Page 1 of 1
Online uçuş esnasında...
Posted: 17 Sep 2002, 21:46
by Viper
Merhabalar,
Online uçuşlarımı yaparken LAGO'nun FSmaintenance adlı programınıda kullanmaktayım. Bu program sayesinde inişte veya kalkışta yada seyir esnasında uçakta meydana gelebilecek realistik sorunlar ile karşı karşıya kalınabiliyor. Öncelikle bütün arkadaşlara bir kere denemelerini tavsiye ederim.
Bugünkü uçuşumda rastladı?ım bir sorun ise Autopilot'da oldu ve bu scheduled bir ucus.. (Su anda uçusum devam etmektedir) Bu programı kullanmakla belki başına bela almışsın diyebilirsiniz ama gerçekte bu tarz problemlerle karşılaşılabiliyor ve aynı durumda neler yapabilece?inizi ö?renmek işe daha bir anlam katıyor diye düşünüyorum.
Örnek olarak, bulundu?um bölgede şu anda ATC hizmeti verilmemekte ve uça?ımı en yakın piste indirmek istiyorum. FSMaintance kullanıyor yada kullanmıyor olsanızda cevap yazarsanız çok sevinirim. Sorularım kısaca şunlar olacak;
1. Böyle bi durumda uygulanabilecek prosedürler nelerdir?
2. Schedule Flight yaptı?ıma göre Bunu nasıl rapor edebilirim. Remark olarak belirtmem yeterlimi?
Erdinç ERTAN
TK174
"Captain"
Posted: 18 Sep 2002, 03:20
by cdurduc
Sevgili Erdinç Bey,
Size sorduğunuz konular hakkında üzgünüm yardım edemeyeceğim.Ama sizden Ricam bu programı hangi web sayfasından indirdiğinizi belirtirseniz çok sevineceğim.Ben bu programi denemekte fayda var diyorum.Size şimdiden hayırlı ve güvenli uçuşlar yolculara zarar gelmesin
Sevgiler
Cansın
Posted: 18 Sep 2002, 05:55
by Viper
http://www.lagoonline.com dan indirebilirsiniz.. Product bolumune bakarsanız bulabilirsiniz..
Erdinç ERTAN
TK174
"Captain"
Posted: 18 Sep 2002, 06:03
by uuzgan
Merhaba..
Fsmaintenance son derece güzel ve gerçekçi bir program.
uçağa yaptırdığınız ya da yaptırmadığınız bakımlara, uçağı nasıl kullandığınıza bakarak sistem arızaları veriyor.
Vatsim ortamında tüm sorumluluk size ait olmak üzere bu programı kullanmanızda sakınca yoktur. Ancak bence bir süre offline kullanıp ne tür durumlar oluşabileceğini öğrenmelisiniz.
Dikkat etmeniz gereken konular;
1. Her arıza için farklı prosedürler vardır. bunların hepsini bilmeli ve her türlü arızada uçağı yere güvenle indirebilmelisiniz.
2. Durumu Atc'ye bildirmeli ve talimatlarına uymalısınız. ATC gerçek hayatta olduğu gibi, gerektiği taktirde size öncelik vererek inmenize yardım edecektir.
3. Diğer trafikleri tehlikeye atmamaya çalışmalısınız.
4. Tüm sorumluluğun sizde olduğunu unutmamalısınız.
Saygılar.
Uğur Uzgan
TRVACC
Posted: 18 Sep 2002, 16:51
by THY177
Aslında realistik olabilmek çok keyifli olsa gerek .programın başınıza açmakta olduğu dertlerin comminication failure ,hi jack (kaçırılma) dışında mekanik veya ucus sistemlerinden biri veya herhangi birinin kullanılamaz hale geldiği varsayımı ile ;
- Transponder 7700 bağlayın .
-ucusunuza VMC (visual meteorogical conditions) şartlarında devam edin .
-atc yoksa kısa ve öz "teknik sorun ,kısıtlarınız (yakıt) ve divert etmek istediğiniz en kısa limanın ICAO kodunu" text olarak yayınlayın ..
-vaktiniz var ise ucus planınızda remark bölümüne "diverting new destination due to technical ..., flıght plan cancelled !(yeni varış limanına yöneliyorsunuz sebebi de şu) gibi bir açıklama ekleyin ve re send yapın .
-en kısa zamanda ucağınızda baş gösteren sorunun ber taraf edileceği bir yüksekliğe alçalın gerekirse holdinge girin ..yok eğer ümitsizsse (iki motor birden susumuşssa mesela,dua edin

)
ineceğiniz yeni limanın ucus lokasyonuna en fazla 1 saat mesafede olacak ve inişinize imkan verebilcek bir liman olmasına dikkat edin .
(bunlar dediğim gibi arızanın tipine göre değişmektedir.zamanında slat problemi olan bir A 310 'un daha düşük bir seviyede ucusunu tamamladığını hatırlıyorum.)
--- Raporlamada ise ucus planınızı bence tamamlanmış gibi gösterin (ltba-ltac 'ise olduğu gibi girin) ama remarkda sebebi ile birlikte ucusun tamamlanamadığını belirtin ..
Bunlar nacizane kendime ait görüşlerimdir.
umarım faydam olmuştur.
Selamlar.
TK 177 Ergenekon Kucuk
Edited by - ergenekon on 18/09/2002 15:08:32
Posted: 20 Sep 2002, 05:28
by Viper
Tekrar selamlar,
Sanal bir ortamda da olsak bununda ciddiyetiyle yapılması gerektiğini düşünüyorum.. Ve bu yüzden havadayken başıma gelen bir soruna kısa bir süre içerisinde verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim.. Hergeçen gün insan daha yeni şeyler öğrendikçe bu iş daha bir fazla zevkli oluyor.. Umarım hep böyle olur.. Ve umarım her zaman böyle cevaplar alabiliriz..
Tekrar teşekkürler, saygılar..
Erdinç ERTAN
TK174
"Captain"