MD 80 lerle navigasyon problemleri, yardım lütfen.
Posted: 07 Jun 2010, 00:44
Arkadaşlar, Leonardo Maddog 2010 pro yükleyerek büyük bir merakla uçuşa çıktım. Uçak güzel modellenmiş ve heyecan verici bir uçak gibi gözükmesine rağmen canımdan bezdirdi. Lütfen yardım edin.
Birincisi, FMS de ATC direkt bir nokta verince PMDG de yaptığımız gibi o noktayı listede en üste taşıyınca uçak hemen oraya yeni bir rota çizip dönemiyor. HDG ile kendiniz bulup dönmek zorunda kalıyorsunuz, anca o noktaya vardıktan sonra FMS oto navigasyona devam ediyor. Gerçi, zaten FMC-FMS sevmeyen biri olarak önemli bir sorun olarak görmedim ama bu normal midir?
İkincisi, Maddog un sağ motoru, 2 kez tam line up sonrası full throttle yapınca tepki vermedi. Rejected takeoff ve APU çalıştırıp restart sonrası çalışıp tepki vererek benim uçmamı sağladı ama Ankara'ya kadar aşırı hararetle gittik. Sol motor EGT 300 küsür iken o motor 760 larda alarm vere vere gitti. Bu normal midir?
Üçüncüsü, ne LTBA'da ne LTAC'de ILS asla mümkün olmadı. Başka meydana uçmadığımdan bilemiyorum ama, ILS capture olduğu anda göz göre göre uçak sola dönüp meydanın aksi istikametine gitmeye başlıyor. Halbuki Course ları bile set etmiştim (033). Görerek inmek zorunda kaldık mecburen.
Dördüncüsü, biz PMDG den yavaşlamıyor diye şikayet ediyoruz ama bu Maddog daha da berbat. Her türlü cezayı göze alarak sırf yavaşlayabilmek için teker, flap, speedbrake ne varsa açtım, yine de 190 knotun üzerinde iniş yaptığım için hem LTAC de hem LTBA da dünya ceza yedim, üstüne bir de FFR mızın emergency mi vardı? acelen neydi gibi ukalalığına maruz kaldım
Beşincisi, bu uçak canımdan bezdirince eski dost Flight1 super 80 'e döndüm. Biliyorsunuz o tamamen analog dur. FMS i son derece ilkel ve zor oldugundan onu zaten hiç kullanmıyorum. LTBA 36R kalkış sonrası iyi bir YAA1K uygulaması için herşeyi hazırladım. Kalkışta 112.5 e 354 course ile establish olmadım, hdg ile 3.5 mil açılmayı müteakip 117.3 ile course 076 ya VOR LOC tuşuna basar basmaz birden uçak sola yattı. Neyse toparlayıp BKZ VOR u bıraktım ve 117.7 den YAA VOR un bana göre istikametini course çarkını çevirerek buldum, HDG ile döndüm, ufak düzeltmelerden sonra beni YAA VOR a direkt götürecek radyale tam oturacak hale gelip tekrar VOR LOC a bastığımda uçak yine sola dönmeye başladı, nereye kadar dönecek, tam geri mi dönecek diye merak edip birşey yapmadım, uçak havada daireler çizmeye başladı. Manuel olarak sadece VOR ları takip edip LTAC ye kadar gittim, ILS denemesi aynı Maddog daki gibi oldu. Acaba FS2004 ün genel olarak navigasyonla ilgili, ne bileyim, DLL tarzı bir dosyası mı bozuldu acaba diye düşünüp az önce sevgili PMDG 738 imle aynı rotayı FMC kullanmadan tamamen VOR radyalleri üzerinden aletli uçtum, maşallah, tek bir sorun yok. Uzun zamandır Flight1 ile de uçmuyordum ama uçtuğum zamanlarda hatırlıyorum VOR to VOR uçuşlarımda hiç sorun yaşamıyordum. Ne oldu acaba? Başına gelen oldu mu hiç? Her iki MD 80 de saçmalıyor kısaca.
Yardımlarınızı bekliyorum. Keyifli uçuşlar...
Edit : İmla hataları
Birincisi, FMS de ATC direkt bir nokta verince PMDG de yaptığımız gibi o noktayı listede en üste taşıyınca uçak hemen oraya yeni bir rota çizip dönemiyor. HDG ile kendiniz bulup dönmek zorunda kalıyorsunuz, anca o noktaya vardıktan sonra FMS oto navigasyona devam ediyor. Gerçi, zaten FMC-FMS sevmeyen biri olarak önemli bir sorun olarak görmedim ama bu normal midir?
İkincisi, Maddog un sağ motoru, 2 kez tam line up sonrası full throttle yapınca tepki vermedi. Rejected takeoff ve APU çalıştırıp restart sonrası çalışıp tepki vererek benim uçmamı sağladı ama Ankara'ya kadar aşırı hararetle gittik. Sol motor EGT 300 küsür iken o motor 760 larda alarm vere vere gitti. Bu normal midir?
Üçüncüsü, ne LTBA'da ne LTAC'de ILS asla mümkün olmadı. Başka meydana uçmadığımdan bilemiyorum ama, ILS capture olduğu anda göz göre göre uçak sola dönüp meydanın aksi istikametine gitmeye başlıyor. Halbuki Course ları bile set etmiştim (033). Görerek inmek zorunda kaldık mecburen.
Dördüncüsü, biz PMDG den yavaşlamıyor diye şikayet ediyoruz ama bu Maddog daha da berbat. Her türlü cezayı göze alarak sırf yavaşlayabilmek için teker, flap, speedbrake ne varsa açtım, yine de 190 knotun üzerinde iniş yaptığım için hem LTAC de hem LTBA da dünya ceza yedim, üstüne bir de FFR mızın emergency mi vardı? acelen neydi gibi ukalalığına maruz kaldım

Beşincisi, bu uçak canımdan bezdirince eski dost Flight1 super 80 'e döndüm. Biliyorsunuz o tamamen analog dur. FMS i son derece ilkel ve zor oldugundan onu zaten hiç kullanmıyorum. LTBA 36R kalkış sonrası iyi bir YAA1K uygulaması için herşeyi hazırladım. Kalkışta 112.5 e 354 course ile establish olmadım, hdg ile 3.5 mil açılmayı müteakip 117.3 ile course 076 ya VOR LOC tuşuna basar basmaz birden uçak sola yattı. Neyse toparlayıp BKZ VOR u bıraktım ve 117.7 den YAA VOR un bana göre istikametini course çarkını çevirerek buldum, HDG ile döndüm, ufak düzeltmelerden sonra beni YAA VOR a direkt götürecek radyale tam oturacak hale gelip tekrar VOR LOC a bastığımda uçak yine sola dönmeye başladı, nereye kadar dönecek, tam geri mi dönecek diye merak edip birşey yapmadım, uçak havada daireler çizmeye başladı. Manuel olarak sadece VOR ları takip edip LTAC ye kadar gittim, ILS denemesi aynı Maddog daki gibi oldu. Acaba FS2004 ün genel olarak navigasyonla ilgili, ne bileyim, DLL tarzı bir dosyası mı bozuldu acaba diye düşünüp az önce sevgili PMDG 738 imle aynı rotayı FMC kullanmadan tamamen VOR radyalleri üzerinden aletli uçtum, maşallah, tek bir sorun yok. Uzun zamandır Flight1 ile de uçmuyordum ama uçtuğum zamanlarda hatırlıyorum VOR to VOR uçuşlarımda hiç sorun yaşamıyordum. Ne oldu acaba? Başına gelen oldu mu hiç? Her iki MD 80 de saçmalıyor kısaca.
Yardımlarınızı bekliyorum. Keyifli uçuşlar...
Edit : İmla hataları