THYVA forumda güzel bir pps dosyası gördüm, sahibinden izni alarak buradada paylaşmak istedim.
THYVA dan Ümit KARAHAN kaptanımız paylaşmış bu güzel dosyayı
F5 modunda bakın
Mailime cevabını aynen iletiyorum ;
Selamlar. Tabiki paylaşabilirsiniz.
Dosyayı ben hazırlamamıştım. Gerçek pilot arkadaşlarımdan alıp, onların izni ile yayınlamıştım ben de.
Sorma nezaketinizden dolayı teşekkür ederim.
Ordaki arkadaşlara da selamımı iletin lütfen.
http://rapidshare.com/files/273488890/J ... _Chart.ppt
Jeppesen Yaklaşma Chartı Açıklamaları
-
- Rookie
- Posts: 43
- Joined: 23 May 2005, 13:29
- Name: Kaan UZUNSOY
- PID: 1472
- Location: Turkey/Istanbul
Cenk kaptanım çok güzel bir slayt. Senin vasıtanla Ümit kaptana ve bunun için zaman ayırıp bizlerin önüne getirdiğin için teşekkür ederiz. 

-
- Average User
- Posts: 169
- Joined: 17 Aug 2007, 09:14
- Name: Oytun AKÇAY
- PID: 1811
- Location: Turkey
Öncelikle bu dökümanı hazırlayan kişilere emekleri için teşekkür ediyorum. İndirip içeriğine baktığımda FLYTHY web saysafımızdaki SYLLABUS bölümünde Sayın Berhan DÖNMEZ kardeşimin moleküllerine ayırarak yine türkçe anlatımla hazırlamış olduğu SID,ILS gibi prosedürlerin chartlarından pek bir fazlası olmadığını hatta epey bir eksiği olduğunu çok zorlanmadan farkettiğimi belirteyim...
Kendi değerlerimizin ne kadar farkındayız...
Bu sorunun cevabını bir kaç akşam önce yaptığımız Checkride uçuşlarında net bir şekilde gördük...
Arkadaşlar;
SYLLABUS bölümündeki özellikle bazı dökümanlar bırakın sanal pilotu, gerçekten bu işi meslek olarak yapmaya hazırlanan yeni yetişen pilotlar için bile hatırı sayılır değerde önemli dökümanlardır ve bu dökünamların sınav öncesi dahi tek bir kez bile okunmaması olayın ciddiyetini gözler önüne sermektedir..
Sayın Cenk Kaptanım;
Bu dosyayı buraya taşıma amacınızın tamamen pozitif düşünceler içerdiğine tüm kalbimle inanıyorum ve eminim.. Yazımı lütfen tek başınıza sırtlamayınız.. Yazınız Benim bu yazıyı yazmama sadece bir Enzim olmuştur.. bunun dışında şahsınızın konuyla ilgisi, tüm diğer pilotlar gibi içinden çekip aldığınız notlar ve çıkarttığınız derslerden ibarettir..Çünkü bu tüm FLYTHY pilot ekibinin şapkasını önüne koyup düşünmesi gereken bir sorundur..
Anafikir şudur;
FLYTHY yönetimi ve bunun içinde alt departman olarak görev yapan Eğitim ve Checkride Departmanı, durumun net bir şekilde, en ince detayına kadar farkındadır.. Bunun aşılması için gereken tüm hazırlıklara kısa zaman içerisinde başlayıp "EĞİTİM REFORMU" nu gerçekleştirecektir..
Bu yazıyı burada sınırlı tutmak istiyorum Eğitim'deki ve Seviye belirleme'deki Reformlar zamanı geldiğinde sizlerle fazlasıyla paylaşılacaktır..
Hekese keyifli uçuşlar dilerim...
Kendi değerlerimizin ne kadar farkındayız...
Bu sorunun cevabını bir kaç akşam önce yaptığımız Checkride uçuşlarında net bir şekilde gördük...
Arkadaşlar;
SYLLABUS bölümündeki özellikle bazı dökümanlar bırakın sanal pilotu, gerçekten bu işi meslek olarak yapmaya hazırlanan yeni yetişen pilotlar için bile hatırı sayılır değerde önemli dökümanlardır ve bu dökünamların sınav öncesi dahi tek bir kez bile okunmaması olayın ciddiyetini gözler önüne sermektedir..
Sayın Cenk Kaptanım;
Bu dosyayı buraya taşıma amacınızın tamamen pozitif düşünceler içerdiğine tüm kalbimle inanıyorum ve eminim.. Yazımı lütfen tek başınıza sırtlamayınız.. Yazınız Benim bu yazıyı yazmama sadece bir Enzim olmuştur.. bunun dışında şahsınızın konuyla ilgisi, tüm diğer pilotlar gibi içinden çekip aldığınız notlar ve çıkarttığınız derslerden ibarettir..Çünkü bu tüm FLYTHY pilot ekibinin şapkasını önüne koyup düşünmesi gereken bir sorundur..
Anafikir şudur;
FLYTHY yönetimi ve bunun içinde alt departman olarak görev yapan Eğitim ve Checkride Departmanı, durumun net bir şekilde, en ince detayına kadar farkındadır.. Bunun aşılması için gereken tüm hazırlıklara kısa zaman içerisinde başlayıp "EĞİTİM REFORMU" nu gerçekleştirecektir..
Bu yazıyı burada sınırlı tutmak istiyorum Eğitim'deki ve Seviye belirleme'deki Reformlar zamanı geldiğinde sizlerle fazlasıyla paylaşılacaktır..
Hekese keyifli uçuşlar dilerim...
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)
Corendon
A I R L I N E S
CPL/A-06142
737(300-900)
Corendon
A I R L I N E S
- THY133
- VIP Member
- Posts: 429
- Joined: 13 Oct 2002, 14:19
- Name: Deniz İrez
- PID: 133
- Location: Istanbul
+1oytun737 wrote:Öncelikle bu dökümanı hazırlayan kişilere emekleri için teşekkür ediyorum. İndirip içeriğine baktığımda FLYTHY web saysafımızdaki SYLLABUS bölümünde Sayın Berhan DÖNMEZ kardeşimin moleküllerine ayırarak yine türkçe anlatımla hazırlamış olduğu SID,ILS gibi prosedürlerin chartlarından pek bir fazlası olmadığını hatta epey bir eksiği olduğunu çok zorlanmadan farkettiğimi belirteyim...
Kendi değerlerimizin ne kadar farkındayız...
Bu sorunun cevabını bir kaç akşam önce yaptığımız Checkride uçuşlarında net bir şekilde gördük...
Arkadaşlar;
SYLLABUS bölümündeki özellikle bazı dökümanlar bırakın sanal pilotu, gerçekten bu işi meslek olarak yapmaya hazırlanan yeni yetişen pilotlar için bile hatırı sayılır değerde önemli dökümanlardır ve bu dökünamların sınav öncesi dahi tek bir kez bile okunmaması olayın ciddiyetini gözler önüne sermektedir..
Sayın Cenk Kaptanım;
Bu dosyayı buraya taşıma amacınızın tamamen pozitif düşünceler içerdiğine tüm kalbimle inanıyorum ve eminim.. Yazımı lütfen tek başınıza sırtlamayınız.. Yazınız Benim bu yazıyı yazmama sadece bir Enzim olmuştur.. bunun dışında şahsınızın konuyla ilgisi, tüm diğer pilotlar gibi içinden çekip aldığınız notlar ve çıkarttığınız derslerden ibarettir..Çünkü bu tüm FLYTHY pilot ekibinin şapkasını önüne koyup düşünmesi gereken bir sorundur..
Anafikir şudur;
FLYTHY yönetimi ve bunun içinde alt departman olarak görev yapan Eğitim ve Checkride Departmanı, durumun net bir şekilde, en ince detayına kadar farkındadır.. Bunun aşılması için gereken tüm hazırlıklara kısa zaman içerisinde başlayıp "EĞİTİM REFORMU" nu gerçekleştirecektir..
Bu yazıyı burada sınırlı tutmak istiyorum Eğitim'deki ve Seviye belirleme'deki Reformlar zamanı geldiğinde sizlerle fazlasıyla paylaşılacaktır..
Hekese keyifli uçuşlar dilerim...
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
ATPL-A (B737-A330)
Cenk Kaptanım paylasmıs oldugun pptyi bi turlu indiremedim sayfa acılmıyor sanırım benım baglantımdan kaynaklı bir problem...
Bir baska konu ise, Oytun Kaptanın yazdıkları hakkında soylemek ıstedıklerım. Tamam flythynin kendine ozgu heyecan veren checkride'larla pilotlarına atadıgı rutbeleri vpilotlar ne kadar bür süreliğine alıyorlar. Yani, bu verilen rutbeler gercek sahiplerini bulmuslar mı acba deyip de belirli bir sure sonra tekrar hızlı bir şekilde check edilmesi gerekmez mi?
Mesela kendimden ornek vericek olursam, Senior Captain rutbesindeyim, bundan sonra ben bi daha check edilmeyeceğim, motorlarımı kapatıp "hadi bakalım elazıga inebilecek misin bakalım senior captain tek motorla" demesi lazım bana flythy'nin. Ha bunu beceremedim mi once tek motorla yaklasma prosedurlerını tekrar gozden gecirme uyarısında bulunmalı tekrarında ise rutbe düşürmeye gitmeli.
İnanmayacaksınız belki ama Van'a ucusum sırasında 21pistine nasıl iniliyor diye soran SFO'nun varlığını da soylemeden gecemıcem. Gene aynı sekılde pisti goremıyorum diye unicom'a yazan bir pilotumuza metar'a istinaden yaklasmaya devam edin gorus mesafesi 4000 dediğimde, yaklasık bir dakika sonra "aa nerden bildiniz bunu" demişti. Yaptıgım sadece metardaki bilgiyi vermekti. Ki ne acıdır ki bu vpilotumuz da SFO.
Demek istedigim, checkride departmanının bu eksikliği farkında olması ve bu yonde calısmalar yapması olumlu bir hareket, ama yaptırımlar da olmalı. Rütbe düşürme ise en mantıklı olan. Sonucta 8 tane check kaptanımız var, tabi herkesin reel hayatta işi gucu var sürekli flythyde mesai gecirmeyecekler ama her biri yalnız basına ucarlarken bile gozune kestırdıgı birine sınava tabi tutabılırler diye dusunuyorum
Saglıcakla kalın...
Bir baska konu ise, Oytun Kaptanın yazdıkları hakkında soylemek ıstedıklerım. Tamam flythynin kendine ozgu heyecan veren checkride'larla pilotlarına atadıgı rutbeleri vpilotlar ne kadar bür süreliğine alıyorlar. Yani, bu verilen rutbeler gercek sahiplerini bulmuslar mı acba deyip de belirli bir sure sonra tekrar hızlı bir şekilde check edilmesi gerekmez mi?
Mesela kendimden ornek vericek olursam, Senior Captain rutbesindeyim, bundan sonra ben bi daha check edilmeyeceğim, motorlarımı kapatıp "hadi bakalım elazıga inebilecek misin bakalım senior captain tek motorla" demesi lazım bana flythy'nin. Ha bunu beceremedim mi once tek motorla yaklasma prosedurlerını tekrar gozden gecirme uyarısında bulunmalı tekrarında ise rutbe düşürmeye gitmeli.
İnanmayacaksınız belki ama Van'a ucusum sırasında 21pistine nasıl iniliyor diye soran SFO'nun varlığını da soylemeden gecemıcem. Gene aynı sekılde pisti goremıyorum diye unicom'a yazan bir pilotumuza metar'a istinaden yaklasmaya devam edin gorus mesafesi 4000 dediğimde, yaklasık bir dakika sonra "aa nerden bildiniz bunu" demişti. Yaptıgım sadece metardaki bilgiyi vermekti. Ki ne acıdır ki bu vpilotumuz da SFO.
Demek istedigim, checkride departmanının bu eksikliği farkında olması ve bu yonde calısmalar yapması olumlu bir hareket, ama yaptırımlar da olmalı. Rütbe düşürme ise en mantıklı olan. Sonucta 8 tane check kaptanımız var, tabi herkesin reel hayatta işi gucu var sürekli flythyde mesai gecirmeyecekler ama her biri yalnız basına ucarlarken bile gozune kestırdıgı birine sınava tabi tutabılırler diye dusunuyorum

Saglıcakla kalın...
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Benden söylemesi, yakında FFR üzerinden gelebilecek olan tek soruluk online quizlere hazır olun ...
Eğitim Departmanı umarım çok kızmaz bilgi sızdırıyorum diye ...
Şaka bir yana, FlyTHY ile uçmak bir ayrıcalık hepimiz için ve gereklerini yerine getirmemiz lazım.
Eğitim Departmanının çok değerli planları var, bekleyip birlikte göreceğiz.
Keyifli uçuşlar,

Eğitim Departmanı umarım çok kızmaz bilgi sızdırıyorum diye ...
Şaka bir yana, FlyTHY ile uçmak bir ayrıcalık hepimiz için ve gereklerini yerine getirmemiz lazım.
Eğitim Departmanının çok değerli planları var, bekleyip birlikte göreceğiz.
Keyifli uçuşlar,
FlyTHY IT Manager
-
- Average User
- Posts: 169
- Joined: 17 Aug 2007, 09:14
- Name: Oytun AKÇAY
- PID: 1811
- Location: Turkey
Sayın Ömer Faruk Gençkal;
*Eğitim Reformu kelimesinden ne anladığınızı bilemiyorum ama "Reform" rejimine uygun değişiklikler olmasa aklımızdakiler sanırım "Reform" kelimesini kullanmazdık..
*Bir daha Check edilmeyeceğinizi düşünüyorsunuz yanılıyorsunuz..
*Motorları kapatma konusundaki düşüncemi arif olanın anladığını umut ediyorum.. (BKZ. November Checkride topic)
Onun yerine motorunuzu hangi şartlarda tekrar çalıştırabileceğinizi maddelersiniz siz.. Yada LEGS PAGE inizdeki SID fixlerinden herhangi birinin sağındaki speed ve distance bilgilerini DELETE butonu ile silip refresh ederseniz neler neler olur onun hakkında konuşursunuz.. o bana yeter...
*Havada yanlışlıklar yapan pilotların olduğuna inanırız şüpheniz olmasın. İnanın bu kişilerin tesbitini ve analizini yapmak için Görevlendirilmiş misyon sahibi kişiler olarak sizden çok daha fazla emek ve mesai harcıyoruz. Ayrıca bu konudaki tecrübelerimizin hatırı da sayılır, ondan da şüpheniz olmasın..
*Siz ve diğer tüm FLYTHY pilot ekibi sabretme erdemini gösterebilir ise süreç daha hızlı ilerleyecektir..
Samimi not:
Sadece 30 dakika önce uçuştan geldim ve daha duşa bile girmeden görev bildiğim bir diğer işe FLYTHY mesaime sarıldım..
Kimse bana bunun için para vermiyor.. Bu sadece benim sorunum.. Ben istiyorum bu işi yapayım..
Havacılıkta eğitim ile tecrübe hep doğru orantılıdır.. Tecrübenin bir sonu olmadığı için, eğitim de o süreç boyunca kendiliğinden devam eder...
Türkiye Saati ile 16:15 lokalde Roterdam'dan Autothrottle OFF ve Bleeds OFF bir kalkış yaptım.. 61719 kiloluk maksimum take off weight imin 61712 kilosunu kullandım.. sadece 7kilo under load bir şekilde 2200 metreden GUST take off yaptım kaldırdım.. 1500ft de kabin taziiğini APU BLEED ten ENG. BLEED 'e alırken kısa süreli Stab Trim Out oldum ve o şartlarda manuel uçmak durumunda kaldım..
Her işte tecrübe altın değerindedir.Tıpkı havacılıkta olduğu gibi.. kaptanım yarın sabah simülatöre gidiyor istanbula.. 20000 saati var ama kimse ona kendisi de dahil tamam sen oldun demiyor..
"Bu havacılık disiplininde ben oldum diyen kendisini yukarıda görenin hissettiği Altimetre yanılgısından başka bir şey değildir.."
Samimi not2: 2004 senesinde; Lan nasıl giricez bu fixleri FMC ye, bu metarı nasıl okuyoruz yahu diye çırpınan biri vardı ismide Oytun'du.. Herkes eksik olabilir bunu kabul ediyoruz.. Yeterki yeni eğitim hareketimizden olabildiğince beslenin..
Herkese keyifli uçuşlar...
*Eğitim Reformu kelimesinden ne anladığınızı bilemiyorum ama "Reform" rejimine uygun değişiklikler olmasa aklımızdakiler sanırım "Reform" kelimesini kullanmazdık..
*Bir daha Check edilmeyeceğinizi düşünüyorsunuz yanılıyorsunuz..
*Motorları kapatma konusundaki düşüncemi arif olanın anladığını umut ediyorum.. (BKZ. November Checkride topic)
Onun yerine motorunuzu hangi şartlarda tekrar çalıştırabileceğinizi maddelersiniz siz.. Yada LEGS PAGE inizdeki SID fixlerinden herhangi birinin sağındaki speed ve distance bilgilerini DELETE butonu ile silip refresh ederseniz neler neler olur onun hakkında konuşursunuz.. o bana yeter...
*Havada yanlışlıklar yapan pilotların olduğuna inanırız şüpheniz olmasın. İnanın bu kişilerin tesbitini ve analizini yapmak için Görevlendirilmiş misyon sahibi kişiler olarak sizden çok daha fazla emek ve mesai harcıyoruz. Ayrıca bu konudaki tecrübelerimizin hatırı da sayılır, ondan da şüpheniz olmasın..
*Siz ve diğer tüm FLYTHY pilot ekibi sabretme erdemini gösterebilir ise süreç daha hızlı ilerleyecektir..
Samimi not:
Sadece 30 dakika önce uçuştan geldim ve daha duşa bile girmeden görev bildiğim bir diğer işe FLYTHY mesaime sarıldım..
Kimse bana bunun için para vermiyor.. Bu sadece benim sorunum.. Ben istiyorum bu işi yapayım..
Havacılıkta eğitim ile tecrübe hep doğru orantılıdır.. Tecrübenin bir sonu olmadığı için, eğitim de o süreç boyunca kendiliğinden devam eder...
Türkiye Saati ile 16:15 lokalde Roterdam'dan Autothrottle OFF ve Bleeds OFF bir kalkış yaptım.. 61719 kiloluk maksimum take off weight imin 61712 kilosunu kullandım.. sadece 7kilo under load bir şekilde 2200 metreden GUST take off yaptım kaldırdım.. 1500ft de kabin taziiğini APU BLEED ten ENG. BLEED 'e alırken kısa süreli Stab Trim Out oldum ve o şartlarda manuel uçmak durumunda kaldım..
Her işte tecrübe altın değerindedir.Tıpkı havacılıkta olduğu gibi.. kaptanım yarın sabah simülatöre gidiyor istanbula.. 20000 saati var ama kimse ona kendisi de dahil tamam sen oldun demiyor..
"Bu havacılık disiplininde ben oldum diyen kendisini yukarıda görenin hissettiği Altimetre yanılgısından başka bir şey değildir.."
Samimi not2: 2004 senesinde; Lan nasıl giricez bu fixleri FMC ye, bu metarı nasıl okuyoruz yahu diye çırpınan biri vardı ismide Oytun'du.. Herkes eksik olabilir bunu kabul ediyoruz.. Yeterki yeni eğitim hareketimizden olabildiğince beslenin..
Herkese keyifli uçuşlar...
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)
Corendon
A I R L I N E S
CPL/A-06142
737(300-900)
Corendon
A I R L I N E S
Sayın Oytun Akçay,Sayın Ömer Faruk Gençkal;
*Eğitim Reformu kelimesinden ne anladığınızı bilemiyorum ama "Reform" rejimine uygun değişiklikler olmasa aklımızdakiler sanırım "Reform" kelimesini kullanmazdık..
*Bir daha Check edilmeyeceğinizi düşünüyorsunuz yanılıyorsunuz..
*Motorları kapatma konusundaki düşüncemi arif olanın anladığını umut ediyorum.. (BKZ. November Checkride topic)
Onun yerine motorunuzu hangi şartlarda tekrar çalıştırabileceğinizi maddelersiniz siz.. Yada LEGS PAGE inizdeki SID fixlerinden herhangi birinin sağındaki speed ve distance bilgilerini DELETE butonu ile silip refresh ederseniz neler neler olur onun hakkında konuşursunuz.. o bana yeter...
*Havada yanlışlıklar yapan pilotların olduğuna inanırız şüpheniz olmasın. İnanın bu kişilerin tesbitini ve analizini yapmak için Görevlendirilmiş misyon sahibi kişiler olarak sizden çok daha fazla emek ve mesai harcıyoruz. Ayrıca bu konudaki tecrübelerimizin hatırı da sayılır, ondan da şüpheniz olmasın..
*Siz ve diğer tüm FLYTHY pilot ekibi sabretme erdemini gösterebilir ise süreç daha hızlı ilerleyecektir..
Bu konu içerisinde yazmış olduğum samimi düşüncelerimi kişiselleştirmenize anlam veremedim doğrusu. Reform her ne kadar Türkçe bir kelime olmasa da ne anlama geldiğini çok iyi biliyorum. Flythyde eğitim departmanında kimler var onu bilmiyordum açıkcası, anladığım kadarıyla bu yazdıklarıma bu şekilde cevap verdiğinize göre sizin bu bölümde görev aldığınızı anlamamak güç değil artık.
Havada yanlış yapan kişilerin tespiti konusunda benden çok mesai yapmanız olağandır, ki ben mesai harcamıyorum çünkü, uçarken gözüme çarpan durumları burada yazıyorum. Bundan sonra da yazmam hiç merak etmeyin!
Ben ve diğer flythy vpilotları sabretme erdemini gösterir sizin de ondan şüpheniz olmasın.
Ama söylemeden geçemicem, mesajınızdaki üsluba hiçbir şekilde anlam veremedim. Yazdığım mesajı defalarca okudum, acaba kişileri hedef mi göstermişim diye ama neyse artık uçuştan sonraki gerginliğinize verelim.
Bu forumda yazdıklarım her zaman bir öneri eleştiri mahiyetindedir, ama hiç bir zaman kişi ve kurumları hedef almadan yazarım yazdıklarımı. Bundan böyle emin olun flythy.org ile alakalı bir öneri ya da eleştirimi okuma şansınız olmayacak...
Ömer Faruk Gençkal
-
- Average User
- Posts: 169
- Joined: 17 Aug 2007, 09:14
- Name: Oytun AKÇAY
- PID: 1811
- Location: Turkey
Sayın Gençkal;
Hiç kusura bakmayın. Kişiselleştirilmemesi gereken yazılar vardır ki ben özellikle vurgularım lütfen üstünüze alınmayınız diye de..; bu yazımı tamamen üstünüze alabilirsiniz.. Üstünüze alın diye yazdım zaten..
Bir tek kendisi görebiliyormuş gibi yıllardır konuşulan şeyleri kendisinin bilgi dağarcığını durup bir an olsun düşünmeden sağına soluna anlamsız sözler söyleyip sonrada ben sadece gördüklerimi söylüyorum gibi insanı tebessüm ettiren bu tavrı sergileyen sizden başkası değil ki.. neden bu şahsi durumunuzu kişiselleştirmeyip diğer tüm FYLTHY pilotu kardeşlerimin üzerine yıkayım.. siz den başka varmı yazan???
Lütfen Kendi yazdıklarınızı da bir kez daha okuyunuz.. Fikirlerinizden yoksun bırakacağınızı yazmışsınız.. Eğer ilk yazınızdaki mantalite ile yazacaksanız bunu zaten yapamayacaksınız çünkü artık dışardan olsun üye olsun kimse altyapısız eleştirilerle FLYTHY pilotunu elini kolunu sallaya sallaya zan altında bırakamayacak..
Onlarca aslan gibi uçan pilotun da olduğu dörtbini aşkın üyesi olan bir topluluğa ortaya karışık laf sokmak bu dünyada kimsenin ama kimsenin haddi değildir! Kaldı ki bundan sonra forum sayfaları bundan arınacak kişiler yada kurumlar binlerce üyesi olan bu kurumun yetkili makamlarına gerekli tüm eleştiri ve şikayetlerini yapacaklardır! Çalışmalarımız, kişi ve kurumlardan isteklerimiz bu yönde olacaktır.. Çünkü ortaya karışık eleştirinin altından kalkmaya kimsenin gücü yetmez işin içinden çıkılmaz doğru yol bulunamaz bu eleştiriler yapıcılıktan çok uzak şeyler.. inanın herkes artık bundan çok sıkıldı herkes...
İşte burdan tüme varabiliriz ki Eğitim Reformu ile ilk amaç bu anlamsız tabuyu yıkmaktır!
Herşeyin dışında;
Yazımı defalarca okuduğunuzu yazmışsınız.. Ne acı anafikre yaklaşamamışsınız bile.. Neyse birkez daha okuyun demeyeceğim.. Okadar okumuşsunuz anlasanız anlardınız.. ben yukarı bir kez daha bir basamak daha açık bir üslupla yazdım zaten..
Not: Birkaç akşam önce istanbuldan kalkıcam (o an measide olan arkadaş hatırlayacaktır) Turkish callsign ı ile uçuşa başlayan yanlış taxi yolu ile pist başını zarzor bulan kalkışa mütakip 1000 ft bile almadan sola yalovaya dönen(kalkış 18 dendi) bir trafik vardı. Ben de online ım başka bir pilot arkadaşımla uçuş yapmaya hazırlanıyoruz.. Bu hataların eksikliklerin ardından hemen kim bu kişidiye siyete sarıldım bir de ne göreyim dersiniz.. ne görmüşümdür sizce??
Kişi FLYTHY üyesi değil... bizimle alakası yok...!!! ama TURKISH callsign ını kullanıyor bu kişi...
şimdi belki biraz daha anlamışsınızdır neden siz ve sizin gibilerin dörtbin kişilik topluluğa ortaya karışık laf sokma alışkanlığına neden bu kadar ses çıkarttığımı...
Hiç bir kardeşimi kimse zan altında bırakamayacak... Bunun yeri artık forum sayfaları olmayacak.. Direkt yönetimin ilgili adresine şikayetler kabul edilecek.. (forumun ortasına isim yazarak rencide etmek de yine kimsenin haddi değil.. kimsenin de bunu yapacağına zaten inanmam)
Sadece bu yol ile elimize eleştiriler ulaştığı sürece bunun pilot ekibine dönüşü son derece verimli olacaktır eleştiriyi alıp özümseyip kabul edip gereğini sonuna kadar yapmak da bırakın bizim sorumluluğumuz olsun...
Söz konusu haksızlık olunca ben bu klavyenin tuşlarına ara vermeden günlerce basabilirim ama muhattap özü kaçırmak istediği sürece ne yazsam boşa..
"""Erdemli olduğunuzu yazdınız... bu topiğe polemik topiği sıfatını takmadan hemen bir adım önce karşılıklı sonlandırma Erdemini benimle beraber cevap hakkınızı kullandıktan sonra gösterirseniz ayrıca mutlu olurum...
Hekese keyifli uçuşlar...
Hiç kusura bakmayın. Kişiselleştirilmemesi gereken yazılar vardır ki ben özellikle vurgularım lütfen üstünüze alınmayınız diye de..; bu yazımı tamamen üstünüze alabilirsiniz.. Üstünüze alın diye yazdım zaten..
Bir tek kendisi görebiliyormuş gibi yıllardır konuşulan şeyleri kendisinin bilgi dağarcığını durup bir an olsun düşünmeden sağına soluna anlamsız sözler söyleyip sonrada ben sadece gördüklerimi söylüyorum gibi insanı tebessüm ettiren bu tavrı sergileyen sizden başkası değil ki.. neden bu şahsi durumunuzu kişiselleştirmeyip diğer tüm FYLTHY pilotu kardeşlerimin üzerine yıkayım.. siz den başka varmı yazan???
Lütfen Kendi yazdıklarınızı da bir kez daha okuyunuz.. Fikirlerinizden yoksun bırakacağınızı yazmışsınız.. Eğer ilk yazınızdaki mantalite ile yazacaksanız bunu zaten yapamayacaksınız çünkü artık dışardan olsun üye olsun kimse altyapısız eleştirilerle FLYTHY pilotunu elini kolunu sallaya sallaya zan altında bırakamayacak..
Onlarca aslan gibi uçan pilotun da olduğu dörtbini aşkın üyesi olan bir topluluğa ortaya karışık laf sokmak bu dünyada kimsenin ama kimsenin haddi değildir! Kaldı ki bundan sonra forum sayfaları bundan arınacak kişiler yada kurumlar binlerce üyesi olan bu kurumun yetkili makamlarına gerekli tüm eleştiri ve şikayetlerini yapacaklardır! Çalışmalarımız, kişi ve kurumlardan isteklerimiz bu yönde olacaktır.. Çünkü ortaya karışık eleştirinin altından kalkmaya kimsenin gücü yetmez işin içinden çıkılmaz doğru yol bulunamaz bu eleştiriler yapıcılıktan çok uzak şeyler.. inanın herkes artık bundan çok sıkıldı herkes...
İşte burdan tüme varabiliriz ki Eğitim Reformu ile ilk amaç bu anlamsız tabuyu yıkmaktır!
Herşeyin dışında;
Yazımı defalarca okuduğunuzu yazmışsınız.. Ne acı anafikre yaklaşamamışsınız bile.. Neyse birkez daha okuyun demeyeceğim.. Okadar okumuşsunuz anlasanız anlardınız.. ben yukarı bir kez daha bir basamak daha açık bir üslupla yazdım zaten..
Not: Birkaç akşam önce istanbuldan kalkıcam (o an measide olan arkadaş hatırlayacaktır) Turkish callsign ı ile uçuşa başlayan yanlış taxi yolu ile pist başını zarzor bulan kalkışa mütakip 1000 ft bile almadan sola yalovaya dönen(kalkış 18 dendi) bir trafik vardı. Ben de online ım başka bir pilot arkadaşımla uçuş yapmaya hazırlanıyoruz.. Bu hataların eksikliklerin ardından hemen kim bu kişidiye siyete sarıldım bir de ne göreyim dersiniz.. ne görmüşümdür sizce??
Kişi FLYTHY üyesi değil... bizimle alakası yok...!!! ama TURKISH callsign ını kullanıyor bu kişi...
şimdi belki biraz daha anlamışsınızdır neden siz ve sizin gibilerin dörtbin kişilik topluluğa ortaya karışık laf sokma alışkanlığına neden bu kadar ses çıkarttığımı...
Hiç bir kardeşimi kimse zan altında bırakamayacak... Bunun yeri artık forum sayfaları olmayacak.. Direkt yönetimin ilgili adresine şikayetler kabul edilecek.. (forumun ortasına isim yazarak rencide etmek de yine kimsenin haddi değil.. kimsenin de bunu yapacağına zaten inanmam)
Sadece bu yol ile elimize eleştiriler ulaştığı sürece bunun pilot ekibine dönüşü son derece verimli olacaktır eleştiriyi alıp özümseyip kabul edip gereğini sonuna kadar yapmak da bırakın bizim sorumluluğumuz olsun...
Söz konusu haksızlık olunca ben bu klavyenin tuşlarına ara vermeden günlerce basabilirim ama muhattap özü kaçırmak istediği sürece ne yazsam boşa..
"""Erdemli olduğunuzu yazdınız... bu topiğe polemik topiği sıfatını takmadan hemen bir adım önce karşılıklı sonlandırma Erdemini benimle beraber cevap hakkınızı kullandıktan sonra gösterirseniz ayrıca mutlu olurum...
Hekese keyifli uçuşlar...
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)
Corendon
A I R L I N E S
CPL/A-06142
737(300-900)
Corendon
A I R L I N E S
Sn Akçay,
Sizin burada yönetici konumunda olmanız bana bunları yazma yetkisi vermez...
Asıl yukarıda alıntı yaptıgım yazdıklarınızı okuyun ve ortaya laf sokup ortalıgı karıstırma eylemını kımın yaptıgına bırakın da flythy uyelerı karar versin.
Ben ortayı karıstırmak ısteyen biri olsam, kendımden ornek vermezdim, aslanlar gib 4000 tane uyeden biri olarak kendı admı vermısım kımseyı zan altında bırakmamısım.
Erdemden bahseden kişinin, yukarıda yazdıgı bir takım cumlelerde; karsısındakı kişinin, yazılan seylerı anlamadıgını, bılgı dagarcıgının ne kadar oldugunu sorgulamayı kendınde hak goren, bılgı dagarcını sorguladıgı kısının, gene yukarda haklarını savundugunu iddia ettigi flythy.org tarafından senıor captain sıfatıyla odullendırıldıgını unutarak beni erdemli olmaya davet etmesı gercekten ironık bir durum.
Bundan sonra bu konuya cevap yazmamanızı sizden rica ediyorum, isimimin geçtiği hiçbir konuda da yazı yazmamanızı istirham edicem. Yazdıgım seyın acık oldugunu dusunuyorum.
Gene erdemden bahsetmenıze degınmeden gecemıcem, eger siz erdemli davranmayı bilseydiniz, bana yukarıda yazdıgınız yazıları yazmadan once, ozelden ulasıp, "bak omer kardesım boyundan buyuk laflar yazıyosun, uzerıme alınmaya basladım artık biraz nefes al" derdınız. Gordugum kadarıyla yazdıklarım uzun suredır rahatsız edıyormus sizi...
Zira gerekli msjlar gerekli kişilere atıldı, emın olun ben gerekenlerı erdemlı bır kısı olarak yaptım. Bu saatten sonra flythy.org/forum adresını sık kullanılanlar kısmından kaldırdım.
Aslanlar gibi 4000 tane uye arkadasıma benden bir tavsiye, eger yeterli bir bilgi dagarcıgınız yoksa, yenı fıkırlerınızı ve elestırılerınızi de ortaya koymaya hakkınız yokmus. Elestırılere ve fıkırlere acık olmayan bir kişinin varlıgını unutmayalım.
Moderatore, Sn yetkili, gerekli cevap hakları kullanıldıgına gore konu artık kapatılabılır...
Saygılarımla
Bu nasıl bir üsluptur hala anlam veremiyorum. Senelerdir sağıma soluma yazı yazan biri değilim ki zira forum üyeliğim bir sene bile olmadı. Dahası bilgi dağarcığıma güvenmesem buraya bu yazıları yazmam. Bakın aradaki ince çizgini farkına varın sizin mesleğiniz pilotluk, benim mesleğim ise mühendislik, ben burda hobimi icra ediyorum siz gerçek hayatta yaptığınız işi pratik ediyorsunuz. Tabi ki benim bilgi dağarcığım konusunda şüpheye düşebilirsiniz ama bilmem 4000 tane kardeşiniz için de beni burda hedef seçemezsiniz. Yazdığım ilk msjı dikkatle okuyun size dair bir yazı yazılmış değil. Siz ise aramızda olması gereken saygı sınırlarını aşıyorsunuz.Bir tek kendisi görebiliyormuş gibi yıllardır konuşulan şeyleri kendisinin bilgi dağarcığını durup bir an olsun düşünmeden sağına soluna anlamsız sözler söyleyip sonrada ben sadece gördüklerimi söylüyorum gibi insanı tebessüm ettiren bu tavrı sergileyen sizden başkası değil ki.. neden bu şahsi durumunuzu kişiselleştirmeyip diğer tüm FYLTHY pilotu kardeşlerimin üzerine yıkayım.. siz den başka varmı yazan???
Sizin burada yönetici konumunda olmanız bana bunları yazma yetkisi vermez...
Laf sokmak nedir ben bilmem yazacağımı direk yazarım. Bu forumda üyeliğim olduğu sürece buraya yazıyı ben aslanlar gibi yazarım. Ki ben daha once yazdıgım iki msjda ve de bunda hala saygı cercevesinde ERDEM sahibi bir birey olarak imzamı koydum. Sizin yazdıklarınızı okuyan her bir uye ınanın kımın haksız bir sekılde kıme saldırdıgını farketmiş olacaktır.Onlarca aslan gibi uçan pilotun da olduğu dörtbini aşkın üyesi olan bir topluluğa ortaya karışık laf sokmak bu dünyada kimsenin ama kimsenin haddi değildir! Kaldı ki bundan sonra forum sayfaları bundan arınacak kişiler yada kurumlar binlerce üyesi olan bu kurumun yetkili makamlarına gerekli tüm eleştiri ve şikayetlerini yapacaklardır! Çalışmalarımız, kişi ve kurumlardan isteklerimiz bu yönde olacaktır.. Çünkü ortaya karışık eleştirinin altından kalkmaya kimsenin gücü yetmez işin içinden çıkılmaz doğru yol bulunamaz bu eleştiriler yapıcılıktan çok uzak şeyler.. inanın herkes artık bundan çok sıkıldı herkes...
Asıl yukarıda alıntı yaptıgım yazdıklarınızı okuyun ve ortaya laf sokup ortalıgı karıstırma eylemını kımın yaptıgına bırakın da flythy uyelerı karar versin.
Yazdıklarınızın anafikri kişisel haklarıma olan saldırıdan baska birşey değil. Yukarıda yazmıs oldugum yazıları dıkkatle okuyun, konuyu baska yere ceken kım acaba. Size bana karsı bu sekılde yazı yazma yetkısını kım verdı? Benım yazdıklarımda size karsı herhangı bır sey yokken, asıl 4000 tane uyenin avukatlıgına soyunmak ortalıgı karıstırmanın ta kendisidir. Benım yazdıklarımla aslanlar gibi 4000 tane uyenın ne alakası var onu da anlamak guc.Herşeyin dışında;
Yazımı defalarca okuduğunuzu yazmışsınız.. Ne acı anafikre yaklaşamamışsınız bile.. Neyse birkez daha okuyun demeyeceğim.. Okadar okumuşsunuz anlasanız anlardınız.. ben yukarı bir kez daha bir basamak daha açık bir üslupla yazdım zaten..
Ben ortayı karıstırmak ısteyen biri olsam, kendımden ornek vermezdim, aslanlar gib 4000 tane uyeden biri olarak kendı admı vermısım kımseyı zan altında bırakmamısım.
Ya bakın yazdıgınız cumleye, baslangıca bakın. Emın olun ben yazdıklarınızı cok ıyı anladım, ama benım yazdığım cumleler sanırım ki adresini bulamıyor.şimdi belki biraz daha anlamışsınızdır neden siz ve sizin gibilerin dörtbin kişilik topluluğa ortaya karışık laf sokma alışkanlığına neden bu kadar ses çıkarttığımı...
Bu konuya polemık sıfatını layık gorenın kım olduguna bırakın da forum uyelerı karar versın."""Erdemli olduğunuzu yazdınız... bu topiğe polemik topiği sıfatını takmadan hemen bir adım önce karşılıklı sonlandırma Erdemini benimle beraber cevap hakkınızı kullandıktan sonra gösterirseniz ayrıca mutlu olurum...
Erdemden bahseden kişinin, yukarıda yazdıgı bir takım cumlelerde; karsısındakı kişinin, yazılan seylerı anlamadıgını, bılgı dagarcıgının ne kadar oldugunu sorgulamayı kendınde hak goren, bılgı dagarcını sorguladıgı kısının, gene yukarda haklarını savundugunu iddia ettigi flythy.org tarafından senıor captain sıfatıyla odullendırıldıgını unutarak beni erdemli olmaya davet etmesı gercekten ironık bir durum.
Bundan sonra bu konuya cevap yazmamanızı sizden rica ediyorum, isimimin geçtiği hiçbir konuda da yazı yazmamanızı istirham edicem. Yazdıgım seyın acık oldugunu dusunuyorum.
Gene erdemden bahsetmenıze degınmeden gecemıcem, eger siz erdemli davranmayı bilseydiniz, bana yukarıda yazdıgınız yazıları yazmadan once, ozelden ulasıp, "bak omer kardesım boyundan buyuk laflar yazıyosun, uzerıme alınmaya basladım artık biraz nefes al" derdınız. Gordugum kadarıyla yazdıklarım uzun suredır rahatsız edıyormus sizi...
Zira gerekli msjlar gerekli kişilere atıldı, emın olun ben gerekenlerı erdemlı bır kısı olarak yaptım. Bu saatten sonra flythy.org/forum adresını sık kullanılanlar kısmından kaldırdım.
Aslanlar gibi 4000 tane uye arkadasıma benden bir tavsiye, eger yeterli bir bilgi dagarcıgınız yoksa, yenı fıkırlerınızı ve elestırılerınızi de ortaya koymaya hakkınız yokmus. Elestırılere ve fıkırlere acık olmayan bir kişinin varlıgını unutmayalım.
Moderatore, Sn yetkili, gerekli cevap hakları kullanıldıgına gore konu artık kapatılabılır...
Saygılarımla
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Sevgili arkadaşlarım,
Aslına bakarsanız konuştuğumuz şeyin hep beraber ileri doğru bir adım daha atabilmenin sıkıntıları olduğunu farkediyorsunuzdur umarım.
Ömer kaptan aynı ortamı paylaştığımız dostlarımızın aldıkları rütbelerin gerçek karşılıkları olup olmadığını irdelemiş, eğitim ihtiyaçlarından bahsetmiştir. Bu ihtiyaçların olduğunu hepimiz biliyoruz ama... Syllabus linkini günde kaç kişi tıklıyor biliyor musunuz, hemen hemen hiç kimse. Çünkü bildiğimizi sanıyoruz, araştırma gereği duymuyoruz, şu yaklaşmayı nasıl yapıyoruz diye soruyoruz parmağımızı bile oynatmadan. Evet Ömer kaptan haklıdır ancak rütbelerin hakedilip hakedilmediğini sorgulamak yada diğer arkadaşlarımızın bilgi seviyelerini yorumlamak görevi değildir. Bizler nelerin eksik olduğunun emin olun farkındayız. Lütfen kurumumuzun bölümlerinden gelen açıklamaları gözönünde bulundurarak eleştirilerinizi ve memnun olduğunuz konuları yazın. Elimizden gelen tüm çabamız bir adım daha ileri gidebilmek için, bunu unutmayın ve bu süreçte sabırlı olun, bize destek olun.
Oytun kaptan ise zaten farkında olduğumuz ve bu konuda çalıştığımız projeler olduğu için yaptığı açıklamadan sonra bir açıklama daha gereği duyduğu için haklı olarak biraz serzenişte bulunmuş. Lütfen Oytun kaptanın yaptığı ilk açıklamayı dikkatlice bir kez daha herkes okusun. Farkında olduğumuz şeyleri yeniden Amerikayı keşfetmişçesine bizlere lanse etmeyin, biliyoruz. Eventlar ve checkridelar süs olsun diye yapılmıyor. Dün yapılan etkinlikte kimsenin doğru dürüst HOLD'a giremediğini, HOLD yapamadığını gördük.(İtiraf ediyorum bende giremedim, paslanmışım, sonradan toparladım
) Eksiklerimizi görüyoruz ve bunlar için tedbirler düşünüyoruz. Oytun kaptan eğitim reformundan bahsederken nutuk atmıyor, geleceğe yönelik düşüncelerinden bir bölümünü sizlere gösteriyor.
Herkese bir ailenin içinde buna benzer tartışmaların olabileceğini hatırlatırım. Kimse kimseyi olumlu, yapıcı düşüncelerinden mahrum bırakmamalı, mahrum bırakmak için tehdit etmemeli, paylaşıma sırtını dönmemelidir. Hepimiz arkadaşsak, dostsak ve kardeşsek bu çağrıma kulak verin. Forum alanı sorumlusu olarak bu topiği kilitlemeyeceğim ancak sizlere rica ediyorum lütfen bu topikte veya bir başka topik altında bu tartışmaya devam etmeyelim. Bekleyelim ve FlyTHY'deki yenilikleri görelim.
Herkese keyifli uçuşlar olsun.
Aslına bakarsanız konuştuğumuz şeyin hep beraber ileri doğru bir adım daha atabilmenin sıkıntıları olduğunu farkediyorsunuzdur umarım.
Ömer kaptan aynı ortamı paylaştığımız dostlarımızın aldıkları rütbelerin gerçek karşılıkları olup olmadığını irdelemiş, eğitim ihtiyaçlarından bahsetmiştir. Bu ihtiyaçların olduğunu hepimiz biliyoruz ama... Syllabus linkini günde kaç kişi tıklıyor biliyor musunuz, hemen hemen hiç kimse. Çünkü bildiğimizi sanıyoruz, araştırma gereği duymuyoruz, şu yaklaşmayı nasıl yapıyoruz diye soruyoruz parmağımızı bile oynatmadan. Evet Ömer kaptan haklıdır ancak rütbelerin hakedilip hakedilmediğini sorgulamak yada diğer arkadaşlarımızın bilgi seviyelerini yorumlamak görevi değildir. Bizler nelerin eksik olduğunun emin olun farkındayız. Lütfen kurumumuzun bölümlerinden gelen açıklamaları gözönünde bulundurarak eleştirilerinizi ve memnun olduğunuz konuları yazın. Elimizden gelen tüm çabamız bir adım daha ileri gidebilmek için, bunu unutmayın ve bu süreçte sabırlı olun, bize destek olun.
Oytun kaptan ise zaten farkında olduğumuz ve bu konuda çalıştığımız projeler olduğu için yaptığı açıklamadan sonra bir açıklama daha gereği duyduğu için haklı olarak biraz serzenişte bulunmuş. Lütfen Oytun kaptanın yaptığı ilk açıklamayı dikkatlice bir kez daha herkes okusun. Farkında olduğumuz şeyleri yeniden Amerikayı keşfetmişçesine bizlere lanse etmeyin, biliyoruz. Eventlar ve checkridelar süs olsun diye yapılmıyor. Dün yapılan etkinlikte kimsenin doğru dürüst HOLD'a giremediğini, HOLD yapamadığını gördük.(İtiraf ediyorum bende giremedim, paslanmışım, sonradan toparladım

Herkese bir ailenin içinde buna benzer tartışmaların olabileceğini hatırlatırım. Kimse kimseyi olumlu, yapıcı düşüncelerinden mahrum bırakmamalı, mahrum bırakmak için tehdit etmemeli, paylaşıma sırtını dönmemelidir. Hepimiz arkadaşsak, dostsak ve kardeşsek bu çağrıma kulak verin. Forum alanı sorumlusu olarak bu topiği kilitlemeyeceğim ancak sizlere rica ediyorum lütfen bu topikte veya bir başka topik altında bu tartışmaya devam etmeyelim. Bekleyelim ve FlyTHY'deki yenilikleri görelim.
Herkese keyifli uçuşlar olsun.
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Arkadaşlar Selçuk Kaptan'a katılıyorum ve konuları aşırıya kaçırmadan tartışalım ve bekleyip görelim. Yakın zamanda yenilikleri hep beraber göreceğiz.
FLYTHY Teknik bize sunduğu yeniliklerle daha nice yeniliklerin habercisi oldu bence....
FLYTHY Teknik bize sunduğu yeniliklerle daha nice yeniliklerin habercisi oldu bence....
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Selamlar herkese,
Bir suredir forumlari takip edememistim, simdi bu topic dikkatimi cekti ve yazma geregi hissettim.
Sevgili dostlar, oncelikle herkes bir derin nefes alsin. Luzumsuz munakasalara falan gerek yok. Burada bulunma amacimiz sadece tayyareyi bir yerden diger bir yere goturmek degil. Biz burada paylasmak icin bulunuyoruz. Paylasimlarimiz turlu turlu ama en onemlisi " mumkun olabildince gercege yakin ucabilme tutkusu ".
Beni lutfen kimse taraf olarak gormesin( Ozellikle Omer! Ben genele yaziyorum) ancak Oytun Hoca, hicbir mecburiyeti olmaksizin,en dar zamanda dahi, hicbir mecburiyeti ve menfaati olmadan biz sanal pilotlara yardimci olmaya ve gercek ile sanali bulusturmaya calisiyor.
Oytun Hoca, zamaninda bizler tarafindan checkride davet edildiginde sesini cikarmadan(ben lisansli pilotum demeden) bu davete icap edecek kadar mutevazi bir insan. Ne zaman yardimini istesek hep tam destek veren gercek bir havaci,gercek bir FlyTHY sevdalisi ve en onemlisi gercek bir dost. benim icin bir kardes.
Lutfen faydalanalim.
Forumda tartisma yerine gerekirse ozelden mail ile sorunlarin eger varsa tabi cok daha kolay cozulebildigine sahit oldum yillardir tabi on sart iyi niyeet.
Herkese sevgiler ve saygilar
Bir suredir forumlari takip edememistim, simdi bu topic dikkatimi cekti ve yazma geregi hissettim.
Sevgili dostlar, oncelikle herkes bir derin nefes alsin. Luzumsuz munakasalara falan gerek yok. Burada bulunma amacimiz sadece tayyareyi bir yerden diger bir yere goturmek degil. Biz burada paylasmak icin bulunuyoruz. Paylasimlarimiz turlu turlu ama en onemlisi " mumkun olabildince gercege yakin ucabilme tutkusu ".
Beni lutfen kimse taraf olarak gormesin( Ozellikle Omer! Ben genele yaziyorum) ancak Oytun Hoca, hicbir mecburiyeti olmaksizin,en dar zamanda dahi, hicbir mecburiyeti ve menfaati olmadan biz sanal pilotlara yardimci olmaya ve gercek ile sanali bulusturmaya calisiyor.
Oytun Hoca, zamaninda bizler tarafindan checkride davet edildiginde sesini cikarmadan(ben lisansli pilotum demeden) bu davete icap edecek kadar mutevazi bir insan. Ne zaman yardimini istesek hep tam destek veren gercek bir havaci,gercek bir FlyTHY sevdalisi ve en onemlisi gercek bir dost. benim icin bir kardes.
Lutfen faydalanalim.
Forumda tartisma yerine gerekirse ozelden mail ile sorunlarin eger varsa tabi cok daha kolay cozulebildigine sahit oldum yillardir tabi on sart iyi niyeet.
Herkese sevgiler ve saygilar

- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Sir Kemal'in yazısı durumu gayet güzel özetlemiş. Arkadaşlar lütfen bu veya başka bir topikte bu tartışmayla ilgili birşeyler artık yazmayalım. Topik konusu yaklaşma chartları, bu konuda konuşulacaksa devam edelim ancak bu tartışmaya bir nokta koymak, gönülleri almak lazım. Eminim ki herkes böyle düşünüyor.
Tüm arkadaşlarıma ilgileri ve paylaşımları için teşekkür ediyorum.
Tüm arkadaşlarıma ilgileri ve paylaşımları için teşekkür ediyorum.