Page 1 of 1
default 737-400 hız sorunu
Posted: 07 Jun 2010, 11:21
by morhan
1 haftadan beri bu sorun oluyor gps deki hızla air speed indicatordaki hız farklılık gösteriyor hangisine uyacağımı şaşırdım aşağıda resimde var yardımlarınızı bekliyorum

Re: default 737-400 hız sorunu
Posted: 07 Jun 2010, 11:58
by THY3716
Sağ altta yani GPS de gördüğünüz hız GS (Ground Speed). Tabii ki air speed indicator dikkate alınmalı.
Re: default 737-400 hız sorunu
Posted: 07 Jun 2010, 13:54
by morhan
ama hocam uçak hareket ettiği halde air speed indicator 0 knotu gösteriyor mesela uçak 10 knota gelince artmaya başlıyor
Re: default 737-400 hız sorunu
Posted: 07 Jun 2010, 16:33
by ALIIHSAN
Merhaba Hocam
Hocam bildigim kadariyla Autobrake RTO konumunda olmaliydi kalkistan sonra. Sizde ise
2 rakami üzerinde duruyor!
Re: default 737-400 hız sorunu
Posted: 07 Jun 2010, 18:29
by THY3716
Şimdi, şöyle diyeyim, pitot tüpünden giren rüzgar belli bir şiddete erişene kadar sürat saatinize etki etmiyor, onu simüle etmeye çalışmışlar. Gördüğüm kadarıyla sizde PMDG de yüklü, mesela o uçakta 45 knota kadar air speed indicator çalışmaz. Eğer PMDG yüklüyse boşverin default uçağı. Direkt PMDG ye geçin.
Re: default 737-400 hız sorunu
Posted: 07 Jun 2010, 19:21
by delimawi
Bahadır kaptan doğru söylüyor, ayrıca hadi pitot tüpü hızı milimetrik gösterse bile, örneğin kuzeye 10knot rüzgar esiyorsa ve siz kuzeye doğru 10 knot ground speed ile taxi yapıyorsanız, indicated air speed'iniz 0 dır.
Re: default 737-400 hız sorunu
Posted: 08 Jun 2010, 13:28
by ALIIHSAN
Mert Kaptan Autobrake 2 rakami üzerinde duruyor. Normalde kalkis kontrollerinde Flap up(önce 1 dereceye, sürat 200 knot olmadan da tamamen kapatilmali yani tamamen OFF konumunda olmali!), Gear up ve Autobrake RTO konumunda olmali idi.
Benim süphem Autobrake 2 rakami üzerinde(RTO Konumunda olmali) bu nedenle farklilik olabilir.Ustalarim daha dogrusunu bilir.
Re: default 737-400 hız sorunu
Posted: 08 Jun 2010, 19:31
by THY2847
Mert kaptan iki gösterge arasında farklılık olması gayet normal,biri Air speed diğeri ise(Sağ alt) Ground Speed'dir.Siz her zaman Air speed indicator'u dikkate almalısınız.Bu arada uçuş sırasında autobrake'in 2 ya da RTO'ya alınması uçağın havadaki hızı üzerinde hiçbir etkisi yoktur.Kısa bir not daha De Icing ancak TAT -30'un altında olduğu zaman aktif edilir.
Re: default 737-400 hız sorunu
Posted: 09 Jun 2010, 14:24
by morhan
cevaplar için teşekkürler ama ben zaten kalkışta autobrake yi RTO konumuna alıyorum kalkıştan sonra 6000 feet falan geçince el alışkanlığı iniş için 2 konumuna alıyorum bide PMDG'yi daha tam olarak kullanamıyprum PMDG için eğitim gibi birşey varmı acaba?
saygılar
Re: default 737-400 hız sorunu
Posted: 09 Jun 2010, 14:52
by THY2847
Mert kaptan PMDG kullanmayı öğrenmek istiyorsan öncelikle onunla beraber gelen kılavuzları okumanı tavsiye ederim.Malum PMDG 'yi yeterli teknik bilgi birikimine ulaşamadan uçurmaya kalkarsan hiç bir keyif alamazsın.Kılavuzları okuduktan sonra You Tube'da 'PMDG Tutorial' başlığı altında kısa bir arama yaparsan işine yarayacak bir çok eğitim videosuna ulaşabilirsin.
Tabi bu arada yine PMDG konusunda soruların olursa forumun Boeing Fleet kısmına konu açarak bizlere danışabilrsin.
Şimdiden kolay gelsin

Re: default 737-400 hız sorunu
Posted: 09 Jun 2010, 20:36
by THY3716
Eh, madem eğitim talebi olan arkadaşımız var, biz de kaptan olduk ya, eğer bu şekilde talebi olan 2-3 arkadaş daha olursa kararlaştıracağımız bir gün ve saatte PMDG, Level D 767, Maddog MD 82 veya Flight1 Super 80 (Full Analog) uçaklarından istediğiniz birisi ile type eğitimi ve ayrıca VOR to VOR navigasyon, VOR yaklaşma eğitimi verebilirim. Skype üzerinden konuşuruz, boş bir meydanda buluşur eğitimimizi yaparız. Bu konuda talebi olan arkadaşlar buradan bana pm bıraksınlar, veya
bahadir_alkes@yahoo.com 'a mail atsınlar. Gelen mesajlara bakıp buluşma günü ile ilgili ayrıca bir forum açarız daha sonra. Keyifli uçuşlar...