Page 1 of 1
fmc sid
Posted: 20 Sep 2009, 03:49
by THY3663
Arkadaslar fmc ıle sıd ayrılablıyomuyuz.yanı sıd yolunu fmc ye gırıp outo pilotla ucabılırmıyız.ucabılırsek nası gırıyoruz sıd yolunu.aynı sekılde starlar ıcınde sormus olayım.tesekkulerler
mustafa börekci
Flythy3663
manisa
Re: fmc sid
Posted: 20 Sep 2009, 04:25
by delimawi
PMDG ile uçuyorsanız, SID ve STAR lara tam olarak güvenmeyin derim. Çok özet girilmişler. Mutlaka SID/STAR seçtikten sonra LEGS sayfasından kalkış öncesi çizilen rotayı chart ile doğrulayın, discountinue olan kısımları doğru çekilde tamamlayın. Ben şahsen SID ve STAR kısmını manuel uçmayı seviyorum. (Manuel derken, FMC siz, MCP üzerinden, genellikle VOR/DME yardımı ile.)
Ancak, SID ve STAR programlaması ayrıca zevkli bir konu. Örneğin VAN gibi alanlara yaklaşırken, FMC den manuel STAR programlayıp, FMC ile uçmasam bile magenta rota çizgisini önümde görmeyi seviyorum. FMC SID/STAR programlama konusu daha önce defalarca detaylıca tartışıldı. Bunun için FIX girmeyi bilmeniz önemli. Oytun kaptanın konuyla ilgili gerçek hayattan verdiği ipuçlarını gene forumda bulabilirsiniz.
Bunun haricinde spesifik olarak takıldığınız bir konu olursa da, burda detaylıca konuşuruz...
İyi uçuşlar,
Re: fmc sid
Posted: 20 Sep 2009, 14:26
by THY3663
fmc datasında olan sıd ve starları ben de kullanmıyorum.cunku dedıgınız gıbı bazen cok sacma olabılıyorlar.benım sormak ıstedıgım ornegın ltba yaa1k sıd sını fmc de cızıp sıd bolumunu aynı zamanda star bolumunu fmc ıle katedebılırmıyım idi?demekkı bunun ıcın fıx gırmeyı ogrenmek gerekıyo.ınternette bununla ılgılı bır dokuman bılen varsa yonlendırırse cok sevınırım.ben de arıycam bu arada...
ha bi de bazen fmc de ucarken drag required diye bı uyarı gelıyor neden olabılır?
mustafa börekci
FlyTHY3663
manisa
Re: fmc sid
Posted: 20 Sep 2009, 16:45
by delimawi
Drag Required, alçalmada hızı tutamadığı zaman verir. Speed brake kaldır, teker indir, flap aç gibi bişiler yap diyor. Tabi yapılacak hareket duruma göre değişebilir. PMDG de hemen hemen her alçalmada karşılaşabilirsiniz. Ben T/D noktasına 10 NM kalalarda falan DES sayfasından DES NOW yapıyorum. Bu sayede 1000frp gibi bir hızla alçalmaya başlıyor, ama descent speed stabilize oluyor. Sonra gerçek vertical path kesilince olması gereken fpm le alçalıyor.
Ayrıca ben, 10000ft/250kts limiti, diğer Aerodrom speed limitler, STAR charlardaki speed limitler gibi sebeplerden dolayı, son 11000 ft den aşağısında VNAV kullanmıyorum. Ama tabiki böyle bir kural yok, sadece bende alışkanlık oldu...
Re: fmc sid
Posted: 21 Sep 2009, 18:26
by THY066
Bu konuda bende kendi fikirlerimi paylaşayım. Öncelikle PMDG FMC db de SID ve STAR lar dogru ve hassas olarak vardır. Hatta dogru seçimle missed approach procedure de gelir. PMDG ile uçuyorsanız ve meydan Türkiyede ki çakma meydanlardan biri degilse, hiç düşünmeden FMCden SID ve STAR seçebilirsiniz. Özellikle yeni pilotsanız, tecrübe kazanıncaya kadar yaklaşmada autopilot'u kullanarak 400' kadar autopilot ile devam etmeniz sistemin mantıgını ögrenmenize yardımcı olacaktır. Sonra artık keyfinize göre isterseniz tüm rotayı manuel ucabilirsini tabi.
Şunu unutmayın, CHARTS MUST BE ON BOARD!!
Re: fmc sid
Posted: 21 Sep 2009, 18:32
by delimawi
Ben özellikle Flyover fixler'de ve racetrack speed limitler'de hatalar olduğunu düşünüyorum.
Speed limitler uçak kategorisine belirtiliyor, ama SID ve STAR lar da bu dikkate alınmış mı emin değilim

Birde 180 derceye civarı dönüşlerde, sağdan dön soldan dön ile ilgili problemler yaşadım... (Örn, kalkışta runway heading depart edip, runway üstündeki VOR a inbound olurken...)