Page 1 of 1
Hangi pist kullanimda
Posted: 26 Aug 2002, 00:48
by aybirtek
Sevgili arkadaslar,
On-line oldugumuz zaman,Squawk Box dan ATC Directory i kontrol ediyoruz.Eger ATC aktif ise irtibat kuruyoruz.
Degilse...
TCAS den alandaki ve ya cevremizdeki trafigi kontrol ediyoruz.
Yine TCAS ekranindan veya ACARS a tiklayarak have raporunu ve ruzgari ogreniyoruz.Kullanilan pist herzaman ruzgara karsi en kucuk aciyi verecek pisttir.Yani LTBA da ruzgar dun aksam ki gibi 040 dereceden 10 Kts ise 06 pistini kullanmamiz gerekir.Durum boyle iken bir arkadasimiz 36R sonrada bir arkadasimiz 18L den kalkis yapti.Bir problem yasanmadi ancak bir kural ihlali yapildi.
Bu konuda daha dikkatli olursak daha yogun trafik oldugu anlarda daha az problem yasariz.Ayrica tirmanma esnasinda ideal IAS ve VS icin ucaklarin performans ve teknik dokumanlarini biraz okumakta yarar var.
Bu neticede bir bilgisayar simulatorudur istedigimizi yapariz demek dogru degildir.Biliyorsunuz her ucustan sonra sure ve harcanan yakit rapor ediliyor.
Amacimiz en iyiyi ve en dogruyu yapmak olduguna gore benim bu uyarimi mazur goreceginizden eminim.
Sevgi ve saygilarimla.
Ahmet Aybirtek
TK083
Captain
Posted: 26 Aug 2002, 02:34
by THY066
Sevgili Ahmet Hocam;
Aynı olaylara bende şahit oluyorum.Böyle durumlarda rüzgar'ın yönü ve şiddetine göre yanlış active pist seçimi yapan arkadaşlarıda uyarmaya çalışıyorum.
Eger server kaynaklı problemler haricinde(zaman zaman degisik havaları okudugumuzda oluyor),herkes kafasına göre bir piste iniş yada kalkış yaparsa o zaman online uçmanın keyfi ve ciddiyeti kalmıyor.
Bende herkesi daha dikkatli ve ciddi uçmaya davet ediyorum.
Kemal Tolu
TK66
Posted: 26 Aug 2002, 13:18
by tsevim
Sayın hocalarım,
Görüşlerinize kesinlikle katılıyorum. Bu vesile ile konu ile ilgili bir şey sormak istiyorum yanıtlarsanız sevinirim. Bazı durumlarda gidilecek hava limanı için Metar alınamıyor. Bu durumda yapılması gereken o hava limanının starını uydulayıp bu noktadaki TCAS tan aldığımız rüzgara göre inilecek pisti belirlemekmidir? Çünkü bazı durumlarda TCAS ta rüzgar çok değişken oluyor. Piste karar verilecek rüzgarı en ideal hangi noktada alabiliriz. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Taner Sevim
Posted: 26 Aug 2002, 14:59
by aybirtek
İnilecek meydan icin METAR mevcut degilse o meydana en yakin olan ve METAR alabilecegimiz meydani referans alabiliriz.STAR uygulanirken belli bir irtifada TCAS den ruzgar ile ilgili fikir sahibi olabiliriz.
Sadece kucuk bazi meydanlar disinda diger butun meydanlar icin METAR alabliliriz.Ancak zaman zaman METAR da belirtilen ruzgar farkli olabiliyor ornegin dun aksam LTFA icin verilen ruzgar 10 Kts iken meydanda 24G33 Kts ruzgar vardi.
Trafigin yogun oldugu meydanlarda dogru pistin kullanilmasi cok daha onemli.
Bir onemli kural daha var oda herzaman herseyden pilot sorumludur.
Sevgi ve saygilar.
Ahmet Aybirtek
TK083
Captain
Posted: 27 Aug 2002, 20:15
by aybirtek
Sevgili arkadaslar,
Sayin T.Sevim guzel bir soru sordu,inilecek meydan icin METAR yoksa.
Cok fazla yardimci olamadik zira bu iş birazda sansa kalmis ancak eger
sartlar inmemize imkan vermiyorsa,ucus planimizda belirttigimiz yedek meydana yonelebiliriz.
Asil sorun hala burada bahsedilen hatalarin yapiliyor olmasi.
Sanirim bazi arkadaslarimiz Forum icin vakit ayiramiyor.
Su an FLYTHY ve TRVACC siteleri işlev ve icerik olarak benzerlerinin hepsinden cok ustun.
Bilgi fazlasiyla var.
Harita fazlasiyla var
Ucus planimi yapacaksiniz,butun bilgiler hazir.
Bu durumda neden bizde en iyisini yapmiyoruz ?
Sadece ATC aktif ise mi kurallara uyacagiz ?
Lutfen bize yakişani yapalim ve kurallara uyalim.Bizler icin bu siteyi ve bu sartlari hazirlayan ve bunun icin gece gunduz calisan insanlara sanirim bir saygi borcumuz var.
Sevgi ve saygilarimla.
Ahmet Aybirtek
TK083
Posted: 27 Aug 2002, 20:46
by tsevim
Sayın Ahmet hocam,
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Konu açılmışken pist seçimi konusunda bir ipucu vermek isterim. Trafiğin yoğun olduğu zamanlarda pilotlar inecekleri pist konusunda gerekli bilgileri mesaj olarak gönderiyorlar. Bu mesajları iyi takip etmek pist seçiminde kolaylık sağlar. Ayrıca systeminfodan bulundukları veya inecekleri pistle ilgili başka bir pilot varsa onunla temasa geçmeleri faydalı olur. Gerçekten de amacımız bu işi en üst düzeyde yapmak.
Taner Sevim
Posted: 27 Aug 2002, 22:30
by aybirtek
Taner bey selam,
Haklisiniz Unicom kanalindan trafik emniyeti ile ilgili kisa mesajlari vermekte yarar var,burada cok uzun deginmek istemiyorum cunku daha once bircok defa bu konulara deginildi.Unicom kanalini bizlerle beraber o an aktif olan bir cok yabanci ucakta dinliyor bu yuzden sadece kisa ve onemli bilgiler verilmeli yani kendi kendine Clerance vermek pek ve her asamada bunu yapmak uygun degil.
Oncelikle on-line olur olmaz hareket etmek yerine TCAS den trafigi ve Unicom dan varsa muhabereyi takip etmek gerekiyor.Zaten TCAS den ruzgari da gorebiliyoruz.
Aktif pist tespit edildikten sonra taxi baslangicini ve pisti bildirmek iyi olur.Yaklasmadaki ucaklarinda meydan pist ve STAR belirterek ikaz etmesi cok faydali.Bu kurallara uyarak profesyonelce ucan arkadaslarimizla gurur duyuyorum.Ancak SID uygulamadan kalkip ucan arkadasimiz da var.
Trafigin yogun oldugu meydanlar icin zaten METAR alabiliyoruz ancak kucuk bir meydana ucuyorsaniz o zaman METAR sorun olabiliyor.
İlginize tesekkur ederim.
Sevgi ve saygilarimla
Ahmet Aybirtek
TK083