Page 1 of 1

FS2004 kapanması

Posted: 17 Sep 2009, 02:31
by THY3663
Sevgili kaptanlarım derınn gayretlerımle fmc programlamayı az cok ogrendım.ama malumunuz oldugu uzre hep ogrencek bı seyler.hep sormam gereken sorular oluyo neysekı cok sanslıyım kı boyle cok yardımsever ve sevıyelı kaptanlarım var.lutfen bu soyledıklerımı yaglama yıkama olarak algılamayın :D .simdi sorularıma gecıyorum
1)arrival airporta ındıkten sonra fs kapanıyor neden olabılır?
2)fmc programlamada bazı runwaylerde star oluyoken bazılarında olmuyo.star olmayan rwy lerde fmc ıle pıste uygun sekılde yaklasılmıyo.star olmayan rwy lerde fmc yı nasıl uygun sekılde programlayabılırım.
3)wing anti ace bazen actıktan bır sure sora kendılıgınden kapanıyor neden olabılır
4)cocpite bakış acımı nasıl artırabilirim.yani mausu istedigim yone cevırdıgımde o yonu gormek ıstıyorum.nasıl yapabilirim

5)birde son olarak auto throttle acıkken speed break ı bız kullanabılırmıyız?
Şımdıden tesekkurler cevaplarınız ıcın.NOT:ucagım pmdg 737-800


mustafa börekci
FlyTHY3663
manisa

Re: FS2004 kapanması

Posted: 17 Sep 2009, 03:58
by THY3549
Merhaba Mustafa Arkadaş,

5) kullanırsın MCP panelde IAS/MACH istedigin hızı set ederek..SPEED button set A/T ARM set edilmiş olmalı demiyorum bile ki dedim.
2) örnek verirseniz daha iyi yardımcı olunabilir.eger star olmayan bir meydan ise VOR NDB yaklaşmaları chartlara bakılmalı incelenip ona göre irtifa hız planlaması yapılmalı.
1) her türlü sebeb olabilir.biraz daha acıklayıcı olmanız gerekiyor.tüm inişlerinizden sonramı? farklı limanlarda da aynı sorunmu? scenery den tutun son yükledigini addonlar, virüs yazılımınız nod32 mi (genelde problem olabiliyor) vistamı ıvırmız zıvırmı diye gider..


Saygılar.

edit: mustafa arkadas ilave soru eklemiş cevap şıklarını düzeltme.

Re: FS2004 kapanması

Posted: 17 Sep 2009, 04:32
by THY3663
Özkan bey,
indigim butun havaalanlarında kapanıoyr.antıvırusum nod332,isletim sist vista.star ile ilgili soruya gelicek olursak ltba-ltac uctum.dep-arr sayfasından ltac ıls24 nolu pıstı sectım ama karsısında herhangı bır star yoktu.fmc.rotamı rwy'nin hemen yakınında bır donus yaparak cook kucuk bır ınıs korıdoru cızdı.ama dondukten sonra ucak neredeyse pıstın uzerınde ve bır kac bın feet yukarısında kaldı.yanı benım anlamak ıstedıgım kalkıs meydanından ınıs meydanına olan rotamızı cızme gorevını tamamen fmc ye mı yuklemelıyız yoksa bız kendımız mı ılgılı chartlardan cıkartıp uygulamalıyız?tesekkurler

mustafa börekci
FlyTHY3663
manisa

Re: FS2004 kapanması

Posted: 17 Sep 2009, 11:58
by hakan737
1)arrival airporta ındıkten sonra fs kapanıyor neden olabılır?
bunu her meydanda yapıyorsa,sorun ciddi olabilir.NOD32nin bazı sorunları vardı.forumda sadece NOD32 diye arattırın ilgili ayar çıkacak(baız programları kontrol etmemesi için bir ayar) her meydanda yapıyor olmasaı tahminimce FFR'in iniş meydanını chec etmesi ile paralel gibi geldi bana o yzden NOD32'de SB3,FFR ve FS2004 için ayarları yapın derim.yoksa durduk yere her indiğiniz meydanda FS2004 kendini sebepsiz kapatmaz.Olsa olsa spesifik bir meydandaki scenery hatası olurdu.
2)fmc programlamada bazı runwaylerde star oluyoken bazılarında olmuyo.star olmayan rwy lerde fmc ıle pıste uygun sekılde yaklasılmıyo.star olmayan rwy lerde fmc yı nasıl uygun sekılde programlayabılırım.
Bazılarında olmayabilir doğrudur.SID ve STARlar birileri tarafından özel bir yazım yöntemi ile hazırlanır (bildiğimiz basit TXT ama formulasyonu var) eğer sizde yapmak isterseniz PMDG manuelinde ayrıntılı açıklaması var. FAkat bu STAR yapamayacağınız anlamına gelmez. Önünüze bir STAR chartı açarsınız ve ister gerekli waypointleri "FIX" olarak FMCye girer isterseniz tamamen MCP (mode control panel) kullanarak ve VOR-NDB vb yardımcıları kullanarak kendiniz bu uçuşu yapabilirsiniz-ki makbulude pilotajınızı geliştirmeniz için budur yoksa FMC'nin sizi hazır bir paternde uçurmasının size bir faydası yok (eğer uygulanan star'ın nasıl uygulandığını bilmiyorsanız)
önemli bir not, PMDG'de her SID ve STAR doğru değildir,saçma sapan şeyler yaptırabilir.

FIX girmek için
VOR R/mesafe yazmalısınız, örneğin, atıyorum şimdi YAA'dan sonra bir fix gireceksiniz bu haritada yok veya haritda var ama burası bir dönüş noktası kerterizi (yani bir ok ile gösterilmiş dönüş noktası)

YAA280/18 ---->YAA'dan Radyal280'de 18nm'de bir hayali nokta

deidğim gibi bu hayali bir nokta yaratmak için anahtar. Bu anahtaru kullanarak her türlü prosedur için yol hazırlayabilirsiniz. ÖRneğin ARC DME çizmek için her 10 , eğer uzun geliyorsa her 15 derecede bir hayali nokta koyup ARC çizdirmek mümkün.Bunu kendiniz biraz deneme yanılma ile yapacaksınız
3)wing anti ace bazen actıktan bır sure sora kendılıgınden kapanıyor neden olabılır
kapanmıyor sadece lambası sönüyor.Düğme ON pozisyonundayen anti-iceler hala açık merak etmeyin.
4)cocpite bakış acımı nasıl artırabilirim.yani mausu istedigim yone cevırdıgımde o yonu gormek ıstıyorum.nasıl yapabilirim
bunun için özel bir kamera programı kullanmanız lazım. active camera bu işinizi görecektir ama paralıdır. freecamera programları bu işi yapıyormu bilmiyorum.
Virtual cockpitte joysticklerin HAT kumadnasi ile istediğiniz yöne bakaiblyorsunuz ama mouse ile olup olmadığını bilmiyorum.bildiğim bu özellikle yine VC'de activecamera ile olabiliyor hatta mouse üzerinde roller varsa bu zoom in ve out'da yaptırabiliyor. fakat benden söylemesi kıl bir uygulamadır, aniden mouse ile birşey yapmak istediğinizde bu özellikten kurtulmak birkaç saniyeyi alıyor.
5)birde son olarak auto throttle acıkken speed break ı bız kullanabılırmıyız?
evet kullanabilirsiniz ancak; A/T açıkken speed break açtığınızda uçakda buna direnecektir.
speed break açmanın mantığı şudur; kanatlarda sürüklenmeyi arttırmak ve daha derin varyo ile alçalabilmek ama bunun yanında uçağın süratinide düşürmek veya sabit tutmak.

Speed break açıp varyoyu 2200-2500 FPM yaptığınızda süratiniz o anada ne ise A/T açık olduğu için bu sürati tutmak için takat verecektir hatta bazen sürat artabilirde. Ben şöyle yapıyorum, A/T kapatıp öyle alçalıyorum, böylece sürat yavaş yavaş düşme eğiliminde oluyor.Zaten son yaklaşma safhasında olduğunuz için sürati düşürmeyede ihtiyacınız var.Fakat dikkat bu çok dikkat gerektiren bir safhadır, istediğiniz irtifa veys sürate geldiğinizde A/T yi açmayı unutmayın.

Re: FS2004 kapanması

Posted: 17 Sep 2009, 14:00
by THY3663
Tesekkurler hakan kaptanım sanırım sımdı yenı hedef su fıxlerı ogrenmek olacak.Zaten zevk veren tarafı da bu sureklı ogrenecek yenı seyler cıkıyor ınsanın karsısına. :lol:
mustafa börekci
Flythy3663
manisa

Re: FS2004 kapanması

Posted: 17 Sep 2009, 22:49
by oytun737
Boeing uçağında biz CDU da FIX yaratma işlemini dört farklı şekilde yapabiliyoruz:

1-) FIX-RADIAL-DME ÖRNEK: AYT183/10

2-) FIX RADIAL-FIXRADIAL ÖRNEK: AYT045/KUMRU150

3-) KOORDİNAT ÖRNEK: N36539E030479

4-) FIX + - DME ÖRNEK: AYT/-08

Re: FS2004 kapanması

Posted: 17 Sep 2009, 23:33
by THY066
Oytun Hocam teşekkürler

Re: FS2004 kapanması

Posted: 18 Sep 2009, 02:08
by oytun737
Image


AYT01 : AYT002/15

BRO01 : BRONZ165/AYT270 (Radyallerin çakışıyor olması lazım aksi halde INVALID ENTRY ikazı alırsınız..)

WPT01 : N36539E030480

WPT02 : WPT01/-10