Page 1 of 1

FSX için Ariane 737-800 X2

Posted: 02 Nov 2008, 10:25
by muratokay
Merhaba Arkadaşlar,

Ariane sonunda FSX için 737-800'ü çıkardı:
http://www.arianedesign.com/Store.do?st ... ategory=58

Özelliklere bakılırsa oldukça detaylı modellenmiş bir uçak gibi görünüyor. Umarım fiyatının hakkını verir :)

Ben uzun zamandır bekliyordum, ve almayı düşünüyorum. Eğer alırsam fikirlerimi sizlerle paylaşırım. Şu an için görünen tek eksik airline upgrade pakedi içinde THY renklerinin olmayışı [V]

Sevgilerimle


Murat Okay
PID 1571

Posted: 02 Nov 2008, 14:38
by THY066
Murat Hocam,

Çok pahalı degil mi? Ben bu Ariane'in en güzel yaptıgı işin screen shot almak oldugunu düşünüyorum eski tecrübelerime dayanarak, son yıllarda geliştirdilerse uçaklarını bilemem.

Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967

Posted: 02 Nov 2008, 15:27
by muratokay
Kemal hocam merhaba,

Hocam çok pahalı olduğu kesin [V] Şimdiye kadar gördüğüm en pahalı add-on uçak. Hatta add-on diye buna değil de FS'e demek gerekiyor artık :D

Şimdilik aktivasyonu tamamlamak için bekliyorum. Göstergeler olmadan, kumandalara nasıl tepki veriyor diye bir-iki tur attım ve ilk izlenimlerim gayet olumlu :) Gerisini ilk uçuşumu yaptıktan sonra detaylı bir şekilde anlatırım hocam.

Sevgiler

Murat Okay
PID 1571

Posted: 04 Nov 2008, 23:40
by muratokay
Tekrar merhaba,

Malesef bu uçakta büyük hayal kırıklığı yaşadığımı söylemeliyim. Verdiğim onca paraya mı yansam, FSX'te hala B738 uçuramayacak olacağıma mı [V]

Söz verdiğim gibi uçak hakkındaki düşüncelerimi sizlere detaylı bir şekilde anlatmaya çalışacağım. Bunlar nihayetinde benim kendi test sonuçlarım ve düşüncelerimdir, bazı olumsuzluklar belki benim sistemimden veya bilgi eksikliğimden kaynaklanıyor olabilir ama yine de uçağı almayı düşünenler için bir fikir verici olacağını düşünüyorum. Uçağı almak gibi bir niyeti olmayanlar ise bu yazıyı okuyarak sıkılmasınlar. :) Karşılaştığım bütün sorunları tek tek yazdım çünkü. Buraya yazdığım şeylerin büyük çoğunluğunu Ariane'in forumuna da yazdım.

-Uçağın elektronik göstergeleri PMDG ve wilco gibi diğer payware uçaklardaki kadar keskin bir görüntü vermiyor ama bu çok da rahatsız edici değil. Göstergelerin akıcılığı ise idare eder durumda. Ancak yine de Wilco Airbus serisinin göstergeleri kadar akıcı değil. (Karşılaştırma yaparken VC'leri baz alarak konuşuyorum. Bu uçağın 2D paneli yok zaten)

-Sadece tek bir 2D panel var: O da FMC için. FMC'de yazanlar VC'den görülebilse de VC'den kumanda edilemiyor. Shift+2 ile FMC panelini açıp oradan kullanabiliyorsunuz.

-Uçağın overhead panelinde sağ altta seyir irtifası ve iniş meydanı irtifası girdiğimiz yerin her ikisi de "0" değer gösteriyor ve ayarlanamıyor. Hadi basınçlandırma modellenmemiş ama bari hiç olmazsa buralara yalandan bişeyler girebilseydik :)

-Uçağın FMC'sine Ground Weight değeri lbs cinsinden giriliyor ve kg olacak şekilde ayarlanmıyor. Avrupa'lı pilotları düşünmemişler. Ayrıca PMDG'de olduğu gibi FMC GW'i size göstermiyor. Siz bilip girmek durumundasınız; ve bunun için de FS'de genel ayarlar da US system'i seçmeniz gerekiyor ki bu şekilde fuel and payload kısmında ağırlığı lbs cinsinden görebilesiniz.

-İki kez takeoff flap setting'i 5 derece olarak FMC'ye girerken CTD oldu. Bu sayfada QRH ON diye V1, Vr, V2 hızlarını göstermeye yarayan bir seçenek var, bunu seçip de girince bu sefer CTD olmadı.

-TO/GA ile hep sorun yaşadım. Diğer uçaklarda N1 %50 değerini geçtikten sonra TO/GA'ya basardım ve artık TO/GA aktif hale gelip sonrasında kendisi hallederdi. Bunda bir türlü TO/GA aktif hale geçmek bilmiyor. Gazı tam açıp bikaç kez TO/GA tuşuna basınca geçti, ama bu seferde VNAV ya da LVLCHG moduna geçtikten sonra gaz hep çok açık olarak kaldı ve hiç azalmadı. Ancak bir kez daha TO/GA tuşuna basınca düzeldi. Bir acayiplik var ama anlamadım bi türlü. -----> TEKRAR YÜKLEME SONRASINDA DÜZELMİŞTİR

-Seyir irtifasına yaklaşırken varyo çok azalıyor ve level off olmak için gereken süre çok uzuyor, bu esnada en kötüsü ise uçak neredeyse overspeed olacak kadar hızlanıyor. -----> TEKRAR YÜKLEME SONRASI DÜZELMİŞTİR

-LNAV modundayken fixlerde dönüşü ancak fiksi geçtikten sonra başlatıyor. Böyle olunca da overshoot olup sonrasında tekrar rotaya oturabilmek için uğraşıyor. Özellikle SID uygulamaları sırasında çok kötü bi durum. Otopilotun LNAV modu Wilco 737'den daha kötü bence. Örneğin SID uygularken dönüş sırasında ATC size bir fikse direct uçmanızı söylese siz FMC'den bunu ayarlayıca uçak direkt oraya uçmuyor. İlk önce kaçırdığı dönüş rotasına oturmaya çalışıyor, sonra oraya dönüyor. Bunu birkaç kez denedim hep aynı[V] ------> TEKRAR YÜKLEME SONRASI DÜZELMİŞTİR

-APU hangi fuel pump'ın açık oluşundan bağımsız olarak sadece sol taraftaki tanktan yakıt çekiyor. ----> OLMASI GEREKEN BUYMUŞ :)

-Nose-wheel steering kumandası (sanırım tiller deniyor buna) taxi sırasında hareket etmiyor. PMDG'de ediyordu.

-FMC'de FIX sayfası simüle edilmemiş. Örneğin bir fix etrafında belli yarıçapta daire çizip ND'de görmek istesek bunu yapamıyoruz.

-FMC'de iniş için flap ayarını ve Vref hızlarını göreceğim INIT REF sayfasını bi türlü bulamadım. ----> INIT REF > INDEX > APPROACH şeklinde ulaşışıyor

-Otopilotun Hold uygulaması çok kötü. ANK NDB üzeri 6500 feette sağdan dönüşlü 210 knot hızda 1 dakikalık bacaklı olacak şekilde hold girişi yaptım uçak ANK üzeri orbit yaptı :D

-Uçağın genel olarak motor sesleri ve rolling sırasındaki çıkan sesler çok gerçekçi, ama kokpitteki hiç bi düğmeden tıklayınca ses çıkmıyor. Benim ses kartım on-board olduğu için olabilir mi bilmiyorum. -----> SES DOSYALARININ BULUNDUĞU KLASÖRÜN İSMİNİ DEĞİŞTİRMEK GEREKİYORMUŞ, BU ŞEKİLDE DÜZELDİ

-MCP'deki değerleri değiştirmek sinir bozucu. FS'in default uçaklarındaki gibi sizin ayarlamak istediğiniz değerin hemen üstüne çıkıveriyor. Azaltayım derken bu sefer de aşağı fazla gidiyor.

Bütün bunları saydım, uçağın güzel olan bi tarafını da sayayım bari, hepten kötülüyor gibi olmasın:) . Uçağı elle uçurması çok zevkli. Detaylı modellenmiş bir uçak oluşuna göre frame dostu olduğunu söyleyebilirim. Ama malesef saydığım özellikle otopilotla ilgili nedenlerden dolayı VATSIM'de şu haliyle güvenerek uçurabileceğim bi uçak değil.

Saygılarımla,
Keyifli uçuşlar

Edit: Artık uçak uçurulabilir halde. :D
Hold sorunu ile ilgili tekrar test etmedim henüz, onu da yapınca durumu bildiririm.

Murat Okay
PID 1571

Posted: 04 Nov 2008, 23:55
by THY034
Bu vesile ile belirtmek isterim 737 lerde APU sol tanktan besleniyor. Fuel pump yada kapaliysa Suction Fed yontemiyle.
Sevgiler.


Arin Alagun
FlyTHY , PID034
Avusturya , 1973

Posted: 05 Nov 2008, 00:21
by muratokay
Arin hocam yanıtınız için teşekkür ederim. Böylelikle öğrenmiş oldum. Neyse bunu doğru yapmışlar :D

Murat Okay
PID 1571

Posted: 07 Nov 2008, 01:25
by muratokay
Son durumu sizlerle paylaşmak istiyorum. Ariane forumunda uçağı tekrardan yüklemem önerildi. Benim de kullanmış olduğum XPax gibi bazı programların uçağın .cfg dosyası ile oynayabileceği söylendi.

Ben de uçağı tekrar yükledim. İlginç ama otopilot ve TO/GA modu ile olan sorunlarım düzeldi. Artık TO/GA olması gerektiği gibi çalışıyor, overspeed olma sorunu da halloldu ve LNAV modundaki dönüşleri düzgün bi şekilde yapıyor uçak artık.

Bir de kokpitteki hiçbir düğmeden ses gelmediğini yazmıştım. Bunun için de uçağın ses dosyalarının bulunduğu klasörün ismini değiştirmek gerekiyormuş.[:(!]

Yani bunları bulana kadar epey uğraştırdı ama sonuç güzel. :)

Sevgilerimle

Murat Okay
PID 1571

Posted: 07 Nov 2008, 02:05
by THY066
Son olarak :) işaretini görmek güzel. Yoksa bayagı bir parayı boşa harcamış olacaktınız. Ben en son SSW A310 ucagı ile güzel bir kazık yemiştim [:(!]

Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967