Kalkışta Motor Takat Ayarı
Posted: 09 Aug 2002, 12:20
Merhaba..
Kalkış ile ilgili uzun zamandır merak etti?im bir konu var;
1. motorları önce %40 gibi açıp dengelenmesini bekliyoruz.
2. %100 açıp ya da TO/TG tusuna basıp hızlanıyoruz.
3. VR'da rotate yapıp %10 gibi bir e?imle kalkiyoruz.
4. Pozitif tırmanma görünce iniş takımlarını topluyoruz.
5. Bu noktadan sonra gaz kollarına dokunmazsak uçak hemen 250kt civarına çıkıyor. bu da kalkışın hemen sonrasında flapları toplamak demek. Oysa gerçek uçuşta, flaplar alandan iyice uzaklaşmadan toplanmıyor.
Yani kalkış sırasında ya da sonrasında gazı kısmak gerekli.
Sorum şu;
-Örne?in tam dolu bir B737-400'de Tırmanma takati nedir?
-Bu ayar ne zaman yapılır. Rotate öncesi ya da ne kadar sonrası?
-Hızı 200 kt civarında tutmak için tırmanma açısını nereye kadar arttırabiliriz.
-Autoşrottle'a ne zaman geçmeli ve başlangıç için kaça ayarlamalıyız.
Teşekkürler.
U?ur Uzgan
TK080
Kalkış ile ilgili uzun zamandır merak etti?im bir konu var;
1. motorları önce %40 gibi açıp dengelenmesini bekliyoruz.
2. %100 açıp ya da TO/TG tusuna basıp hızlanıyoruz.
3. VR'da rotate yapıp %10 gibi bir e?imle kalkiyoruz.
4. Pozitif tırmanma görünce iniş takımlarını topluyoruz.
5. Bu noktadan sonra gaz kollarına dokunmazsak uçak hemen 250kt civarına çıkıyor. bu da kalkışın hemen sonrasında flapları toplamak demek. Oysa gerçek uçuşta, flaplar alandan iyice uzaklaşmadan toplanmıyor.
Yani kalkış sırasında ya da sonrasında gazı kısmak gerekli.
Sorum şu;
-Örne?in tam dolu bir B737-400'de Tırmanma takati nedir?
-Bu ayar ne zaman yapılır. Rotate öncesi ya da ne kadar sonrası?
-Hızı 200 kt civarında tutmak için tırmanma açısını nereye kadar arttırabiliriz.
-Autoşrottle'a ne zaman geçmeli ve başlangıç için kaça ayarlamalıyız.
Teşekkürler.
U?ur Uzgan
TK080