Page 1 of 1

737 Classic vs NG

Posted: 21 Jul 2008, 05:20
by delimawi
Selamlar,

Boeing taraftarlarına sormak istediğim bir sorum var. FlyTHY deki istatistiklerden gördüğüm kadarıyla, büyük çoğunluk NG serisini tercih ediyor. Bunun sebebi -3/4/500 serisi için kaliteli (PMDG muadili örneğin) bir uçak olmaması mı, yoksa gerçekten büyük çoğunluk eşit kalitede ürünler olsaydı bile NG mi tercih ederdi?

Ben şahsen, teknoloji ile nostaljinin bir arada uyum içinde olduğu classic serisini çok seviyorum. Hele bir de zaten ev ortamında bilgisayarda simulasyon yapmaya çalışırken tamamen dijital ekranlara bakıyor olmak (NG deki PFD vb...) daha soğuk geliyor.

Bu konuda yorumlarınız olursa çok sevinirim,
Teşekkürler,

Ilker Değirmencioğlu

Posted: 21 Jul 2008, 05:34
by THY1125
737 new gen ler için kaliteli bir addon var,Wilco tarafından yapılan 737PIC eklentisi gayet yeterli new gen uçurmak isteyenlere göre.PMDG daha popüler olduğu için herkes PMDG uçuruyor hatta FS de sadece PMDG yüklü olan çok arkadaşımız vardır.Halbuki PMDG den çok daha kaliteli eklentiler mevcut.

Benim kişisel favorim LevelD 767,hem gerçekte de 767 cockpitini çok güzel buluyorum hem glass cockpit ama bir o kadar da analog,çok güzel bir harmanlanma mevcut,FS de de LevelD bence gelmiş geçmiş en iyi uçak.Ama ne yazık ki herkes halen PMDG sevdalısı,bir de LevelD biraz daha zor bir uçak PMDG den,onda çalışmaya tüm sistemler LevelD de var,iyi hakim olmak lazım,PMDG de baya kolay bir uçak hal böyle olunca herkes 737-800 uçuyor.

------------------------
Buğra Oğuzülgen - FlyTHY Boeing Fleet Chief & Check Captain - PID 1125
EX-VirtualPlanePictures.net Administrator
ImageImage

Posted: 21 Jul 2008, 15:05
by THY7
Buğra'cım düzeltmek istiyorum izninle,WILCO NG diil,Boeing 737-300/400/500 serisi olacak.(Devrik cümle kurmuşsun anlam karmaşası olmasın diye :))

Berhan Dönmez
(CPL/IR/ME)-Frozen ATPL
F27 Pilot

Posted: 21 Jul 2008, 15:32
by Deha BOZKAYA
737-400,Airbus'ın hemen hepsini ben de kullanmak isterim.Ama Wilco, yazılımlarını çok aceleye getiriyor sanırım.Bir defa uçsam tüm uçma hevesim kaçıyor,Wilcoda birçok bug var.Hal böyle olunca da PMDG,737 sınıfında tek seçenek olarak karşımıza çıkıyor.

Deha BOZKAYA PID:2719[img=left]http://www.euro-book.net/indicator/2/deha.png[/img=left]

Posted: 21 Jul 2008, 17:46
by THY1125
Berhancım ben de düzelteyim izninle :)

-300/400/500 lerin adı New Generation
-600 700 800 900 lerin adı da Next Generation

dolayısıyla 2si de NG kısaltması alabiliyor :)

------------------------
Buğra Oğuzülgen - FlyTHY Boeing Fleet Chief & Check Captain - PID 1125
EX-VirtualPlanePictures.net Administrator
ImageImage

Posted: 21 Jul 2008, 18:13
by THY066
Aynen Deha Bey'in soyledigi gibi, ne kadar az bug o kadar keyifli ucus + ucak dinamikleri de cok onemli yoksa glass analog cockpit ne farkeder.

Sevgili Bugra, bence 737 NG sadece 600-900 serileri için geçerli olsa gerek. [8D]

Kemal TOLU
1967/LTDA

Posted: 21 Jul 2008, 19:22
by THY1125
Kemal hocam öyle zaten NG sadece 600-900 ler için kullanılıyor , ama ben de diyorum ki classic line ın adı da New Generation , onun baş harfleri de NG yapıyor :) Yoksa kullanılıyor demedim :)

------------------------
Buğra Oğuzülgen - FlyTHY Boeing Fleet Chief & Check Captain - PID 1125
EX-VirtualPlanePictures.net Administrator
ImageImage

Posted: 21 Jul 2008, 19:24
by delimawi
737PIC kullandım ama çok sevemedim. Arkadaşların söylediği gibi bazı buglar mevcut.

Bu arada dinamikler demişken, bu konuda gerçekten yeterli deneyimi olan arkadaşlar varsa, PMDG, PIC737, LEVELD ve default 737-400 (sadece dinamikler bakımından, sistemler vb değil...) karşılaştırabilir mi?

Teşekkürler,
İlker Değirmencioğlu

Posted: 25 Jul 2008, 12:17
by THY166
Ilker Kaptanım selamlar,

Wilco daha doğrusu Feelthere 737 Classic serisi aslında güzel uçaktır , ilk sürümleri tamamen Wilco'nun *uyuz* satış stratejisi nedeni ile *beta* bile olamayacak ürünlerin pazarar çıkartılması neticesinde çok kötü bulunmuştur .

Haliyle yapımcı gerekli yamaları çıkartmış ve ürünü stabil hale getirmiştir ki aynı "yamalama" olayı PMDG'de de yaşanmıştır , LevelD'de de :)

Neyse konuyu dağıtmayalım , ben her iki ürünü de sahibim her ikisini de severek kullanıyorum .

PMDG kuşkusuz daha eski olduğu ve daha çok kullanıcıya sahip olduğu için 1.1 sürümünden sonra yeni hata bulamadığı için ürünü güncellemeyi bıraktı , Feelthere ise 737PIC'e 7-8 yama yapmak zorunda kaldı ama sanırım o dönemde bitti .

Feelthere'in en sık karşılaşılan sorunu LNAV ve VNAV'ın çok sert olması , irtifa tutamaması ve dönüş kaçırması idi ki bunu düzeltmek çok basit . Şu an sadece 500 serisinde yaşanan bu durumu bir .ini dosyasındaki hassasiyet ayarını yumuşatarak aşabiliyoruz . Bunun dışında çok elzem bug kalmadı ürün setinde . Eğer orjinal ürün sahibi iseniz Wilco'nun sitesinden son sürümü yeniden indirebilirsiniz ya da CD dağıtımını aldı iseniz son yamayı indirip kurmanız mümkün ( dikkat , yama neredeyse uçak kadardır )

Velhasıl lafı uzatmayalım , şahsen ben simule ettiğim firmanın filosuna göre uçak seçimi yaptığımdan "illaki PMDG NG ile uçarım" diyemiyorum. SXS ya da PGT uçuyor isem PMDG 738 , SHY ya da THY Anadolu uçuyor isem Feelthere 737 Classic kullanıyorum .

Fs2000 ve Dreamfleet tutkumuzdan dolayı 737 Classic daha cezbedici geliyor gözüme ama 738'de yabana atılacak bir uçak değil .

Dinamikleri karşılaştırma konusunda tam olarak neyi kastettiğinizi anlayamadım çünkü yazdığınız uçakların hepsi birbirinden farklı , kıyaslamak istersek sadece Default 734 ile Feelthere 734'ü karşılaştırabiliriz aynı uçak oldukları için .

Bildiğiniz gibi dinamiklerin içine uçağın aerodinamik yapısı , motor performansı , tırmanma , süzülme ve dönüş kabiliyeti , flap - spoiler etkisi ve hatta açılma-kapanma süresi , iniş takımının uçağa etkisi , operasyon limitleri gibi bilimum her uçakta birbirinden farklı öğeler giriyor .

Genelleme yapmak icab ederse , dinamiklerin gerçekçiliği bakımından sıralama şu şekilde olacaktır ;

1. LevelD 767
2. PMDG 737 NG
3. Feelthere 737 Classic
4. Default 737-400

İlk üç sırayı paylaşan ürünlerin hepsi modellerini orjinal uçağın verilerine ve dokümanların göre yaptıklarını iddia ediyorlar . Biraz incelediğinizde fs'teki imkansızlıklar haricinde bunu başardıklarını görebiliyoruz , muhtelif yollarla bu iddaa'yı denediğinizde ise tam olmasa bile kitaba çok yakın sonuçlar alabiliyorsunuz ( burada pilotaj ve şartlar çok önemli olduğundan aradaki farklar göz ardı ediliyor )

Umarım çok fazla kafa karıştırmadan zihninizdeki soruya cevap verebilmişimdir .

Emniyetli uçuşlar , sevgiler


B. Fatih Koz
[ Tevellut 1978 , LTAI ]

[url="http://www.turksim.org"]TurkSim : Türk Sanal Havacilik Akademisi[/url]

Posted: 25 Jul 2008, 23:41
by 1219
bence pmdg ve leveld arasında dinamik olarak bir fark yok. ikiside çok iyi. Nedense pmdg yi kullanmak bana daha pratik geliyor. Çoğu zaman onu kullanıyorum. uzun süre uçuş yapmadıysam leveld yi fs2crew ile birlikte kullanıyorum.

keyifli uçuşlar


Image

Posted: 28 Jul 2008, 19:19
by THY1293
Ariane firmasi nasildir fiyati digerlerine gore biraz yuksek , hakediyor mudur sizce?

Saygılar!

Yalçın ÇİFTÇİOĞLU
1985 / ANTALYA

Posted: 28 Jul 2008, 21:31
by muzo
Yalcin Kaptan ;

Ariane yi kesinlikle tavsiye etmem.Fiyati yanlis hatirlamiyorsam 35 civarinda.Kurulumu bi dert.Aldiktan sonra 2 gun kurulumun onaylanmasi icin mail bekliyorsun.virtual cockpit tamamdir ama ben 2d cockpit i hic sevmedim.PMDG den sasma bence.Yazdiklarim kisisel gorusumdur.

Sevgi ve Saygilarimla

Muzaffer BODUR
THY306