Ilker Kaptanım selamlar,
Wilco daha doğrusu Feelthere 737 Classic serisi aslında güzel uçaktır , ilk sürümleri tamamen Wilco'nun *uyuz* satış stratejisi nedeni ile *beta* bile olamayacak ürünlerin pazarar çıkartılması neticesinde çok kötü bulunmuştur .
Haliyle yapımcı gerekli yamaları çıkartmış ve ürünü stabil hale getirmiştir ki aynı "yamalama" olayı PMDG'de de yaşanmıştır , LevelD'de de
Neyse konuyu dağıtmayalım , ben her iki ürünü de sahibim her ikisini de severek kullanıyorum .
PMDG kuşkusuz daha eski olduğu ve daha çok kullanıcıya sahip olduğu için 1.1 sürümünden sonra yeni hata bulamadığı için ürünü güncellemeyi bıraktı , Feelthere ise 737PIC'e 7-8 yama yapmak zorunda kaldı ama sanırım o dönemde bitti .
Feelthere'in en sık karşılaşılan sorunu LNAV ve VNAV'ın çok sert olması , irtifa tutamaması ve dönüş kaçırması idi ki bunu düzeltmek çok basit . Şu an sadece 500 serisinde yaşanan bu durumu bir .ini dosyasındaki hassasiyet ayarını yumuşatarak aşabiliyoruz . Bunun dışında çok elzem bug kalmadı ürün setinde . Eğer orjinal ürün sahibi iseniz Wilco'nun sitesinden son sürümü yeniden indirebilirsiniz ya da CD dağıtımını aldı iseniz son yamayı indirip kurmanız mümkün ( dikkat , yama neredeyse uçak kadardır )
Velhasıl lafı uzatmayalım , şahsen ben simule ettiğim firmanın filosuna göre uçak seçimi yaptığımdan "illaki PMDG NG ile uçarım" diyemiyorum. SXS ya da PGT uçuyor isem PMDG 738 , SHY ya da THY Anadolu uçuyor isem Feelthere 737 Classic kullanıyorum .
Fs2000 ve Dreamfleet tutkumuzdan dolayı 737 Classic daha cezbedici geliyor gözüme ama 738'de yabana atılacak bir uçak değil .
Dinamikleri karşılaştırma konusunda tam olarak neyi kastettiğinizi anlayamadım çünkü yazdığınız uçakların hepsi birbirinden farklı , kıyaslamak istersek sadece Default 734 ile Feelthere 734'ü karşılaştırabiliriz aynı uçak oldukları için .
Bildiğiniz gibi dinamiklerin içine uçağın aerodinamik yapısı , motor performansı , tırmanma , süzülme ve dönüş kabiliyeti , flap - spoiler etkisi ve hatta açılma-kapanma süresi , iniş takımının uçağa etkisi , operasyon limitleri gibi bilimum her uçakta birbirinden farklı öğeler giriyor .
Genelleme yapmak icab ederse , dinamiklerin gerçekçiliği bakımından sıralama şu şekilde olacaktır ;
1. LevelD 767
2. PMDG 737 NG
3. Feelthere 737 Classic
4. Default 737-400
İlk üç sırayı paylaşan ürünlerin hepsi modellerini orjinal uçağın verilerine ve dokümanların göre yaptıklarını iddia ediyorlar . Biraz incelediğinizde fs'teki imkansızlıklar haricinde bunu başardıklarını görebiliyoruz , muhtelif yollarla bu iddaa'yı denediğinizde ise tam olmasa bile kitaba çok yakın sonuçlar alabiliyorsunuz ( burada pilotaj ve şartlar çok önemli olduğundan aradaki farklar göz ardı ediliyor )
Umarım çok fazla kafa karıştırmadan zihninizdeki soruya cevap verebilmişimdir .
Emniyetli uçuşlar , sevgiler
B. Fatih Koz
[ Tevellut 1978 , LTAI ]
[url="http://www.turksim.org"]TurkSim : Türk Sanal Havacilik Akademisi[/url]