Page 1 of 1

Yeni Sorular

Posted: 19 Jul 2002, 02:36
by cempekardan
Sayın Hocalarım,

Sizlere birkaç sorum olacak yardım ederseniz sevinirim:

1.Uça?ın iniş halindeyken stall olmadan hızlı bir şekilde düşmesinin nedenleri nelerdir?
2.Vatsım ortamında uçagın texturelerinin bazı yerleri bozuk olması ve ışıklarının yanmaması soruna neden olurmu?
3.Gerçek uçakta kabin basıncını kim nereden ayarlar?
4.Vatsım ortamında uçmadan havaalanını izleyebilirmiyiz?(pro conroller dan de?il)
Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler
Saygılarımla
Cem Pekardan

Posted: 19 Jul 2002, 05:33
by hakan737
quote:
Sayın Hocalarım,

Sizlere birkaç sorum olacak yardım ederseniz sevinirim:

1.Uçağın iniş halindeyken stall olmadan hızlı bir şekilde düşmesinin nedenleri nelerdir?

--uçağın konfigurasyonunu ve hava durumunu bilmek lazım. Ancak stall olmadan düşmesi demek yüksek bir dalış açısı ile alçalınılıyor olmasını gösterir, aksi halde ani bir alçalma veya düşme hava frenlerinin açılması yanlış flap konfigurasyonu ve buna bağlı sürat tututlalaması gibi sebeplere bağlı olabilir.
2.Vatsım ortamında uçagın texturelerinin bazı yerleri bozuk olması ve ışıklarının yanmaması soruna neden olurmu?

--hayır, hiçbir sorun teşkil etmez
3.Gerçek uçakta kabin basıncını kim nereden ayarlar?
--gerçek uçakta kabin basıncı cockpitte overhead panelden ayarlanır. Boeing 737-400'de bu cabin pressurize bölümü overhead panelin sağ ön kısmında yer alır ve switch ile göstergelerden oluşur. Kabin basıncı ile aslında kabin içi yönetimine göre F/O (first officer) ilgilenir ancak bu uçuş esnasında uçuş ekibinin kendi arasında yapacağı iş bölümüne göre de değişebilir
4.Vatsım ortamında uçmadan havaalanını izleyebilirmiyiz?(pro conroller dan değil)
uçmadan havaalanını izlemek mümkün yeterki güvenli bir yer ve squawk stdby olsun.(ayrıca ATC'yi uyarmayıda untumayın-ki bizde neden beklediginizi bilelim)

Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler
Saygılarımla
Cem Pekardan







Hakan737Guven