Page 1 of 1
Autopilot ile teker koyma?
Posted: 10 Dec 2002, 16:09
by THY543
Merhaba
Arkadaşlar ben size bir şey sormak istiyorum. Autopilot ile nasıl tam bir şekilde piste teker konulur? Bana sırasıyla ne yapmam gerekti?ini yazarsanız çok sevinirim. Verdi?iniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
TK543
Atakan Senyurt
Posted: 10 Dec 2002, 23:00
by deniz
Kullandiginiz ucakta CAT 3c autoland imkani yoksa autopilot ile teker koyamazsiniz. Flight simulator'in default ucaklarinda boyle bir imkan yok. Bu ozellige sahip add-on'lar var mi bilemiyorum. Ancak her autopilota sahip ucakla otomatik inis yapmaniz mumkun degil. Hatta, sozum meclisten disari, approach modunu kullanirken bile ucaginizin kategorisi icin belirlenmis minimumdan itibaren manuel devam etmeniz gerekir. Kategori uymadigi halde, pistin 50ft ustune gelene kadar autopilotla devam edip son saniyede manuele gecmek de dogru degil. Ayrica autopilot aliskanligina kapilmadan once kullanilan ucakta gereken tum manevralari manuel olarak yapabilir olmak sart.
Iyi ucuslar
Deniz Özhan
TK206
Posted: 13 Dec 2002, 00:41
by THY133
Evet ne yazık ki henüz böyle bir add-on keşfedemedik bence en iisi Türk usulu eskiden otomatik mi varmış
TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk
Posted: 13 Dec 2002, 04:11
by drumex
Valla bildiğim kadarıyla PSS'in 747, 777 ve 320'lerinde bu özellik var. Aynı şekildede Wilco'nun 767'sinde de var diye biliyorum.
Selçuk
Posted: 13 Dec 2002, 18:37
by THY543
Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim herkese.
TK543
Atakan Senyurt
Posted: 14 Dec 2002, 08:54
by M. John Yasar
Sivil havacilik konusunda geri kalmisligim konusunda kusura bakmayin ama gercek hayatta Cat 3C (sifir gorus, sifir karar irtifasi) otomatik inisler yapilabiliyormu? Hangi ucaklar ya da havayollari yapiyor? Sanirim meydanin ve de pistinde compatible olmasi gerekiyor, zor bir olay sanki ...
M. John "Bushmaster" Yasar
Rapid City, Souş Dakota, USA
The şree most useless şings to a pilot are şe altitude above you, runway behind you, and a tenş of a second ago.
Compaq Presario 5422RSH Pentium 4 @ 1.8 gHz 768 MB PC133 RAM WDC 60 GB & 30 GB HDD 16X LG GCE-8240B CD-RW 16X Toshiba SD-M1612 DVD-ROM NVidia GeForce 2 MX 100/200 64 MB SDR SB Live! 5.1 MP3+ Philips MMS205 4.1 Speaker System COM21 DOXport 1110 Cable Modem Epson Stylus C80 Epson Perfection 610 Logitech Wingman Attack 2 Quickshot Masterpilot Win XP Home Falcon 4.0 SuperPAK 3
Posted: 14 Dec 2002, 20:02
by drumex
Bu konuda engin bilgim yok ama doğru diye bildiğim kadarıyla bikaç şey söyliyim.
Söylediğiniz şekilde otopilot inişler mevcut. CAT3 approach chart'larında minimumlar olarak RVR (Runway Visual Range) olarak veriliyo. Mesela CAT 3A RVR07, CAT 3B RVR06 ve CAT 3C RVR N/A. Bunlarda DH olmuyo. Farketttiğiniz gibi 3C'de bir RVR belirtilmemiş. Yani sıfır görüş dahilinde de yapılabilir. Diğerlerinde 60 ve 70 metre RVR var. CAT3 approach chart'larında zaten "Category 3 ILS - Special aircrew and aircraft certification required" diye bi ibare olur ki ne anlama geldiği gayet açık.
Bu tipte inişlerin yapılmasının havayolu şirketleriyle direk bi alakası olduğunuu zannetmiyorum. O andaki hava koşulları gerektirdiği taktirde yapılır diye düşünüyorum.
Dediğiniz gibi pistin de buna uygun olması lazım yani CAT3 destekleyen aletlerin bulunması lazım. Tıpkı bazı pistlerde glideslope bulunmayıp sadece localizer olması gibi. Bildiğim kadarıyla da oldukça pahalı bir sistem olduğu için yalnızca çok yoğun ve büyük havaalanlarının sadece bir pistinde bulunuyo.
Selçuk
Posted: 16 Dec 2002, 11:40
by oytun
sevgili Arkadaşlar;
İki yıl KTHY'de çalıştım pilotlarla yapmış olduğum sohbetlerden ve kendi Virtual deneyimlerimden yararlanarak birşeyler söyleyebilirim.
Öncelikle Meydanında Full Auto Landing için compatible olması gerektiği kesin.ILS pahalı bir sistem.Görüş mesafesi düştüğünde veya ilk defa iniş yapılacak bir alansa ILS kullanımını tercih ediyor pilotlar.
Flight Sİmulator'da ilk başlarda zorlansanda sonradan alışacaksındır.Önemli olan düzgün bir Vertical speed ile fazla eğim vermeden alçalmak.Bu işlemlerde Auto Pilot kullanabilirsin.Zaten Pilotlarda auto descent sonrası inişe çok az süre kala çıkarıyorlar Auto Pilot'u.

İyi uçuşlar herkese...
Oytun Bilgen
Computer Engineer
Posted: 17 Dec 2002, 04:07
by TK212
quote:Originally posted by drumex
Bu konuda engin bilgim yok ama doğru diye bildiğim kadarıyla bikaç şey söyliyim.
Söylediğiniz şekilde otopilot inişler mevcut. CAT3 approach chart'larında minimumlar olarak RVR (Runway Visual Range) olarak veriliyo. Mesela CAT 3A RVR07, CAT 3B RVR06 ve CAT 3C RVR N/A. Bunlarda DH olmuyo. Farketttiğiniz gibi 3C'de bir RVR belirtilmemiş. Yani sıfır görüş dahilinde de yapılabilir. Diğerlerinde 60 ve 70 metre RVR var. CAT3 approach chart'larında zaten "Category 3 ILS - Special aircrew and aircraft certification required" diye bi ibare olur ki ne anlama geldiği gayet açık.
Bu tipte inişlerin yapılmasının havayolu şirketleriyle direk bi alakası olduğunuu zannetmiyorum. O andaki hava koşulları gerektirdiği taktirde yapılır diye düşünüyorum.
Dediğiniz gibi pistin de buna uygun olması lazım yani CAT3 destekleyen aletlerin bulunması lazım. Tıpkı bazı pistlerde glideslope bulunmayıp sadece localizer olması gibi. Bildiğim kadarıyla da oldukça pahalı bir sistem olduğu için yalnızca çok yoğun ve büyük havaalanlarının sadece bir pistinde bulunuyo.
Selçuk
Posted: 18 Dec 2002, 01:58
by allbout
sorunuzla ilgili olabilir mi bilmiyorum ama:
ben: auto pilot ile.. ils frekansı telsizin Nav 1 bölümüne yazılmış iken (ltba 36 için 111.30) nav/course ışığı ve tuşunun aktif olup, böylece uçağın pist orta hattına oturmasını sağlayınca, altitude 000 ve vertikal speed bölümünü -500 ile -900 arasında değiştirerek yukarı aşağı hareket eden pembe çizgiyi ortada tutarak inebiliyorum..)
olması gereken bu değil dir sanırım ama işe yaradı bende..
Metin Eser