Page 1 of 1

TC-ANA

Posted: 29 Apr 2007, 02:17
by callister
Sevgili pilotlar,

?u ana kadar bir çok havayolunun bir çok uça?ının boyaması yapılmışken başbakanlık uça?ının boyaması yapılmamıştı. Gerçi son çıkan haberlere göre cumhurbaşkanlı?ı için de tahsis edilecek olan TC-ANA'nın boyamasını (livery) çok yakında avsim'de bulabileceksiniz. Sizlerden görüş almak için birkaç resmini internete koydum. [;)]

Aşa?ıdaki linklerden ANA uça?ına ulaşabilirsiniz..

http://img299.imageshack.us/img299/2042/tcana1jw3.jpg
http://img150.imageshack.us/img150/7969/tcana2xr3.jpg
http://img299.imageshack.us/img299/3711/tcana3ps6.jpg

Yyi uçuşlar,

Ergin Büyükakıncı
IZM304
IzAir Virtual

Ergin Buyukakinci

Posted: 29 Apr 2007, 15:45
by THY066
Guzel bir calisma, elinize saglik. Umarim gercek hayatta o ucaga binmeye layik liderler seceriz.

Posted: 29 Apr 2007, 18:20
by YilmazEfe
Ağzına sağlık Kemal kaptan...

Uçağın taşıyacağı liderlerin sözde değil özde cumhuriyetimize bağlı olması dileği ile...

"If you don't like someşing, change it.If you can't, şen change yourself."
Efe Doğan TK957
efedogan@gmail.com

Posted: 30 Apr 2007, 09:44
by cougar
Ergin helal olsun ellerine kollarina saglik gene harika bi i$ cikardin.


PPL&CPL&ATPL Student
Image

Posted: 30 Apr 2007, 11:31
by harekat
Ucagin standart A319 lara gore teknik verileri degisik.Acaba bununla ilgili degisiklikler nasil yapilabilir?

CEVAT ADAPAZARLI
TK2152

Posted: 30 Apr 2007, 13:05
by callister
Öncelikle güzel yorumlar için teşekkürler,

Uçak hazır gerçi sadece boyaması tamamlandı. Sizlerin de bildigi ve Cevat Kaptan'ın da dediği gibi bu uçak standard bir A319 değildir. A319 ailesinin A319-115CJ tipi olan TC-ANA, bilindiği üzere Türkiye'ye gelmeden önce Italya hükümetinin uçağıydı. (Italian AirForce MM62173)

Normal bir A319'dan farkı öncelikle yakıt sisteminde değişiklikler yapılmış olması. Ayrıca satır aralarından yakaladığım kadarıyla

"ANA uçağının ilave donanımları nedeniyle 120 dakikalık ETOPS uçma yeterliliği bulunmaktadır. Diğer bir ifade ile 4 motorlu A 340 uçağının yapabileceği bütün uzun uçuşları gerçekleştirme yeterliliğine sahiptir."

Üstteki bilgi THY'nin bir basın açıklamasından.. Eğer ki tam olarak ne gibi eklentiler yapıldığı bilinirse bunu uçağın özelliklerine eklemek mümkün.

Güzel günler,

Ergin Büyükakıncı

Posted: 30 Apr 2007, 14:19
by harekat
Ergin Kaptan, mail yoluyla goruselim.

CEVAT ADAPAZARLI
TK2152

Posted: 30 Apr 2007, 19:53
by barkay
Biraz da gülelim....

Aşağıdaki hikaye emekli olmak üzere olan bir A340 kaptanının ağzından aynen yansıtılmıştır.

Rahmetli Özal'ın kalp konusuyla alakalı sürekli Houston'a gittiği dönemler. Onun uçağı da TC-ANA doğal olarak. Kaptan New York İstanbul geliyor ve tesadüf eseri ANA önde bunlar arkada. Türkiye hava sahasına girdiklerinde ATC konum talep ediyor.

Kaptan diyor ki;

ANA'nın arkasındayım.

ATC tekrar edin lütfen diyor

Kaptan: Efendim ANA'nın arkasındayım diye yanıtlıyor.

Kıyamet kopuyor yere indiğinde savunmasını alıyorlar filan derken durumu açıklamadığı gerekçesiyle uyarı veriyorlar.

Havacılık nelere kadir diyerek paylaşayım istedim.

Selamlar,

Oral Barkay

Posted: 01 May 2007, 01:42
by THY066
:D:D:D

Posted: 01 May 2007, 08:51
by harekat
Oral Bey,

Sizin bahsettiginiz konunun aynisini cok meshur bir kaptanimiz (emekli olali 6 ay oluyor) Ankaraya iniste de gerceklestirdi.

:D

CEVAT ADAPAZARLI
TK2152

Posted: 05 May 2007, 21:46
by turkisheagle
:D:D:D

Burak GÖKGÖZ

Posted: 06 May 2007, 17:24
by THY1935
Türkçe muhaberat yapıyorlarmış demekki.:)

Hanifi Avcı
İSTANBUL