Page 1 of 1

Motor çalıştırma

Posted: 20 Aug 2002, 00:21
by lishakoglu
Selamlar
DF737'de çalışan sol motor ile APU'suz sa? motoru çalıştırmayı başaran oldumu yada deneyen?

Levent Yshako?lu

Posted: 20 Aug 2002, 21:02
by AKIN HOS
gercek hayyatta basiniza gelebilecek bir durum bu. APU INOP durumdadir ve sizin bir sekilde bu motorlari calistirmaniz gerekir eger tabi ucmak istiyorsaniz :)

once external air source baglanir ucaga. sol yani 1 numarali motoru calistirmak icin packler off, isolation valve auto apu bleed off engine bleed on yapilir. birnumarali motor calistiktan sonra ayni konfigurasyonla iki numarali motoru calistirmak icin once ground air'in ve varsa ground electric sourceun disconnect edilmesi gerekir.tabi bunlari yapmadan once calisan motorun generatorunu online yapmaniz hic de fena olmaz :) bunlar yapilip ucagin arkasinda emniyet mesafesinde herhangi zarar gorebilecek birsey olmadigi teyit edildikten sonra calismakta olan bir numarali motor overhead panelde size en az 30 psi vereecek sekilde gaz kolu acilir. bu o siradaki bulunulan yukseklik hava sicakligi gibi kosullara goredegisir ama %50 n1 yeterli olur ortlama olarak. sonra sol motordan elde edilen bleedle sag motor calistirilir. sonra da mutlu mesut uchulur

Posted: 21 Aug 2002, 17:44
by lishakoglu
Akın hocam teşekkürler
Bu prosedüre ihtiyacım vardı fakat DF737'de denedinizmi?

Levent İshakoğlu

Posted: 21 Aug 2002, 22:49
by THY157
Merhaba arkadaşlar;

Akın bey sizin verdiğiniz prosedürü denedim ancak o şekilde 2 numarayı çalıştıramadım. Fakat önce 2 numarayı çalıştırıp ground'u kestikten sonra 1 numarayı çalıştırabildim. Anlamadım ama böyle oluyor DF'de...

Saygılarımla...




Selçuk Poyraz
TK157

Posted: 22 Aug 2002, 06:26
by AKIN HOS
gercek uchuslardan simulatore vakit kalmiyor... ancak kis aylarinda ucuslar azalinca bashina oturabiliyorum simulatorun, dolayisyla bu crossbleed start prosedurunu DF de deneme sansim olmadi. gercek hayatta normal zamanda once 2 numara sonra 1 numarali motor calistirilirken crossbleede neden once 1 sonra 2 calistirilir derseniz bunun motor calistirma emergencyleri arasinda yer alan start valve open checklistiyle ilgili oldugunu soyleyebilirim. ayrica 2 numaranin onunde bulunan equipmentin da engine advance edilmeden ordan ayrlmis olmasi lazim... ama bunlar biraz detay sanirim...
Iyi uchuslar.