Page 1 of 2

Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 29 Jun 2011, 19:42
by THY3007
Herkese merhaba, 1.5 yıl önce bir THY kaptanına sormuştum cost index 16 giriyorlardı, bu konuda bir değişiklik var mı acaba bilen kaptanlarım paylaşırlarsa sevinirim. Hobimizi olabildiğince gerçekçi icra edebilmek için cost index olarak THY'nin kullandığı değerleri girersek daha keyifli olacağı kanaatindeyim.

Re: Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 30 Jun 2011, 08:22
by THY4749
Kaptanım selamlar aşağıda bir link var orayıda incelerseniz sevinirm.Ben en son duyduğum kadarıyla cost index 30 civarında bir değer veriliyor diye biliyorum ama konuya tecrübeli kaptanlarımız açıklık getirecektir.



Re: Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 30 Jun 2011, 19:02
by muratokay
3 yıl önce bir anadolu jet ucuşumda B734 icin CI 35 girmislerdi.

Re: Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 30 Jun 2011, 20:00
by THY2286
Türk Hava Yolları için halihazırda kullanılanlar,her şirkette olduğu gibi,sürekli değişmekle birlikte neden ve neye bağlı olarak değiştiğini,Sky Airlinesda dispatcher olarak görev yapan Sayın Fatih Koz 'un paylaştığı şu topicten okuyabilirsiniz...
http://www.skyvirtualairlines.net/forum ... php?t=365&

Şu an THY nin ne kullandığını da Deniz İrez bizimle paylaşırsa öğrenebiliriz sanırsam :)

Re: Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 30 Jun 2011, 20:03
by kozgur
http://boeing.com/commercial/aeromagazi ... ticle5.pdf

Ben de merak ediyorum. Bir başka forumda 2009 yılı postunda Sky Havayolları için 28 olarak görmüştüm sanırım, Fatih Koz tarafından açıklanmıştı. Şu an nedir bilinmez.

CI aslında saat başına düşen dolar işletme giderinin bir libre yakıtın sent bazında fiyatına bölünmesi ile bulunuyor gibi görünmekte.

In equation form: CI = [ Time cost ~ $/hr ] / [ Fuel cost ~ cents/lb ]

Üstteki linkte 1000 millik rota için 737'nin CI değeri 45 ile 12 arasında her seferde 3 dakikalık uzamaya sebebiyet verirken, yıllık 180.000 dolar kazanç sağlandığı görülüyor. Ve bu gerçek bir hava taşıyıcısında uygulanmış.

Acaba THY'de kaç...

Re: Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 01 Jul 2011, 12:39
by Apollo
Bir ara bunu yurt içi 16 yurt dışı 25 olarak okumuş ve bu şekilde uygulamaya başlamıştım. Ama net bilgi Berhan veya Deniz KAptanlarımızdan gelebilir.

Aslında bu bilgiler edinildiğinde yurt içi ve yurt dışı uçuşlar için ana sayfada bir yerde ya da FFR içinde pilotlara bildirilmesi yakıt tüketimiziz açısından faydalı olabilir.

Re: Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 01 Jul 2011, 13:53
by THY4749
Apollo wrote:Aslında bu bilgiler edinildiğinde yurt içi ve yurt dışı uçuşlar için ana sayfada bir yerde ya da FFR içinde pilotlara bildirilmesi yakıt tüketimiziz açısından faydalı olabilir.
Erdal Kaptana katılıyorum, faydalı olabilir.

Re: Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 01 Jul 2011, 18:28
by THY7
Corendon olarak
B734:15
B738:20
kullanıyoruz.

İyi uçuşlar.

Re: Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 02 Jul 2011, 12:04
by THY166
Selamlar,

Daha önce yazdığım ve linki verilen konuda genel bir izahat yapmıştım CI ile ilgili olarak , o konuyu yazdığım dönemde Sky Airlines olarak sabit CI değeri kullanıyor , aylık olarak revize ediyorduk hesaplarımızı ancak uzun zamandır her planda anlık hesap yaparak değişken değerler kullanıyoruz . Bu nedenle aynı uçak ile gün içinde gidişte başka , dönüşte başka CI değeri verebiliyor sistemimiz artık bize .

Otomatik hesap yapılabilmesi için uçuşun tüm bacaklarına ait yakıt fiyatlarının ve maliyetlerin sistemde kayıtlı olması gerekli , eğer ilk defa uçtuğumuz bir meydana gidiyor isek bu durumda sistem bizi ikaz edip elle giriş yapmamızı istiyor . Böyle bir durumda da ;

B734 : 16 CI
B738 : 17 CI

kullanıyoruz , B739 ve Airbus serisi için değerler ezberimde yok pek onlarla planlama yapmadığım için .

Bir ara TK'nın Cost Index değeri olarak muhtelif operasyonel gerekçeler ile "0" (sıfır) kullandığını duydum . Birkaç ay önceydi , resmi bir ağızdan duymadığım ancak hoş bir sektör sohbeti sırasında geçen bir konuşmaydı . Araştırmadım , doğru mudur bilemiyorum ;)

Sevgiler

Re: Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 02 Jul 2011, 16:15
by THY133
THY'de genel bir konsep yok...

10 - 20 arasi degisebiliyor, bugun Konya ucusumuzda 15di.

Sevgiler...

Re: Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 03 Jul 2011, 12:19
by THY3007
Bütün kaptanlarıma ve hocalarıma teşekkür ederim verdikleri cevaplar için :clap: . Nitekim ben de Erdal hocama katılıyorum, THY'nin kullandığı cost index değerlerinin yayınlanması bizim uçuş sürelerimizin gerçekçiliği açısından daha keyifli olacaktır. Bu arada merak ettim, THY'nin resmi sitesindeki uçuş süreleri pushback'ten motor kapatmaya kadar geçen süre mi oluyor acaba?

Re: Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 03 Jul 2011, 16:08
by delimawi
THY'nin resmi sitesindeki uçuş süreleri pushback'ten motor kapatmaya kadar geçen süre mi oluyor acaba?
Bunu bende merak ediyorum, tarifedeki süreler nedir?

Re: Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 04 Jul 2011, 01:49
by THY166
Ticari tarifelerdeki uçuş süreleri "Block To Block" olarak verilir , bir başka deyişle kapıdan ayrılıp diğer kapıya yanaşana kadar geçen süre ticari tarife süresidir . Bu süreye kapıdan ayrıldıktan sonra yapılan tüm hazırlıklar , kalkış öncesi taksi , uçuş ve iniş sonrası taksi süreleri dahildir .

Off Block / Parking Brake Off --> Pushback .... ( Flight ) ... Parking Brake On / On Block --> Disembark Pax

Kendimizi "Motor Kapatma" olarak şartlamayalım , malum bazı durumlarda park frenleri çekilip kapılar açıldığı halde motor(lar) açık kalabiliyor ;)

Emniyetli uçuşlar

Re: Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 06 Nov 2011, 01:25
by Apollo
Bu COST INDEX işinde bir sabit kullanım belirlesek gerçek kaptanlarımız biraz bilgi verse???

Re: Türk Hava Yolları Cost Index

Posted: 06 Nov 2011, 21:27
by EM002
Erdal kaptanim, 737 icin Sabit deger 16 kullanabilirsiniz, iyi bayramlar...