Page 1 of 1

LTAC RW 03L için missed appr. hakkında

Posted: 06 Jul 2002, 15:41
by doganzorlu
Selam,

LTBA - LTAC uçuşunun son bölümünde ank ndb den rw03L için miss. appr. uygulamak zorunda kaldım. STAR uygulamasına göre ÇUBUK VOR üzerinde 6500 feet dönüp tekrar 210 head le geri gelmem gerekiyor. Fakat geri dönülünce tam pistin üzerinden geçmem gerekiyor. Bu durumda 21R ye mi inmem gerekiyor ? Yoksa pisti katedip tekrar ank ndb üzerinden dönüp 03L ye mi inmeyi denemeliyim ?

Uçuşun e?itimini FS2002 in yerleşek ATC si ile biraz çalışmıştım. FS2002 nin kendi ATC si LTAC 03L için BAG ndb üzerinden ils için head veriyor ve burası 03L pisti için çok yakın oldu?undan ILS est. olamadan her seferinde miss. appr. oluyor. Ayrıca beni döndürüp yine BAG üzerinden indirmeye kalkıyor ve her seferinde bu olay oluyor ve ATC ye ra?men inmek zorunda kalıyorum. Bu durum bir BUG mı yoksa 03 pistine BAG üzerinden yaklaşmak için bende olmayan bir STAR daha mı var ?

Dogan Zorlu, Izmir
TK482

Posted: 08 Jul 2002, 03:38
by hakan737
herşeyden önce Ankara'ya inerken 03L değilde 03R pistini kullanın. Aklınızda olsun bu tip paralel pistli meydanlarda (terminalin ortada olmadığı ve uzak paralel pist olmadığı) terminale yakın olan pist iniş pisti olarak kullanır-ki uçak pisti hemen terkedebilsin diye . Aksi takdirde örneğin buradaki gibi 03L pistine inenen uçak varsa o anda 03R pistinden kalkacak olan uçağı tway'de beklemek zorında kalabilir ve buda diğer iniş traikleri ile sıkışıklığa yol açar.

O3L pisti missed apprach uygulaması derki; climb on 034degree to cross BUK VOR/NDB at 5500ft(2400ft) or above, continue climb on 060degree to 6600ft(3500ft), turn LEFT to BUK VOR/NDB and hold.

Yani BUK vor'a 034derece ile devam edin ve 5500ft'e tırmanın BUK'dan sonra 060 derece ile 6600ft'e tirmandiktan sonra soldan dönüşle BUK üzerinde holding'e girin. Buradan sonra ATC talimatı ile yeni iniş denemesi yapılır ancak eğer ATC yok ise en emin yol BUK'dan sonra BAG takiben direk ANK yaparak inişe geçmektir.

Hakan737Guven

Edited by - hakan737 on 08/07/2002 00:40:03

Posted: 08 Jul 2002, 05:40
by doganzorlu
ATC siz durumu merak etmiştim, verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.


Dogan Zorlu, Izmir
TK482

Posted: 09 Jul 2002, 04:23
by hakan737
rica ederim umarım yardımcı olmuşumdur. Yinede belki merak etmişsinizdir "neden meydanı kat'edip 180 derece dönerek inmiyorum" diye küçük bir not düşeyim. Ankara için bu tip bir yaklaşma tavsiye edilmiyor. Bu usuldeki yaklaşma 3 türde yapılıyor (yani iniş istikametinin tersine rota ile yaklaşmaya başlamak) Race Track, Tear Drop ve Procedure Turn. Ankarada sadece VOR ve NDB yaklaşmaları için Race Track ( pist istikametinde holding'e benzeyen ama daha geniş olan turlu dönüş) öneriliyor ancak ILS için tam STAR olmasada en güvenli yol tarif ettiğim rota. Dikkat etmeniz gereken burada aslında MRVA haritalarinda belirtilen irtifanın altına düşmemek. www.trvacc.org adresinde Ankara için MRVA (minimum radar vector altitude) haritası mevcut. Sonrası ise IAF geçiş yuksekliğine pilot kararında alçalma ve son yaklaşma. Aslında oldukça kolay ve keyifli bir çalışmadır. İyi uçuşlar

Hakan737Guven