmemizi yapip 265 basta 085 radyaline oturup charta gore inisimizi gerceklestiririz..
Saygilarimla
TK 455
Serdar Demiray
Ali hocam bu istikamette ucmaya devam edersek dogruca ANK NDB nin uzerine varırız ancak yaklasma hattina oturamayiz zira 075 radyal uzerindeyizdir. Oysa biz yaklasma hattina oturabilmemiz icin 085 radyalina gecmemiz gerekir. ucus basimizi 20 derece yada 30 derece sola ceviririz buda 235-225 basa tekabul eder RMİ cihazimizin oku saga dogru hareket etmeye baslayacaktir. 265 dereceyi keserken duzeltmemizi yapip 265 basta 085 radyaline oturup charta gore inisimizi gerceklestiririz..
Saygilarimla
TK 455
Serdar Demiray
Sevgili Arkadaşlar,
Uzun bir değerlendirmeden sonra en azından ilk iki soruya doğru cevaplar verildi. Dikkatimi çeken genelde ADF kullanım bilgisinin eksik olduğu.[:(] Bunu daha detaylı ayrı bir başlık altında inceleyeceğiz.
?imdiki hedefim bu soruyu kapamak amacı ile cevapları tamamlayarak özetlemek.
1- Resim 2 de uçağımızın mevkii neresidir. ?
Bütün olay RMI göstergesinde. Küçük okun arkası 075 dereceyi gösteriyor. Uçağımız ANK NDB 075 Radiali üzerinde. Yaklaşma hattı 085 Radiali (265 derece inbound) olduğuna göre, uçağımız yaklaşma hattının kuzeyinde, diğer bir deyişle uçağımız, uçuş başımıza göre, yaklaşma hattın sağında.
DME 4.7 gösterdiğine göre ALPER geçilmiş. Özet olarak ALPER noktası geçilmiş, FAF olan ANK ya yaklaşıyoruz, ama yaklaşma hattının Kuzeyinde kalmışız.
2- Yaklaşma hattındamıyız ? değilsek yaklaşma hattına girebilmek için nasıl uçmamız lazım ?
Yaklaşma hattında değiliz, hattın kuzeyindeyiz. Yaklaşma başı olan 265 dereceye göre NDB solumuzda kalıyor. Hattı yakalayabilmek ADF ibresinin gösterdiği başın 10-15 derece soluna yan, 240 245 baş gibi uçmamız gerekir.
NDB önümüzdeyken hatta oturmak için her zaman, ADF ibresinin ok ucunu sağa çekmek istiyorsak, uçağımızın başını okun başının sol tarafına çevireceğiz, ve o istikamete doğru uçacağız. Bir süre sonra okun ucu istediğimiz dereceyi gösterecektir.
3- NDB yi geçtikten sonra yaklaşma hattında kalabilmek için düzeltmeleri nasıl yapmamız gerekir ?
Yaklaşma hattını geçtikten sonra mesele yine ADF Tracking, ama bu sefer ADF arkamızda kalıyor.
NDB arkamızdaykaen hatta oturmak için okun arkasının aksi istikametine başımızı 10-15 derece çevirerek uçacağız. Bir süre sonra okun arkası uçmamız gerekn radiali gösterecektir.
4- NDB yaklaşmaları ile ilgili tavsiye edeceğiniz en iyi uygulamalar nelerdir ?
Mecbur kalmadıkça NDB yaklaşmaları uçmayın.
Eyer uçmak mecburiyetinde kalırsanız ve hattın dışına çıkarsanız, her zaman ilk önce uçağın başını NDB ye çevirin, bu her zaman çok kolaydır. Bu şekilde hattın kaç derece dışında olduğunuzu görürüsünüz ve en azından yaklaşma hattından uzaklaşmazsınız. Eyer hattın çok aşırı bir şekilde dışında iseniz hemen Missed Approach uygulayın.
Yaklaşmayı daha iyi takip etmeniz için istikamet gyro su üzerinde uçuş başını ve OBSi yaklaşma hattı istikametine ayarlayın.
Yaklaşma ile ilgisi olmasada civarda VOR varsa konumunuzu görmek veya acil durumda uçmak için bu istasyona NAV 2 yi ayarlayın.
Uçağınızın süratini iyi kontrol edin.
Cevaplarda beklentim soru ile direkt ilgili cevapların verilmesi idi. Örneğin bu soruda olduğu gibi beklenen istikimet ile ilgili cevaplar idi, halbuki birçok arkadaş irtifa ile ilgili cevaplar verdi. Sorularda genelde vurgulamak istediğim özel bir husus oluyor, amaca ulaşabilmek için tam soruya kanalize olmak daha iyi olur.
Ayrıca bazen de sizleri yanıltmak için bazı aletlere gereksiz veya hatalı ayarlar yapıyorum. Bunları anlamak ve bulmak da tecrübe kazanmak açısından oldukça önemli.
Bu serideki tavsiyeler esasında hakikaten üst seviye hakiki pilotlara, hatta hava yolları pilotlarına uygun tavsiyeler. Belki bizler için biraz ağır oldu. Ama hedefim sizlere bunu bir miktar olsun tattırmaktı.
Bundan sonra bir süreliğine yeni bir seri ye geçeceğiz. Bu serideki hedefimiz temel uçuş bilgilerimizi tazelemek ve pekiştirmek olacak.
Hepinizi sevgiyle kucaklıyorum.
Ali Camat
Eğitim Direktörü
FlyTHY
Uzun bir değerlendirmeden sonra en azından ilk iki soruya doğru cevaplar verildi. Dikkatimi çeken genelde ADF kullanım bilgisinin eksik olduğu.[:(] Bunu daha detaylı ayrı bir başlık altında inceleyeceğiz.
?imdiki hedefim bu soruyu kapamak amacı ile cevapları tamamlayarak özetlemek.
1- Resim 2 de uçağımızın mevkii neresidir. ?
Bütün olay RMI göstergesinde. Küçük okun arkası 075 dereceyi gösteriyor. Uçağımız ANK NDB 075 Radiali üzerinde. Yaklaşma hattı 085 Radiali (265 derece inbound) olduğuna göre, uçağımız yaklaşma hattının kuzeyinde, diğer bir deyişle uçağımız, uçuş başımıza göre, yaklaşma hattın sağında.
DME 4.7 gösterdiğine göre ALPER geçilmiş. Özet olarak ALPER noktası geçilmiş, FAF olan ANK ya yaklaşıyoruz, ama yaklaşma hattının Kuzeyinde kalmışız.
2- Yaklaşma hattındamıyız ? değilsek yaklaşma hattına girebilmek için nasıl uçmamız lazım ?
Yaklaşma hattında değiliz, hattın kuzeyindeyiz. Yaklaşma başı olan 265 dereceye göre NDB solumuzda kalıyor. Hattı yakalayabilmek ADF ibresinin gösterdiği başın 10-15 derece soluna yan, 240 245 baş gibi uçmamız gerekir.
NDB önümüzdeyken hatta oturmak için her zaman, ADF ibresinin ok ucunu sağa çekmek istiyorsak, uçağımızın başını okun başının sol tarafına çevireceğiz, ve o istikamete doğru uçacağız. Bir süre sonra okun ucu istediğimiz dereceyi gösterecektir.
3- NDB yi geçtikten sonra yaklaşma hattında kalabilmek için düzeltmeleri nasıl yapmamız gerekir ?
Yaklaşma hattını geçtikten sonra mesele yine ADF Tracking, ama bu sefer ADF arkamızda kalıyor.
NDB arkamızdaykaen hatta oturmak için okun arkasının aksi istikametine başımızı 10-15 derece çevirerek uçacağız. Bir süre sonra okun arkası uçmamız gerekn radiali gösterecektir.
4- NDB yaklaşmaları ile ilgili tavsiye edeceğiniz en iyi uygulamalar nelerdir ?
Mecbur kalmadıkça NDB yaklaşmaları uçmayın.

Eyer uçmak mecburiyetinde kalırsanız ve hattın dışına çıkarsanız, her zaman ilk önce uçağın başını NDB ye çevirin, bu her zaman çok kolaydır. Bu şekilde hattın kaç derece dışında olduğunuzu görürüsünüz ve en azından yaklaşma hattından uzaklaşmazsınız. Eyer hattın çok aşırı bir şekilde dışında iseniz hemen Missed Approach uygulayın.
Yaklaşmayı daha iyi takip etmeniz için istikamet gyro su üzerinde uçuş başını ve OBSi yaklaşma hattı istikametine ayarlayın.
Yaklaşma ile ilgisi olmasada civarda VOR varsa konumunuzu görmek veya acil durumda uçmak için bu istasyona NAV 2 yi ayarlayın.
Uçağınızın süratini iyi kontrol edin.
Cevaplarda beklentim soru ile direkt ilgili cevapların verilmesi idi. Örneğin bu soruda olduğu gibi beklenen istikimet ile ilgili cevaplar idi, halbuki birçok arkadaş irtifa ile ilgili cevaplar verdi. Sorularda genelde vurgulamak istediğim özel bir husus oluyor, amaca ulaşabilmek için tam soruya kanalize olmak daha iyi olur.
Ayrıca bazen de sizleri yanıltmak için bazı aletlere gereksiz veya hatalı ayarlar yapıyorum. Bunları anlamak ve bulmak da tecrübe kazanmak açısından oldukça önemli.
Bu serideki tavsiyeler esasında hakikaten üst seviye hakiki pilotlara, hatta hava yolları pilotlarına uygun tavsiyeler. Belki bizler için biraz ağır oldu. Ama hedefim sizlere bunu bir miktar olsun tattırmaktı.
Bundan sonra bir süreliğine yeni bir seri ye geçeceğiz. Bu serideki hedefimiz temel uçuş bilgilerimizi tazelemek ve pekiştirmek olacak.
Hepinizi sevgiyle kucaklıyorum.
Ali Camat
Eğitim Direktörü
FlyTHY