NGX kabin basıncı
Posted: 02 Apr 2012, 22:57
Herkese merhabalar
Biraz önce Güney Amerik'da günün 4. uçuşuna başladıktan hemen sonra kabin basıncı uyarısı aldım. Kalkışa kadar tüm kontrolleri daha önceden yaptığım gibi yapıp seyir yüksekliğimi ve varış meydan yüksekliğini overhead paneline doğru bir şekilde girdim, apu bleedi kapattım packleri auto konumuna getirdim. İkazı aldıktan sonra overhead panelini açtım ve Auto Off ikazını gördüm. Kabin basıncını verilen değerleri baz alarak manuel olarak girdim. (Kalkış meydanın irtifası 13350 feet varış meydan irtifası 10100 feet, seyrüsefer yüksekliği Fl300) Ben overhead panelinde bunlarla uğraşırken birden bire stall sesleri almaya başladım. Lövyeden gelen titreşim sesleri motor seslerini bastırır nitelikteydi. Hemen kokpite döndüm ve ADI'de uçağın 50 dereceye yakın bir açıyla tırmanmaya çalıştığını IAS'ın 80knts'a kadar düştüğünü gördüm. Hemen burnu indirip tam güç verdim. 15 20 saniye kadar boğuştuktan sonra kontrolü ele alabildim. Halbuki LNAV ve RNAV aktif bir şekilde uçak tırmanmasını sürdürüyordu. Şimdi ilk sorum, kabin basıncında meydana gelen bir sorun otopilotu devreden çıkarabilir mi, ya da başka bir deyişle; uçak kabin basıncını irtifa ile sağlamak zorunda hissettiğinde kendi kendine tırmanmaya ya da alçalmaya çalışır mı? İkinci sorum böyle yüksek irtifalı meydanlardan kalkarken kabin basıncıyla ilgili dikkat edilmesi gereken önemli hususlar var mıdır? Üçüncüsü de Uçak burnunu 50 dereceye kadar yukarı dikene ya da hız 70 80 kntslara düşene kadar farklı bir ikaz almam gerekmez miydi? Perdövitesin ilk ikazı lövyedeki titreşim midir? Uçak bizi uçurmaya başlayıncaya kadar başka bir ikaz yok mudur?
Biraz önce Güney Amerik'da günün 4. uçuşuna başladıktan hemen sonra kabin basıncı uyarısı aldım. Kalkışa kadar tüm kontrolleri daha önceden yaptığım gibi yapıp seyir yüksekliğimi ve varış meydan yüksekliğini overhead paneline doğru bir şekilde girdim, apu bleedi kapattım packleri auto konumuna getirdim. İkazı aldıktan sonra overhead panelini açtım ve Auto Off ikazını gördüm. Kabin basıncını verilen değerleri baz alarak manuel olarak girdim. (Kalkış meydanın irtifası 13350 feet varış meydan irtifası 10100 feet, seyrüsefer yüksekliği Fl300) Ben overhead panelinde bunlarla uğraşırken birden bire stall sesleri almaya başladım. Lövyeden gelen titreşim sesleri motor seslerini bastırır nitelikteydi. Hemen kokpite döndüm ve ADI'de uçağın 50 dereceye yakın bir açıyla tırmanmaya çalıştığını IAS'ın 80knts'a kadar düştüğünü gördüm. Hemen burnu indirip tam güç verdim. 15 20 saniye kadar boğuştuktan sonra kontrolü ele alabildim. Halbuki LNAV ve RNAV aktif bir şekilde uçak tırmanmasını sürdürüyordu. Şimdi ilk sorum, kabin basıncında meydana gelen bir sorun otopilotu devreden çıkarabilir mi, ya da başka bir deyişle; uçak kabin basıncını irtifa ile sağlamak zorunda hissettiğinde kendi kendine tırmanmaya ya da alçalmaya çalışır mı? İkinci sorum böyle yüksek irtifalı meydanlardan kalkarken kabin basıncıyla ilgili dikkat edilmesi gereken önemli hususlar var mıdır? Üçüncüsü de Uçak burnunu 50 dereceye kadar yukarı dikene ya da hız 70 80 kntslara düşene kadar farklı bir ikaz almam gerekmez miydi? Perdövitesin ilk ikazı lövyedeki titreşim midir? Uçak bizi uçurmaya başlayıncaya kadar başka bir ikaz yok mudur?