Page 1 of 1

Rj85 ve Flap

Posted: 13 Jul 2002, 23:34
by doganzorlu
Merhaba,

Bir zamandir avro rj85 le uçuyorum, yada en azından uçmaya çalışıyorum diyelim. Bu aletin flap larını 2 derece bile açsam aleti kontrol etmekte güçlük çekiyorum. Kalkışta 5 derece flap uygulamak istiyorum, daha 80 knot hıza ulaşmadan uçak burnunu kaldırmaya başlıyor ben bastırıyorum ve boyle bogusa bogusa 110-120 knot oluyor artık pes ediyorum ve nereye gidersen git diye kalkıyorum.

Aslında sorun bende bu uça?ın teknik bilgileri yok elimde. Yani daha V1 hızını bile bilmiyorum. 737 için geçen yine burda sormuştum ve çılgın miktarda kaynak buldum. Bu RJ85 için yine kaynak ihtiyacım var. Bu kadar kolaycı olma diyebilirsiniz ama valla billa aradım ama kanat genişli?i ve kapasite gib genel bilgiler bulabildim. Uçmak için lazım olan limitler i arıyorum.

Birde son yaklaşmada flap koydu?umda uçak öyle bir burnu havada süzülüyor ki pisti göremiyorum. Kullandı?ım FS2002 için bir bug mı yoksa gerçek pilotlar pisti görmek için aya?a mı kalkıyorlar ? :)

Haa, bu arada flşy den aldı?ım modelin panelindeki nav2 çalışmıyor.

Her türlü yardım, öneri eleştiri vs için şimdiden teşekkür ederim.

Dogan Zorlu, Izmir
TK482

Posted: 15 Jul 2002, 05:37
by hakan737

Posted: 15 Jul 2002, 14:13
by THY45
Selamlar,

Kalkis oncesi taxiye baslamadan once ya da taxi de mutlaka TRIM ayarlayin anladigim kadariyla bu ayari yapmiyorsunuz. Shift+5 ile onunuze cikan ekranda goreceginiz uzere trim cok sarili durumda geliyor acilinca buun mutlaka 3/5 oraninda asagi bolumde (yani ortadan asagida) tutmanizda fayda var ne ddiigmi bakinca nalyacaksiniz trim gosteren cizginin trim tekerinin neresinde olmasi gerektigini anlatmaya calisiyorum da pek basarili olamadim gibi :))

Bu ucakla 120kn ile full flap inebilirsiniz ruzgarsiz havada ruzgarli havada neler yapmaniz gerektigini hizi ne kadar arttirmaniz gerektigini biliyorsunz sanirim.

RJ cok basarili ucus dinamikleri birkac ufak ayrinti disinda mukemmel ben cok seviyorum diyebilirim. Iyi yapilmis Bulent de epey bir revize ettti son hali bu duruma geldi, emegi gecenlere tesekkurler, zevkli ucuslar sergilemeye yardimci olduklari icin...

Bir de ek olarak butun ucaklarda hiz dusuk ise (gaz az acik ise) ve flap cok ise ucak mevcut yuksekligini korumak icin hiz dusuklugunden oturu havada tam olarak tutunamamasindan kaynaklanan irtifa kaybini onelemek icin burnu havaya kaldirir bunun engellemek icin biraz yukaridan yaklasirsaniz ve hizi birden bire dusurmezseniz ornegin 120 degil 125 yaparsaniz sorun kalmaz son 3milde 120 ile yaklasabilirsiniz gibi. Yani flapin gerektirdigi hizin biraz uzerinde hiz verirseniz ucak irtifayi korumak icin burun asagi sekilde gelecektir (pilotlar sever bunu :) heh) ama irtifa dusmeyecektir, denediginizde goreceksiniz.

Ornegin ruzgarsiz havada 737-400 icin FMS baktiginizda inis hizinizi 30flap ile 138kn belirledi yani son inis icin uygun hiziniz 138kn, last 4 milesda bunu yakalamak gerekir demek ki 6mil kala 30flap 143-145knhiz olursa sorun olmaz ve son 2 mil kala 138lerde tutarsaniz hizi (tabii artik manual gaz ayarlayacaksiniz dikkat AutoPilot disable) kafayi hafifce duzeltecek ve burun azicik yukari vermeye baslayacaktir bu sekilde devam GS ve LOC ttumaya devam ve son 20-30feet kala gazi kesin ve burnu azicik yukari verin iste indiniz.. :)

Ya da ikinci bir ornek cok alcaktan geliyorsaniz da basarili olamayabilirsiniz zaten bu kural cessna icin bile gecerli :)) yeri yalayarak pist basina gelecek olursaniz kesinlikle piste dogru noktadan giremeyeceksinizdir.

YAzim dili biraz karisik oldu acelem vardi sorry. sonra editlerim gerekirse, ben kacar :)

TK045 Ozgur Ozden
IT Manager, FlyTHY

Edited by - ozgur ozden on 15/07/2002 12:22:50

Posted: 15 Jul 2002, 16:35
by THY45
Atlamisim, Nav2 calisiyor hem de cok saglikli. Eger ucagin tum filelarini sisteden fleet bolumunden indirdiyseniz FlyTHY olarak gerekli tum ayarlari yapmis bulunuyoruz. RadioPanel shift+7 ile default panel olarak geliyorsa nroamldir ama eger radio panel cekistirilmis gibi esnetilmis bir buyuklukte garip size'larda geliyorsa bu son hali degildir bilgilerinize. Gerekli updatei sitemizden indirmeniz gerekbilir.

(Navlarda standby'e ilgili frekansi girdikten sonra sol tarafa yani asil frekansa gecmesini saglamayi unutmayiniz.

TK045 Ozgur Ozden
IT Manager, FlyTHY

Posted: 15 Jul 2002, 17:36
by aybirtek
Dogan Bey selam,
Nav2 ile ilgili sorunu cozemediyseniz size buradan birkac satirlik bir yama yazacagim onu Aircraft.cfg dosyasina ilave ederseniz duzelecektir.FS2002 de butun import A/C larda bu problem yasaniyor.
Size bu aksam yazacagim.
Sevgi ve saygilar
Ahmet Aybirtek

Ahmet Aybirtek
TK083
Senior First Officer

Posted: 15 Jul 2002, 17:56
by THY45
Tekrarlamakta fayda goruyorum, sitedeki FLEET bolumundeki RJ'nin config dosyalari FlyTHY Teknisyenleri tarafindan FlyTHY Hangarlarinda gerekli duzenlemelerin yapildigi ve 5 degisik pilot tarafindan degisik sart ve durumlardaki toplam 25saat test ucusu ile test edilmis file'lardir bilgilerinize.

TK045 Ozgur Ozden
IT Manager, FlyTHY

Posted: 15 Jul 2002, 18:23
by emil
Konu açılmışken sorunumu yazayım. Fleetten indirdiğim RJ panelinin autopilot göstergeleri çalışmıyor. Yazılar falan gözükmüyor. NE yapmalıyım?

Emil Akoğlu

Posted: 15 Jul 2002, 18:32
by THY45
Selamlar,

Kurulumda hataniz olabilir, update filelari ile birlikte 2002 icin yazan tum linklerdekileri donwload etmeniz ve readme'yi dikkatlica okumaniz gerekiyor bilgilerinize. Eger bunlarin sonucunda da basarili olmuyorsa lutfen neler yaptiginizi step by step yaziniz cozum uretlim ama sunu da belirteyim 2002 icin yaklasik 20adet new installation yapildi ve 20/20 kurulum basarili idi.

Ek olarak 10gun once de ben 2002yeniden kurduktan sonra rj kurdum ve hicbir sorunla karsilasmadim, sanirim readmeleri dikkatli incelemeniz istenilen sirada titizlikle yapmaniz gerekecek.

Sevgiler,

TK045 Ozgur Ozden
IT Manager, FlyTHY

Posted: 15 Jul 2002, 19:37
by doganzorlu
Evet maalesef cozemedim, tek nav la idare ediyorum. Dort B:) gozle bekliyorum vereceginiz parametreleri.

Trim konusu da ayrica muzdarip oldugum bir konu. Bende sw force feedback 2 var ve 737 de iki butonla cok guzel trim uygulayabilirken, bu ucakta trim o kadar etkisiz kaliyor ki.. Butona basili tutup 10-20 sn kadar bekledigimde ancak minicik bir trim degisikligi oluyor. Cessna da bile yok bu sorun.

Dogan Zorlu, Izmir
TK482

Posted: 15 Jul 2002, 19:39
by doganzorlu
Off topic ama Ozgur bey, snitz forumun versiyonu kac acaba ? Post new reply dedikten sonra hep ayni yeri refresh edip duruyor browser. Elle forumlara donmek gerekiyor. Sistem: XP, Explorer 6.

Dogan Zorlu, Izmir
TK482

Posted: 16 Jul 2002, 01:02
by THY45
valla bende de XP IE 6 ama refresh etmiyor :))

TK045 Ozgur Ozden
IT Manager, FlyTHY

Posted: 16 Jul 2002, 03:29
by aybirtek
Dogan bey NAV2 icin bu yamayi aircraft.cfg dosyasinin sonuna ilave edin ve daha sonra save edin NAV2 calisacaktir.
Ozgur beyin ve diger arkadaslarin gercekten ozveri ile calistigini biliyorum ve onlara yaptiklari hersey icin mutesekkirim,ancak bu problemi bende sadece bu yolla cozebildim.Belki bende ucaklari indirip kurarken hata yapmis olabilirim ancak bu yama calisiyor.

[Radios]
// Radio Type=availiable, standby frequency, has glide slope
Audio.1=1
Com.1=1, 1
Com.2=1, 1
Nav.1=1, 1, 1
Nav.2=1, 1, 0
Adf.1=1
Transponder.1=1
Marker.1=1

Sevgi ve saygilar

Ahmet Aybirtek
TK083
Senior First Officer