Page 1 of 2
LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 30 Aug 2010, 15:27
by morhan
bugün yaptığım izmir- ankara uçuşundan kareler beğenmeniz dileğiyle
LTBJ Boarding
LTBJ taxi
LTBJ Line Up
Departing
Climbing
Over KFK
Başka Bir trafik 400 feet üstümüzden geçiyor
Descending For ILS app Runway 03R
Pist Gözüktü !!!!!
Wing View
On Final
Taxi To Gate
At Gate And Engines S/D
The End

Re: LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 30 Aug 2010, 19:06
by Apollo
Mert kaptanım paylaşım için teşekkürler...
Altimetreyi 10.000 ft geçişlerinde set etmeyi unutma

Re: LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 30 Aug 2010, 19:53
by morhan
unutmuyorum hocam 10000 feetet 29.92 yapıp FL180 da STD yapıyorum D:
Re: LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 30 Aug 2010, 20:09
by delimawi
29.92 zaten STD demek, ancak PMDG den yaptığınız STD komutunu FFR algılamaz, onun için STD yapmadan önce 29.92 manuel olarak yapmanızı tavsiye ederim. Bu arada 10000ft yani (ft cinsinden yükseklik belirttiğiniz için TA nın altındasınız demektir), geçerken STD (29.92) yapmanız normal. Ancak FL belirtiyorsanız, alçalmada TL üzerindesiniz demektir, bu geçişte STD değil lokal basınç değerini girmelisiniz.
Re: LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 30 Aug 2010, 23:52
by THY3672
Her meydan da chartta belirtilen TA değerini belirtilen irtifa geçilirken set ettiğinizde sorun yaşamassınız.
Re: LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 31 Aug 2010, 10:30
by THY2100
hocam ucak nedir paneller değişik geldi gözümede 738 için?
Re: LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 31 Aug 2010, 13:53
by morhan
PMDG 737-800 M panelinde uçuyorum hocam Z de ekranlar çok küçük birşey göremiyorum

Re: LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 31 Aug 2010, 14:27
by THY2286
benim gözüme düşük cruise speed(hata değil tercih tabii ki de nedenini merak ettim) ve dikey ayrım hatası olan 400 feet(hatta neden 29500de gidiyor olduğunuz) takılıyor ama?..
Re: LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 31 Aug 2010, 15:43
by morhan
hocam FMC de 0 tuşu bozuk basılmıyor bende uçuş seviyelerini 500 feet fazla yapıyorum 260 knot ta FMC de cruise speed olarak gösterdiği için 260 la gidiyordum
Re: LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 31 Aug 2010, 16:08
by delimawi
0 Tuşuna basınca 8 mi çıkıyor ?

Eğer öyle ise tuşun en alt kısmına nerdeyse butonun bittiği yere bas. Olmaz ise, FMC nin boyutunu biraz çekiştir, gene dediğim gibi tuşun alt kısmına doğru bas.
Re: LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 31 Aug 2010, 19:25
by THY3506
THY3672 wrote:Her meydan da chartta belirtilen TA değerini belirtilen irtifa geçilirken set ettiğinizde sorun yaşamassınız.
ilker kaptan selamlar! meydanların TA değerleri kullandığımız bazı zamanlarda ffr için limit dışı değerler çıkabiliyor bu yüzden ezbere bir yöntem olarak 6000 ila 10000 arasında drğiştirmek daha sorunsuz oluyor.
Re: LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 31 Aug 2010, 21:13
by THY3506
THY4073 wrote:unutmuyorum hocam 10000 feetet 29.92 yapıp FL180 da STD yapıyorum D:
Dostum altimetre 2992 olduğu zaman standartdır FL180 TA(Transition Altitude) olayı FAA(Amerikan havacılık otoritesi) ile JAA(Avrupa Havacılık Otoritesi) arasındaki farklılıklardan biri olup Amerikada bütün meydanlar için TA FL180 olarak uygulanmakta. Bizde ise her meydan için belrilenmiş TA değerleri mevcut olup alçalma kartlarında yazmakta. FS de FL180 olarak programlandığı için her seferinde bize uyarı vermekte.
Re: LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 31 Aug 2010, 21:23
by THY3506
THY4073 wrote:hocam FMC de 0 tuşu bozuk basılmıyor bende uçuş seviyelerini 500 feet fazla yapıyorum 260 knot ta FMC de cruise speed olarak gösterdiği için 260 la gidiyordum
Hmm bende başka bir trafikten kaçınmak için böyle bir irtifa ayırımı uygulamaya gittiğinizi düşünmüştüm. Bizim IFR olarak kullandığımız irtifalar 1000 -2000 - 3000 die giderken ayn zamanda VFR trafiklerin kullandığı irtifalar ise 1000+500 - 2000+500 - 3000+500 olarak uygulanmkata. Yani kafamıza göre 500 fitlik bir irtifa kullanamamaktayız. FMC de PMDG öle bi dandikliği var İlker kaptanımın dediği gibi çözebilirsiniz. FMC nin hesapladığı cruise speed düşük olması sebebi cost index olabilir. Cost index olarak kullandığınız değer nedir?
Re: LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 31 Aug 2010, 23:28
by morhan
hocam cost indexi nasıl hesaplarız bilmediğim için genellikle 11 veya daha altı yapıyorum daha üztünde yazında unsufficient fule uyarsı veriyor acaba cost indexi nasıl hesaplayabiliriz ? birde bir sorum var acaba FsInn damı yoksa SquawkBox tamı trafik boymalarını daha güzel görebiliriz ?
saygılar
Re: LTBJ - LTAC uçuşum
Posted: 31 Aug 2010, 23:40
by Apollo
delimawi wrote:0 Tuşuna basınca 8 mi çıkıyor ?

Eğer öyle ise tuşun en alt kısmına nerdeyse butonun bittiği yere bas. Olmaz ise, FMC nin boyutunu biraz çekiştir, gene dediğim gibi tuşun alt kısmına doğru bas.
MErt Kaptanım 0 tuşu bozuk değil yukarıdaki hususa dikkat. Gerekirse FMC üzerine sağ tuş UNDOCK derseniz mavi pencere içine alır köşesinden genişletirsiniz.
FSINN mi SBOX mı sorusuna diğer topikte (
http://www.flythy.org/forum/viewtopic.p ... 91&start=0) gerekeni yazdım burada da araya sıkıştırmayın lütfen forumda her bilgi var ....