pmdg de TOGA ve BC

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...
Post Reply
User avatar
THY1789
Average User
Average User
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 14:48
Name: Serhan TUZEMEN
PID: 1789
Vatsim ID: 955320
City: Istanbul
Location: Istanbul

Merhaba kısa bir suredir PMDG B738 kullanmaktayım.Fakat su ana kadar TOGA icin panelde atanmış bir dugme bulamadım defaulttaki gibi.Acaba var da ben mi bulamıyorum?TOGA icin ctrl+shift+g kullanıyorum.Bunun dısında yine defaultta olan BC butonu, back course da yok.Gercek 738 cickpitinde de BC yok mu?Defaultta vor yaklasma icin NAV butonu vardı ,PMDG de bunu icin VOR LOC kullanıyorum.Ozellikle BC PMDG de nasıl uygulanır?Bilgi icin simdiden tesekkurler,iyi ucuslar.

Serhan Tüzemen
ŞY 1789

request clerance for take off....
barkay
Junior Member
Junior Member
Posts: 59
Joined: 16 Oct 2006, 15:16
Name: Oral Barkay
PID: 2121
Location: Turkey

Serhan kaptan merhaba,

PMDG 737 de TOGA MCP panelin sol üst köşesindeki vidadır. Simülasyon kısıtlarından dolayı böyl yapmışlar. Course indikatörünün hemen sol üst köşesine mouse ile gelirseniz el şeklini alacaktır. Bunun dışında BC düğmesi yok. VOR yaklaşma için VOR LOC kullanmakla doğru bir iş yapıyorsunuz. PMDG de FMC olduğundan Back course yapılacaksa şemalardaki talimatın zaten STAR olarak varolması söz konusu olacağıdan LNAV modundan çıkmazsanız o BC yaklaşmayı yapacaktır. Tanımlı olmadığı durumda bnu şemaya bakarak kendiniz programlamalaısınız.

İyi uçuşlar

Oral Barkay
User avatar
THY1789
Average User
Average User
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 14:48
Name: Serhan TUZEMEN
PID: 1789
Vatsim ID: 955320
City: Istanbul
Location: Istanbul

Oral kaptan cok tesekkurler ben o TOGA switchi 40 yıl arasam bulamazdım :)

Serhan Tüzemen
THY 1789

request clerance for take off....
1237
Senior Member
Senior Member
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 17:45
Name: Alper Oğuz
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: Istanbul
Contact:

Merhaba,

Serhan kaptan yalnız BC'da ILS'e kitlenme gerektiğinde LNAV ile nasıl yapacaksınız ki? Tamam pist doğrultusuna kadar rota belirleyerek LNAV ile gelebilirsiniz ama ILS'e kitlenmeden hassas yaklaşmayı yapamazsınız.

Sorunun yanıtını ise bilmiyorum ben de hiç BC düğmesi görmedim.
:)


Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
User avatar
THY1789
Average User
Average User
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 14:48
Name: Serhan TUZEMEN
PID: 1789
Vatsim ID: 955320
City: Istanbul
Location: Istanbul

Merhaba Alper kaptan default modelde daha once bicok kez back course uyguladım.BC uygularken ILS frekansı gerekiyor.Ucak pist doğrultusunda ilerliyor fakat ILS den farkı glide slope calışmıyor.Alcalmayı biz yapıyoruz.VOR LOC da ucak vor frekansa gore yon alıyor fakat bu pist dogrultusu olmayabiliyor.Oral kaptanın bahsettiği LNAV ile pist doğrultusu yaklaşma sanırım.Alcalma yine zaten manuel olacak.734 defaultta olan BC PMDG de yok,gercek 734 veya 737 de var mı bilmiyorum.İyi ucuslar..

Serhan Tuzemen
THY 1789

request clerance for take off....
barkay
Junior Member
Junior Member
Posts: 59
Joined: 16 Oct 2006, 15:16
Name: Oral Barkay
PID: 2121
Location: Turkey

Sevgili kaptanlar,

Aslında tam olarak şunu söylemek istedim. VOR yaklaşması yapılacak bir piste hangi radyal ile gelinmesi gerektiği meydana ait şemalarda verilir. Genellikle de istasyonun bağlı olduğu noktaya göre pisti karşılayacak şekilde verilmiştir. Çok nadir olarak piste yakın ya da doğru radyalde gelinmediği durumlarda (VOR) istasyonu lokasyonuna bağlı olarak görerek yaklaşma usulleri devreye girer ki zaten bu da VOR yaklaşmanın sizi neredeyse pistin başına kadar getirdiği noktadan sonra inişe engel teşkil etmemektedir. Diğer yandan Serhan kaptan için gerçek 738 uçağında BC düğmesi yoktur.

İyi uçuşlar,

Oral Barkay
Post Reply

Return to “Boeing Fleet”