sevgili kaptanlar,
son bilgilere göre kaptan pisti gördü?ünü bildirmiş ama uzaklık 18 km...
1 ) bu mesafeden pisti görmek mümkün mü??
2 ) gövde parçalanmamış ( hızının düşük oldu?u görülüyor ),veriler önce kuyru?un çarptı?ı izlenimi veriyor!!erken alçalma yapmaya başlamış olabilir mi??
3 ) olmayacak bişey ama(!),pilotlar yada uça?ın bar ayarı yapmamış olabilece?i gibi bir ihtimal olabilir mi?? uçak kalktı?ı alana göre yüksekli?ini ölçüyor verilerini kaptana verip,belkide te?et geçilecek kadar yakın gecilen bir tepe üzerinden,bu yanlış veriler yüzünden dahada alçak geçmeye çalışırken çarpmış olabilir mi??
4 ) kaptan 18 km uzakta oldu?u pisti,göz yanılması,gece yarısının verdi?i yorgunluk yada başka etkenlerden,başka bir ışık kümesini pist diye yorumlayıp erken alçalma yapmış olabilir mi??
5 ) motorların aniden durma ihtimali ne kadar yüksek ihtimaldir??
6 ) tepe üzerinde oluşan ani bir sis kapkanın ne kadar yanıltmış olabilir?
7 ) tepe üstü ani türbülans oluşumu bu uça?ı düşürmeye yetecek kadar etkili olabilir mi??
bu ihtimaller olabilir mi?? bilgilendirirseniz sevinirim...
hepimizin başı sa?olsun
TK286 Tuncay ALTUN
atlas jet
-
- Senior Member
- Posts: 312
- Joined: 11 Sep 2004, 17:45
- Name: Alper Oğuz
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: Istanbul
- Contact:
Tuncay kaptan merhaba,
Söylediklerinizden görüş hatası olmasını pek beklemiyorum. Çünkü radyo konuşmalarından anladığım kadarıyla VOR'u takip ediyorlarmış..
Bence yorum yapmayıp gelecek bilgileri beklememiz gerek. Soruşturma sonunda herşey daha net belli olur ama o herhalde birkaç ay sürer.
herkesin başı sağolsun
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
Söylediklerinizden görüş hatası olmasını pek beklemiyorum. Çünkü radyo konuşmalarından anladığım kadarıyla VOR'u takip ediyorlarmış..
Bence yorum yapmayıp gelecek bilgileri beklememiz gerek. Soruşturma sonunda herşey daha net belli olur ama o herhalde birkaç ay sürer.
herkesin başı sağolsun
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
-
- Senior Member
- Posts: 477
- Joined: 11 Apr 2004, 23:23
- Name: Buğra Oğuzülgen
- PID: 1125
- Location: Turkey
4. seçenek kuvvetle muhtemel olmuş diye tahmin etmekteyim.Hepimizin başı sağolsun.
---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator

-
- Junior Member
- Posts: 93
- Joined: 28 Nov 2006, 04:53
- Name: Burak Buğday
- PID: 2175
- Location: Turkey
İlk dinlediğimde haberi işte hız az ve kuyruk ve ön taraf hasar gördü denildi... benim aklıma ilk gelen stall olmasıydı. Çeşitli iddialar var adeta her kafadan bir ses çıkıyor medyada uzman olsun olmasın... biri diyor kanadı vurdu biri diyor kuyruğu kaptırdı ikisini birden diyende var ayrı kanallarda [xx(] ama bana muhtemel gelen daha kuvvetli bir ihtimal olanda 4. seçenek. Ancak uçağın gecikmesi hakkında da çeşitli iddialar var. Tuncay Doğaner uçağın Priştina'dan oradaki hava koşulları nedeniyle geç gelmesi dedi ancak başka kişilerden gelen iddialara göre uçağa bakım yapılıyordu falan. İlerleyen günlerde herşey netleşecek.
Ölenlere allahtan rahmet yakınlarına baş sağlığı dilerim
Burak Buğday
Fly THY Check Captain
Ölenlere allahtan rahmet yakınlarına baş sağlığı dilerim
Burak Buğday
Fly THY Check Captain
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Kesinlikle yorum yapmak haddime değil.
Sadece fikir egzersizi yapıyorum.Zira 5 gün önce sırf radial takip etme VOR yaklaşma amacıyla Pmdg 1900D ile online uçuş yaptım.
Bu gün basında yer alan ve uçağın düştüğü yer olarak gösterilen tepe meydanın hemen kuzey batısında. Oysa yaklaşma chartında yanlış hatırlamıyorsam(şu an iş yerindeyim.yanımda chart yok)LTFC Meydanı için VOR üzerine geliş
a-doğu istikameti EKSEN intersection'ı sonrası ve bir de
b-direk TEKDO intersection üzerinden var.
Yani düştüğü yer tabiri caizse off-road bir yer gibi geldi bana.
Bir de VOR üzerine gelinceye kadar minimanın altına indiği kesin.En son ihtimal STALL olmuş ve irtifa kaybetmiş olabilir.
Selim Bilgin
THY656
[img] http://online.vatsimindicators.net/853361/1161.png [img]
Sadece fikir egzersizi yapıyorum.Zira 5 gün önce sırf radial takip etme VOR yaklaşma amacıyla Pmdg 1900D ile online uçuş yaptım.
Bu gün basında yer alan ve uçağın düştüğü yer olarak gösterilen tepe meydanın hemen kuzey batısında. Oysa yaklaşma chartında yanlış hatırlamıyorsam(şu an iş yerindeyim.yanımda chart yok)LTFC Meydanı için VOR üzerine geliş
a-doğu istikameti EKSEN intersection'ı sonrası ve bir de
b-direk TEKDO intersection üzerinden var.
Yani düştüğü yer tabiri caizse off-road bir yer gibi geldi bana.
Bir de VOR üzerine gelinceye kadar minimanın altına indiği kesin.En son ihtimal STALL olmuş ve irtifa kaybetmiş olabilir.
Selim Bilgin
THY656
[img] http://online.vatsimindicators.net/853361/1161.png [img]
-
- Senior Member
- Posts: 312
- Joined: 11 Sep 2004, 17:45
- Name: Alper Oğuz
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: Istanbul
- Contact:
Merhaba,
Chart'ın VOR DME Rwy 05 sayfasını önüme açtım, IPT VOR'dan hold'a girip, piste ters istikamette 223 başta devam edip, 12 nm açılınca 180 derece dönerek pistin course'una (43 derece) oturuluyor. Bu noktadan bakınca aşağıda yazılanlar mantıklı..
AirportHaber, ismini açıklamak istemeyen bir hava trafik kontrolörü ile görüştü. Kontrolör uçağın düşüş nedeninin pilotaj hatası olduğunu ifade etti. Kontrolör, "Uçak kule ile görüştükten sonra iniş pozisyonuna geçmek için, inişe yardımcı olan VOR cihazının sinyalinden çıktığını söyledi. Bu sebeple uçak U dönüşü yapması gerekirken neredeyse O dönüşü yapmış. İşte bu rotadan kaymadan dolayı da uçağın kanada dağa çarptı" dedi.
AirportHaber Yazarı Sefa İnan, kazanın daha ilk saatlerinde uçağın kanadının dağa çarpmış olacağını savunmuştu. Kontrolörün açıklaması ile Sefa İnan#8217;ın açıklaması birbiriyle örtüşüyor.
http://www.airporşaber.com/hb/detay.php?id=22124
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
Chart'ın VOR DME Rwy 05 sayfasını önüme açtım, IPT VOR'dan hold'a girip, piste ters istikamette 223 başta devam edip, 12 nm açılınca 180 derece dönerek pistin course'una (43 derece) oturuluyor. Bu noktadan bakınca aşağıda yazılanlar mantıklı..
AirportHaber, ismini açıklamak istemeyen bir hava trafik kontrolörü ile görüştü. Kontrolör uçağın düşüş nedeninin pilotaj hatası olduğunu ifade etti. Kontrolör, "Uçak kule ile görüştükten sonra iniş pozisyonuna geçmek için, inişe yardımcı olan VOR cihazının sinyalinden çıktığını söyledi. Bu sebeple uçak U dönüşü yapması gerekirken neredeyse O dönüşü yapmış. İşte bu rotadan kaymadan dolayı da uçağın kanada dağa çarptı" dedi.
AirportHaber Yazarı Sefa İnan, kazanın daha ilk saatlerinde uçağın kanadının dağa çarpmış olacağını savunmuştu. Kontrolörün açıklaması ile Sefa İnan#8217;ın açıklaması birbiriyle örtüşüyor.
http://www.airporşaber.com/hb/detay.php?id=22124
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
Bana biraz altimetre kalibrasyonu yapilmadi gibi geliyor arkadaslar.
Yani altimetre yukseklik bilgisini yanlis verdi.Stall zor bir ihtimal zira ucakta 56 kisi ve bunlarin bagajlari var bence cok zor ihtimal.Turbulans olsa olsa tepe uzerinde olur ,olusan rotor'da ucagi etkileyecek kadar sert degildir zira CAVOK raporu vermis meteoroloji yani ruzgar yok.Motorlarin ani durmasi pek mantikli gelmedi,pisti gormesi 230 basta devam ettigi surece mumkun cunku yan cepeden pisti uzunlamasina goruyor ve circle to land yapacak 05 basina bu mantikli.Muhtemelen piste donerken sol kanat yere vurdu,ya da dagi fark edip sola ve tirmanisa gecti.O anda tepeye vurdu bunu bilemeyiz zira motorun ve sol kanadin enkazdan 200 m uzakta bulunmasi bunu dogruluyor.Meydani gorus problemi olmamali diyorum cunku bu pilotlarin Ispartaya ilk seferi degildir sanirim.Kucuk ve yolcusu az olan meydanlara MD gonderirler genelde ve o ucak icin type egitimini alan kaptanlar Atlas'ta parmakla gosterilecek kadar az.Onlarda world Focus'un personelleri.Dolayisiyla Bu ucagin buraya defalarca ayni ekiple geldigini dusunuyorum ki bu da meydana hakim olmalari gerektigini dusunduruyor bana.Simdi bu ucak ve kaptanlarla ilgili kisimdi.Bir de APP radar ATC'si var.Buraya hizmet veren meydan Antalya mi?yani ucaklari antalya app mi yaklastiriyor?Yaklastirma radarindan sorumlu arkadas veya o "radardan kayboldu" diyen ATC arkadasimiz bolge cografyasina hakim midir ki ucagin o bolgede o irtifada ve o suratte tehlike altinda oldugunu gormesin.Onlerinde meydan v-chart'i yok muydu?dikkatlerini cekmedi mi asiri alcalma.Bunlar cok ilginc arkadaslar.Bekleyip gercek sebebi gorecegiz
sevgi ve saygilarimla.
Murat CULCU
TURKISH AIRLINES TK986
COMMANDER-->CULCU-->
Yani altimetre yukseklik bilgisini yanlis verdi.Stall zor bir ihtimal zira ucakta 56 kisi ve bunlarin bagajlari var bence cok zor ihtimal.Turbulans olsa olsa tepe uzerinde olur ,olusan rotor'da ucagi etkileyecek kadar sert degildir zira CAVOK raporu vermis meteoroloji yani ruzgar yok.Motorlarin ani durmasi pek mantikli gelmedi,pisti gormesi 230 basta devam ettigi surece mumkun cunku yan cepeden pisti uzunlamasina goruyor ve circle to land yapacak 05 basina bu mantikli.Muhtemelen piste donerken sol kanat yere vurdu,ya da dagi fark edip sola ve tirmanisa gecti.O anda tepeye vurdu bunu bilemeyiz zira motorun ve sol kanadin enkazdan 200 m uzakta bulunmasi bunu dogruluyor.Meydani gorus problemi olmamali diyorum cunku bu pilotlarin Ispartaya ilk seferi degildir sanirim.Kucuk ve yolcusu az olan meydanlara MD gonderirler genelde ve o ucak icin type egitimini alan kaptanlar Atlas'ta parmakla gosterilecek kadar az.Onlarda world Focus'un personelleri.Dolayisiyla Bu ucagin buraya defalarca ayni ekiple geldigini dusunuyorum ki bu da meydana hakim olmalari gerektigini dusunduruyor bana.Simdi bu ucak ve kaptanlarla ilgili kisimdi.Bir de APP radar ATC'si var.Buraya hizmet veren meydan Antalya mi?yani ucaklari antalya app mi yaklastiriyor?Yaklastirma radarindan sorumlu arkadas veya o "radardan kayboldu" diyen ATC arkadasimiz bolge cografyasina hakim midir ki ucagin o bolgede o irtifada ve o suratte tehlike altinda oldugunu gormesin.Onlerinde meydan v-chart'i yok muydu?dikkatlerini cekmedi mi asiri alcalma.Bunlar cok ilginc arkadaslar.Bekleyip gercek sebebi gorecegiz
sevgi ve saygilarimla.
Murat CULCU
TURKISH AIRLINES TK986
COMMANDER-->CULCU-->
-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 26 May 2002, 19:47
- Name: Hasan UNSAC
- PID: 0000
- Location: Ankara
Sevgili Arkadaslar,
Elde edebildigimiz bilgiler celiskili ancak kesin olan husus ucagin yaklasma paterni icerisinde olmadigi, muhtemelen pilotlar bulunduklari konumu yanlis degerlendirip MSA altina alcalmislar.
Eger yaklasma proseduru tam ve dogru olarak uygulandiysa ucagin orada olmamasi gerekirdi.
Kaptan pilot'un gecmisi ile bir bilgiye rastlayamadim yani ordu kokenlimi yoksa sivil mi? yasi 41 ve yaninda ucan emekli bir tugeneral bu da pilotaj egitimlerinde uzerinde onemle durulan "cocpit mismanagement" olasiligini akla getiriyor.
Teknik bir ariza ihtimali zayif gorunuyor, ucagin yere vurdugu konum ve kirim parcalari dikkate alindiginda.
Cocpit Voice Recorder desifre edildiginde olay acikliga kavusacaktir,
Kaza kirim raporlari malesef Turkiyede aciklanmaz, ancak gercek raporu herhangi bir sekilde elde edebilen arkadaslarimiz olursa o zaman kesin kaza kirim sebebini ogrenmis oluruz.
Disiplinli ve Kazasiz ucuslar dilegiyle
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org
Elde edebildigimiz bilgiler celiskili ancak kesin olan husus ucagin yaklasma paterni icerisinde olmadigi, muhtemelen pilotlar bulunduklari konumu yanlis degerlendirip MSA altina alcalmislar.
Eger yaklasma proseduru tam ve dogru olarak uygulandiysa ucagin orada olmamasi gerekirdi.
Kaptan pilot'un gecmisi ile bir bilgiye rastlayamadim yani ordu kokenlimi yoksa sivil mi? yasi 41 ve yaninda ucan emekli bir tugeneral bu da pilotaj egitimlerinde uzerinde onemle durulan "cocpit mismanagement" olasiligini akla getiriyor.
Teknik bir ariza ihtimali zayif gorunuyor, ucagin yere vurdugu konum ve kirim parcalari dikkate alindiginda.
Cocpit Voice Recorder desifre edildiginde olay acikliga kavusacaktir,
Kaza kirim raporlari malesef Turkiyede aciklanmaz, ancak gercek raporu herhangi bir sekilde elde edebilen arkadaslarimiz olursa o zaman kesin kaza kirim sebebini ogrenmis oluruz.
Disiplinli ve Kazasiz ucuslar dilegiyle
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org
Hasan hocam katiliyorum,kule ucak konusmasinda ilginc bir not var,ucak inbound rapor etmis ama dustugu yer soylediginiz gibi cok alakasiz.Minima'lari altinda uctugu da kesin gibi.Affiniza siginarak deneyimli bir ATC olmaniza binaen az onceki mailde merak ettigim konuyu size pas etmek istiyorum.Sayin hocam trafigi izleyen arkadaslar meydan cografyasina hakim olmali degil mi?Ucagin o bolgede olmasi ve o yukseklikte seyretmesi dikkatleri cekmis olmali ve bence ATC tarafindan uyarilmaliydi.Burada sanki biraz kopukluk var siz ne dersiniz?O bolgeye APP hizmeti nereden veriliyor?
TURKISH AIRLINES TK986
COMMANDER-->CULCU-->
TURKISH AIRLINES TK986
COMMANDER-->CULCU-->
-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 26 May 2002, 19:47
- Name: Hasan UNSAC
- PID: 0000
- Location: Ankara
Sevgili Culcu,
Konusmalar yani dogru ise "inbound" raporu Isparta Kule'ye yapiliyor, Isparta kulede de radar yoktur. Antalya yaklasma aradaki Toros daglari nedeniyle Isparta trafigini alcak irtifalarda goremez.
ATC Trafigin yaklasma sirasinda MSA altina inebilecegini dusunmez, bu pilot mesuliyetinde olan bir isdir.
Sevgiler
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org
Konusmalar yani dogru ise "inbound" raporu Isparta Kule'ye yapiliyor, Isparta kulede de radar yoktur. Antalya yaklasma aradaki Toros daglari nedeniyle Isparta trafigini alcak irtifalarda goremez.
ATC Trafigin yaklasma sirasinda MSA altina inebilecegini dusunmez, bu pilot mesuliyetinde olan bir isdir.
Sevgiler
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org
Hasan Hocam,
oncelikle herkesin basi sagolsun.inanilir gibi degil..infilak yok govde saglam ama kurtulan yok..cok feci bir kaza..Ama hocam size sormak istiyorum uzun ucus sonrasi birde gecikmeli seferin stresi prosedur disi shortcut yaptirip soldan son yaklasmaya girerken(meydana fikslenmisken) limitlerin altinda kalma ihtimali olabilirmi?zira gercek hayatta ucus tecrubeniz var havacilikta kurallar kanla yazilir derler fakat cok s*k yapilan ve rutin olan inislerin rahatligi havayolu pilotlarini butur gecikmeli seferlerde hizli ama riskli uygulamalara itermi?psikolojik baski gibi..ayrica pilotajda henuz olmadiginiz bir pozisyon raporlanirmi? inbound gibi..Diger arkadaslardan da bu konuda bilgisi olan varsa ogrenmek isterim..
Saygilar
Seha Özmen
THY747
oncelikle herkesin basi sagolsun.inanilir gibi degil..infilak yok govde saglam ama kurtulan yok..cok feci bir kaza..Ama hocam size sormak istiyorum uzun ucus sonrasi birde gecikmeli seferin stresi prosedur disi shortcut yaptirip soldan son yaklasmaya girerken(meydana fikslenmisken) limitlerin altinda kalma ihtimali olabilirmi?zira gercek hayatta ucus tecrubeniz var havacilikta kurallar kanla yazilir derler fakat cok s*k yapilan ve rutin olan inislerin rahatligi havayolu pilotlarini butur gecikmeli seferlerde hizli ama riskli uygulamalara itermi?psikolojik baski gibi..ayrica pilotajda henuz olmadiginiz bir pozisyon raporlanirmi? inbound gibi..Diger arkadaslardan da bu konuda bilgisi olan varsa ogrenmek isterim..
Saygilar
Seha Özmen
THY747
-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 26 May 2002, 19:47
- Name: Hasan UNSAC
- PID: 0000
- Location: Ankara
Sevgili Ozmen,
Yazinda yazdiklarinin 1-2 tanesi veya hepsi olmus olabilir, havacilik asiri disiplin isteyen bir hususdur.Kurallar dogrudur kanla yaziliyor ama o kurallari okumak anlamak ve uygulamak gerekir.
Cok basit bir nedendende olabilir inbound/outbound basi yanlis baglanmis olabilir.(bu nedenle havacilik tarihinde yuzlerce kaza vardir)tabii boyle bir hatanin yardimci faktorleride yorgunluga bagli dikkat dagilimi, fixation dedigimiz bir olaya veya hataya takilma gibi.
Ornegin Kanada da 7-8 yil once olan bir Aircanada kazasinda FO inbound basini 120 olarak bagladim diyor Cpt'da o sirada indikten sonra hangi taksi yolundan gidiceklerine bakarken agzindan "hmmm" diye bir ses cikiyor ve neticede minima altina inerek daglara carpiyorlar.
boyle cok basit nedenlerden olmus olabilir. CVR cozuldugunde bunlarin hepsi ortaya cikacak.
Sevgili Alper kardesim,
Konusmalar kesin belli degil ayrica elimizdeki bu konusmalardan VOR yaklasma prosedurunu takip ettigini kesin olarak soyleyemeyiz, hatta sunu kesinlikle soyliyebiliriz ki VOR yaklasma prosedurunu uygulamamis veya yanlis uygulamis zira dogru uygulandiginda ucagin o dustugu mevkide bulunmamasi gerekir.
Yorum yapacagiz, boylece tartisacagiz, boylece bircok sey ogrenecegiz. Kimseyi suclamiyoruz ama ortada yapilan hatalar var ise bunlar da acik acik konusulmali aksi halde bunlardan nasil ders alacagiz.
Ben sahsen bir zamanlar THY kazalarinda da cokca soylenen "Milli Havayolumuzu yipratmayalim" vs gibi hamasi sozlerle bu kazalarin ustunun ortulmesini asla kabul edemiyorum. USA, Canada, UK gibi havaciligin gelismis oldugu ulkelerde kazalar sonrasi ilgili ulkenin kaza kirim kurulusu (USA da NTSB) 3-4 gun icerisinde yaptigi basin toplantisiyla "Preliminary report" u aciklar ve derhal bu raporu internet sitesine de koyar, bilahere yaklasik 8-12 ay icerisinde de kesin raporunu yayinlar. Bu raporlari NTSB'nin sitesinden okuyabilirsiniz.
Havacilik tarihi kanla yaziliyor deniyor ama raporlar gizli kaliyor.
THY'nin kazalarinda aslinda pilotaj'a bagli olmayan 1 kaza hatirliyorum o da Paris Ermonoville ormanlarina bagaj kapagi acildigi icin dusen DC10 ucagimizdir.
Kazasiz ucuslar dilegiyle
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org
Yazinda yazdiklarinin 1-2 tanesi veya hepsi olmus olabilir, havacilik asiri disiplin isteyen bir hususdur.Kurallar dogrudur kanla yaziliyor ama o kurallari okumak anlamak ve uygulamak gerekir.
Cok basit bir nedendende olabilir inbound/outbound basi yanlis baglanmis olabilir.(bu nedenle havacilik tarihinde yuzlerce kaza vardir)tabii boyle bir hatanin yardimci faktorleride yorgunluga bagli dikkat dagilimi, fixation dedigimiz bir olaya veya hataya takilma gibi.
Ornegin Kanada da 7-8 yil once olan bir Aircanada kazasinda FO inbound basini 120 olarak bagladim diyor Cpt'da o sirada indikten sonra hangi taksi yolundan gidiceklerine bakarken agzindan "hmmm" diye bir ses cikiyor ve neticede minima altina inerek daglara carpiyorlar.
boyle cok basit nedenlerden olmus olabilir. CVR cozuldugunde bunlarin hepsi ortaya cikacak.
Sevgili Alper kardesim,
Konusmalar kesin belli degil ayrica elimizdeki bu konusmalardan VOR yaklasma prosedurunu takip ettigini kesin olarak soyleyemeyiz, hatta sunu kesinlikle soyliyebiliriz ki VOR yaklasma prosedurunu uygulamamis veya yanlis uygulamis zira dogru uygulandiginda ucagin o dustugu mevkide bulunmamasi gerekir.
Yorum yapacagiz, boylece tartisacagiz, boylece bircok sey ogrenecegiz. Kimseyi suclamiyoruz ama ortada yapilan hatalar var ise bunlar da acik acik konusulmali aksi halde bunlardan nasil ders alacagiz.
Ben sahsen bir zamanlar THY kazalarinda da cokca soylenen "Milli Havayolumuzu yipratmayalim" vs gibi hamasi sozlerle bu kazalarin ustunun ortulmesini asla kabul edemiyorum. USA, Canada, UK gibi havaciligin gelismis oldugu ulkelerde kazalar sonrasi ilgili ulkenin kaza kirim kurulusu (USA da NTSB) 3-4 gun icerisinde yaptigi basin toplantisiyla "Preliminary report" u aciklar ve derhal bu raporu internet sitesine de koyar, bilahere yaklasik 8-12 ay icerisinde de kesin raporunu yayinlar. Bu raporlari NTSB'nin sitesinden okuyabilirsiniz.
Havacilik tarihi kanla yaziliyor deniyor ama raporlar gizli kaliyor.
THY'nin kazalarinda aslinda pilotaj'a bagli olmayan 1 kaza hatirliyorum o da Paris Ermonoville ormanlarina bagaj kapagi acildigi icin dusen DC10 ucagimizdir.
Kazasiz ucuslar dilegiyle
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org