Page 1 of 1
Yakit ceza puani
Posted: 19 Oct 2009, 14:02
by THY2173
Merhaba,
Daha once bir sekilde bu konuda ceza yememeyi basariyordum ama kurali unuttum.

Once kanatlari,sonra da %10 merkez tanka yakit yuklenebilir diye biliyorum ama ?
Birkez daha hatirlatirsaniz sevinirim.
Pesinen tesekkurler,
Re: Yakit ceza puani
Posted: 19 Oct 2009, 14:05
by delimawi
İndikten sonra kalan yakıtınız nedir? Mesafe ne kaç NM, aldığınız toplam yakıt kaç ton? Ha bir de uçak tipi?
Re: Yakit ceza puani
Posted: 19 Oct 2009, 20:55
by THY3393
gidilecek mesafe + 40 dk extra olmasi lazim......
Re: Yakit ceza puani
Posted: 20 Oct 2009, 01:02
by THY3549
Pmdg 738 için 300 400nm kadar kanatları fulleyebilirsiniz. Daha uzak mesafeler için merkez tankı kullanın.Bir süre sonra hesap kitap ortadan kalkar ve yakıt hesabınızı kafadan hesaplayıp almaya başlarsınız endişeniz olmasın.İyi uçuşlar
Saygılar.
Re: Yakit ceza puani
Posted: 27 Oct 2009, 19:16
by THY3672
Çok pratik olarak PMDG 738-800 için FMC nizi programladıktan sonra,varış meydanınızda kalacak yakıt miktarına bakın.2,6 - 3 arasında olursa problem olmayacaktır.Ama yakıt heaplaması için çok güzel programlar var.Kısa bir arama sonrasında kolayca bulabileceğinizi düşünüyorum.Zaten uçakla haşır neşir olduktan sonra uçuş miline,irtifanıza göre aşağı yukarı hesaplamayı kendinizde yapabilirsiniz.Selamlar.
Re: Yakit ceza puani
Posted: 18 Jan 2010, 21:39
by THY3506
Yakıt hesaplama programlarına ben pek güvenmiyorum. Yada bu programlar FR ile yeterince barışık değil diye düşünüyorum bilemiyorum ama ben %100 değerleri doğru girdiğim zaman bile FR den ceza yiğebiliyorum.
Re: Yakit ceza puani
Posted: 18 Jan 2010, 22:48
by oytun737
Uçağımızın saatte ortalama 2700 ile 3000 kilo arasında yaktığını kafamızın bir kenarına yazalım.. (400 le uçarız ayrı tutar 800 le uçarız ayrı tutar A320 ile uçarız ne tutar onu Cihan kaptan yazar

) o yüzden 2700 ile 3000 arasında diyebiliriz).
"Bize gerekecek yakıt miktarı kanatlara alabileceğimiz yakıt miktarını aşıyor ise o kanatları mutlaka FUL doldurmak zorundayız.."
Geri kalan miktar, ana tanka alınacak miktarı belirler..
Bu durumda yanlış olan yakıt alımı: WINGS= %80, CENTER= %20
Doğrusu ise: WINGS= %100, CENTER= %10 şeklinde olmalıdır..
Sayıları milimetrik olarak dikkate almayalım asıl vurgu kanadı fullemeden ortaya yakıt almamak

Re: Yakit ceza puani
Posted: 19 Jan 2010, 00:12
by hunsac
http://www.volny.cz/fs2002/B737FPL/B737FPL.htm
Bu program B737 serileri icin isinizi gorur tahmin ederim.
Re: Yakit ceza puani
Posted: 19 Jan 2010, 19:54
by chnp
Performans konusu o kadar zengindir ki uçsuz bucaksız bir yerdir. Uçuş esnasında, örnek olarak cruise alalım uçağımızın 1 saatte yaktığı yakıta etkenleri şöyle özetlersek uçakda o an kullanılan sistemler ( Air conditioning,Anti-ice),uçağımızın o an ki ağırlığı, bulunduğumuz irtifa,bulunduğumuz irtifadaki hava koşulları ve tabiki CG. Bunlar yakıt tüketimine etkendir.(Bütün bu detayları göze alarak değerlendirme yapan bir flight recorder yazılımı malesef biraz zor yapılır,sonuçda herkesin uçtuğu uçak modeli farklı ve tabiki performans değerleride farklı). Uçağımızın manuellerindeki chartlardan cruisedaki yakıt tüketimine bakabiliriz. Bir örnek; A320 -hızımız M.78 Normal air conditioning sistemi çalışırken,anti-icing off ise, ISA+15 koşullarında, FL330da, ve o anki ağırığımız 78000kg da ortalama 1556kg motor başına yakıt tüketiyor. Oytun kaptanın değerleride boeing737ye göredir fakat airbus 320 ailesi 318 ve 319 hariç olmak üzere 320 ve 321 yakıt konusunda biraz daha iştahlıdır.
Re: Yakit ceza puani
Posted: 19 Jan 2010, 23:53
by THY3506
hunsac wrote:http://www.volny.cz/fs2002/B737FPL/B737FPL.htm
Bu program B737 serileri icin isinizi gorur tahmin ederim.
daha öncekine göre farklı bir program
üzerinde biraz çalışmam gerek
teşekkür ederim.