Page 1 of 1
MD-88 kanatlar öne doğru da açılıyor
Posted: 17 Jul 2009, 18:11
by 1219
Bugün md-88 uçuşunda 19 numaralı koltukta oturuyordum. Tam kanatın ön hizasına denk geliyor. Atcos intersection a yaklaşırken kanatların öne doğru açıldığını fark ettim. Daha öncede Md ile uçmuştum ama oturduğum yer itibarıyla ilk defa tanık oldum. Sanki flaplar gibi açılıyor ama arada boşluk oluyor. Tahmin ediyorum motorlar arkada olduğu için yavaşladığında uçağın dengeli olmasına fayda sağlıyor. Bunun ne olduğunu bilen varmı acaba?
Re: MD-88 kanatlar öne doğru da açılıyor
Posted: 17 Jul 2009, 18:14
by delimawi
Leading edge slats değil mi? Boeing ler de arada boşluk olur...
Re: MD-88 kanatlar öne doğru da açılıyor
Posted: 17 Jul 2009, 18:42
by THY410
İlker kaptanım haklı leading edge slats, aslında neredeyse çoğu uçakta var, benim bildiklerim airbus, boeing ve md. Amacı ise flaplerin yaptığı işe çok benziyor, kanadın airfoilinin (kanat profili) eğimini artırarak daha fazla kaldırma kuvveti yaratırlar ve uçağın havada düşük süratlerde tutunmasını sağlarlar. Slat açmak için ayrı bir kol bulunmaz, biz flap açtıkça flap derecesine göre uygun kanat profili oluşturacak şekilde flap ile birlikte otomatik açılır.
Re: MD-88 kanatlar öne doğru da açılıyor
Posted: 17 Jul 2009, 19:16
by hakan737
Slat açmak için ayrı bir kol bulunmaz
bazı uçaklarda slat açmak için ayrı bir kol olabilir, bunlar nispeten eski teknolojili uçaklardır, önce slat sonra flap açılacak şekilde donanıma sahiptirler.Yanılmıyorsam A300B2 ve B4ler böyle. Bazı savaş uçaklarında kontrol edilebilir ayrı kumandalı SLATlar vardır. Daha çok yeni nesil uçaklarda flap-slat beraber koordineli çalışır. Slat günümüz modern yolcu uçakların tamamında vardır. Belirli bir ağırlığın altında (aerodinamik gereksinim olmadığı için) Slat olmaz.
Re: MD-88 kanatlar öne doğru da açılıyor
Posted: 17 Jul 2009, 20:41
by THY410
hakan737 wrote:Slat açmak için ayrı bir kol bulunmaz
bazı uçaklarda slat açmak için ayrı bir kol olabilir, bunlar nispeten eski teknolojili uçaklardır, önce slat sonra flap açılacak şekilde donanıma sahiptirler.Yanılmıyorsam A300B2 ve B4ler böyle. Bazı savaş uçaklarında kontrol edilebilir ayrı kumandalı SLATlar vardır. Daha çok yeni nesil uçaklarda flap-slat beraber koordineli çalışır. Slat günümüz modern yolcu uçakların tamamında vardır. Belirli bir ağırlığın altında (aerodinamik gereksinim olmadığı için) Slat olmaz.
Hakan hocam, bilgi için teşekkürler:) Eksik bildiğim bir şeyi öğrendim sayenizde

Re: MD-88 kanatlar öne doğru da açılıyor
Posted: 18 Jul 2009, 18:24
by 1219
Bilgiler için teşekkürler. Daha öncede kanat tarafına oturmuştum ama ilk defa fark ediyorum demek.