Page 1 of 1

VOR Intercept

Posted: 18 Sep 2009, 17:05
by delimawi
Bir üyemizden gelen soru ve benim verdiğim cevap aşağıda.
Belki diğer kaptan arkadaşların yorumları olabilir...
selamlar.chartlarla ılgılı bır dorum olcaktı cevaplarsanız sevınırım.
Internette okudğum bir dökümanda, Big1k Sid uygularken, D7 ist sonrasında 225 dereceye dönmemiz gerektiği yazıyor. 225 dereceyı neye gore donuyoruz acaba? Charta baktım hıc bır yerde yazmıyor.
Image

İlgili dönüşü kırmızı ile işaretledim. Burda gördüğümüz üzere dönüş sonrası kesilecek radial, EKI80. Yani Bu radial'e oturduğumuzdaki uçuşumuz 260 dereceye olacak. En basit kural, bir radial'e otururken yaklaşık 30 derece ile yaklaşmak ve kesmektir. Bu örnekte bunu uygularsak, 260-30=~230 derece yeterli olmalı. Bu 30 derece kesin bir kural olmamakla birlikte, duruma göre eğer ATC talimatı yoksa, pilot insiyatifinde +- değişkenlik gösterebilir. Bu sebeple ilgili dökümanda 225 denmiş olması uygundur. 225 derece ile yaklaşırsak 35 derece ile kesmiş olacağız.

Zaten tecrübe etmişsinizdir, Örneğin, ATC ILS klerans verirken genelde ILS course'a yaklaşık 30 derece ile serbest bırakır.

İyi uçuşlar,

Re: VOR Intercept

Posted: 18 Sep 2009, 17:16
by THY3663
simdi.buraya kadar anlamadıgım nokta,225 basa donerken nav1 e ekı vorunu gırıyoruz.pekı ekı vorunun 260 radialini kestıgı anı nasıl bılıyoruz

Re: VOR Intercept

Posted: 18 Sep 2009, 17:25
by delimawi
Öncelikle radial 260 değil, 80. Inbound course 260.
Kavramlar karışmasın. Radial'ler çıkış noktalarından baktıkları yöne doğru isimlendirilir.

Nav1'e VOR frekansını giriyoruz, Mode Control Panel'den Course olarak 260 derece seçiyoruz.
Şimdi otopliot kontrolünde keseceksek, sadece VOR/LOC tuşuna basmamız yeterli.
Manuel uçuyorsak, CDI (Course Deviatin Indicator) göstergesine göre hareket edeceğiz.
Burda CDI iğnesi solda ise, uçulacak course, o anki uçuş course'umuza göre solda, sağda ise tersi demek.
Şimdi, D7IST'de 230 başa döndü isek, CDI iğnesi solda kalmış olmalı. (Keseceğimiz course, o anki course'umza göre solda kaldı çünkü.) Bu radial'e yaklaştıkça, iğne hareketlenip, soldan sağa geçme eğilimi gösterecektir. Zira 260 dereceye dönmez isek, uçak istediğimiz course sağımızda kalacak. İşte tam iğne hareketlenip ortalara yaklaşınca sağdan dönüşle 260 course'a oturmaya çalışıyoruz. Randial'e tam oturunca, CDI tam ortada kalmalı. Artık rotadan sağa veya sola saparsak CDI bize bunu gösterecek, ve iğne ne tarafa sapıyorsa o tarafa doğru uçuş başını düzeltebileceğiz.

İyi uçuşlar.

Re: VOR Intercept

Posted: 18 Sep 2009, 17:43
by THY3663
cok tesekkuler cevaplarınız ıcın