Page 1 of 1

iniş hızları

Posted: 09 Jul 2002, 23:22
by cempekardan
Sayın hocalarım,


Fsim 2002deki uçakların tekerlek koyma hızları kaç knot dır(boing,cessna,learjet vb)

Ben fsimde uçarken "B" ye bastı?ımda hiçbirşey olmuyor.TA ve QNH de?işmiyor.Altimetre aynı yüksekli?i gösteriyor.Acaba Benmi yanlış tuşa basıyorum.Başka bir tuşmudur bu.

teşekkürler

Posted: 09 Jul 2002, 23:48
by Gokay Biyik
Sayın hocalarım,

alçalma hızını da yazarsanız çok çok iyi olur.

Gökay Bıyık
TK011

Posted: 10 Jul 2002, 03:29
by hakan737
arkadaşlar uçakların son yaklaşma hızları normalde rüzgar, basnıç değeri, hava sıcaklığı, uçağın ağırlığı gibi çeşitli donelere bağlı olarak hesaplanır. Ancak herşeyin standart olduğunu varsaydığımız bir ortamda (NKA=normal koşullar altında :) )
Boeing için 140knt
Cessna172 için 60 ile 80knt (60 knt stall süratidir ve burada IAS'daki renkli kısımlar sizi sürat konusunda uyarır)
LEarjet için sanıyorum 110-130knt yeterlidir.
Karşı rüzgar var iken son yaklaşma süratine rüzgarın şiddetinin yarısı ilave edilir.

Gelelim alçalma hızının ne olacağına . Bunun için flyşy'nin downloads sayfasındaki handysheet'i hemen indirip print alıp masanıza koymanızı tavsiye ederim çünkü burada alçalma hızını hesaplamak için bir formul ve grafik yer almakta. Mutlaka bu sayfayı elinize alın ve inceleyin. Sonra gerekirse yeniden konuşuruz..

Hakan737Guven

Posted: 10 Jul 2002, 04:25
by THY066
Ufak bir ilave herhangi bir piste yaklasırken o pist ile ilgili chart ta süratinize göre hangi varyo ile alcalmanız gerektiginide okuyabilirsiniz.

Örnegin Esenboga 03R pistine yaklasma süratiniz 160 ise varyonuz 861,70 ise 377 dir.

Kemal Tolu
TK66
Senior Captain

Posted: 11 Jul 2002, 03:27
by deniz
Benden de bir iki ekleme. Öncelikle Cem arkadaşımızın bahsettiği teker koyma hızı mümkün olduğunca uçağın iniş konfigürasyonundaki stall hızına yakın olmalıdır. Uçaklar büyüdükçe stall hızı NKA :)) dışı durumlara göre önemli ölçüde değişkenlik gösterir. Ancak ufak, genel havacılık uçaklarında 1-2 kt değişir, dolayısıyla hız göstergesinde belirtilmiştir. Buna göre göstergedeki beyaz renkli kısımın alt sınırı iniş konfigürasyonundaki stall hızı, yeşil bölümün alt sınırı ise uçağın temiz haldeyken stall hızıdır.

Karşı rüzgarla inerken eğer rüzgar darbeli ise hıza ekleme yapılır. Darbe farkının yarısı yaklaşma hızına eklenir. Biraz ukalalık ettim, affedin.

Deniz Özhan
TK206

Posted: 11 Jul 2002, 06:46
by afx
Take-Off Speeds
Take-Off Speeds for şe 737-300/400/500
TOW 737-300 20K 737-400 23.5K 737-500 18.5K
1000kg V1 VR V2 V1 VR V2 V1 VR V2
70 158 162 168
65 154 155 160 152 154 162
60 147 148 154 144 147 155 147 147 152
55 140 141 148 137 139 149 140 140 146
50 133 133 141 129 131 143 132 132 139
45 123 123 133 121 123 136 123 123 132
40 114 114 126 112 115 130 113 114 124
35 104 104 117 104 104 117

ISA Vmcg=111 ISA Vmcg=115 ISA Vmcg=106
Typical wet V1= dry V1-10kts.
All speeds assume balanced field, flap 5, pa<5000ft, OAT<35C, nil slope, nil wind, runway dry.


Landing V Refs
Landing Speeds for şe 737-300/400/500
Landing Weight 737-300 20K 737-400 23.5K 737-500 18.5K
Flaps Flaps Flaps
1000kg 40 30 15 40 30 15 40 30 15
70 155 159 177
65 152 153 165 149 154 171
60 145 147 158 143 147 164 140 144 154
55 138 141 151 137 141 156 134 139 148
50 131 134 144 130 134 149 128 133 141
45 123 127 136 124 127 141 122 125 135
40 115 119 128 116 119 132 114 117 125
35 107 111 119 109 111 123 107 109 116