Page 1 of 1

RJ'de Swissair Vakası

Posted: 11 Dec 2002, 10:33
by THY65
ARJ Ver. 3.0 modifiye paneli kullanıyorum.

Alçalma sırasında hız göstergesi 0 oluyor yada hız göstergesi arızalanıyor. IAS SET oldu?undan A/T hızı yakalamak için gazları sonuna kadar açıyor ve uçak overspeed'e gidiyor. A/T ve IAS kontrolu kapasam, gazı manuel kessem bile gazlar sonuna kadar açık kalıyor. Ylk kez başıma geldi?inde Air Brake açmıştım ama gazlar takılı kaldı?ı ve uçak overspeed oldu?u için Aircraft Overstressed oldu ve FS reset oldu. Bu olay başıma üst üste 4 kez geldi. Daha sonra, gazları birkaç kez açıp kapayınca tekrar manuel olarak kontrol edilebildi?ini fark ettim ve manuel gaz kontrolu ile birkaç iniş yaptım.

Dün gece aynı şey yine oldu ve bu kez ne yaptıysam uça?ı overspeed olmaktan kurtaramadım. Gazlar manuel olarak kontrol edilir gibi oluyor, motor sesi azalıp ço?alıyor ama bir türlü hız düşmüyordu. Sonunda yine FS reset oldu. Kullandı?ım panelin secondary airspeed göstergesinin rakamları o kadar küçük ki, oradan hız okumak olanaksız, sadece motor sesini dinleyip altitude ve attitude tutarak gazları manuel kontrol etmeye çalıştım ama olmadı.

Acaba bu durum başka arkadaşların başına da geldi mi? Ben bir hata mı yapıyorum? Kurtulmak için ne yapmalı? Yakında yurtdışı uçuşlar başlayacak, el o?luna madara olmayalım [;)]

(bu arada, GPWS ile ilgili soruma yanıt veren arkadaşlara bu vesile ile çok teşekkür ederim :D )

Saygılar,
Murat Tolo?lu, TK233

Posted: 11 Dec 2002, 11:56
by THY7
Lütfen PITOT HEAT'leri açınız,iyi uçuşlar.Aksi halde Hız göstergeniz size devamlı arızalı gözükür [:I] ...

Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY~7~

Posted: 11 Dec 2002, 13:54
by THY65
ÖZÜR:
Sabah acele ile yazarken Swissair benzetmesinde hata yapmışım. Benzettiğim kaza başka bir havayolunda olmuştu, daha fazla sürç-ü lisan yapmamak için isim vermiyorum. Düzeltir, özür dilerim [:I]

Berhan uyarın için teşekkür ederim.

Murat Toloğlu, TK233
F/O Istanbul

Posted: 12 Dec 2002, 02:47
by deniz
Tekrar olmamasi icin bulutlara her girdiginizde pitot heat'i acin. Kurtulmak icin auto şrottle'i bir an once devreden cikarip manuel olarak gazi kesin, ayrica hizi kesmek icin burnu bir miktar kaldirin. Sanirim overspeed durumundayken spoiler kullanmak uygun olmaz.

Gecmis olsun

Deniz Özhan
TK206

Posted: 12 Dec 2002, 22:57
by THY177
Sevgili Murat ..

Öncelikle seni aramdığım için özür..GPWS ten call outların olmaması buna ait ses filelarında olası bir hasar (ki anlamam bu işlerden) birde GPWS 'in kullandığın panelde inhibit olma ihtimali /butonu var ise ondan olabilceğini düşünüyorum .

Over speed için söyleyebilceklerim ;
(Bahsettiğin olası buglar gibi geldi bana pnaeli hiç bilmediğim için bir şey söyleyemiyorum )
sana yüklediğimiz eurowings kullanmaya başla ...onda buna benzer sorunların olmayacaktır.

En kısa zamanda görüşmek üzere.



TK 177 Ergenekon Kucuk

Posted: 13 Dec 2002, 00:32
by THY133
quote:Originally posted by deniz

Tekrar olmamasi icin bulutlara her girdiginizde pitot heat'i acin. Kurtulmak icin auto şrottle'i bir an once devreden cikarip manuel olarak gazi kesin, ayrica hizi kesmek icin burnu bir miktar kaldirin. Sanirim overspeed durumundayken spoiler kullanmak uygun olmaz.

Gecmis olsun

Deniz Özhan
TK206


Kesinlikle katılıyorum ...

TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk

Posted: 14 Dec 2002, 21:43
by mavi
Pitot heat'lerin kullanimi ile bilgi verebilirmisiniz? Yani on-off zamanlari ve sureleri hakkinda? Sanirim hava sartlarina gore degisiyor ama kabaca bir tanimlama yapabilirseniz cok sevinirim. Cunku benzer bir durumu bende yasadim...

Sevgi ve Saygiyla.

Serhan Önür

Posted: 14 Dec 2002, 23:21
by deniz
Disaridaki hava sifirin altindayken, ya da donma seviyesinin uzerinde ucarken bulutlara girmeniz veya yagis olmasi pitot tubunde buz olusmasi ihtimalini dogurur. Dolayisiyla, en azindan IFR kosullardayken, suyun gorulebilir herhangi bir haliyle karsilasmaniz durumunda pitot heat'i acmaniz tavsiye edilir. Ayrica, surat gostergesinde hatali olduguna inandiginiz bir gosterimle karsilastiginizda da ilk yapmaniz gereken pitot heat acmaktir.

Deniz Özhan
TK206

Posted: 14 Dec 2002, 23:46
by THY157
Sevgili arkadaşlar elimdeki bir B734 checklist'ine göre motor çalıştırdıktan sonra pitot heatlerin devreye alınması gerektiği yazıyor, bilgilerinize...

Sevgilerimle...

Selçuk Poyraz
TK157