Haftanın Sorusu 3 ?
Posted: 22 Nov 2001, 02:13
Sevgili Arkadaşlar,
Uçuşun en önemli bölümü, zannedildi?inin aksine uçuşun kendisinden ziyade, UÇU? PLANLAMASI dır.
Biz Türkler genelde yerde fazla zaman sarfetmeyi sevmeyiz, uça?a atlayıp uçmayı severiz, bu simülatördede böyle, ama havacılı?ın en önemli karakteri daha sonra yapılacak herşeyi mümkün oldu?unca önceden düşünmek ve hazırlıklı olmaktır. Bu bir alışkanlık ve karakter olur, daha sonra insanın hayatında yaptı?ı di?er işlerdede uygulanır.
Tokyo'dan yurda döndük. Ankara Esenbo?a'dan (LTAC) Adana ?akirpaşa hava limanına (LTAF) THY B734 ile uçaca?ız.
Adana'da hava şartları ILS DME-1 Rwy 05 için uygun.
?imdi sorularımıza başlıyoruz:
1- Uçuş planına girmemiz gereken yolu lütfen yazarmısınız.
2- Kalkış öncesi kontrolörün bize verece?i kleransta en az hangi bilgilerin olması gerekiyor ?
3- Adana'ya 50 deniz mili kala radyo haberleşmesini kaybettik, ininceye kadar hangi irtifaları nerede uçaca?ız ?
4- Haberleşme kesik, yaklaşmaya nereden başlıyaca?ız ?
5- Haberleşme kesik, birde sis bastırmış, bulut tavanı ve görüş 0/0 ama bunu önceden bilemiyoruz, yaklaşma nerede bitecek ?
6- Bu yaklaşmayı yapabilmemiz için hangi aletler gerekiyor ?
Bu soruları cevaplayabilmek için yol ve yaklaşma haritaları gerekiyor. TRVACC sitesinden yaklaşma haritalarını alabilirsiniz.
Hedefimiz Profesyoneller gibi uçabilmek, iyi planlanmış bir uçuş pilota daha hakimiyet ve güven verir, ve bizler simülatörde daha zevk alırız ve bundan gurur duyarız. Siz uçuşunu planlamamış bir pilot'un uça?ına binermiydiniz ?
Her zaman iyi uçuşlar derim, bu sefer iyi planlamalar,
ve Sevgiler,
Ali Camat
Uçuşun en önemli bölümü, zannedildi?inin aksine uçuşun kendisinden ziyade, UÇU? PLANLAMASI dır.
Biz Türkler genelde yerde fazla zaman sarfetmeyi sevmeyiz, uça?a atlayıp uçmayı severiz, bu simülatördede böyle, ama havacılı?ın en önemli karakteri daha sonra yapılacak herşeyi mümkün oldu?unca önceden düşünmek ve hazırlıklı olmaktır. Bu bir alışkanlık ve karakter olur, daha sonra insanın hayatında yaptı?ı di?er işlerdede uygulanır.
Tokyo'dan yurda döndük. Ankara Esenbo?a'dan (LTAC) Adana ?akirpaşa hava limanına (LTAF) THY B734 ile uçaca?ız.
Adana'da hava şartları ILS DME-1 Rwy 05 için uygun.
?imdi sorularımıza başlıyoruz:
1- Uçuş planına girmemiz gereken yolu lütfen yazarmısınız.
2- Kalkış öncesi kontrolörün bize verece?i kleransta en az hangi bilgilerin olması gerekiyor ?
3- Adana'ya 50 deniz mili kala radyo haberleşmesini kaybettik, ininceye kadar hangi irtifaları nerede uçaca?ız ?
4- Haberleşme kesik, yaklaşmaya nereden başlıyaca?ız ?
5- Haberleşme kesik, birde sis bastırmış, bulut tavanı ve görüş 0/0 ama bunu önceden bilemiyoruz, yaklaşma nerede bitecek ?
6- Bu yaklaşmayı yapabilmemiz için hangi aletler gerekiyor ?
Bu soruları cevaplayabilmek için yol ve yaklaşma haritaları gerekiyor. TRVACC sitesinden yaklaşma haritalarını alabilirsiniz.
Hedefimiz Profesyoneller gibi uçabilmek, iyi planlanmış bir uçuş pilota daha hakimiyet ve güven verir, ve bizler simülatörde daha zevk alırız ve bundan gurur duyarız. Siz uçuşunu planlamamış bir pilot'un uça?ına binermiydiniz ?
Her zaman iyi uçuşlar derim, bu sefer iyi planlamalar,
ve Sevgiler,
Ali Camat