Fs2002de çokca kullanılan Go Around nasıl yapılır?
EMYL
Soru
Nasil go-around yapilacagi acikcasi kullanilan ucak kategorisine ve ucus turune bagli.
1) Eger VFR (gorerek sartlarda) ucus yapiyorsaniz, ATC'den go-around komutu geldigi anda ilk olarak takeoff/go-around şrust ile yaklasmayi sona erdirirsiniz. ATC'ye cevabinizi yaklasmayi sonlandirip guvenli bir tirmanis saglayana kadar bekletebilirsiniz. (prosedurun buraya kadari tum go-around olaylarinda aynidir) Bu noktadan sonra traffic pattern'in donus yonune zit olacak sekilde, ucagi pistin sag veya sol tarafina gecirip tirmanisiniza devam edersiniz. Bu sekilde hem pisti kullanmakta olan diger hava aracinin guvenligi saglanmis olur, hem de tirmanma sirasinda pattern dahilinde ucmakta olan diger trafikleri inceleme olanagi bulursunuz. Pattern yuksekligine tirmanis sonlandiktan sonra da, devrede bir tur daha atip ayni yaklasmayi gerceklestirirsiniz.
2)Eger IFR plan dahilinde ucuyorsaniz, fakat gorerek yaklasma yapiyorsaniz (visual approach), ATC'den talimat gelene kadar pist yonunde tirmanmaya devam edersiniz. Bundan sonra da ATC vektorleri ile ikinci kez yaklasmaya yonlendirilirsiniz.
3)Instrument approach yapiyorsaniz, yukaridakilerden farkli olarak, ATC'den aksine bir talimat gelmedigi surece yaklasma icin belirtilmis missed approach prosedurunu uygularsiniz. Bu prosedurler her instrument yaklasma icin farklidir ve kullandiginiz approach plate uzerinde belirtilmistir.
Umarim yardimci olabilmisimdir
Deniz Özhan
1) Eger VFR (gorerek sartlarda) ucus yapiyorsaniz, ATC'den go-around komutu geldigi anda ilk olarak takeoff/go-around şrust ile yaklasmayi sona erdirirsiniz. ATC'ye cevabinizi yaklasmayi sonlandirip guvenli bir tirmanis saglayana kadar bekletebilirsiniz. (prosedurun buraya kadari tum go-around olaylarinda aynidir) Bu noktadan sonra traffic pattern'in donus yonune zit olacak sekilde, ucagi pistin sag veya sol tarafina gecirip tirmanisiniza devam edersiniz. Bu sekilde hem pisti kullanmakta olan diger hava aracinin guvenligi saglanmis olur, hem de tirmanma sirasinda pattern dahilinde ucmakta olan diger trafikleri inceleme olanagi bulursunuz. Pattern yuksekligine tirmanis sonlandiktan sonra da, devrede bir tur daha atip ayni yaklasmayi gerceklestirirsiniz.
2)Eger IFR plan dahilinde ucuyorsaniz, fakat gorerek yaklasma yapiyorsaniz (visual approach), ATC'den talimat gelene kadar pist yonunde tirmanmaya devam edersiniz. Bundan sonra da ATC vektorleri ile ikinci kez yaklasmaya yonlendirilirsiniz.
3)Instrument approach yapiyorsaniz, yukaridakilerden farkli olarak, ATC'den aksine bir talimat gelmedigi surece yaklasma icin belirtilmis missed approach prosedurunu uygularsiniz. Bu prosedurler her instrument yaklasma icin farklidir ve kullandiginiz approach plate uzerinde belirtilmistir.
Umarim yardimci olabilmisimdir
Deniz Özhan