Degerli Kaptanlar,
ATC konusmalarinda bir cok defalar "Read-back" yapmak zorunda kaliyoruz. Bu gibi durumlarda bir taraftan ucagi ucururken, bir taraftan talimati uygulamak ve ayni anda da dogru ve eksiksiz "read-back" yapmak ozellikle ucusa yeni baslayan arkadaslarimiza bir miktar zor gelebilir.
Ornegin ucus oncesi verilen "Departure-Route clerance" ihtiva ettigi birden fazla bilgi itibariyle "read-back" yapilirken bazi noktalarin atlandigi ya da unutuldugu tipik olaylardan biridir. Sanal alemde faaliyet gosteren ATC operatorleri egitimleri sirasinda ozellikle 3 parametreden fazla emir ihtiva eden talimat vermemeleri konusunda bilgilendirilmekle beraber, bir cok hallerde bu sartin disina cikildigi da gorulmektedir.
ATC talimatini hatirlama sorununu engellemek icin ucusa cikan pilotlarin her an kullanabilecekleri bir kagit (note pad) kalemin elleri altinda hazir tutulmasinda yarar vardir. Keza kagit uzerine ucusla ilgili notlar almak, her seyi bellegimizde tutarak zihinsel yukumuzu (mental Load) arttirmayi onleyeceginden bu tur bir uygulama daha iyi pilotluk ornegidir.
Ayrica talimatlari not almak icin bir de "Shorşand Symbol" sistemi gelistirilmistir. Bu konudaki bilgiyi onumuzdeki gunlerde TRVACC'in Egitim sayfasinda bulabilirsiniz.
Saygilarimla
Serdar Sualp
Serdar Sualp
Dogru ve eksiksiz "Read-back" yapmak
- THY2
- VIP Member
- Posts: 299
- Joined: 18 Aug 2001, 20:33
- Name: Bülent AKBAY
- PID: 2
- Location: Istanbul
- Contact:
Serdar Abi,
Yine benden hızlı davranmışsın. :-))))).
2 senedir online uçuş yapıyorum, artık ATC nin vereceği kleransı o soylemeden tahmin etmeme ragmen her zaman log tutmak icin ayrı bir tablom (kalkıs zamanı, yakıt vs.....) ve ATC ile iletisimi tutmak icin bi not defterim herzaman yanımda bulunuyor. bi sure sonra sadece klerans gibi uzun talimatları hatırlamak icin kullanmaya baslanacak olsada o notdefteri ve kalemi yakında bulundurmak gercekten önemli bir husus.
Bülent Akbay
FLY THY
Crew And Operations Manager
Yine benden hızlı davranmışsın. :-))))).
2 senedir online uçuş yapıyorum, artık ATC nin vereceği kleransı o soylemeden tahmin etmeme ragmen her zaman log tutmak icin ayrı bir tablom (kalkıs zamanı, yakıt vs.....) ve ATC ile iletisimi tutmak icin bi not defterim herzaman yanımda bulunuyor. bi sure sonra sadece klerans gibi uzun talimatları hatırlamak icin kullanmaya baslanacak olsada o notdefteri ve kalemi yakında bulundurmak gercekten önemli bir husus.
Bülent Akbay
FLY THY
Crew And Operations Manager