Page 1 of 1

DME 1

Posted: 13 Sep 2002, 04:00
by THY455
Selamlar
Aynı pist için ILS DME1 , ILS DME2, CAT I ,CAT II chartları var
CAT : Catagory anlamındamı dır.(Uçak tiplerini mi belirtiyor.)
DME 1 DME 2 ne anlama geliyor
cevaplarınız için Teşekkür ediyorum.
Saygılarımla

TK 455
Serdar Demiray

Posted: 13 Sep 2002, 09:50
by deniz
1) CAT category anlamindadir. ILS yaklasmasinin decision height'i CAT 1'den CAT 3'e dogru duser. Baska bir deyisle, gorsel temas saglanmadan yaklasmaya devam edilen mesafe 1'den 3'e dogru artar. Yaklasmanin kategorisini pilotun yetkisi ve ucagin donanimi belirler. CAT I, instrument yetkisi olan tum pilotlarin instrument ucus donanimina sahip herhangi bir ucakla yapabilecegi en basit ILS yaklasmadir. Ama mesela CAT 3b icin CAT 3 yetkisine sahip pilot ve autoland imkanina sahip ucak gerekir.

2) Ayni yaklasmanin ufak farkliliklari olan iki sekli varsa bunlar ILS DME1 ve ILS DME2 olarak adlandirilir. Aklima cok bilinen bir ornek gelmiyor ama elinizdeki chartlari karsilastirirsaniz farki gorebilirsiniz.

Iyi ucuslar

Deniz Özhan
TK206

Posted: 13 Sep 2002, 15:21
by Ahmet Bedir
Deniz'e ilave

1)CAT meydanda bulunan ILS yaklaşma çıhazın hassasiyet kategorisi belirler. IIIc en hassas olandır burada yetkisi olan pilot sıfır görüşle ve sıfır DH ile yaklaşma yapabilmesini sağlar.
bak: http://trvacc.org/web/training/ref/glossary.asp#Cpage

2)Sanal ortamda pek alışık değiliz ama gerçek hayatda arada sırada bu aletler bakıma alınır veya bozulur, bu durumda meydanı kapatmak söz konusu olmadığı için farklı alet (VOR, NDB vs) yaklaşma chartları bulunur.

Posted: 13 Sep 2002, 17:58
by THY177
Serdar'ın sorularına eklemek istediğim bir iki husus var..Sizlerinde dediğiniz gibi DME (distance mesauring equıpment -mesafe ölçme sistemi diyelim) bir çok yaklaşma profilinde yada tipinde kullanılmakta ..özellikle yaklaşma profillerinde final 'e giriş aşamasında bir fix yada intersection yoksa chartta pist istikametine belirli bir mesafeden oturulması öngörülüyorsa (ki bu durum her pist için sahip olduğu coğrafi şartları nedei ile farklılıklar gösterebilir) ILS DME1 -NDB DME -VOR DME ... şeklinde ifade ediliyor ve bu noktada D.## şeklinde ifade edilip son yaklaşma profili buradan başlıyor.

Burada ILS diğerlerinden farklılık arz ediyor çünki görüş şartlarının minimalar içerisinde kaldığı yada düştüğü anlarda pilota hassas aletli yaklaşma ve iniş kabiliyeti sunuyor .Ülkemizde bildiğim kadarı ile yanlızca CATII standartında pistlerimiz bulunuyor.Bildiğim kadarı ile bu pistlerimiz 1200 feetten az görüş olmamak kaydı ile 100 feetlik bir decision heıhgt 'a kadar yaklaşma ve iniş imkanı sağlıyor.

ps: Örnek olarak İzmir Menderes RNWY35 için fix noktası D11 olarak ifade ediliyor.

Umarım faydam olmuştur .

Sevgiler

TK 177 Ergenekon Kucuk