Page 1 of 1
VOR NDB gece
Posted: 17 Nov 2002, 17:32
by THY455
Sayin Kaptanlar
Vor ve NDB yaklasmalar yaparken pist dogrultusunu tutturmada anladigim yada becerebildigim kadariyla pistle goz temasindan sonra pist dogrultusunu manuel tutturuyoruz.Ancak gece gorus sartlarinda bu islem nasil yapiliyor.
Saygılarımla
TK 455
Serdar Demiray
Posted: 17 Nov 2002, 21:37
by THY157
Merhaba;
Dediğiniz doğru, VOR ve ya NDB ile yaklaştıktan sonra karar yüksekliğinde chartlarda yazan mesafede görerek inersiniz. Bu gece ve ya gündüz farketmez aynıdır. Eğer pist aydınlatması varsa sorun değildir, yoksa zaten o alanlara gece uçuş düzenlenmez. Aslında sorun gece ve ya gündüz değil kısıtlı görüş şartlarıdır ve karar yüksekliğide bunun için vardır. Yağış, sis gibi görüşü kapayan durumlarda eğer karar yüksekliğinde ve mesafesinde hala pist ile göz teması sağlayamamışsanız missed approach prosedürlerine başlarsınız. İkinci bir deneme yapabilirsiniz ancak yine pisti göremezseniz daha önce planladığınız yedek meydana gidersiniz.
Kısaca böyle, yardımcı olabildiysem ne mutlu...
Sevgi ve saygılar...
Selçuk Poyraz
TK157
Posted: 17 Nov 2002, 22:37
by THY455
Tesekkurler
Selcuk Kaptan
Ben henuz pisti tutturmada sorunlar yasiyorum bunun tek yolu training training training herhalde...
TK 455
Serdar Demiray
Posted: 18 Nov 2002, 13:16
by therapy
ne kadar cok calisirsaniz o kadar iyi.
Umarim ufak ucaklarla calisiyorsunuzdur.Zira 60 knots ile 180 knots yaklasma calismalari cok farklidir.
KEndinizi ayarlamak icin on cama 'Views'den indicator eklemeyi ihmal etmeyin.
Kolay gelsin.
gokhan harunoglu
Posted: 18 Nov 2002, 17:15
by THY455
Ufak ucaklarda problem yok benim derdim RJ-85 ve B747 ile manuel yaklasma yapabilmek.
TK 455
Serdar Demiray