Page 1 of 1

FMC ile ilgili birkac soru???

Posted: 04 Jul 2002, 19:32
by uarica
Arkadaslar selam,

DF737 FMC ile ilgili bazi sorularim olacak. Cevaplayabilirseniz sevinirim.

1- Alcalmak icin dogal olarak MCP'deki altitude degerini bir sonraki waypoint'deki altitude degerine indiriyorum. Fakat her alitude'u ayarlamak istedigimde VNAV disengage oluyor ve basmak istedigimde aktif olmuyor. Altitude'u biraz daha indirdigimde bu sefer V/S aktif oluyor. Ondan sonra VNAV'a bir daha bastigimda bu defa aktif oluyor. Bu normal midir? Yoksa altitude degistirme proseduru nedir?

2- Bir onceki soruyla dolayli olarak MCP'de altitude'lari WP'den WP'e mi degistirmek gerekiyor? Mesela FL210'da ucuyoruz. Sirasiyla WP A'da FL150, B'de FL100, C'de 7000 feet'e alcalmamiz gerekiyor. Ben alcalmaya baslayacagim zaman MCP'deki altitude'u direkt 7000 feet olarak ayarlasam olur mu ya da once FL150'ye ayarlayip WP A'ya geldigimde tekrar FL100'e mi ayarlamam gerekiyor?

3- Level change ve altitude hold butonlari tam olarak hangi durumlarda kullaniliyor?

4- Son olarak; diyelim ki ATC bizden flight plan'imizde olmayan, dolayisiyla FMC'ye girmedigimiz bir int, VOR veya NDB'de bekletmeye almak istedi. Bu durumda FMC'yi ne sekilde programliyoruz? (Ben beceremedim de :)

Simdiden tesekkurler,

Umut ARICA

Posted: 06 Jul 2002, 15:28
by THY2
Umut Selamlar,
Sorulara hatırladığım kadarı ile cevap vereyim.

1- Cruise da Vnav açık ise ve T/D ye gelmeden level a alçak irtifaya çektiysen uçak T/D de paş e uygun şekilde alçalmaya başlar. Bunun düzgün çaışması için FMC de tüm route bilgilerini dogru girmiş olman gerekli yani legs sayfasında irtifaların istediğin gibi olduğunu kontrol etmelisin. Bu işlem de Vnav ın disengage olması normal bir durum değil. Vnav açık iken alt yada V7S yada IAS hold açık olamaz. Sanırım sistemde bir sorunun var.

2- Genelde FMC de final a girmeden nceki fix e ait yükseklği set edersen FMC sana en uygun paş i belirleyecek ve ara fix lere uygun ykseklikleri grecektir. ATC den aksi bir talimat gelmedikçe yada chart da aksi belirtilmedikçe bu paş de alçalmak en ekonomik ve hızlı yoldur.

3- Level Change ile ilgili ayrıntılı bilgi http://www.flyşy.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=374 adresinde mevcut. Alt hold ise VNAV ı disengage edip FMC de programlanan değerler dışına çıktığınızda kullanılabilir.

4- FP de olmayan bir fix dışına yönlendirildiğiniz de dir to ile fix i girebilirsiniz. Daha sonrada eğer hold verildi ise fix icin Hold girersiniz.

Sevgiler.
Bulent Akbay


Edited by - Bulent Akbay on 06/08/2002 03:18:34

Posted: 09 Jul 2002, 12:51
by uarica
Bulent,

Tatminkar cevaplarin icin tesekkur ederim.

Iyi ucuslar...

Umut

Posted: 04 Aug 2002, 19:48
by emrahkaran
Sevgili pilot arkadaşlar
B737 FMC sini nerden bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim

Emrah Karan

Posted: 05 Aug 2002, 00:05
by THY177
Selamlar ;

Emrah şu anda benim bildiğim iki FMC var ..Biri SB 'nin biride meşhur Dream Fleet 'in ücretli paneli olan DF 737 'nin için panel birlikte yer alan ..

Bu topiklerde bahsi geçen panel bu ...buna sahip olabilmek için ya satın alacaksın (ki ülkemizin dövizine yazık) herşeye değer ama kopya var yada bulabilirsin .

TK 177 Ergenekon Kucuk

Posted: 05 Aug 2002, 12:12
by uuzgan
Squawkbox penceresinin sol üstünde F tusuna basarak FMC'yi çıkarabilirsin.
Programlamasi göründüğü kadar karışık değil.

FMC'nin altında görünen klavyeden, ornegin Waypoint ismini yazip FMC ekraninın sağ ve solunda bulunan tuslarla ilgili fonksiyona atıyorsun.
RTE kismindan Orj ve Dest meydanlari, WPT kısmından da ara waypointleri girebilirsin.
Kalkis sonrasi uçağı autopilot'a bağladıktan sonra AP kısmında bulunan anahtarları ON haline getirirsen uçak ilk waypoint'ten itibaren uçmaya başlar.

Saygılar.

Uğur Uzgan
TK080

Posted: 05 Aug 2002, 12:53
by emrahkaran
sevgili Ergenokon ve Uğur
yardımlarınız için teşekkür ederim be nim sorum ergonokon kardeşime
FMC kopya bulabilir sin demişsin bu kopyayı nerden bulurum ilgilenirsen sevinirim
saygılar


Emrah Karan