Page 1 of 1
take off power set
Posted: 13 Nov 2011, 19:05
by THY1789
Herkese merhaba!İzlediğim videolarda line up olduktan sonra Boeing'lerde gaz kolu N1 %40 açıldıktan sonra TO/GA uygulanıyor.Bu sırada take off power set ediliyor.Bu işlemin ne olduğunu, ne yapıldığını çözemedim.Bilgi verebilirseniz sevinirim.Herkese iyi uçuşlar.
Serhan Tüzemen
FLYTHY1789
Re: take off power set
Posted: 13 Nov 2011, 19:43
by THY3716
Bizim MD82 de şöyle yapılıyor : Kokpit hazırlığı esnasında Flex take off veya take off durumu seçildikten sonra, line up sonrası N1 %40 geçerken A/T ON yapıyoruz. Gaz kolları önce CLAMP ediliyor yani, otomatik hareket başlıyor, sonra kalkış için FMS in belirlemiş olduğu N1 değerine gelene kadar gaz kolları ileri gidiyor, sonra stabil hale geliyor. İşte bu anda da sevgili sanal F/O mun take off thrust set uyarısı geliyor. Boeing'de de az çok aynı olsa gerek.
Re: take off power set
Posted: 13 Nov 2011, 20:04
by THY133
Bu uygulamanın yapılmasının temel amacı, ilk gaz açışta TO/GA tuşuna basmadan evvel her iki thrust leverın da eşit güçte açılıp açılmadığından emin olmak ve uçağın dengesiz güç farkından olası bir sağ sola kayma durumunu engellemektir. Boeing 737 ise A/T (Autothrottle) 'Before Take-Off Checklist' sırasında ARM edilir.
Sevgiler,
Re: take off power set
Posted: 13 Nov 2011, 20:52
by THY4752
Bir ufak bilgi de; PMDG NGX 'de TO/GA yapmak için kullanılan butonlar.

Re: take off power set
Posted: 15 Nov 2011, 02:34
by delimawi
Selam Deniz,
Seni yakalamışken, bu konuyla ilgili olarak, bazı durumlarda şartlar müsait ise HP geçildikten sonra line-up aşamasında hiç durmadan kalkış rulesine başlandığına şahit oluyorum, eminim yaşamışsındır.
Merak ettiğim, 737'nin taxi sırasındaki N1 değeri yaklaşık nedir? Yukarıda anlattığım durumda, line-up olunduğunda, gene %40 N1'de stablize check için bir duraksama oluyor mu? Yoksa bu durumda doğrudan line-up sonrasında TO/GA mı ektif ediliyor? Nasıl işliyor bu prosedür?
Re: take off power set
Posted: 15 Nov 2011, 11:04
by THY133
Selam İlker Abi,
Aslina bakarsan yerde idle N1'nin yaklaşık degeri %20 civarı oluyor.
Taxi N1 degerlerleri değişkenlik gösteriyor, çünkü LTBA "C" taxiway uzerinden H/P35R'a giderken B9'dan sonraki kısım yukarı bir eğime sahip. Ama ortalama sorarsan %30-%35 civarı oluyor. Rolling T/O'da ise taxi N1<%40 ise yine standart %40a kadar açılıp "stable" callout ile birlikte TO/GAya basılıyor, ama zaten N1>%40 ise o zaman uçak düzgün bir sekilde line up olduktan sonra en kısa zamanda her iki N1 degeri eşit duruma geldigi goruldugu zaman basılıyor.
En yakın zamanda görüşmek dileğiyle,
Sevgiler...