Dogu'dan Batı'ya

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Herkese Selam,

Son günlerde, belkide " who is online " da dikkatinizi çekmiştir, ufak çaplı ve az bacaklı,kimi zaman uyuyarak kimi zaman saatlerce computer basından kalkmadan dünya etrafında tur atmaya çalıştım.

Sürekli Hatay İstanbul arasında gidip gelmek keyif vermiyor artık açıkçası. Birde bizim hava sahamızda şu sıralar ATC grevi var sanki,böyle olunca malesef Unicom'da o kadar gereksiz mesajlar atılıyor ki açıkçası beni çok rahatsız ediyor. (Bazı arkadaşlar neredeyse çiş yapmaya gittiklerini bile rapor edecekler).

Göklerin kraliçesi PMDG 747-400 ile uçma aşkı, yeni Kai Tak, VOZ ve buldugum bazı Güney Amerika daki sceneryler de bu tur için sebeb oldular benim için. Malesef Kai Tak FR database de olmadıgı için o bölümü offline uctum.

Istanbul(LTBA)-Singapore(WSSS)-Tokyo,Japan(RJAA)-Sydney,Australia(YSSY)-Honolulu,Hawai(PHNL)-San Francisco,USA(KSFO)-Detroit,USA(KDTW)-Nassau,Bahamas(MYNN)-San Juan,Puerto Rico(TJSJ),St.Marteen(TNCM)-Kingston,Jamaica(MKJP)-HATAY(LTDA) bacakları yaklaşık 32.500 nm 747,767,737 ve 321 tip uçaklarla uçuldu.

Bu arada yaklaşık 8 saatlik MYNN-SBGL Flight Recorder tarafından hiç edildi :) ve planlanan route degiştirildi. Daha öncede yazmıştım FR ile PMDG 744 ün arası pek yok. İniş sonrası yolcular alkışlıyor, FR terrible landing deyip 100 puan kırıyor :). En kötüsü de charter uçuşlarının 12 yada 13 bacakla kısıtlı olması. Bu yıllar önce haklı gerekçelerle alınmış bir karar olmasına ragmen,bence artık çok gereksiz. Biz Sevgili Levent Akçal ile RJ100 ile Offical World Tour yaptıgımızda o kısıtlama biz ikimiz için kaldırılmıştı.

Birçok kişiye bu tip uçuşlar saçma gelsede, benim için bayagı keyifli oluyor. Yaptıgım işten dolayı vaktimin bol olması ve bekar olmamda :) avantajım.Dünyada gerçekten çok güzel yerler var uçulacak.Real Time uçtugumdan gün batışından gün doguşuna muhtesem sceneryler görme fırsatı oluyor. Bu uçuşlar sırasında birçok pilot ve ATC ile sohbet etme fırsatım oldu. Türk Sanal Havacılıgı ve Türkiye hakkında konuştuk. Her bacak için ciddi uçuş planlaması ve chartları kullanma zorunlulugu, kendimi sanal pilotaj açısında geliştirme imkanı gibi nedenler bu işi daha da keyifli hale getirdi.

Özellikle Amerika'daki ATC'lere Tango Hotel Yankee 5066 yerine Turkish 5066 dedirtene kadar bu işe devam edecegim. :)

Tüm bunları neden yazdım? Eger aynı yerlere aynı ucakla uçmaktan sıkıldıysanız, biraz challange iyi olur diyorsanız, sizlerde deneyin diyebilmek için. Böylece Turkish Airlines "Virtual" ı kıta Avrupası haricinde de dünyada bilinir hale getirmede bir katkınız olmuş olur.

Keyifli Uçuşlar

Kemal TOLU
1967/LTDA
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

KEmal hocam ben sana eventleri bildiririm ama buradakileri değil, uzak doğudakileri! artık Türkiye hava sahasında ATc açmak bana bir gram bile zevk vermiyor, aksine her seferinde birkaç tanıdık pilot dışında geri kalanlarının bunca sene sonra masaya kafa attıracak kadar beni çileden çıkarıyor olması dayanılmaz bir hal almaya başladı! Ben artık ayda yılda bir kere açacağım sektör onuda gözümün tuttuğu pilotlar varsa onların hatırına! Bu kadar yazıp çizip defalrca anlattıktan heleki bütün işin gücün arasında ATC hizmeti verirken bir yandanda IFR nasıl uçulur, konuşma nasıl yapılır,nasıl rapor verilir, nasıl ILS yaklaşması yapılır diye anlatmaktan parmaklarım kırılırken üzerine ana avrat küfürleride yemeye başladıktan sonra, artık pes dedim!

yaşasın offline uçuş , yaşasın yeni memleketlerde online uçuş!

bundan sonra herhalde bağlantı zamanımın büyük kısmını ya Supervisor olarak geçiririm yada başka ülkerlede sektör açarak.en azından küfür yersem de yabancı bir dilde olduğundan anlamam!



Hakan"737"Güven
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Sevgili Hakan Hocam,

Geçenlerde Sanal Pilot'u karıştırırken görmüştüm mart başlarında app olarak açmışssın. Lütfen bir dahaki eventleri bildir, cok keyifle uçarım oralarda senle beraber.

Senin gibi bu işe yıllarını vermiş, ortalarda kimseler daha yokken, kaç kere bana dogu-batı çift batı-dogu tek seviyelerde uçman gerektigini ikaz ettigini dün gibi hatırladıgım, sanal Havacılıkla ilgili tüm forumlarda ne kadar active ve paylaşımcı oldugun gün gibi aşikarken, bir duayenin nerdeyse pes etmesi ne kadar üzücü aslında.

Ortada bir ironi mi vardır nedir, yıllar içinde FS ve add on lar geliştikçe, sanal havacıların sayısı arttıkça...yani herşey daha güzel olmalı iken nedense herşey daha az keyifli hale gelmeye başladı Türk Sanal Havacılıgında....

FLYTHY forumlarındaki kavgaları bile özler oldum ben. O kadar dinamikti herşey. Şimdilerde herhangi bir sanal havayolu'na kayıt yaptıran bazıları, hiçbir emek sarf etmeden, 1 günde armut piş agzıma düş misali, hemencecik pilot olduklarını sanıyorlar. Ne bir manuel okuyorlar, ne forumları araştırıyorlar...hatta bazıları, ben bu işe yeni başladım, hadi söyleyin bakalım ne yapmam lazım derecesinde pişkinlikle forumda topic bile açabiliyor. Lafı uzatmayayım, aslında bu sadece sanal havacılıgın degil ülkemizin her konudaki sorunu....

Ben Sanal Göklerde, Sen Sanal Kulelerde, en yakın zamanda başka ülkelerde görüşmek dilegi ile

Kemal TOLU
1967/LTDA
User avatar
THY177
VIP Member
VIP Member
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 12:16
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177
Location: Turkey

Eger bir gun kendime ayırabileceğim zamanım olursa Kemal Kardesim , sanırım Top Gun 'ın bir sahnesinde vardı bu anekdot ;

"Give me a call ,I ll fly with you " ...

Dediklerinde harfiyen de haklısın ...

Sevgiler.

TK 177 Ergenekon Kucuk
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Canım Kardeşim,

Bide kıvır kıvır sarı saçlarında olsaydı var ya :):)

Kemal TOLU
1967/LTDA
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

Hemen hemen her akşam uçuyorum.
Ama mart ayı online uçuş saatim 3 saat 57 dakika:)

THY656
Selim Bilgin
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

:)

Kemal TOLU
1967/LTDA
TK212
Junior Member
Junior Member
Posts: 68
Joined: 26 May 2002, 19:47
Name: Hasan UNSAC
PID: 0000
Location: Ankara

Sevgili Kemal,
Iyi ucuslar, baktim su anda Cek hava sahasindasin KBOS'a dogru.
Bu Amerika ucuslarinda voice "oceanic clerance" a rastladinmi? Shannon veya Gender kontrolde?
Ben de havanin kotu oldugu meydanlari secip ucuyorum, gecenlerde EGLL CATIIIB idi, epeyde kalabalikti ve full ATC. Cok keyifli oldu.
ATC meselesine gelince Sevgili Hakan'a tamamen katiliyorum, bu yastan sonra kafayi yedirecekler. Dinlenme veya esimiz, colugumuz cocugumuz ile ilgilenebilecegimiz zamanda pozisyon aciyoruz actigimiza pisman oluyoruz. Herkez FR ve FMC ye bagimli, iyi inis yapayim, landing light'leri zamaninda kapatip acayim derdine dustu ama ucus dersen Allahlik, IFR bilgisi, talimatlari anlama ve uygulama orani cok dusuk.
Bu nedenle bende artik pek pozisyon acmiyorum, durup dururken sinirlenmenin bir alemi yok.
Tekrar iyi ucuslar, sevgiler

Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Sayın Hasan Hocam,

Aslına bakarsanız sizin uçuşlarınız dikkatimi çekmişti,ilhamda aldım diyebilirim, bir ara sorayım dedim, sonra belki ayıp olur düsüncesiyle vazgeçtim. Bu vesile ile anlamışta oldum.

Evet KBOS'a dogru gidiyorum, şu anda UK üzeri level 360'ya tırmandım okyanusu gecmeden önce. Daha önce Gander Oceanic'e rastladım, son ucuslar sırasında da Miami Oceanic açıktı hocam. Umarım bu gece açık olmazlar, malum bir kaç saat kestirmekte gerekiyor :) FSX ile beraber shared cockpit işi gelişecek gibi duruyor, o zaman full time dolu cockpit ile uçabilecegiz. O günleri görürsek, umarım sizin copilotunuz olarak beraber bir ucuş gerçekleştiririz.

Sizden ögrenebilecegimiz o kadar çok şey var ki. Durum böyle iken tabiri caiz ise avanak leylekler gibi uçan bazı arkadaşlar (belkide bende sizlerin radar scope'unda öyle görünüyorumdur) sizi sevgili Hakan'ı ve diger degerli ATC hizmeti veren arkadaşları illallah ettirip sanal hava sahamızı çekilmez hale getirdiler. Hiç şüphe yok ki biz eskiden beri uçanlarda bu işe ilk başladıgımızda bir sürü hatalar yapıyorduk, sizler bizleride ikaz ediyordunuz. Aynı hatayı tekrarlamamaya çalışarak ögrendik ve hiç saygısızlık yapmadık. Aksine müteşekkür olduk. Bir aile gibiydik sanki. Umarım herşey daha güzel olur ve tekrar Türk Sanal Havası'nı sizlerin degerli katkılarıyla keyifle uçulunabilir hale getiririz.

Saygılar Hocam

Not: Avanak Leylekler tabirini,birilerini aşagılamak masadı ile degil, fütursuzca anlamında kullandım, lütfen kimse üstüne alınmasın.


Kemal TOLU
1967/LTDA
Deha BOZKAYA
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 16 Dec 2007, 17:18
Name: Deha BOZKAYA
PID: 2719
Location: Turkey

Değerli kaptanlarım,hocalarım;
Ben de FS'le tanışalı 6 ay oldu ve bunun ilk 3 ayını offline uçarak ve sürekli forumları okuyarak geçirdim,ilk online olduğum gün,online ATC olmamasına rağmen ve de uçağı(PMDG 738),VOR yaklaşma,chart okuma v.s. çok iyi bilmeme rağmen heyecandan titrediğimi bilirim.Sizler atc olarak görevinizi titizlikle yapıyorsunuz ama sonuçta çoğumuz gerçek pilot değiliz,sizden ricam bizlere küsmeyin ve hava sahamızı boş bırakmayın,gerekirse yeni başlayan arkadaşlara kalkışta ve inişte öncelik verin,en azından ben sanal pilot olarak üzerime düşeni yapmaya hazırım,bir saygısızlık söz konusu olduğunda da gerekeni yapmaktan çekinmeyin.Hepinize saygılarımı sunar,bol trafik ve online ATC'li uçuşlar dilerim.

Facebook'u bırakalım,Eurobook'a bakalım...
Deha BOZKAYA
PID:2719
[img=left]http://www.euro-book.net/indicator/2/deha.png[/img=left]
regetr
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: 16 Mar 2008, 21:47
Location: Turkey

sayın TOLU hocam;
özürlerimle birlikte hakkınızı helal edin diyorum [:I]
şu son haftada ne zaman açsam dünyanın bi ucundan öbür ucuna uçarken gördüm sizi ve ne yalan söyliyim "bu işin tadı kaçtı ,kur fmc yi sabah kalkınca inersin newyork a " diye içimden geçmedi değil yani[}:)]. turunuzu tebrik ediyorum. tecrübelerinizi bizimlede paylaşmanızı bekliyorum.
selamlar



Image
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Deha Bey ne güzel yazmışsınız, sagolun fikirleriniz paylaştıgınız için.

Raşit Bey, helal olsun da[;)], haklısınız tabiki o şekilde düşünmekte dışarıdan bakınca.Zaten bu konuyu forum'a taşımamın sebebi,pilot arkadaşların düşünce ve görüşlerini belirtip,olayı tartışmamızı saglamak ve herkesin daha keyifle uçabilecegi bir ortamı oluşturabilme gayreti diye özetleyebilirim.

Ben şu sıralar bu şekilde uçmaktan hoşlanıyorum. Ayrıca misyon olarakta daha once söyledigim gibi, THY callsign'ı birçok yerde görünür ve bilinir hale getirmeye çalışmak. Diger sanal pilot arkadaşların bu adam ne yapıyor diye düşünmelerini istemem.

O FMC kurmak diye soylediginiz şeyi, aramızda kaç kişi okyanus gecisleri icin programlamayı biliyor, ne kadar yakıt almak gerekir, nerelerde step climb yapmak gerekir ve hatta flight plan nasıl doldurulur açıkçası bilmekte isterim. Dün gece 12 civarı Ankara'dan uçuşu başlattım. Sabah 5 gibi uyumaya gecip 8:30 da tekrar kalkıp 10 gibi de uçagı Boston'a indirdim.Benim işim şu sıralar böyle bir vakti veriyor bana.İleride 2 sanal pilot'un tek uçagı uçurması efektif hale gelince, sanırım daha da uzun ve maceralı uçuşlar yapabilir hale gelebilecegiz. Tek pilot ile bu kadar oluyor.

Sizin dürüstçe fikrinizi paylaşmanızın, kendimce yürüttügüm misyona katkısı oldugunu düşünüyorum, teşekkür ederim.

Kemal TOLU
1967/LTDA
dgzorlu
Newbie
Newbie
Posts: 21
Joined: 19 May 2006, 16:22
Location: Turkey
Contact:

Selam,

Benim en sevdiğim rota THY01 ve THY02 LTBA-KJFK-LTBA... Günlük NAT bilgisini almak ve doğru dürüst bir planlama yapmak, onlarca ülke üzerinden geçmek ve en güzeli okyanusu (oceanic ATC açıksa daha da bir keyiflidir) geçmek çok eğlencelidir. Koca okyanusun ortasında 2000 feet altınızdan bir 747 nin geçmesi inanın çok keyiflidir. KJFK-LTBA dönüşte okyanus üzeri gündoğumu başlıbaşına görülmeye değerdir. Hele bir de hergün karşılıklı gidip gelirseniz yol üzeri sizi tanımaya başlayan ATC dostlar ve pilotlar olur ve gelip geçerken selamlanırsınız.

Lakin şimdilerde bulabildiğim max uçuş süresi 8 saat kesintisiz uçuşa müsait ve okyanusu x2 yapmadan geçemiyorum.

Bir aralar da IVAO da yayınlan dünya turu bacaklarını uçuyordum. Beechcraft Baron la dünya turu yapmıştım vaktiyle 130 bacak mı neydi. Uçulacak yerle ilgili google dan da bilgi toplarsanız genel kültürünüze acayip katkısı oluyor. Adını sanını bilmediğiniz topraklarda nerde yemek yenir, iyi otel neresidir, para ne kullanırlar vs araştırırken neler buluyorsunuz neler..

Hay Allah, bu topic bana eski günleri hatırlattı... Büraz hüzün yaptı bende :(

Sağlıcakla kalın,

Dogan Zorlu, Izmir
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Dogan Bey,

Sizde benim gibi kafayı yiyenlerdensiniz herhalde :) Aman yanlış anlamayın, bu lafı sevgiyle söylüyorum.

Nasıl olsa bir bayram falan olur o zaman arka arkaya geçeriz Atlantik i:)

Kemal TOLU
1967/LTDA
THY2470
Junior Member
Junior Member
Posts: 57
Joined: 12 Nov 2007, 10:29
Name: Altuğ Yavaş
PID: 2470
Location: Turkey
Contact:

Selamlar,

Uzun uçuşlarınız için tebrikler. Dilerim ben de bir gün online olarak yurtdışı sahalara çıkabilirim.. Tabii tek çizgi rütbem, 3 sınavdan da kalmam gibi önemsiz!!! hususları bir kenara bırakırsak.

ATC'ler belki de eksik bilgili pilotları online olarak eğitmeye çalışmaktan ziyade, cevap olarak standard bir iki URL verebilir. Böylece pilot eğitim için başka bir kaynağa yönlendirilmiş olur. FlyTHY forumlarında çok güzel eğitim dökümanları var. Ayrıca deneyimli pilotlar burada tüm soruları yanıtlıyorlar.

Şahsen ben de daha çaylak bir pilot olduğumdan olsa gerek, zaman zaman ATC'lerden uyarılar alıyorum. Ancak hiçbir zaman bu uyarılara diklenerek ya da küfür ederek karşılık vermiyorum. Bu bir keyif ve tutku işi. Bu tür çirkinlikler üyelik iptaline kadar gidecek şekilde cezalandırılmalı diye düşünüyorum.

Saygılarımla, kazasız uçuşlar

** Altug Yavas ** 2470 ** THY 106 **
Post Reply

Return to “Training Lounge”