Page 1 of 1
LEVEL-D 767 VOR DME APPR.
Posted: 18 Sep 2007, 17:25
by THY27
Herkese selam,
Başlıktada belirtti?im gibi vor yaklaşmada nav1 ve course girilmiş olmasına ra?men LOC aktif olmuyor.Bunun yerine FMC de legs'e meydana yakın bir nokta (VOR,INT.,NDB) girildiginde ya girerken yada daha sonra aynı noktaya çift tıklanınca FMC de sa? alt köşede course soruyor ve buraya course girilerek LNAV yaklaşılabiliyor.Ama bazen birtürlü sormuyor ve course girilemiyor bu durumda da bile?e kuvvet.Yani anlayaca?ınız meseleyi tam olarak çözmüş de?ilim.Başka bir yolu varsa lütfen yardımcı olurmusunuz.
Sevgiler
Cem
Posted: 21 Sep 2007, 16:27
by THY177
Sevgili Cem ;
Bağışla belki bildiklerindir belki ama ben aklımdakileri yazayım .
- LOC verici istasyon dan sinyal almadığı (range yeterli değilse) surece armed modda kalır ancak lateral diğer auto plot modunu takip eder ,taki sinyal alana kadar.(sonrasında engage olur)
- 120 derece uzerinde bir course la inbound oluyorsan LOC engage olmaz.
- LOC Frekansı Nav 1 'e bağlanmalıdır.
TK 177 Ergenekon Kucuk
Posted: 21 Sep 2007, 17:51
by THY27
Canımcığım bu vesile sesini duymak bile yeter bana:D.
Abicim bunların hepsini yapıyorum hatta LOC yaklaşma açısını30 derecenin altında yaklaşma hızınıda 180knts ın altında tutmama rağmen ki daha neler denedim olmuyor ya da bende bir arıza var beceremiyorum[B)].Geçenlerde Serdar ağabeye sordum inceliyip bir mail atacak gelir gelmez bütün forumlara forward edicem.
Sevgiyle kal
Cem
Posted: 25 Sep 2007, 10:40
by THY177
Aslına bakarsan daha sonra hatırladım benzer sohbeti Bozhan Ozsoy lada yapmıstık .(King of şe PIC 767 & Level D )
Vor To Vor ucmak bu anlamda na mumkun ,Vor 'ı kesmek istediğin course ile ayarlayıp HDD select mod ile takip ediyorsun .Sorundan sonra deneme yaptım .Bu sekilde olması garip gelmişti ve yine geldi ama su anda Level D de durum bu .Gercek hayatta da nasıl oluyor bilemiyorum tabi..
Fromudan eski postları arattırdım bir de bu cıktı karsıma (yaslanıyoruz kardesim) ;
http://www.flyşy.com/forum/topic.asp?TO ... hTerms=767
http://www.smartcockpit.com/quizz/plane ... uizz/0003/
Buda gercek bir 767 quizi konuyu saptıralım bakalım
TK 177 Ergenekon Kucuk
Posted: 25 Sep 2007, 16:06
by THY27
Canım arkadaşım,
Serdar ağabeyin bu konu ile ilgili cevabı geldi.Bizim bildiklerimizden farkı yok.Yani LOC sadece ILS için aktif oluyor.Diğer seyrüsefer operasyonlarında ya senin dediğin gibi HDG takibi ya da daha çok kullanılan ve tercih edilen yöntem FMC ile uçmakmış.Bu vesile ile B767 tayyaresini kullanan arkadaşlarımızıda bilgilendirmiş olduk.

sevgilerimle