Page 1 of 1

NGX kabin basıncı

Posted: 02 Apr 2012, 22:57
by THY4422
Herkese merhabalar

Biraz önce Güney Amerik'da günün 4. uçuşuna başladıktan hemen sonra kabin basıncı uyarısı aldım. Kalkışa kadar tüm kontrolleri daha önceden yaptığım gibi yapıp seyir yüksekliğimi ve varış meydan yüksekliğini overhead paneline doğru bir şekilde girdim, apu bleedi kapattım packleri auto konumuna getirdim. İkazı aldıktan sonra overhead panelini açtım ve Auto Off ikazını gördüm. Kabin basıncını verilen değerleri baz alarak manuel olarak girdim. (Kalkış meydanın irtifası 13350 feet varış meydan irtifası 10100 feet, seyrüsefer yüksekliği Fl300) Ben overhead panelinde bunlarla uğraşırken birden bire stall sesleri almaya başladım. Lövyeden gelen titreşim sesleri motor seslerini bastırır nitelikteydi. Hemen kokpite döndüm ve ADI'de uçağın 50 dereceye yakın bir açıyla tırmanmaya çalıştığını IAS'ın 80knts'a kadar düştüğünü gördüm. Hemen burnu indirip tam güç verdim. 15 20 saniye kadar boğuştuktan sonra kontrolü ele alabildim. Halbuki LNAV ve RNAV aktif bir şekilde uçak tırmanmasını sürdürüyordu. Şimdi ilk sorum, kabin basıncında meydana gelen bir sorun otopilotu devreden çıkarabilir mi, ya da başka bir deyişle; uçak kabin basıncını irtifa ile sağlamak zorunda hissettiğinde kendi kendine tırmanmaya ya da alçalmaya çalışır mı? İkinci sorum böyle yüksek irtifalı meydanlardan kalkarken kabin basıncıyla ilgili dikkat edilmesi gereken önemli hususlar var mıdır? Üçüncüsü de Uçak burnunu 50 dereceye kadar yukarı dikene ya da hız 70 80 kntslara düşene kadar farklı bir ikaz almam gerekmez miydi? Perdövitesin ilk ikazı lövyedeki titreşim midir? Uçak bizi uçurmaya başlayıncaya kadar başka bir ikaz yok mudur?

Re: NGX kabin basıncı

Posted: 03 Apr 2012, 20:00
by THY3506
Normalde uçakta kabin basıncı ile autopilot sistemi arasına herhangi bir bağlantı yoktur. Bu dediğiniz durum başın şahlanma ve autopilotun devreden çıkma olayı benimde bir kaç kere başıma geldi. NGX den kaynaklanan bir problem. Muhtemelen siz kabin basıncı ile uğraşırken istemeden bu problemi tetikleyecek birşeyler yapmışınızdır. Kbain basıncı otomatik bir sistem olduğu için siz sistemi auto modunda tuttuğunuz ve landing irtifasını girdiğiniz sürece çalışması lazım eğer çaışmıyorsa bu yine similatörden kaynaklanan bir problemdir. Normalde uçaklarda yüksek varyolu tırmanışlarda herhangi bir ikaz yoktur eğer gerçek bir uçuşta iseniz zaten 50 derece tırmanan bir uçakta herşeyin yere düşmesi ile rahatlıkla fark edebilirsiniz ama malesef FS de böyle bir şansımız yok :)

Re: NGX kabin basıncı

Posted: 04 Apr 2012, 21:51
by THY3716
Kabin basıncı uyarısının sebebi 13 küsür bin feet ten havalanmış olmanız. MD de de oluyor. Normal bir durum.

Re: NGX kabin basıncı

Posted: 11 Apr 2012, 16:28
by THY1935
packleri kapattığın zaman auto pilot devre dışı kalıyor diye hatırlıyorum cüneyt kaptanım.