Standart Dışı Uçuş Seviyeleri

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Merhabalar;

Benim bugün aklıma takılan bir sorunum var. LTBA çıkışlı, LTBJ, LTBS, LTFE uçuşlarında kullanılacak uçuş seviyeleri hakkında bu sorun.

Bildi?im ve bana gelen bir NOTAM mailine göre(sanırım hepinize gelmiştir) bu uçuşları standart dışı olarak tek binli seviyelerde uçmamız gerekiyor. Sebep de yine bildi?im kadarıyla Avrupa çıkışlı VG80 üzerinden transit uçan ve ya yine VG80 üzerinden Yzmir, Dalaman, Bodrum varışlı uçuşların do?u yönü uçuşu oldu?u için tekbinlerle uçması.

Duydu?um kadarıyla simülatör ortamında bir karışıklı?a sebep olmaması için bu uygulama yapılmıyor, standart uçuş seviyesi yani LTBA-LTBJ için batı uçuşu oldu?u için çift binlerde uçuş uygulaması yapılıyormuş.
Yine LTBA-LTBS gibi uçuşlarda da Yzmir'e kadar çift, Yzmi^'den sonra tek binlerle uçulması gerekiyormuş.

Bana göre bu şekilde uygulamak ne kadar do?ru bilmiyorum ama bence yanlış. Çünkü simülatörde olsa amaç gerçeklikse normal uygulama yapılmalı. Ayrıca böyle bir uygulama için Yzmir sonrası plan doldururken uçuş seviyesi de?işikli?ini yapmayı bir ço?umuz bilmiyoruz. Ayrıca Avrupa'ya gidecek Yzmir'den kalkmış bir uçakla DUGLA üzerinde çarpışmakta bence çok sevimsiz :))

Neyse bunun cevabını almak, uygulamanın nasıl olaca?ı konusunda net olarak bilgi sahibi olmak istiyorum açıkçası. Ylgili ve bildi?i birşeyleri olan arkadaşların bunu paylaşmaları beni bu kaostan kurtaracak.

Sevgi ve saygılarımla, iyi ve emniyetli uçuşlar...







Selçuk Poyraz
TK157
Kemal Baki
Newbie
Newbie
Posts: 9
Joined: 09 Oct 2001, 20:18
Location: Turkey

Sevgili Selcuk Poyraz,
Gercek hayattaki uygulama,Istanbul ve Izmir arasinda yapilan protokole
bagli olarak farkli gerceklesmektedir.Soyleki LTBA-LTBJ ucuslarinda
tek seviyeler , LTBJ-LTBA ucuslarinda cift seviyeler kullanilmaktadir.
Ancak VATSIM ortaminda ayni uygulamaya gitme imkani ne yazikki mumkun degildir.
Cünkü :
1- LTBB FIR da bugunun kosullarinda maalesef hergun 24 saat hizmet
verilememektedir.:)
2- LTBB FIR sadece Türk Pilotlarin ucus yaptigi bir hava sahasi olmayip
Uluslararasi trafik'e de aciktir.
Bu nedenlerden oturu ATC hizmetinin verilmedigi anlarda VELOX tan
ulkemize giren ve IMR - BIG'e tek ucus seviyesinde devam eden bir
trafigin tek ucus seviyesinde LTBA-LTBJ yapan baska bir trafik ile
carpismasi ihtimali cok daha yüksektir.

Amacimiz yüzdeyüz gercekciligi yakalamak degil, sanal ortamda guvenli
bir hava trafigi icin gereken kosullari goz onüne alarak optimum
gercekcilige ulasmaktir.
Eger gercek havacilik kurallarini bire bir uygulamis olsa idik. Bugün bizlerde dahil
olmak uzere , Pilotlarimizin tamama yakini SEHITLIK mertebesine cikmis,
ATC lerimizinde cogu hapiste olurdu.

Yukarida bahsedilen nedenlerden oturu ,Bati ucuslarinda cift seviyeler
dogu ucuslarinda tek seviyeler uygulamasi Istanbul - Izmir ucuslarindada
gecerlidir

Ucus planinizdaki seviye degisikliginin nasil yapilacagini ogrenmek icin
TRVACC sitesindeki http://www.trvacc.org/web/training/ref/fproute.asp
kismina bakabilirsiniz.


Saygilarimizla
Kemal Baki
TRVACC
Operations Manager





Edited by - Kemal Baki on 08/10/2002 21:31:11
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Kemal hocam;

Açıklamalarınız için teşekkür ederim.



Selçuk Poyraz
TK157
Post Reply

Return to “Training Lounge”